OS: Goud voor Dujardin, zilver voor Adelinde (+filmpjes)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:40

maikeltje schreef:
Nou, dan zijn we het toch eens? :D

Ik zeg, wij verschillen van interpretatie van beelden.
Jij ziet harmonie.

Ik niet.

Zijn we het dan eens?

Volgens mij niet...

En jij vraagt mij of je een kuhr kunt afdwingen. Ik vraag jou wat je daarmee bedoelt.
Maar dat je harmonie niet kunt afdwingen.

Maar daarmee zeg ik niet dat ik Adelinde en Parzival een hamonieus geheel vind, absoluut niet... :+

Perzival_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:42

Janine1990 schreef:
maikeltje schreef:

Jij ziet harmonie.

Ik niet.

Zijn we het dan eens?

Volgens mij niet...

En jij vraagt mij of je een kuhr kunt afdwingen. Ik vraag jou wat je daarmee bedoelt.

Maar daarmee zeg ik niet dat ik Adelinde en Parzival een hamonieus geheel vind, absoluut niet... :+

En ik zeg, druk is op die rode neus :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:43

Eigenlijk zeg je dus helemaal niets over Adelinde.

Of heb jij een andere verklaring hoe het kan dat ze zo'n geweldige kuhr heeft neergezet?
Hoe is dat tot stand gekomen volgens jou als jij geen harmonie en samenspel ziet?

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:44

Citaat:
Nee je bent niet de enige, nee.
Ik vond de muziek ook een streepje...
Maar de big-ben bel vond ik wel echt goed bedacht!

Ik kijk niet naar de landen, ik ben voor degene die het het beste doet!
Adelinde vond ik minder rijden als Charlotte, Adelinde trok ook een beetje aan de teugels.Dus ik vind het terecht dat Charlotte Goud heeft, en Adelinde Zilver.
En ik blijf Verd*rie treuren op brons van Laura Bechtolsheimer, Zo hoor je niet te rijden!

Dat ben ik met je eens, helaas had parcival vaak een open mond. Maar Adelinde moet er flink aan werken, ze rijd het er niet zomaar uit. Dat is geen volledig excuus maar telt wel mee in de manier waar ik er tegenaan kijk.

Perzival_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:47

mimeslosydy schreef:
Citaat:
Nee je bent niet de enige, nee.
Ik vond de muziek ook een streepje...
Maar de big-ben bel vond ik wel echt goed bedacht!

Ik kijk niet naar de landen, ik ben voor degene die het het beste doet!
Adelinde vond ik minder rijden als Charlotte, Adelinde trok ook een beetje aan de teugels.Dus ik vind het terecht dat Charlotte Goud heeft, en Adelinde Zilver.
En ik blijf Verd*rie treuren op brons van Laura Bechtolsheimer, Zo hoor je niet te rijden!

Dat ben ik met je eens, helaas had parcival vaak een open mond. Maar Adelinde moet er flink aan werken, ze rijd het er niet zomaar uit. Dat is geen volledig excuus maar telt wel mee in de manier waar ik er tegenaan kijk.

Juist!

- oh ja, mensen jullie denken vast dat Perzival van Parzival komt, maar Perzival is gelukkig wel echt mijn paardje

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:49

Janine1990 schreef:
maikeltje schreef:

Jij ziet harmonie.

Ik niet.

Zijn we het dan eens?

Volgens mij niet...

Ach ga jij nou maar een kuhr afdwingen.. :')

Ik vond de harmonie bij Adelinde en Parzival ook ver te zoeken. Over afdwingen gesproken. Ik zeg niet dat er sprake van afdwingen is bij Adelinde en Parzival, maar er kan zeker afgedwongen worden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:51

maikeltje schreef:

Of heb jij een andere verklaring hoe het kan dat ze zo'n geweldige kuhr heeft neergezet?
Hoe is dat tot stand gekomen volgens jou als jij geen harmonie en samenspel ziet?

Het is kür *ergernis*

Ik zeg dat ik Adelinde niet goed vind, en dat ik het geen harmonieus geheel vindt, het er stijf en trekkerig uit ziet.

En ik heb gezegd dat ik van mening ben dat de jurering niet deugt.

Maar volgens mij heb ik dat in dit topic al meerdere keren gezegd, waaronder in mijn twee voorgaande reacties op jou. Dus als je het hierna nog niet begrijpt, geef ik het alvast op. Dan komen wij er niet uit.

Nog een keertje heel kort, ik vind 88% veel te veel voor de combinatie Cornelissen/Parzival.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:52

maikeltje schreef:

De meningen zijn verdeeld over deze geweldige kuhr. De vraag is bijvoorbeeld hoe geweldig je de piaffe vind. Ja, hij piaffeerde met veel techniek in de benen en hoog van de grond, maar de croupe kwam erg hoog en hij ging niet zitten, ditzelfde deed zich voor in de passage.

joyce B

Re: OS: Goud voor Dujardin, zilver voor Adelinde (+filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:53

Ik vond trouwens ook dat er heel veel fijn rijdende combinaties meereden deze olympische spelen. niet alleen bij de top, maar over de hele linie. Heb het idee dat het dressuurniveau in de breedte ook flink gestegen is. Die Portugees reed ook heel fijn, en zo waren er nog veel meer.

Vond de proef van Anky er ook vriendelijk en harmonieus uit zien trouwens, die stap blijft gewoon een probleem, altijd al geweest, maar Salinero leek heel ontspannen en rustig (op het niet stil staan bij het halthouden na).

Ik hoop dat de trend van groei in de breedte met fijn/vriendelijk rijdende ruiters en amazones doorzet!

Mij kan het echt niet schelen welk land wint, als diegene maar de fijnste proef heeft gereden, en ik heb de hele middag genoten!
Je kon wel zien dat een aantal (jongere) paarden de puf er wat uit had...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:54

Bomba, solliciteer eens naar een jurybaantje anders. Volgens mij heb je er verstand van aangezien je je posts zo goed rijtechtnisch kunt onderbouwen :D
En dan kun je alle Adelinde's gelijk de baan uitsturen vanwege hun grove ruiterhulpen. :j

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:55

Anky heb ik jammer genoeg gemist, heeft iemand daar toevallig een linkje van?

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:56

Janine1990 schreef:
Ess_Ramona schreef:
Wordt Valegro ook verkocht? Dat wist ik niet!
Maar heb van beide küren genoten, en de muziek van Charlotte, wauw! Bij de pirouettes, echt wauw! De BigBen.
Adelinde & Parzival hebben het ook top gedaan samen :)!

Ik hoorde dat Valegro naar Bechtolsheimer gaat...
Ben benieuwd of dat over vier jaar ook een touwtrek, excuus, teugeltrek wedstrijd gaat worden :)

Arme Valegro...Als dat echt zo is. Zal hij er echt niet op voorruit gaan....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:58

joyce B schreef:
Ik vond trouwens ook dat er heel veel fijn rijdende combinaties meereden deze olympische spelen. niet alleen bij de top, maar over de hele linie. Heb het idee dat het dressuurniveau in de breedte ook flink gestegen is. Die Portugees reed ook heel fijn, en zo waren er nog veel meer.

Vond de proef van Anky er ook vriendelijk en harmonieus uit zien trouwens, die stap blijft gewoon een probleem, altijd al geweest, maar Salinero leek heel ontspannen en rustig (op het niet stil staan bij het halthouden na).

Ik hoop dat de trend van groei in de breedte met fijn/vriendelijk rijdende ruiters en amazones doorzet!

Mij kan het echt niet schelen welk land wint, als diegene maar de fijnste proef heeft gereden, en ik heb de hele middag genoten!
Je kon wel zien dat een aantal (jongere) paarden de puf er wat uit had...

Nouja, hij stapt in ieder geval beter dan Bonfire :D

Die Portugees vond ik ook erg fijn, stond verbaast dat die rassen ook nog zonder hectiek kunnen bewegen! Fijne ruiter vond ik het ook!

Perzival_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:01

Janine1990 schreef:
Ess_Ramona schreef:

Ben benieuwd of dat over vier jaar ook een touwtrek, excuus, teugeltrek wedstrijd gaat worden :)

Arme Valegro...Als dat echt zo is. Zal hij er echt niet op voorruit gaan....

Sh*t hey!

Valegro past nog beter bij Anky!

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:03

maikeltje schreef:
Bomba, solliciteer eens naar een jurybaantje anders. Volgens mij heb je er verstand van aangezien je je posts zo goed rijtechtnisch kunt onderbouwen :D
En dan kun je alle Adelinde's gelijk de baan uitsturen vanwege hun grove ruiterhulpen. :j

Ah ik neem aan dat je daar niks tegen in kon brengen?

Citaat:
Cornelissen totally clear, passage wss croup high and the contact was much stronger again

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:19

NinaCharlie schreef:
Goof schreef:
Ach nr 3 heeft de hele proef lang in de mond van dat dier lopen raggen...... die is pas niet verdiend :n

inderdaad, trekken, vooruit schoppen en dat hard werken noemen :n

Helemaal mee eens, Hester had op 3 gemoeten!! Harmonie boven spektakel voor mij..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:24

Janine1990 schreef:
Ess_Ramona schreef:
Wordt Valegro ook verkocht? Dat wist ik niet!
Maar heb van beide küren genoten, en de muziek van Charlotte, wauw! Bij de pirouettes, echt wauw! De BigBen.
Adelinde & Parzival hebben het ook top gedaan samen :)!

Ik zag staan in een quote van Charlotte dat hij nog NIET verkocht is en dus voorlopig nog even bij haar blijft..

Ik denk ook niet dat Laura zich populair gaat maken bij haar thuisland als ze, omdat ze toevallig een rijke paps en mams heeft, Valegro koopt. Krijgen we een beetje Gal - Rath verhaal denk ik en als ik Charlotte was, zou ik het dan ook niet prettig vinden om in hetzelfde team als Laura te rijden. Helemaal als zij van plan mocht zijn om Valegro op dezelfde manier als Mistral te rijden..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:27

Aranel schreef:
Ik zag staan in een quote van Charlotte dat hij nog NIET verkocht is en dus voorlopig nog even bij haar blijft..

Ik denk ook niet dat Laura zich populair gaat maken bij haar thuisland als ze, omdat ze toevallig een rijke paps en mams heeft, Valegro koopt. Krijgen we een beetje Gal - Rath verhaal denk ik en als ik Charlotte was, zou ik het dan ook niet prettig vinden om in hetzelfde team als Laura te rijden. Helemaal als zij van plan mocht zijn om Valegro op dezelfde manier als Mistral te rijden..

Dit zijn ruiters van een heel ander niveau, ze weten dat dit kan gebeuren als het paard niet van hun zelf is.

Nouja, Totilas was ook nog niet verkocht, zeiden ze :P

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:28

Perzival_ schreef:
Janine1990 schreef:

Het is kür *ergernis*

Ik zeg dat ik Adelinde niet goed vind, en dat ik het geen harmonieus geheel vindt, het er stijf en trekkerig uit ziet.

En ik heb gezegd dat ik van mening ben dat de jurering niet deugt.

Maar volgens mij heb ik dat in dit topic al meerdere keren gezegd, waaronder in mijn twee voorgaande reacties op jou. Dus als je het hierna nog niet begrijpt, geef ik het alvast op. Dan komen wij er niet uit.

Nog een keertje heel kort, ik vind 88% veel te veel voor de combinatie Cornelissen/Parzival.

*pakt popcorn*

*en cola*

Nee hoor, ik geef op. ;)

Ik verbaas me iedere keer weer over het commentaar van sommige bokkers op deze topruiters die zelf nog niet in de schaduw kunnen komen van deze ruiters. Het is bijna lachwekkend :')

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:33

Wat een zinloze discussie dit...sorry hoor. De een vind dat Adelinde goud had moeten winnen en r harmonie was tussen paard en amazone. De ander vond die twee helemaal niks. Laat elkaar die mening gewoon respecteren. Ik denk dat wij wel de laatste zijn die de kür van zulke topamazones kunnen (en mogen) beoordelen.
Natuurlijk zie je wat je ziet en het commentaar over Bechtolsheimer en Adelinde ben ik het mee eens. Maar die juryleden lopen wel wat langer mee (en ja, in dit topic ook ongetwijfeld mensen die er echt verstand van hebben..dat bedoel ik dus ook serieus).

Bechtolsheimer op drie had eigenlijk niet mogen gebeuren, mee eens. Zag ik toch liever de kür van Anky, Edward of bijvoorbeeld de Spanjaard met zijn stoere schimmel. Maar ieder is trots op zijn prestatie en NL heeft er een medaille bij, so be it. Ik denk dat we op een zeer geslaagde OS mogen terug kijken, van zowel eventing, springen als dressuur.

Perzival_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:41

maikeltje schreef:
perzival_ schreef:

*pakt popcorn*

*en cola*

Nee hoor, ik geef op. ;)

Ik verbaas me iedere keer weer over het commentaar van sommige bokkers op deze topruiters die zelf nog niet in de schaduw kunnen komen van deze ruiters. Het is bijna lachwekkend :')

Is het ook *\o/*

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:48

Anky had een fantastische proef en een waardig einde voor de carrière van Salinero.
Kan altijd minder van Adelinde genieten, maar super van haar dat ze zilver heeft.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:51

Ben ik dan de enige die de klokken uit de kur van Charlotte verdacht veel vond lijken op de klokken uit de kur van Edward en Totilas? :=

Maar desondanks vond ik het een zeer fijne proef om naar te kijken, misschien minder expressief dan de kur van Adelinde, maar wel erg vriendelijk beeld. Wel iets over gewaardeerd maar zeker wel de terechte winnaar!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:54

Waarom kan men nooit tevreden zijn? Zilver op de OS ís gewoon harstikke goed

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:00

Evy schreef:
Ben ik dan de enige die de klokken uit de kur van Charlotte verdacht veel vond lijken op de klokken uit de kur van Edward en Totilas? :=

Maar desondanks vond ik het een zeer fijne proef om naar te kijken, misschien minder expressief dan de kur van Adelinde, maar wel erg vriendelijk beeld. Wel iets over gewaardeerd maar zeker wel de terechte winnaar!!

Haha neee dat vond ik ook van die klokken hoor!! Sowieso veel die uitgestrekte galop op de lange zijde gevolgd door dubbele pirouette deden.