Aken:Schoots in opspraak vanwege manier van losrijden*update

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bloem1986

Re: Aken: Lotje Schoots in opspraak vanwege manier van losrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:18

Respect voor de heer Schoots, dit had niet beter verwoord kunnen worden.

Het is jammer dat hier op bokt zoveel gespeculeerd wordt terwijl er geen enkel bewijs getoond is.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:25

Mensen baseren zich op beelden en commentaar van de WDR.... Men gaat er van uit dat dat betrouwbaar is.

Als op het NOS journaal vermeld wordt dat Rutte onze premier wordt, nemen we ook aan dat dat zo is. Des te kwalijker is het als blijkt dat het niet klopt...

Maar je kunt mensen niet kwalijk nemen dat ze geloven wat er door de WDR wordt gezegd/ besproken. Hoe dan ook goed dat de heer Schoots gereageerd heeft!!!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:30

idd goed dat hij reageert..we veranderen op bokt spontaan..u, de heer, mijnheer schoots..haha, Rutte is erniets bij.. :')

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:47

SchootsSr schreef:
Graag wil ik even reageren op de veronderstellingen . Het is ons evenals alle aanwezige Nederlandse officials onbekend dat Lotje een berisping/waarschuwing in Aken heeft gekregen. Sterker Lotje heeft nog nimmer een officiele berisping gehad . Ook de veronderstelling dat er iets op de tong van het paard zou zijn aangebracht voorafgaand aan de wedstrijd is uit den boze. Zoals bij iedere wedstrijd controleert en reinigt mijn vrouw o.a. het hoofdstel en bit en krijgt Torricelli een suikerklontje als beloning . Niets meer en niets minder ! Om onze paarden in topconditie te brengen en te houden zijn wij dag en nacht zeven dagen per week met ze bezig. Het belang van het paard staat vooral bij Lotje maar zeker ook bij ons altijd voorop en daarom zijn onze paarden ook altijd in staat om TOP te presteren . De uitslag van het afgenomen bloedmonster zien wij net als alle tientallen voorgaande keren met vertrouwen tegemoet. Wij hebben de wedstrijd in Aken als mooi en plezierig ervaren en zijn dan ook bijzonder verbaasd omtrent deze ophef na thuis komst en kunnen dit op geen enkele manier plaatsen.

Met vriendelijke groet,
Dhr. G.J. Schoots.

Hmmm dat suikerklontje he.
Dat is zeer ongezond en zeer slecht voor Torricelli zijn/haar tanden.
Ik dacht dat jullie (als professionals) dat wel wisten ;)

Wel super netjes verwoord :j

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:04

Ik had gisteren al contact met Lotje over dit topic gehad, zij schrok er inderdaad van.
Ik ben blij dat de vader van Lotje hier ook zelf heeft gereageerd. En vooral nog erg beleefd.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 09-07-12 21:05, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast, geen privécommunicatie openbaar maken aub.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:41

ceasario schreef:
SchootsSr schreef:
Het is ons evenals alle aanwezige Nederlandse officials onbekend dat Lotje een berisping/waarschuwing in Aken heeft gekregen. Sterker Lotje heeft nog nimmer een officiele berisping gehad . Met vriendelijke groet,
Dhr. G.J. Schoots.

Ik zou als ik U was een klacht bij de WDR neerleggen..of om opheldering vragen, zodat in uw ogen "dit fabeltje" uit de media snel in de vergetelheid kan geraken.

Inderdaad. Maar ik twijfel er niet aan dat dat ook zal gebeuren. Kemperman en Fuss zuigen kennelijk iets uit hun duim en dat hoort niet he?

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:51

[quote[/quote]="ESSIE70"]
En dat is niet de eerste keer :n
[/quote]

ik ben toch zo benieuwd wat Essie70 meer weet dan dhr Schoots

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:53

Nette reactie van dhr Schoots. Ik zou degene die dit in de media gebracht heeft aanklagen voor laster; zulke berichten schaden je reputatie, vooral als prof/topsporter.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:05

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:10

Bloem1986 schreef:
Het is jammer dat hier op bokt zoveel gespeculeerd wordt terwijl er geen enkel bewijs getoond is.

Er wordt echt niet alleen hier op Bokt over gespeculeerd hoor, dat is toch niet meer dan normaal?? Iedereen heeft zijn eigen mening over een nieuwsbericht, maar dat wil nog niet meteen zeggen dat je alles maar klakkeloos aan moet nemen en dat het allemaal feiten zijn... ;)

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:48

boktredactie heeft het gezien op wdr tvzender en er een bericht van gemaakt in de beginpost te lezen.
Ik zou het als forum niet op die manier aanpakken. Ik ben benieuwd of er nu ook een topic wordt gemaakt over de reactie van Dhr Schoots.

Yvette10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:50

Lees de reacties over Lotje Schoofs ook op de site van www.horses.nl

Chancley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:57

Naja zeg! Ik reageerde al niet op deze topic omdat ik het al zo raar vond....zoveel mensen die daar reden en dan alleen Lotje die iets verkeerds gedaan zou hebben??? Ongeacht of iemands Rijstijl aanstaat of niet ik weet zeker dat lotje het beste voor heeft met haar paarden. Mijn gevoel zegt gewoon dat die Duitsers aan t zoeken zijn naar iets....elke keer dat gezeur over laag rond of is het toch rollkur... Elke paard heeft zijn manier van training nodig...

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 23:20

royposter80 schreef:
Naja zeg! Ik reageerde al niet op deze topic omdat ik het al zo raar vond....zoveel mensen die daar reden en dan alleen Lotje die iets verkeerds gedaan zou hebben??? Ongeacht of iemands Rijstijl aanstaat of niet ik weet zeker dat lotje het beste voor heeft met haar paarden. Mijn gevoel zegt gewoon dat die Duitsers aan t zoeken zijn naar iets....elke keer dat gezeur over laag rond of is het toch rollkur... Elke paard heeft zijn manier van training nodig...

En vooral zijn manier van ontspanning

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 23:25

ceasario schreef:
De stewart was er een met een flinke omvang.

Daar kom je inderdaad niet omheen.
Sportief dat Schoots Sr. reageerde! Ik hoop dat hij gelijk heeft maar oh, wat schaam ik me dan voor de pers!

hoho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 23:43

Die duitsers moeten eens ophouden met dat gezeur over de trainings methode van nederlanders waar we hartstikke veel succes met happy athletes hebben gehaald. Laat hun hun eigen ruiters nou maar eens opvoeden op het los rij terrein met dat overmatige zweep gebruikt. Als je monica met whisper ziet los rijden en die constant ziet rammen op die achter benen om haar paard eens aan het piafferen te krijgen, kunnen die duitsers zich niet beter bezig houden met hun eigen ruiters? Dan houden de nederlanders zich hier wel bezig met hun school!

Wat ik nog veel erger vind is dat er hier zoveel achterlijke mensen onze eigen nederlandse top af gaat zit branden, terwijl die duitsers een uur lang een paard kunnen treiteren met de zweep en met veel strakkere kinkettingen trainen! Die van de nederlanders slaan idd door is misschien niet een mooi gezicht maar maar voelt voor het paard veel zachter aan, maar ja de meeste die daarover klagen hier hebben waarschijnlijk nog geen ervaringen met stang en trens want als je dat wel heb weet je hoe losser die zit hoe minder scherp die in werkt!

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 06:17

comtesse schreef:
[quote
="ESSIE70"]
En dat is niet de eerste keer :n
[/quote]

ik ben toch zo benieuwd wat Essie70 meer weet dan dhr Schoots[/quote]

Als je het topic goed leest staat er al een paar keer vermeldt wanneer ze nog meer is aangesproken op haar losrijden.
Stond ook in de paard&sport en de hoefslag.

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 07:31

Als je het topic goed leest !

Ik meen juist uit dit topic op te maken dat datgene wat je hoort en of leest niet altijd overeenkomt met de waarheid.

Een opmerking zoals , het is niet de eerste keer ! blijkt in het geheel niet overeen te komen met wat de vader van Lotje hier schrijft.

Hij meld namelijk dat ze nog nooit of te nimmer officieel is aangesproken.

vandaar mijn quote.

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 07:45

SchootsSr schreef:
Graag wil ik even reageren op de veronderstellingen . Het is ons evenals alle aanwezige Nederlandse officials onbekend dat Lotje een berisping/waarschuwing in Aken heeft gekregen. Sterker Lotje heeft nog nimmer een officiele berisping gehad . Ook de veronderstelling dat er iets op de tong van het paard zou zijn aangebracht voorafgaand aan de wedstrijd is uit den boze. Zoals bij iedere wedstrijd controleert en reinigt mijn vrouw o.a. het hoofdstel en bit en krijgt Torricelli een suikerklontje als beloning . Niets meer en niets minder ! Om onze paarden in topconditie te brengen en te houden zijn wij dag en nacht zeven dagen per week met ze bezig. Het belang van het paard staat vooral bij Lotje maar zeker ook bij ons altijd voorop en daarom zijn onze paarden ook altijd in staat om TOP te presteren . De uitslag van het afgenomen bloedmonster zien wij net als alle tientallen voorgaande keren met vertrouwen tegemoet. Wij hebben de wedstrijd in Aken als mooi en plezierig ervaren en zijn dan ook bijzonder verbaasd omtrent deze ophef na thuis komst en kunnen dit op geen enkele manier plaatsen.

Met vriendelijke groet,
Dhr. G.J. Schoots.

Beste heer Schoots,

Uw reactie is zeer begrijpelijk. Indien het mijn dochter betrof zou ik wellicht ook zo reageren.
Wel denk ik dat u zich moet realiseren dat Nederland al lange tijd onder vuur ligt, omdat de, door de top en dus ook de subtop, toegepaste trainingsmethode onder vuur ligt.
Deze waarborgt nl. níet het welzijn van het paard.

De WDR is inhoudelijk geen Story, Privé of Telegraaf.
Daarnaast is de Rollkur in Duitsland een uitwas en geen gemeengoed zoals in Nederland.
Duitse ruiters die eveneens deze trainingsmethode toepassen liggen zelf ook onder vuur in de pers.
In Duitsland is het Scala immers "de voertaal".

Wát er precies gezegd is door de steward is m.i. helemaal niet relevant. Wij weten allen hoe de Nederlanders losrijden en wij weten ook hoe de Duitsers daarop zullen reageren.
Dat deze methode echter voor Lotje hét voorbeeld is, is bekend.
Diederik rijdt m.i. vele malen grover.
Nú is het Lotje, de volgende keer is het Diederik, Theo, Tommy, Thamar of (inmiddels ook) Marlies of elke andere subtopper. Met dank aan Sjef.

Dus eerlijk gezegd, heer Schoots, wie ten koste van alles wil winnen, moet ook de consequenties daarvoor aanvaarden.

macke21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 07:49

Ga nu eens in Duitsland kijken bij de springruiters........... Deze hebben nl de rolkur ZELF uitgevonden!!
Wat een gezeur en gezeik

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:14

kunnen we niet gewoon weer op de Balkenhol Stiel met paarden gaan trainen ...
al dta gerollkur, LDR etc etc etc ...
fijn dat er mensen meerijden in de top, maar maakt het dan werkelijk gene fluit meer uit hoe ze op dat punt beland zijn?

vroegah keek ik met plezier naar dressuur...nu kijk ik maar gewoon niet

en dit is niet eens richting mw Schoots...maar er rijden er tegenwoordig vrij veel rond die ik op een weinig respectvolle manier zie handelen...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:15

macke21 schreef:
Ga nu eens in Duitsland kijken bij de springruiters........... Deze hebben nl de rolkur ZELF uitgevonden!!
Wat een gezeur en gezeik

een ieder die extreme handelingen moet verrichten om mee te draaien in de top, hoort wat mij betreft gewoon niet in de top thuis en die mogen wat mij betreft allemaal sancties opgelegd krijgen...
ook de duitse springruiters en alle andere nationaliteiten etc , gewoon weer gaan rijden met respect voor het dier , echt respect bedoel ik dan

maar dat kan niet, daarvoor speelt geld een te grote rol

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:17

Ja, helemaal mee eens. Maar in dit topic is geen extreme handeling te zien. Dus da's een ander verhaal.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:23

meer dan incidenteel ldr en in zijn algemeenheid de rollkur is voor mij al een extreme handeling...
de eisen zijn idioot geworden voor wat er te zien moet zijn, voor mij is en blijft dressuur iets dat er voor het paard is , niet dat het paard er voor de dressuur is (even heel simpel gezegd)

maar ik heb er ook bijgezegd dat ik dit niet direct op mw schoots richtte , maar algemeen daar de discussie toch weer afdwaalt naar trainingsmethoden van ruiters anders dan het onderwerp van het topic

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:10

wat ik niet snap....we weten toch allemaal dat die paarden met rollkur en LDR getrained worden?
En dat het resultaat daarvan in de ring te zien is?
Waarom dan zo hypocriet wel allemaal zitten kwijlen als Edward of een andere topper weer de sterren van de hemel rijdt?

Waarbij ik even niet oordeel of het nu goed of slecht is,rollkur ziet er niet gemakkelijk uit in iedergeval.