[CHIO]Volg "onze"dressuurruiters nu live op internet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

quadripes

Re: [CHIO]Volg "onze"dressuurruiters nu live op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:50

Ik zou het voor Patrick van der Meer een prachtige kans vinden. Ik vond zijn proef fijn om naar te kijken.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:31

Dat is inderdaad het eerlijkst...
Veel sterke Duitse Combinaties trouwens! En ook een aantal anderen reden erg fijn! Waar/bij wie trainen die combinaties die nu bovenaan eindigden?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:51

gummie schreef:
"Bondscoach Sjef Janssen was duidelijk. "Naast de Grand Prix telt ook de Special die zaterdag verreden wordt mee. Daarna tellen we de punten bij elkaar op en wie het hoogst scoort gaat mee. Zo houden we het klinisch en zwart/witter dan dit kan niet"."

:) Da's wel fair, toch? :)

Niet helemaal. Volgens mij had Patrick allang bewezen beter te zijn in de vooraf vastgestelde wedstrijden en nu hangt het dan volledig af van de laatste twee proeven?

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:18

joyce B schreef:
Imke traint overigens bij Sjef... Hij zal wel in zijn achterhoofd meenemen hoe Toots kan lopen en Patrick zal wel verrassend zijn geweest.

Patrick heeft er als a-kaderlid ook recht op om bij bondscoach Sjef te trainen, maar Sjef heeft sinds afgelopen winter (toen Patrick in het kader kwam) nog geen gaatje in zijn agenda weten te maken. Natuurlijk wel om met Joep Bartels samen leuke dingetjes te gaan doen, maar dat ligt natuurlijk helemaal anders.... Nee, zolang Sjef nog met een beetje droge ogen Imke in plaats van Patrick mee kan nemen, zal hij dat m.i. zeker niet laten.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:35

oei...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 00:30

Ging zelfs nog wat verder FloortjeM, naar wat ik gehoord heb. Sjef kon zelfs niet meer tot 10 tellen.
Wel super professioneel dat Patrick zijn eigen plan heeft getrokken en dit nu gewoon doorzet.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 06:13

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:10

jury schreef:
gummie schreef:
"Bondscoach Sjef Janssen was duidelijk. "Naast de Grand Prix telt ook de Special die zaterdag verreden wordt mee. Daarna tellen we de punten bij elkaar op en wie het hoogst scoort gaat mee. Zo houden we het klinisch en zwart/witter dan dit kan niet"."

Niet helemaal. Volgens mij had Patrick allang bewezen beter te zijn in de vooraf vastgestelde wedstrijden en nu hangt het dan volledig af van de laatste twee proeven?

Dat weet ik, en die mening deel ik, zoals ook al aangegeven in een ander topic :) Maar zoals Sjef zich NU uitlaat, zijn de voorwaarden helder. Daar kan hij dan niet meer omheen. Terwijl hij voorheen niet echt een duidelijke lijn had aangegeven wat betreft punten (anders had ie inderdaad Patrick al aangewezen moeten hebben). Imo had Patrick op basis van de vorige twee observatiewedstrijden door gemoeten. Maar hij heeft nu eenmaal gekozen voor een derde observatiewedstrijd. Dat is een feit. En nu kunnen we ge woon allemaal meerekenen wie er op het hoogste percentage uitkomt. Daar kan hij niet meer onderuit.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:32

er is nu weer dressuur??wanneer op welke dag komen de nederlanders weer in beeld??

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:36

zaterdag

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:15

FloortjeM schreef:
joyce B schreef:
Imke traint overigens bij Sjef... Hij zal wel in zijn achterhoofd meenemen hoe Toots kan lopen en Patrick zal wel verrassend zijn geweest.

Patrick heeft er als a-kaderlid ook recht op om bij bondscoach Sjef te trainen, maar Sjef heeft sinds afgelopen winter (toen Patrick in het kader kwam) nog geen gaatje in zijn agenda weten te maken. Natuurlijk wel om met Joep Bartels samen leuke dingetjes te gaan doen, maar dat ligt natuurlijk helemaal anders.... Nee, zolang Sjef nog met een beetje droge ogen Imke in plaats van Patrick mee kan nemen, zal hij dat m.i. zeker niet laten.

Ik ga er even vanuit dat jij vergeten bent dat Sjef een nogal heftig jaar achter de rug heeft medisch gezien en zal me dus niet kwaad maken :(

Daarnaast op dit moment laat Patrick zien sterker te zijn en dus de plaats voor Olympia op te eisen helemaal top. Ik vind beide Patrick en Imke erg sympathieke mensen en gun het allebei

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:17

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:21

jury schreef:
gummie schreef:

Maar reed Patrick in de andere wedstrijden niet in een andere categorie? Ik meen dat door zijn goede optreden in die andere wedstrijden, dat deze derde observatiewedstrijd, waar Imke en Patrick in dezelfde rubriek tegen elkaar rijden, is ingelast.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:33

Op de NK niet en in Rotterdam wel maar met precies dezelfde jury's.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 11:10

mylittlejoy schreef:
Maar reed Patrick in de andere wedstrijden niet in een andere categorie? Ik meen dat door zijn goede optreden in die andere wedstrijden, dat deze derde observatiewedstrijd, waar Imke en Patrick in dezelfde rubriek tegen elkaar rijden, is ingelast.

Nee, er waren twee observatiewedstrijden vastgesteld. Ja, tijdens de tweede wedstrijd (Rotterdam) starten ze in een andere categorie, maar daarover zei de jury het volgende: http://www.knhs.nl/news.asp?id=24596

Ik kopieer maar even wat ik in een ander topic had gepost:

Citaat:
De twee observatiewedstrijden waren:
1. NK Hoofddorp 7-10 juni 2012
2. CHIO Rotterdam 20-24 juni 2012

Uitslagen NK Hoofddorp
Grand Prix
1. Glock's Undercover Gal, Edward ( 1. 1. 1. 1. 5. )
2. Blue Hors Romanov Gal, Edward NED ( 2. 3. 4. 4. 1. )
2. Glock's Tango Minderhoud, Hans Peter NED (5. 2. 2. 6. 3.)
4. Salinero van Grunsven, Anky NED ( 4. 4. 6. 2. 6. )
5. Donna Silver Minderhoud, Hans Peter NED ( 3. 8. 5. 3. 3. )
6. Hunter Douglas Toots Schellekens-Bartels, Imke NED (9. 6. 3. 7. 2. )
7. Interfloor Next One Gal, Edward NED (5. 5. 7. 4. 8. )
8. Uzzo van der Meer, Patrick NED (7. 7. 10. 8. 7.)

Grand Prix Special:
1. Glock's Undercover Gal, Edward NED ( 1. 3. 1. 1. 1.)
2. Blue Hors Romanov Gal, Edward NED ( 1. 2. 2. 2. 3. )
3. Interfloor Next One Gal, Edward NED (3. 1. 3. 3. 2. )
4. Uzzo van der Meer, Patrick NED (4. 4. 4. 6. 3.)
5. Salinero van Grunsven, Anky NED ( 5. 5. 5. 4. 5.)
6. BMC Miciano van Baalen, Marlies NED ( 9. 6. 6. 5. 6. )
7. Vitana V Peters, Stephanie NED ( 6. 7. 7. 7. 8.)
8. Unlimited Peters, Stephanie NED (7. 9. 12. 9. 7. )
9. Donna Silver Minderhoud, Hans Peter NED ( 8. 10. 8. 8. 8. )
10. Hunter Douglas Toots Schellekens-Bartels, Imke NED (11. 8. 14. 10. 14.)

Kur op muziek:
1. Glock’s Undercover Gal,Edward
2. Salinero van Grunsven,Anky
3. Uzzo, van der Meer,Patrick
4. Hunter Douglas Toots Schellekens-Bartels,Imke

Eindstand:
1. Gal, Edward NED Giesbeek Glock's Undercover 235.838
2. van Grunsven, Anky NED Erp Salinero 229.863
3. van der Meer, Patrick NED Naaldwijk Uzzo 224.620
4. Schellekens-Bartels, Imke NED Lage Mierde Hunter Douglas Toots 219.911
5. van Baalen, Marlies NED Brakel BMC Miciano 216.959
6. Peters, Stephanie NED Roermond Unlimited 214.624

CHIO:
Uitslag Grand Prix CDIO5*:
1.Tinne Vilhelmson-Silfven (Zwe) - Don Auriello (v. Don Davidoff) - 75.830%
2.Edward Gal - Glock's Undercover - 74.085%
3.Morgan Barbançon (Spa) - IPS Painted Black (v. Gribaldi) - 73.660%
4.Imke Schellekens-Bartels - Hunter Douglas Toots - 73.489%
5.Anky van Grunsven - Salinero - 73.404%
6.Hans Peter Minderhoud - Glock's Tango - 72.000%

Uitslag Grand Prix CDIO3*:
1.VAN DER MEER Patrick, UZZO (75.043 % )
2. GAL Edward, BLUE HORS ROMANOV (69.830 % )
3. HELLJESEN Siril DORINA (69.723 % )
4. SCHMIDT Hubertus BUKOWSKI (69.404 % )
5. VAN BAALEN Marlies BMC MICIANO (69.000 % )

Uitslag Grand Prix Special:
1 van der Meer Patrick Uzzo (74.822 % )
2 GAL Edward BLUE HORS ROMANOV (73.178 % )
3 SCHMIDT Hubertus BUKOWSKI (71.844 % )
4. VAN BAALEN Marlies BMC MICIANO (71.533 % )
5. HELLJESEN Siril DORINA (70.889 % )

Voor de opmerking over dat je de rubrieken niet met elkaar zou mogen of kunnen vergelijken, verwijs ik naar de commentaren van zowel Sanders als Ernes op de knhs site.
http://www.knhs.nl/news.asp?id=24604
http://www.knhs.nl/news.asp?id=24596

Vervolgens heeft Sjef Aken aangewezen als derde observatiewedstrijd, waar Patrick in de Grand Prix wederom boven Imke is geeindigd. en nu vind hij dat de Grand Prix Special afgewacht moet worden, en dat het totaal van grand prix en special bepalend is.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 11:25

gummie schreef:
Vervolgens heeft Sjef Aken aangewezen als derde observatiewedstrijd, waar Patrick in de Grand Prix wederom boven Imke is geeindigd. en nu vind hij dat de Grand Prix Special afgewacht moet worden, en dat het totaal van grand prix en special bepalend is.

Ik vind Sjef zijn redenatie helder en consistent. De GPS afwachten lijkt mij vanzelfsprekend, die hoort ook bij Aken
zelfs de Kür als die een rol zou gaan spelen voor Patrick en Imke.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:31

Ben ik met je eens..... Grand Prix, Special en eventueel kur. Sommigen vinden de grand prix zwaarder wegen. In dat geval zou patrick nu in het team zitten. Als je het geheel neemt van grand prix, special en kur van de voorgaande twee observatiewedstrijden, zou Patrick ook al in het team zitten. Gaat Sjef de resultaten van 3 wedstrijden bij elkaar optellen? Of alleen van deze wedstrijd? Als Imke nu anderhalf procent meer scoort in de special, welke resultaten tellen dan mee? Is wel zeer relevant lijkt me...

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:31

Gaat Imke of Patrick mee voor het landenteam of is het individueel?
Want de grand prix telt mee voor de landen medailles en in dat geval zou denk ik Patrick de beste papieren hebben. Anky is ook geen ster in de grand prix maar juist sterk in de kur. Dus ik ben zeer benieuwd wie er plaats gaan nemen in het landenteam.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:34

Het team staat al vast: Adelinde, Anky en Edward. De overgebleven plaats is inderdaad individueel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:38

Maar stel nu dat Adelinde uitvalt... Mag dan automatisch die plaats ingenomen worden??? Er gaat namelijk geen vijfde reserve mee...

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:15

gummie schreef:
Ben ik met je eens..... Grand Prix, Special en eventueel kur. Sommigen vinden de grand prix zwaarder wegen. In dat geval zou patrick nu in het team zitten. Als je het geheel neemt van grand prix, special en kur van de voorgaande twee observatiewedstrijden, zou Patrick ook al in het team zitten. Gaat Sjef de resultaten van 3 wedstrijden bij elkaar optellen? Of alleen van deze wedstrijd? Als Imke nu anderhalf procent meer scoort in de special, welke resultaten tellen dan mee? Is wel zeer relevant lijkt me...

zou het iets uitmaken vraag ik mij af? uiteindelijk maakt Sjef Janssen de keuze wie de 4e/reserve plek gaat krijgen,
één ding is zo goed als zeker het wordt Patrick of Imke...althans... niets is zeker in de topsport tot het een voldongen feit is.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:20

Janine1990 schreef:
Maar stel nu dat Adelinde uitvalt... Mag dan automatisch die plaats ingenomen worden??? Er gaat namelijk geen vijfde reserve mee...

Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Ik weet ook niet of als de vierde uitvalt, er een reserve ingezet mag worden (dus bijv. het zou Patrick worden, maar hij valt uit, mag Imke dan starten).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:39

mylittlejoy schreef:
Janine1990 schreef:

Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Ik weet ook niet of als de vierde uitvalt, er een reserve ingezet mag worden (dus bijv. het zou Patrick worden, maar hij valt uit, mag Imke dan starten).

Lijkt me niet dat er een vervanger mee mag voor individueel... Maar daarom dus :P
Vraag het me al geruime tijd af, maar nog niemand die mij hier antwoord op kan geven helaas...

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:49

Ik zal wel weer blond zijn maar ik kan nergens vinden hoe laat Imke en Patrick moeten starten :o

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 10:14

11:18 Imke en 12:36 Patrick