Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
horseyfries schreef:randalinpony schreef:Zijn het dekhengsten?
Denk jij dat er ook maar één hengst denkt dat hij geen dekhengst is als hij losgelaten wordt tussen andere paarden??? Ik weet niet echt wat jouw vraag ertoe doet, als mijn antwoord ja is, maakt dat dan ook maar iets uit?
Sharmila schreef:Ik zag ook dat tastharen en oren scheren niet wenselijk is.... Alle sportpaarden bij ons op stal hebben die niet bij ons.....
horseyfries schreef:Je maakt er nu een soort suikerpopje van wat niets zou kunnen verdragen, terwijl het notabene een beest is van 600 kg!
horseyfries schreef:Overigens is mijn vraag aan Bandida OF ze het wel goed vind om een (te) zwak paard dan te trainen voor zijn gezondheid, omdat ik benieuwd ben of ze daar onderscheid in zou maken, of daar net zo rigoreus tegen is. Dus die woorden leg ik haar niet in de mond, ik ben benieuwd naar haar mening. Toch grappig dat iemand die iemand anders beschuldigt van dingen, zelf precies hetzelfde blijkt te doen.
Citaat:Ze zegt gewoon dat ze het niet vindt kunnen wanneer je voor jouw hobby, een dier te veel ongemak bezorgt.
Dit is trouwens een mensenprioriteit.Citaat:behalve als het echt een gevaar wordt.
randalinpony schreef:Castreren is anders iets dat al lang voor de hele paardensport gefeminiseerd werd, op grote schaal werd toegepast. Kwam geen vrouw aan te pas.
Ik twijfel gewoon een beetje aan het levensgeluk dat eenzame opsluiting oplevert, die mannen waarover jij praat zouden van de isoleercel waarschijnlijk ook niet overdreven opgewekt raken.![]()
Het is dus of/of, waarbij de leeftijd van castreren vast een heel grote rol speelt in de impact die het heeft.
Ik vraag me alleen af wat jouw definitie van levensvreugde is?Dit is trouwens een mensenprioriteit.Citaat:behalve als het echt een gevaar wordt.
horseyfries schreef:randalinpony schreef:Zijn het dekhengsten?
Denk jij dat er ook maar één hengst denkt dat hij geen dekhengst is als hij losgelaten wordt tussen andere paarden???
horseyfries schreef:Bij de één, die toch al niet haantje de voorste was in de kudde, maakt dat nauwelijks verschil (voor zover IK kan waarnemen, misschien is het wel héél anders als ik het hem zou kunnen vragen!!) maar bij de meer prominente hengsten is het een heel ander verhaal. .
pmarena schreef:Hier doet hij het ook gewoon prima hoor
Ach, het komt natuurlijk voor dat mensen ergens een lekker goedkoop weitje in de buurt kunnen scoren, hun paard daar neerplempen en het beestje zichzelf daar maar moet zien te redden zonder verdere voorzieningen....geen schaduw in de zomer of beschutting in de winter, en het dier loopt dan al snel in een baggerzooi met overal stront en veel onkruid.
Dat kan zo iemand dan goed praten onder het motto "natural" (wat dat ook moge zijn) maar dat is eigenlijk gewoon het andere uiterste van de eigenaar die zijn paard op de eerste de beste stal plaatst waar ze nauwelijks uit hun hok komen en dat wel lekker handig is omdat het dichtbij huis is, het beestje niet dik of vies wordt en het dan goed praten met: zo werkt dat hier nu eenmaal in de buurt / in de sport, mijn paard wil niet op de wei, ik wil mijn paard graag heel houden, en hij is gelukkig want hij hinnikt altijd als hij mij ziet.
Is gewoon allebei een kwestie van de kop in het zand steken en het eigen belang vèr boven dat van het paard zetten...en er verder maar niet te veel over nadenken
Een plek waar de paarden hele dagen op een leuke en niet geestdodende manier buiten kunnen lopen, veilige beschutting kunnen zoeken, altijd droog kunnen staan, een fijne stabiele kudde hebben, goed voer / water / verzorging krijgen en waar dan bovendien ook nog alle faciliteiten voor ruiters zijn (mooie gezellige grote kantine, genoeg binnenbak-ruimte enzo) dat is HEEL erg lastig te vinden.
Men richt zich toch vaak òf op het paard òf op de ruiter....en gezien de ruiter degene is die betaalt
Vala schreef:En krijgen we straks een overschot aan kroketten en frikadellen! De slagers gaan dan overuren draaien en de markt, waar toch al weinig van over is, stort dan helemaal in. Moet je eens bedenken hoeveel dieren(paarden)leed we dan krijgen....