in 5 sprongen, dat is gewoon echt slecht.ik vind het er wel ontspannen uit zien, maar ik vind hem niet meer zo apart.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

in 5 sprongen, dat is gewoon echt slecht.sammy1 schreef:de beste stuurlui staan aan wal.wat een commentaar.
)

rooswita schreef:wel apart normaal staat er in het nieuws: adelinde wint of iets dergelijks, maar als het gaat om totilas en Rath staat er totilas wint
jerich0 schreef:Ik zeg ook dat hij die punten niet verdiend, maar paard heeft plezier nu. Vidn hem net meer expressie hebbn. En ja, hij is wat scheef. Paard is veel buiging niet gewoon en zoekt zelf het correcte evenwicht nu. Ook hij moet nog veel leren, geef hem die tijd.
Ivm de appyumenten ben ik het niet met u eens. Deze van Gal en etc zijn helemaal niet meer parallell met de lange zijde maar meer diagonaal met extra buiging wat een schijn-kruisend rffect heeft. De voorbenen kruisen niet echt, daardoor dat het er zo gelijk uitziet. Nu is het nieuw voor totilas, maar komt wel hoor. Maar eigenlijk te vroeg voor competitie. Maar geld heerst in deze wereld,...
Alleen maar negatief. Er kan geen positief woord vanaf.
de familie Rath moet worden.
janouk schreef:Ik word zo moe van al dat gezeur![]()

Cheytjuh schreef:sammy1 schreef:de beste stuurlui staan aan wal.wat een commentaar.
Niemand kraakt in dit geval de combinatie onredelijk af, ik zie zelfs nauwelijks afkraken, alleen onderbouwde meningen. (Maar Rath is zo zielig, al zielig genoeg dat hij zo onder druk staat, dus mogen we maar geen commentaar leveren, want zelfs als zijn paard duidelijk in protest de ring door gaat, moet hij gewoon 83% kunnen scoren en gewoon onder gejuich en applaus de prijs in handen krijgen)
Daarbij, iedereen weet dat Grand Prix rijden niet makkelijk is, niet zomaar door iedereen te behalen is, en ja, er wordt dus ook wat van je verwacht. En als je als Grand prix combinatie, met deze voorstelling komt, dan kun je zeker 'commentaar' , kritiek, of wat dan ook verwachten. En iedereen mag die ook geven, we leven in een vrij land.
Ook zonder dat je zelf Grand prix rijdt kun je gewoon het niet eens zijn met een optreden van een grand prix combinatie, de beargumentatie dat je geen commentaar mag geven wanneer je niet zelf op het niveau rijdt is zo ontzettend achterhaald.
Ik herken de namen van de juryleden trouwens ook niet als mensen zijnde die zelf hoog gepresteerd hebben in de sport, mogen zij dus ook niet jureren ?. Misschien is dat ook wel de reden van het blind zijn voor deze duidelijke haperingen ?
Ja, je kunt er eeuwen over door discusseren, maar ik vind het echt zo ontzettend 'penny' dat mensen geen mening mogen geven over deze combinatie, puur alleen omdat ze zelf niet op het niveau rijden, of omdat Rath al genoeg druk op zich heeft. Sorry, maar dat is gewoon niet realistisch. Laat mensen gewoon hun mening geven zonder die flauwe, niet onderbouwde opmerkingen die anderen de mond snoeren, jeetje.......

vur schreef:Wat is mis met een pirouette in 5 sprongen? Dat zie ik hier staan en heb bedenkingen bij deze opmerking. Lengtebuiging in de appuyementen bij de Nederlanders? Ik heb daar nog nooit iemand over gehoord van de ruiters. Stelling, ja, daar hoor ik ze wel over praten als ze een appuyement in een clinic voordoen, maar lengtebuiging? Ook trouwens in pirouetten hoor ik niemand van de Nederlandse ruiters in clinics over praten. Stelling ja, lengtebuiging nee. In de proeven zie ik dat ook terug. Moet je eens kijken naar bijvoorbeeld Ravel in de proeven. Die heeft lengtebuiging in pirouetten en appuyementen. Dus ik zou me best voor kunnen stellen dat Totilas zijn balans nog kwijt raakt als ie deze oefeningen met andere hulpen en in een andere balans moet lopen waarbij de ruiter lengtebuiging wil hebben. Dus tja, wat mij betreft is commentaar prima, maar het moet dan wel kloppen.

ik dacht dat het na de middag was