Totilas wint eerste Grand Prix van Duitse kampioenschappen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Totilas wint grand prix Duitse kampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:27

ik vind dat hij zijn teugels wel wat korter mag pakken. vind het er nu uitzien als of hij er een beetje aan hangt. en de 2e pirouette :n in 5 sprongen, dat is gewoon echt slecht.
ik vind het er wel ontspannen uit zien, maar ik vind hem niet meer zo apart.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:30

de beste stuurlui staan aan wal.wat een commentaar.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:20

wel apart normaal staat er in het nieuws: adelinde wint of iets dergelijks, maar als het gaat om totilas en Rath staat er totilas wint ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:23

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:40

sammy1 schreef:

Niemand kraakt in dit geval de combinatie onredelijk af, ik zie zelfs nauwelijks afkraken, alleen onderbouwde meningen. (Maar Rath is zo zielig, al zielig genoeg dat hij zo onder druk staat, dus mogen we maar geen commentaar leveren, want zelfs als zijn paard duidelijk in protest de ring door gaat, moet hij gewoon 83% kunnen scoren en gewoon onder gejuich en applaus de prijs in handen krijgen :') )

Daarbij, iedereen weet dat Grand Prix rijden niet makkelijk is, niet zomaar door iedereen te behalen is, en ja, er wordt dus ook wat van je verwacht. En als je als Grand prix combinatie, met deze voorstelling komt, dan kun je zeker 'commentaar' , kritiek, of wat dan ook verwachten. En iedereen mag die ook geven, we leven in een vrij land.

Ook zonder dat je zelf Grand prix rijdt kun je gewoon het niet eens zijn met een optreden van een grand prix combinatie, de beargumentatie dat je geen commentaar mag geven wanneer je niet zelf op het niveau rijdt is zo ontzettend achterhaald.
Ik herken de namen van de juryleden trouwens ook niet als mensen zijnde die zelf hoog gepresteerd hebben in de sport, mogen zij dus ook niet jureren ?. Misschien is dat ook wel de reden van het blind zijn voor deze duidelijke haperingen ?

Ja, je kunt er eeuwen over door discusseren, maar ik vind het echt zo ontzettend 'penny' dat mensen geen mening mogen geven over deze combinatie, puur alleen omdat ze zelf niet op het niveau rijden, of omdat Rath al genoeg druk op zich heeft. Sorry, maar dat is gewoon niet realistisch. Laat mensen gewoon hun mening geven zonder die flauwe, niet onderbouwde opmerkingen die anderen de mond snoeren, jeetje....... :roll:

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:44

Cheytjuh,ik denk er net zo over alleen denk ik dat het zonde van de tijd is geweest om het neer te typen helaas.

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 23:09

rooswita schreef:
wel apart normaal staat er in het nieuws: adelinde wint of iets dergelijks, maar als het gaat om totilas en Rath staat er totilas wint ;)

Ik zal je zeggen, toen ik de titel schreef heb ik er niet eens over nagedacht. Het enige wat ik dacht is dat als ik als Titel: "Mathias Rath en Totilas winnen grand prix Duitse kampioenschappen" zou gebruiken het een beetje lang zou worden.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 23:15

Helemaal mee eens Cheytjuh

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 23:24

jerich0 schreef:
Ik zeg ook dat hij die punten niet verdiend, maar paard heeft plezier nu. Vidn hem net meer expressie hebbn. En ja, hij is wat scheef. Paard is veel buiging niet gewoon en zoekt zelf het correcte evenwicht nu. Ook hij moet nog veel leren, geef hem die tijd.
Ivm de appyumenten ben ik het niet met u eens. Deze van Gal en etc zijn helemaal niet meer parallell met de lange zijde maar meer diagonaal met extra buiging wat een schijn-kruisend rffect heeft. De voorbenen kruisen niet echt, daardoor dat het er zo gelijk uitziet. Nu is het nieuw voor totilas, maar komt wel hoor. Maar eigenlijk te vroeg voor competitie. Maar geld heerst in deze wereld,...

Ik neem aan dat je met "hij moet nog veel leren" Totilas bedoeld?....ik denk meer dat Rath nog heel veel moet leren. Rath heeft zit en evenwichtsproblemen waarbij hij het paard hindert. Hij duikt frequent naar voren en is geen eenheid met de beweging van het paard...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 05:44

Ik word al zo moe van al dat gezeur over Rath, Totilas en de combinatie. :Z Alleen maar negatief. Er kan geen positief woord vanaf.
Kan je nagaan hoe moe :Z de familie Rath moet worden.

Ik vond het altijd zo mooi om te kijken hoe uren/weken/maanden/jaren training samen moeten komen in de ring op het juiste moment.
Iedere topsporter weet hoe moeilijk het is om te pieken op de juiste momenten of je nu voetbalt, turnt, schaatst, etc. En dan nog als je alles thuis voor elkaar lijkt te hebben, dan moet het er op de wedstrijd nog uit zien te komen.
Je moet omgaan met je eigen spanning, de spanning van het team om je heen, de andere deelnemers, het publiek, etc. en dan ook nog de spanning van je paard. Op vreemd terrein, ver weg van huis.
Hoe moeilijk is dat. _/-\o_

En dan moet je de ring in en moet het gebeuren.

Natuurlijk is het thuis allemaal veel gemakkelijker. Dat weet iedereen hier die wedstrijden rijdt.

Ik word zo moe van al dat gezeur :z :x

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 07:09

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 07:52

Cheytjuh schreef:
sammy1 schreef:

Niemand kraakt in dit geval de combinatie onredelijk af, ik zie zelfs nauwelijks afkraken, alleen onderbouwde meningen. (Maar Rath is zo zielig, al zielig genoeg dat hij zo onder druk staat, dus mogen we maar geen commentaar leveren, want zelfs als zijn paard duidelijk in protest de ring door gaat, moet hij gewoon 83% kunnen scoren en gewoon onder gejuich en applaus de prijs in handen krijgen :') )

Daarbij, iedereen weet dat Grand Prix rijden niet makkelijk is, niet zomaar door iedereen te behalen is, en ja, er wordt dus ook wat van je verwacht. En als je als Grand prix combinatie, met deze voorstelling komt, dan kun je zeker 'commentaar' , kritiek, of wat dan ook verwachten. En iedereen mag die ook geven, we leven in een vrij land.

Ook zonder dat je zelf Grand prix rijdt kun je gewoon het niet eens zijn met een optreden van een grand prix combinatie, de beargumentatie dat je geen commentaar mag geven wanneer je niet zelf op het niveau rijdt is zo ontzettend achterhaald.
Ik herken de namen van de juryleden trouwens ook niet als mensen zijnde die zelf hoog gepresteerd hebben in de sport, mogen zij dus ook niet jureren ?. Misschien is dat ook wel de reden van het blind zijn voor deze duidelijke haperingen ?

Ja, je kunt er eeuwen over door discusseren, maar ik vind het echt zo ontzettend 'penny' dat mensen geen mening mogen geven over deze combinatie, puur alleen omdat ze zelf niet op het niveau rijden, of omdat Rath al genoeg druk op zich heeft. Sorry, maar dat is gewoon niet realistisch. Laat mensen gewoon hun mening geven zonder die flauwe, niet onderbouwde opmerkingen die anderen de mond snoeren, jeetje....... :roll:

Nou als je de reacties leest van mensen die van een slecht filmpje zo kunnen bekritiseren dan ga je langzaam aan denken dat het helemaal niet zo moeilijk is en dat het merendeel in dit topic GP rijden kan. :')

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 08:07

ik denk niet dat de bokkers zich druk moet maken om de nederlanders we hebben zat talent aan jonge paarden en ja de o.s is te vroeg voor sommige nederlanders maar die komen wel na de o.s

maar wat een combie is dat zeg damon hill en helen die zijn echt met sprongen vooruit gegaan sins e.k
fijn om te zien hoe die samen 1 zijn ook die mogen van mij winnen

en totilas vind het gewoon zonde van hem

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 08:17

Wat is mis met een pirouette in 5 sprongen? Dat zie ik hier staan en heb bedenkingen bij deze opmerking. Lengtebuiging in de appuyementen bij de Nederlanders? Ik heb daar nog nooit iemand over gehoord van de ruiters. Stelling, ja, daar hoor ik ze wel over praten als ze een appuyement in een clinic voordoen, maar lengtebuiging? Ook trouwens in pirouetten hoor ik niemand van de Nederlandse ruiters in clinics over praten. Stelling ja, lengtebuiging nee. In de proeven zie ik dat ook terug. Moet je eens kijken naar bijvoorbeeld Ravel in de proeven. Die heeft lengtebuiging in pirouetten en appuyementen. Dus ik zou me best voor kunnen stellen dat Totilas zijn balans nog kwijt raakt als ie deze oefeningen met andere hulpen en in een andere balans moet lopen waarbij de ruiter lengtebuiging wil hebben. Dus tja, wat mij betreft is commentaar prima, maar het moet dan wel kloppen.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 08:19

Ooow wat een gezeur toch altijd :D
Matthias zit slecht? Nee adelinde die zit als een krant daar erger ik me al jaren aan!!!en Edward heeft nou ook niet de mooiste zit ter wereld.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 08:35

edward zit niet netjes nee, maar hij zit een paard niet in de weg :D
en hij rijdt met elk paard zo weg
en adelinde daar erger ik me ook aan
maar mar ook met dat gehark aan de voorkant

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 08:43

Ik weet niet of jullie de tv zender WDR krijgen , vanaf 14.00 weer Deutsche Meisterschaften .

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 09:00

tiger27 schreef:
edward zit niet netjes nee, maar hij zit een paard niet in de weg :D

Wacht maar tot jij ballen hebt.i.p.v. gelpad :(:)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 09:07

vur schreef:
Wat is mis met een pirouette in 5 sprongen? Dat zie ik hier staan en heb bedenkingen bij deze opmerking. Lengtebuiging in de appuyementen bij de Nederlanders? Ik heb daar nog nooit iemand over gehoord van de ruiters. Stelling, ja, daar hoor ik ze wel over praten als ze een appuyement in een clinic voordoen, maar lengtebuiging? Ook trouwens in pirouetten hoor ik niemand van de Nederlandse ruiters in clinics over praten. Stelling ja, lengtebuiging nee. In de proeven zie ik dat ook terug. Moet je eens kijken naar bijvoorbeeld Ravel in de proeven. Die heeft lengtebuiging in pirouetten en appuyementen. Dus ik zou me best voor kunnen stellen dat Totilas zijn balans nog kwijt raakt als ie deze oefeningen met andere hulpen en in een andere balans moet lopen waarbij de ruiter lengtebuiging wil hebben. Dus tja, wat mij betreft is commentaar prima, maar het moet dan wel kloppen.

Een pirouette moet tussen de 6 en de 8 sprongen zijn.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 09:23

Damon Hill NRW: Klassische Ausbildung scheint also doch zu funktionieren! So kann sich Deutschland in London blicken lassen!

und dann kam Totilas. Hart im Rücken, stark an der Kandare, Genick nicht höchster Punkt, taktunlare Trabtraversalen, bei den Verstärkungen kommt die HH nicht mit und fällt bei den Wechslen extrem auf die Vorhand.
Bemerkenswertes Pferd, nur leider vollkommen verritten.

bron Facebook.

Afbeelding
Kur:
Nu Live

http://www.clipmyhorse.de/en/live/channel/2/

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 10:38

net te laat voor de kur :( ik dacht dat het na de middag was
weet iemand wie gewonnen heeft?

Nanaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 10:42

History_ schreef:
net te laat voor de kur :( ik dacht dat het na de middag was
weet iemand wie gewonnen heeft?

De kur is momenteel nog bezig

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 10:43

ik zie het al, het is pauze :+
Laatst bijgewerkt door History_ op 03-06-12 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 10:43

Nanaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 10:45

Ja, op het moment is het even pauze, in de startlijsten staat dat ze weer verder gaan om 11:50 dus dat is bijna :)