Academy Bartels ontvangt subsidie van Provincie Brabant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:39

Sarabande, je beaamt daadwerkelijk dat je vind dat het fout is om veel mensen te kennen?
Dit meen je toch hopelijk niet serieus? Ten eerste kun je dat moeilijk als "fout" aanrekenen, omdat het iets is wat inherent is aan een bekende persoon zijn.
Je leert veel mensen kennen, of je het nu graag wilt of niet.
Ten tweede is dat niet hetzelfde als die relaties misbruiken.
Of er in dit geval gebruik is gemaakt van contacten dat weet jij niet, en wederom ga je dan een hele complottheorie verzinnen zonder dat dat gebaseerd is op één enkel feit. Of zoals je zelf al zegt: je fantaseert gewoon.

Volgens mij is onze samenleving geïnfiltreerd door buitenaardse wezens en zijn die nu langzamerhand bezig de hele aarde kapot te maken, en om te beginnen zijn ze dan op het geweldige idee gekomen om subsidies uit te keren aan plannen voor ruiterpaden, want dat is het begin van alle ellende!
Ik ga een schuilkelder bouwen, tot later! :evaw:

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:30

horseyfries schreef:
Sarabande, je beaamt daadwerkelijk dat je vind dat het fout is om veel mensen te kennen?
Dit meen je toch hopelijk niet serieus? Ten eerste kun je dat moeilijk als "fout" aanrekenen, omdat het iets is wat inherent is aan een bekende persoon zijn.
Je leert veel mensen kennen, of je het nu graag wilt of niet.
Ten tweede is dat niet hetzelfde als die relaties misbruiken.
Of er in dit geval gebruik is gemaakt van contacten dat weet jij niet, en wederom ga je dan een hele complottheorie verzinnen zonder dat dat gebaseerd is op één enkel feit. Of zoals je zelf al zegt: je fantaseert gewoon.

Volgens mij is onze samenleving geïnfiltreerd door buitenaardse wezens en zijn die nu langzamerhand bezig de hele aarde kapot te maken, en om te beginnen zijn ze dan op het geweldige idee gekomen om subsidies uit te keren aan plannen voor ruiterpaden, want dat is het begin van alle ellende!
Ik ga een schuilkelder bouwen, tot later! :evaw:

Citaat:
hele complottheorie verzinnen zonder dat dat gebaseerd is op één enkel feit

Een miljoen?

vienna1987

Re: Academy Bartels ontvangt subsidie van Provincie Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:55

haha "complot theorie"dat is toch leuk voor een boek.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:22

Maken we er ook gelijk een film van, Joep Bartels als Al Capone, omringd door zijn gangsters Joep S. en Gijs B. die maken hun zakenpartners één voor één een kopje kleiner, terwijl Imke S.B. op de achtergrond verschillende "hits" organiseert om de concurrentie uit de weg te ruimen, en pas op het einde kom je erachter dat het snode brein achter al deze misdaden eigenlijk Tineke B. is, die oh zo onschuldig lijkt maar in werkelijkheid.... Whahahaha jaja mensen, er gaat wat schuil achter Brabantse gezelligheid!

Holypope, een miljoen is geen feit wat onderbouwt dat het zo gebeurt is als Sarabande suggereert. Dat zij een mooi verhaal uit haar duim kan zuigen rond dat geld wil niet zeggen dat het bedrag een feit is wat aantoont dat haar verzonnen verhaal ook maar enigszins op waarheid berust. Ik hoop dat je slim genoeg bent om dat te begrijpen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:38

Geloof maar niet dat het bedrag van 1 miljoen uit de dikke duim gezogen is HF. Dat staat gewoon in de OP. En het verhaal van Sarabande is gewoon gechargeerd, grappig bedoeld met een beetje serieuzere ondertoon. De hele wereld hangt aan elkaar van vriendjespolitiek. Dat begint al als je studeert en je netwerk opbouwt. Ooit gehoord van de Rotary Club en de vrijmetselarij? In bestuurlijke kringen schuift men ook het balletje naar elkaar toe.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 12:41

horseyfries schreef:
Maken we er ook gelijk een film van, Joep Bartels als Al Capone, omringd door zijn gangsters Joep S. en Gijs B. die maken hun zakenpartners één voor één een kopje kleiner, terwijl Imke S.B. op de achtergrond verschillende "hits" organiseert om de concurrentie uit de weg te ruimen, en pas op het einde kom je erachter dat het snode brein achter al deze misdaden eigenlijk Tineke B. is, die oh zo onschuldig lijkt maar in werkelijkheid.... Whahahaha jaja mensen, er gaat wat schuil achter Brabantse gezelligheid!

Holypope, een miljoen is geen feit wat onderbouwt dat het zo gebeurt is als Sarabande suggereert. Dat zij een mooi verhaal uit haar duim kan zuigen rond dat geld wil niet zeggen dat het bedrag een feit is wat aantoont dat haar verzonnen verhaal ook maar enigszins op waarheid berust. Ik hoop dat je slim genoeg bent om dat te begrijpen.

Nee.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:04

Babootje schreef:
Geloof maar niet dat het bedrag van 1 miljoen uit de dikke duim gezogen is HF. Dat staat gewoon in de OP. En het verhaal van Sarabande is gewoon gechargeerd, grappig bedoeld met een beetje serieuzere ondertoon. De hele wereld hangt aan elkaar van vriendjespolitiek. Dat begint al als je studeert en je netwerk opbouwt. Ooit gehoord van de Rotary Club en de vrijmetselarij? In bestuurlijke kringen schuift men ook het balletje naar elkaar toe.

Ik zeg dat het niet bewijst dat het uit de duim gezogen verhaal klopt, wel even goed lezen hé!!

Als zelfstandig ondernemer weet ik heel goed hoe noodzakelijk het is om aan netwerken te doen, en daar is in mijn ogen ook helemaal niets mis mee. Ga je echter verhalen verzinnen over omkoping, voorkennis en meer van dat soort zaken, dan moet je met goede bewijzen komen en anders is dat iemand belasteren zonder bewijs, iets wat nog altijd strafbaar is in Nederland.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:06

Het zit je wel hoog he :(:)

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:15

pff, dit is zeker in het kader van bezuinigingen. Ja hoor jongens, ik ga wel weer minder verdienen en overal meer voor betalen, en blijven jullie maar met geld smijten voor dingen die niet echt nodig zijn. Zijn goed bezig hier in Nederland.....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:15

horseyfries schreef:
Babootje schreef:

Ik zeg dat het niet bewijst dat het uit de duim gezogen verhaal klopt, wel even goed lezen hé!!

Als zelfstandig ondernemer weet ik heel goed hoe noodzakelijk het is om aan netwerken te doen, en daar is in mijn ogen ook helemaal niets mis mee. Ga je echter verhalen verzinnen over omkoping, voorkennis en meer van dat soort zaken, dan moet je met goede bewijzen komen en anders is dat iemand belasteren zonder bewijs, iets wat nog altijd strafbaar is in Nederland.

Dan is jouw "dat het bedrag een feit is etc." wat ongelukkig geformuleerd. Geeft niet, ik snap wat je bedoelt. Maar Sarabandes verhaal is ook wat gechargeerd. Daar moet je ook een beetje "doorheen" lezen. Het lijkt je idd hoog te zitten. Heb je net een cursus bij Bartels achter de rug. :+

yoriv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:46

Volgens mij is het de bedoeling om paarden beter te laten worden en dan met een flinke winst door te verkopen naar het buitenland.
Bovendien staat er op ongeveer 5 km afstand van de firma bartels al een toplocatie nml in Esbeek.
Dit is dus naar mijn mening weg gegooid geld.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 19:32

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:27

De provincie Noord Braband heeft gekozen uit 15 aanvragen.

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 7hhYAYhChA

Dhr Bartels heeft gewoon een goed ondebouwde aanvraag ingediend.

Hij voldeed hiermee aan de eisen van de gemeente en provincie.

Een ieder kon, haar of zijn "bezwaren" maken tegen deze aanvraag.

Gezien de toewijzing is dit niet gebeurt of is het bezwaar niet genoeg geweest voor een afwijzing.

Gezien onze democratie, gefeliciteerd academy met de helft aan subsidie voor het door u totaal benodigde bedrag.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 09:14

comtesse schreef:
Gezien onze democratie, .

Dankzij de VVD en de D66 girls. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 16:40

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 17:09

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 18:26

ceasario schreef:
comtesse schreef:
Gezien onze democratie, .

Dankzij de VVD en de D66 girls. :+

Kort door de bocht ! omdat zo te stellen !

Van de 55 zetels bezitten de VVD en D66 er 16 samen bij het Provincie bestuur.

om aan de 28 stemmen te komen moeten er meerdere bij zijn ja !

Nogmaals , als je de moeite neemt om wat meer achtergrond info op te zoeken dan dient de aanvraag van Bartels meerdere belangen dan die van Bartels alleen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 19:10

comtesse schreef:
Nogmaals , als je de moeite neemt om wat meer achtergrond info op te zoeken dan dient de aanvraag van Bartels meerdere belangen dan die van Bartels alleen.

Zoals opeens les gaan geven aan gehandicapten, of ruiterpaden maken voor het gewone volk, dat is slim gevonden ja dat klopt

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:10

sarabande schreef:
comtesse schreef:

Zoals opeens les gaan geven aan gehandicapten, of ruiterpaden maken voor het gewone volk, dat is slim gevonden ja dat klopt

Wederom "kort door de bocht "

Bartels heeft eerst het gemeente bestuur moeten overtuigen en daarna de provincie.
ik mag aannemen dat het provincie bestuur met een groot aantal van het CDA, PvdA, VVd, PVV en de SP niet onder de indruk zijn geweest van ruiterpaden of les geven aan gehandicapten.

Van de 15 aanvragers heeft hij volgens het huidige provinciaal bestuur 1 van de betere plannen ingediend, als je het er niet mee eens bent moet je bij de provincie zijn en niet bij Bartels.

Hij heeft gewoon gedaan wat elk ander bedrijf kon doen in Brabant, en met sucses !

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:44

En bedrijven in achterstandswijken werden afgekeurd, ten faveure van de hockey clubs en de Academy en dan wil je nog volhouden dat jij beter op de hoogte bent van de achtergronden

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 23:35

sarabande schreef:
En bedrijven in achterstandswijken werden afgekeurd, ten faveure van de hockey clubs en de Academy en dan wil je nog volhouden dat jij beter op de hoogte bent van de achtergronden

Wederom zeer kort door de bocht.

Ik houd me aan de gegevens die voor een ieder openbaar zijn !

Ik link naar deze gegevens, maar als jij mij aan andere informatie en feiten kan helpen, dan wil ik deze graag inzien.

Het kunnen aantonen dat een gemeentelijk bestuur en daar overheen een provinciaal bestuur onbehoorlijk bestuurlijk gedrag vertonen zal voor vuurwerk zorgen.

Kortom, houd je niet in en brand los !

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 00:05

Wacht maar af

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 08:53

sarabande schreef:
Wacht maar af

Als dit het vuurwerk is dan kan ik maar beter afwachten ja !

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 12:26

Ik denk dat als je aan de gemiddelde burger vraagt of ze het eens zijn met een subsidie van een miljoen euro aan Academy Bartels, een meerderheid het geld liever aan een andere organisatie had geschonken. Ondanks dat zij aan de door de provincie gestelde eisen hebben voldaan en een prachtig plan op papier hebben gezet.
Ik vraag mij af of alle organisaties welke zich met sport bezighouden, weet hebben gehad van deze subsidiemogelijkheid. Daarbij is het niet eenvoudig om een subsidie aanvraag goed op papier te krijgen. En als laatste is een miljoen contra financiering ook niet voor iedere organisatie weggelegd.

Begrijp ik goed uit een van de posts hierboven dat ze les gaan geven aan gehandicapten? Daar hebben we in Nederland toch (armlastige) gehandicaptenmaneges voor? Of is er een nieuw gat in de markt ontdekt? Topsport voor ruiters met een beperking?
Ik heb het plan niet gelezen, ga ik ook niet doen, maar het heeft in ieder geval de schijn van 'maak de rijken rijker'.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 13:11

Sammyoo schreef:
Ik denk dat als je aan de gemiddelde burger vraagt of ze het eens zijn met een subsidie van een miljoen euro aan Academy Bartels, een meerderheid het geld liever aan een andere organisatie had geschonken. Ondanks dat zij aan de door de provincie gestelde eisen hebben voldaan en een prachtig plan op papier hebben gezet.
Ik vraag mij af of alle organisaties welke zich met sport bezighouden, weet hebben gehad van deze subsidiemogelijkheid. Daarbij is het niet eenvoudig om een subsidie aanvraag goed op papier te krijgen. En als laatste is een miljoen contra financiering ook niet voor iedere organisatie weggelegd.

Begrijp ik goed uit een van de posts hierboven dat ze les gaan geven aan gehandicapten? Daar hebben we in Nederland toch (armlastige) gehandicaptenmaneges voor? Of is er een nieuw gat in de markt ontdekt? Topsport voor ruiters met een beperking?
Ik heb het plan niet gelezen, ga ik ook niet doen, maar het heeft in ieder geval de schijn van 'maak de rijken rijker'.

Precies dat is mijn punt en dat lees je ook in het artikel van DWR.
Het is niet de tijd om zulke douceurtjes zo uit te delen.
Juist nu de kloof tussen arm en rijk weer groter is en men zich zorgen maakt over jeugd die te weinig beweegt, vaak omdat hun ouders geen sportclub en attributen kunnen betalen, is het schandalig dat geld van de burgers zo verdeeld wordt.
Maar het wordt verkiezingstijd en dit zal zeker de media gaan halen en door andere partijen gebruikt gaan worden.