Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:45

@adamootje, ja he. En die bontkragen word ik helemaal niet goed van. Het houdt je niet warm, het is alleen maar heel groot. En daar wordt dan een dier levend voor gevild want dan staan de haren zo mooi overeind.
Dat antwoord heeft trouwens toch wel heel vaak m'n kont gered op toetsen O:) hihi

Ik ben er onwijs trots op om vegetariër in hart en nieren (en maag :D ) te zijn, ik voel me geheel niet aangesproken :)

Adamootje

Berichten: 6220
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:57

Inderdaad, van die bontkragen wordt ik ook niet goed. En dan maar brullen dat ze zo van dieren houden. Als ik ze vertel dat hun kraag anders van écht bont is, dan schieten ze in de verdediging want: 'dan wisten ze dat niet, want dat konden ze niet zien.' :') Ik ben geen bontkenner, maar je ziet toch wel of het echt of nep is.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:59

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een aantal berichten die echt teveel off topic gingen verwijderd. Berichten met enkel een smiley of een onliner zijn en worden ook verwijderd.

KikixH
Berichten: 271
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:09

dat mens is 8)7
ik snap wel wat ze wil maar toch....

Rivendell

Berichten: 6884
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:53

Het kan best zijn dat deze dame een soort protest voert tegen onze maatschappij en hoe wij met dieren omgaan. Die gedachte begrijp ik. Wat ik alleen niet snap, is dat zij zelf dierenleed veroorzaakt om het aan te tonen.
Opgezette paarden. prima, poes als handtas, heb ik geen moeite mee als deze humaan aan zijn einde is gekomen (dus dierenarts). Maar dat ze eigenhandig haar eigen kat vermoord omdat deze depressief zou zijn, dat vind ik not done. Evenals het kuikenverhaal. En ja dat van die kuikens gebeurt aan de lopende band. Maar om dan nog meer kuikens op te offeren om een punt te maken, nee dat gaat er bij mij niet in.
Ik koop mijn vlees liever bij een keurslager dan bij de Lidl of Aldi. Ik koop vrije uitloop eieren en ik heb zelf ook wel eens mijn eigen kalfjes opgegeten. Die werden in een slachthuis dichtbij de stal netjes geslacht en ze hadden een super leven.
Wat deze mevrouw inmiddels wel voor elkaar heeft, is dat iedereen haar kent en iederneen een mening over haar heeft.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 23:10

Als ik in mijn blote gat over de Beestenmarkt ga dansen hier kent iedereen mij ook. Maar of ik daar nu zo blij mee moet zijn... :P

Fred_Kroket
Berichten: 3116
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 23:29

linda_arnold schreef:
kohtje schreef:
Dat kind is koekoek 8)7


_/-\o_

Vraag me wel af of dit paard hier bewust voor gedood word of dat het een dier is wat geen paardwaardig bestaan meer kan leiden door ziektes ouderdom of blessure leed


Wat maakt dat uit, je leren schoenen, je biefstuk, je kroket, je kipcorn, en je leren handtas is ook niet gedood omdat het geen dierwaardig leven meer had maar omdat het uitsluitend diende om er voedsel of een statussymbool van te maken. Shabbies zijn niet gemaakt van leer van een dier wat geen dierwaardig bestaan meer kan leiden, een Cowboysbag ook niet en een biefstuk is als het goed is van een gezonde koe.

Het is juist deze hypocriete gedachte die ze bewust wilt laten maken.

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 23:39

Magrathea schreef:
Als ik in mijn blote gat over de Beestenmarkt ga dansen hier kent iedereen mij ook. Maar of ik daar nu zo blij mee moet zijn... :P

Wat zou daar je statement omtrent een actueel maatschappelijk issue zijn? Het moet natuurlijk wel met een mooi verhaal er omheen, anders heet het geen kunst maar joeptjoepmateriaal.

Ik snap op zich wel het idee erachter, hoe misvormt het idee over het dier in de maatschappij is. Dat een tas gemaakt van een slang of krokodil prima is maar als het van een kat komt is het zielig, kloppen doet het niet, maar mijn ding, de manier waarop ze het onder de aandacht brengt, is het ook niet. Bovendien heb ik met wel meer kunst wat moeite. Soms lijkt het verhaal er omheen belangrijker dan het object zelf.
Zoals dit, een vloer vol smeren met pindakaas. Hoe leg je dat uit in een land waar mensen omkomen van de honger, dat het smeren van eten op de grond hier als kunst wordt gezien?

Die levensechte My Little Pony lijkt me bijna wel hilarisch, maar helemaal origineel is het niet *KLIK* en als je ziet hoe soms paarden voor een show worden 'toegetakeld', inclusief 'nagellak' voor de voetjes zie ik eigenlijk het verschil niet zo. Ja, behalve dat dat paard dan tenminste dood is zodat ie niet levend voor gek staat...

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 23:52

Pluizebolpum schreef:
Die levensechte My Little Pony lijkt me bijna wel hilarisch, maar helemaal origineel is het niet *KLIK* en als je ziet hoe soms paarden voor een show worden 'toegetakeld', inclusief 'nagellak' voor de voetjes zie ik eigenlijk het verschil niet zo. Ja, behalve dat dat paard dan tenminste dood is zodat ie niet levend voor gek staat...

Die laatste link (nagellak) is echt briljant. . . _O-

Ik snap alleen nog steeds niet wat er erg aan is om een paard/dier voor gek te laten staan. . . als wij moeten lachen om een speelse pup heeft dat beestje ook echt niet in de gaten dat wij hem eigenlijk 'uitlachen'.

franka75

Berichten: 11194
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 23:58

Ik heb hier maar een woord voor voor zon persoon , walgelijk je eigen kat vermoorden . vreselijk.

xxCYNNxx

Berichten: 5665
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 00:29

goed dit paard zou anders naar de lijmfabriek gaan? hmm wordt er nog steeds lijm gemaakt van dierlijke producten dan? Zal wel gewoon naar de slacht zijn gegaan anders...maarre jezelf een kunstenaar noemen?
Laat me niet lachen zeg: ze laat er in New York een my little pony van maken. Ze doet het dus niet zelf..en niks niet gewoon opzetten en zij doet de rest, nee zoals het er staat wordt het dier helemaal kant en klaar omgetovert tot my little pony. Tsja zo kan ik ook kunstenaar worden. En een kudde hamsters in hamsterballen stoppen kan ook iedereen. Dus iedereen die zn knaagdier ff voor een kwartiertje in zo'n bal stopt is dus ook kunstenaar dan }>

Goed dat paard zou toch geslacht worden dus die wordt er niet speciaal om gedood. Dus kan daar niet zo'n probleem mee hebben. Al blijft het naar mijn mening gewoon van de zotte dat je uberhaupt zoiets zou willen doen, maar goed.
Maar die hamsters uren en uren in zo'n bal laten rennen puur ter vermaak van haar idioterie en die bezoekers die er ongetwijfeld ook ff een tijdje bij hebben staan kijken, is natuurlijk een heel ander verhaal: das gewoon dierenmishandeling, niks meer of minder.
Om maar niet te spreken over die kat die dat gestoorde mens heeft vermoord. Alleen maar om er een lelijk handtassie van te maken.

Kom op zeg dat mens is geen kunstenaar en al helemaal niet iemand die het dierenleed aan de kaak wil stellen. Ze is gewoon een idiote die gewoon wil shockeren zodat zij ook ff in de belangstelling staat.

maar das mijn mening natuurlijk




overigens vindt ik handtassen gemaakt van bv slangelleer of krokodilleer ook not done..en erg lelijk (zag iemand daar een opmerking maken dat dat wel maatschappelijk geaccepteert is). En een vloer volsmeren met pindakaas noem ik ook geen kunst maar pure verspilling van voedsel. Terecht dat er bezuinigt wordt op kunst en cultuur: gaan dit soort idioten misschien eens een echte baan zoeken ipv de echte kunstenaars beledigen (en publiek) met hun wanprestaties/creaties

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 08:15

Ehmm. Dat naakt dansen zou ik dan doen om uh, kindermishandeling aan de kaak te stellen! :j
Mijn punt was echter meer om aan te geven dat je in de belangstelling kan staan omdat iedereen je een doorgedraaide idioot vindt, maar ik zou dat dan liever bereiken door, ik noem maar wat, de nertsen in een nertsenfokkerij vrij te laten.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:11

Nertsen in een nertsenfokkerij vrijlaten, dat zijn pas de idiote dingen. Dat soort mensen snap ik écht niet 8)7 die hebben echt geen kaas gegeten van dieren (en dan zijn ze zogenaamd wel voor dierenwelzijn :+ ). Nertsen slopen en vreten alles kapot, ook de plaatselijke fauna - waar ze niet horen. Nee, dan kan je imo beter je statement als kunstenaar maken dan als zo'n onnadenkende dierenactivist ;)

Als ze d'r eigen kat niet had vermoord, was er wel minder impact geweest. Dan was het gewoon een dode kat verwerkt tot handtas. Onze (niet die van mij dan, ik eet geen vlees) biefstukjes zijn immers ook niet van koeien die zomaar uit het niets doodvallen. Nog steeds niet mijn ding, maar ik met die bekendheid maak je toch ergens wel een punt.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:14

Magrathea schreef:
Ehmm. Dat naakt dansen zou ik dan doen om uh, kindermishandeling aan de kaak te stellen! :j
Mijn punt was echter meer om aan te geven dat je in de belangstelling kan staan omdat iedereen je een doorgedraaide idioot vindt, maar ik zou dat dan liever bereiken door, ik noem maar wat, de nertsen in een nertsenfokkerij vrij te laten.


Ja dat is inderdaad een pak beter.

Die nertsen richten onherstelbare schade aan bij bijvoorbeeld mensen met hobbykippen. Leuk, als je de helft van je kippen verscheurd terug vindt en de andere helft in shock rondloopt.

Daarbij hebben die nertsen nooit geleerd in het wild te leven en zullen vele ellendig aan hun eind komen.

Jep, een stuk beter aktievoeren!

potverdikkie
Berichten: 5906
Geregistreerd: 01-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:19

Zeehonden die doodgeknuppeld worden, stierengevechten, plofkippen, uberhaupt de legbatterij, de varkensfabrieken, levende duiven die worden gebruikt voor kleiduifschieten, vossenjacht enz enz enz. Er is nog enorm veel leed op de wereld wat verschrikkelijk is om te zien. Kreeften die levend in kokend water worden gegooid. Het zal nooit stoppen.
Wat deze dame doet (ken haar niet) is wel erg bizar. Zelf je dieren doodmaken is not done. Toch gebeurd het meer dan dat we denken. Vooral met kleine dieren.....deze passen makkelijk in een zak of emmer.

Wat de kuikens betreft, liever de gaskamer dan de schredder maar dood zouden ze gaan. Het zijn lijkt wel de dingen die ze wil laten zien waar wij niet over nadenken. Wij gebruiken vlees om te eten, botten voor de lijmfabriek, haren voor kwasten en violen. Huiden voor inderdaad alle producten van leer.

Elke dag gaan er vrachtwagens vol kippen, varkens, koeien, paarden naar de slacht.
Met kerst zijn de overige dieren aan de beurt. Allemaal om ons te voorzien van wat wij willen.

Dus ja hypocriet is het wel.

Een kunstenaar kan ik haar niet noemen.........

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:45

Citaat:
Zelf je dieren doodmaken is not done.


Wat is er dan zoveel beter aan het doodmaken van de dieren die je eet of gebruikt, uitbesteden, dan aan het zelf doen?

Wat betreft de omgang met dieren zijn de dubbele moraal en standaard tussen 'industrie' dieren en gezelschapsdieren echt bizár als je er goed over nadenkt....

Tinkebell die wordt opgepakt wegens haar voornemen om kuikens in de schredder te gooien, omdat er een of ander wetje voor dierenwelzijn wordt geschonden, terwijl dat dagelijks duizenden kuikens overkomt.

Zolang het maar ergens in een kuikenfabriek gebeurd mag alles?

Verder vind ik nog steeds dat het feit dat Tinkebell zoveel mensen irriteert en boos maakt alleen maar aanduidt dat mensen niet graag met hun neus op de feiten gedrukt worden, en omdat ze dat liever niet worden, moet je het maar niet doen dan?

Wat mij betreft kan de dubbele moraal wat betreft 'dierenwelzijn' niet vaak genoeg onder de aandacht worden gebracht.

Waarom zou ik een boete moeten krijgen voor het gooien van kuikens in een shredder, terwijl dat in feite de normale manier is om van die kuikens af te komen?

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:53

xxCYNNxx schreef:
Terecht dat er bezuinigt wordt op kunst en cultuur: gaan dit soort idioten misschien eens een echte baan zoeken ipv de echte kunstenaars beledigen (en publiek) met hun wanprestaties/creaties

Nah, daar ben ik het dan weer niet mee eens. Kunst en cultuur is een veel breder begrip dan alleen een paar rare mensen die op een bizarre manier hun ideeën vormgeven. Ook monumentenzorg, musea, orkesten en toneel,- of bv. schilderclubjes voor kinderen vallen daaronder.
Overigens heeft die mevrouw nu dan toch wel weer waar ze 'ons' hebben wil; namelijk dat er vergelijkingen gemaakt worden met de huidige manier waarop men met verschillende dieren omgaat en dat er dus over nagedacht wordt. Maar dat maakt het nog niet dat ik haar manier echt kan waarderen, laat staan die meneer die destijds visjes in een blender stopte en aan het publiek overliet of ze de knop aan zouden zetten (en dat gebeurde). Als je het vertaald is het eigenlijk hetzelfde als een stuk vlees kopen. Op het moment dat jij die biefstuk aanschaft doe je indirect hetzelfde met de koe, al zit die gelukkig niet levend in een blender...

En of het kunst is? Tja...Volgens de Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Kunst) waarschijnlijk wel:
"Gezien vanuit de waarnemer is kunst een schepping die bij de waarnemer een gevoel of verbeelding oproept, met als doel het voortbrengen van een origineel, zintuiglijk waarneembare (of anderszins voorstelbaar) uiting of product met een bepaalde gevoelswaarde of voorstelling. Meestal doet kunst een beroep op het menselijk gevoel voor esthetiek, maar kan daar soms ook op schokkende wijze afstand van doen. Aan de waarnemer biedt kunst de mogelijkheid om te worden meegenomen uit de dagelijkse realiteit, naar een door die kunstenaar gecreëerde wereld, of anders de mogelijkheid om die dagelijkse realiteit vanuit een ander perspectief te ervaren."

Al krijg ik bij dit soort zinnetjes ("Veel zogenaamde "moderne kunst" (als we daartoe geen films, literatuur, popmuziek en andere voor veel mensen toegankelijke kunstvormen rekenen) is voor het publiek moeilijk te begrijpen. Dat komt doordat de onzekerheid en nieuwheid van deze tijd wordt verbeeld in de kunst, en contemporaine interpretatie is traditioneel erg subjectief.") altijd de neiging om een doek te kopen, er een boterham op te tekenen met balpen, er vervolgens een mooi verhaal bij te maken en dan wat mensen er met een zwaar nadenkende blik naar te laten kijken. Voila, kunst.

Slangenleren tassen vind ik trouwens ook al niet mooi.

Sanne_com

Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:15

Ik snap dat niet hoor, waarom wil je een My little pony maken?

Al heb ik wel op de radio gehoort dat het paard dat ze gaat gebruiken, anders voor lijm enz zou worden gebruikt....

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:03

Sanne_com schreef:
Ik snap dat niet hoor, waarom wil je een My little pony maken?

Al heb ik wel op de radio gehoort dat het paard dat ze gaat gebruiken, anders voor lijm enz zou worden gebruikt....


Alle paarden die door de rendac worden opgehaald worden voor lijm ed gebruikt.

Gulpje

Berichten: 8093
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:11

Vooral jammer dat dat domme wijf alleen maar aandacht op haar 'kunstwerken' kan vestigen door iets provocerends te doen.

potverdikkie
Berichten: 5906
Geregistreerd: 01-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:15

randalinpony schreef:
Citaat:
Zelf je dieren doodmaken is not done.


Wat is er dan zoveel beter aan het doodmaken van de dieren die je eet of gebruikt, uitbesteden, dan aan het zelf doen?


Ik ga ervan uit dat slachten door bevoegde mensen gebeurd, althans behoort te gebeuren. Dat is zij niet denk ik zo maar. Zal lekker worden als iedereen massaal hun eigen dieren begint te doden!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:17

Ik kan mijn paard naar de slager brengen om te slachten, mijn kippen ook... Maar zou het ook mogelijkheid zijn met een cavia of kat?

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:23

Het is niet mijn hobby, maar als de dieren een natuurlijke dood zijn gestorven kan het voor mijn gevoel nogal weleens waardevol zijn om ze weer te gebruiken :j!
Beter dan ze doelloos te verbranden :)

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:32

potverdikkie schreef:
randalinpony schreef:

Wat is er dan zoveel beter aan het doodmaken van de dieren die je eet of gebruikt, uitbesteden, dan aan het zelf doen?


Ik ga ervan uit dat slachten door bevoegde mensen gebeurd, althans behoort te gebeuren. Dat is zij niet denk ik zo maar. Zal lekker worden als iedereen massaal hun eigen dieren begint te doden!


Ik denk ook wel dat professioneel in een shredder gegooid worden heel wat prettiger is! En dat een vis die door een amateurvisser opgehengeld wordt veel minder plezierig stikt dan een die professioneel opgehengeld wordt, ja.

Over het slachten van dieren door particulieren: dat heb ik in mijn jeugd vaak zat gezien, en als dat maar kort en krachtig gebeurd is er niets aan de hand. Daarentegen bewijzen heel wat undercover filmpjes die in slachthuizen worden opgenomen, dat er daar ook nog genoeg mis is.

Zolang een dier tot aan zijn dood goed behandeld wordt en het afmaken maar kort en krachtig gebeurt, lijkt mij verder niet zo veel aan de hand.... Wereldwijd zijn er heel wat mensen die trouwens zelf hun vee slachten.

pien_2010

Berichten: 44036
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:41

Los van het de nek omdraaien van je eigen kat (vind ik not done) een ander geluid. In London hangt op het moment een levensechte haai in een bak te drijven van een wereldberoemde kunstenaar. Maakt echt indruk als je dat ziet en is heel bijzonder.
Ook de foto's in het begin van het topic van de paarden die in aparte houdingen zijn ten toon gesteld vind ik heel bijzonder en vanuit esthetisch opzicht mooi om naar te kijken. Paarden spelen in ons land zo'n belangrijke rol dat ik benieuwd ben naar "my little pony" en wellicht dat ik vanuit kunstperspectief dat echt mooi vind.
Misschien dat vele reacties binnen dit topic ook te maken hebben hoe wij tegen de dood aankijken. Mijn vriendin die net terug is uit Nepal en India vertelde me dat mensen gewoon met de lijken over straat lopen, of op de fiets of op de auto om ze binnen een bepaalde tijd te verbranden en weg te geven aan de Ganges. Dit omdat de mensen dan het hiernamaals zeker zullen bereiken. Zij vond dat iets heel moois en indrukwekkendst hebben. Dus of een dood paard of pony nu naar de lijmfabriek gaat of kunst gemaakt wordt, dan kies ik voor de kunst. Lijkt me heel bijzonder dat als een van mijn paardje overleden is (is zijn of haar tijd) dat er dan mooie kunst van gemaakt wordt. Wil ik dan wel een stem in hebben want niet iedereen vindt het zelfde mooi.
Weten jullie trouwens dat er Duitsland een kunstenaar is die veel van het menselijk lichaam laat zien door bepaalde manier van conserveren. Je kunt jezelf daar voor opgeven. Hij prepareert dan de mens na zijn dood en zet ze in bepaalde houdingen neer in het museum. Tja ook daar is in de kunstwereld zeer veel over te doen net als binnen dit topic :+
Ik kijk graag en veel naar kunst dus wellicht dat ik hier daarom er iets anders tegen aan kijk.