ElCid schreef:Becher's Brook; 1 van de beruchtste hindernissen.
http://i.telegraph.co.uk/multimedia/arc ... 94196b.jpg
Klopt het dat die geul vroeger open was?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ElCid schreef:Becher's Brook; 1 van de beruchtste hindernissen.
http://i.telegraph.co.uk/multimedia/arc ... 94196b.jpg
Quebelle schreef:Als je ziet hoe het er vroeger aan toe ging...die heggen waren echt massief.
Zo zieje wel wat er allemaal verbeterd aan is.
Prachtige 1ste overwinning voor Red Rum trouwes,die won de GN 3 keer.
Nikass schreef:Ik vind zeker niet dat je de GN moet afschaffen; is natuurlijk een prachtige traditie. Maar ik vind wel dat je met de tijd de race moet aanpassen, zodat er minder ongelukken gebeuren. Op welke manier dat het beste kan weet ik niet, daar ben ik geen deskundige in. Op zich vind ik zo'n race wel spectaculair maar de GN vind ik te zwaar. Ik snap dat er in zo'n race door de zware omstandigheden fouten worden gemaakt, maar stoor me bijvoorbeeld erg aan beelden van jockey's die achter op de kont van hun paard zitten, hangend in de teugels, terwijl hun paard springt. Totale onbalans van de jockey lijkt mij, en voor het paard een vrijwel onmogelijke opgave om dan nog zo'n hoge hindernis te springen. Ik ben het er mee eens dat in alle takken van sport ongelukken gebeuren en voor een deel is dat waarschijnlijk onvermijdelijk, maar je moet continu proberen de veiligheid te verbeteren. De vele vallende paarden en elk jaar dodelijke ongelukken maakt voor mij de race niet aantrekkelijk om naar te kijken.
De saamhorigheid, het feit dat het hele land meeleeft met de race, dat vind ik iets prachtigs en jammer dat we dat in Nederland niet hebben. Wat is trouwens de reden dat de GN niet op de Nederlandse TV wordt uitgezonden?
Overigens is er nog een derde paard overleden: direct na de race aan een hartstilstand.
stef schreef:Op Bechers Brook zijn sinds 1946 9 paarden gesneuveld
Er wordt enorm veel gedaan tegen paarden die zich verongelukken in koers, maar daar wordt altijd over gezwegen.. Hoe kan men dan nog een positief beeld hebben over de rensport? Aziza_XX schreef:waarom moeten de 'overleden' paarden altijd het nieuws halen?
Er sterven dagelijks paarden, in alle sporten, zelfs al wandelend of weideongevallen waar men niet over praat.
Volgens mij halen sommigen maar al te graag de rensport naar benedenEr wordt enorm veel gedaan tegen paarden die zich verongelukken in koers, maar daar wordt altijd over gezwegen.. Hoe kan men dan nog een positief beeld hebben over de rensport?
yarrah schreef:Dat is Synchronized fataal geworden. Nadat hij zijn jockey heeft verloren is hij gewoon meegegaan met de groep. 4 Hindernissen later brak hij zijn been.
Dat was de verklaring van de trainer afgelopen zondag tijdens het programma Countryfile op de BBC.