Vlaamse arabier mooiste paard ter wereld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:49

amyz schreef:
Even terugkomend op make-up; wel eens bij een Welsh keuring geweest? Daar is dat beetje wax dat er bij de Arabieren op gaat niks meer bij hoor :=
Op een keuring/show gaan ze nu eenmaal in de make-up. Umoyax, op mn avatar, staat op die foto ook in de make-up... T maakt ze nét effe mooier :D

Ik vind juist dat het ze nepper maakt, er kwam geloof ik net een naturel foto voorbij, en dat vind ik dan persoonlijk toch meer spreken.
Maar ik heb geen verstand van keuringen, vind de hengst op die website wel echt van plastic lijken met die 'make-up'

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:50

bethje31 schreef:
Hmmmm beauty is in the eye of the beholder.
Zeker niet het mooiste paard dat ik ooit gezien heb..smaken verschillen zie je maar weer!

Nou inderdaad := Zo'n lelijk snoekshoofd, raar nekkie.. Nee, wat mij betreft hadden ze beter een Andalusiër kunnen kiezen :))

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:51

Wij zetten onze Friezen niet in de make-up, dat hoort niet. (behalve de buurman, die deed steeds wat schoenpoets over een witte kroonrand en een paar witte haren op het voorhoofd :+ )

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:52

GamblersCup schreef:
Wij zetten onze Friezen niet in de make-up, dat hoort niet. (behalve de buurman, die deed steeds wat schoenpoets over een witte kroonrand en een paar witte haren op het voorhoofd :+ )

En hij is niet de enige, Friezen worden ook gesmeerd met babyolie.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:53

Wauw net een levend Barbie paard :D. Bijna niet meer een "werkelijk" paard.

En smaken verschillen, Niet mijn type paard maar vind hem wel knap.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:54

GamblersCup schreef:

Friezen worden inwendig gekleurd :+
Hoe heet dat spul ook alweer dat je als suplement geeft.....huppeldepup as knight.... :o

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:55

vencedor schreef:
Wauw net een levend Barbie paard :D. Bijna niet meer een "werkelijk" paard.

En smaken verschillen, Niet mijn type paard maar vind hem wel knap.

Ja het ziet er zo raar uit als je als volwassenene met Barbie paarden speelt........dus neem ik maar een arabier....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:59

Barcelano, ja dat spul ken ik wel. En sommigen doen dekens op in de zomer zodat ze niet bruin worden.

Maar dat doen wij hier niet, wij hebben alleen maar natuurlijk-mooie en correcte Friezen :+

Mag het zo wel dan marga? }:0

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:02

GamblersCup schreef:
Barcelano, ja dat spul ken ik wel. En sommigen doen dekens op in de zomer zodat ze niet bruin worden.

Maar dat doen wij hier niet, wij hebben alleen maar natuurlijk-mooie en correcte Friezen :+

Mijn arabs staan ook in de wei zonder dekens.

Mag toch hopen dat jury s voldoende kennis hebben om te zien of je paard correct gebouwd is.
Al zijn ze pimpel paars met witte stippen.....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:03

Ik denk dat dat laatste nogal af zou leiden eerlijk gezegd! :D

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:04

Dat is toch geen paard meer..
Vind het gewoon zielig -O-

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:09

GamblersCup schreef:
Ik denk dat dat laatste nogal af zou leiden eerlijk gezegd! :D

Dan zien ze door de stippen het paard niet meer :+

Maar veel rassen doen natuurlijk het paard zo toiletteren op de keuring zoals je ze als ze in het wild zouden leven er nooit uit zou zien....

Ik heb een fjord nooit met een schaartje of scheermachine op zijn rug zien lopen om de manen bij te houden..
Die Amerikaanse gangen paarden lopen nog steeds met spice girl laarzen........dat is zo uit de mode :+

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:17

Barcelano schreef:
Hij is gefokt door:
Quail Ridge uit California

http://www.qrarabians.com/

Dus amerikanen;)

Klopt, van hen had ik destijds al een dekking van QR Marc gekocht, stond hij nog in de USA .....

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:19

ArabianRanch schreef:
Barcelano schreef:
Hij is gefokt door:
Quail Ridge uit California

http://www.qrarabians.com/

Dus amerikanen;)

Klopt, van hen had ik destijds al een dekking van QR Marc gekocht, stond hij nog in de USA .....

Heb jij daar nog wel een veulen van gefokt?

eekhoornerik

Re: Vlaamse arabier mooiste paard ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:28

Mmmm vind het absoluut geen mooie arab, teveel dish.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:03

GamblersCup schreef:

Haha daar kan ik sowieso niet tegen! :Y)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:24

anneliesdj schreef:
Toevallig hebben arabieren wel de hardste benen van allemaal en het meeste uithoudingsvermogen.
Ze worden niet voor niets gebruikt om andere rassen te veredelen en te verbeteren.
Of je zo'n hoofd mooi vind is persoonlijk maar om te zeggen dat hij mismaakt en fout is klopt gewoon niets van.

Inderdaad... rare opmerkingen ook in dit topic.

Ik vind de foto's met make-up niet mooi, naar mijn smaak heeft hij ook te veel dish maar zijn exterieur vind ik prachtig. Op de foto's zonder make-up is het ook een totaal ander paard, veel mooier in mijn ogen! Mijn merrie zou er best een beschuitje mee mogen eten hoor :)

Overigens moest ik wel even grinniken dat een friezenliefhebber hde arabische volbloed mismaakt noemt :=

CharlotteMae schreef:
Waar draait het eigenlijk om in de Arabieren - wereld? Simpelweg om uiterlijk?

Ik heb een arabier, zit niet "in de arabierenwereld", maar ik denk dat ik voor veel liefhebbers van het ras kan spreken als ik zeg dat het mooiste hun karakter is. Zo intelligent, zachtmoedig, mensgericht en eerlijk.. heerlijke dieren om mee te werken.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:59

Barcelano schreef:

Nee, hij kwam in België te staan, maar aangezien we een dekking via de USA gekocht hadden, moesten we het sperma uit Amerika laten komen, ja die is gek! Heb dekgeld netjes terug gekregen :j

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:01

Ireen_ schreef:
Inderdaad... rare opmerkingen ook in dit topic..

Ja inderdaad, QR Marc heeft een super exterieur, totaal niet fijntjes gebouwd, een echte hengst om te zien met zeer veel arabisch type.
Ze mochten willen ..... ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:43

Moderatoropmerking:
Hierbij nogmaals het dringende verzoek om niet te ver off topic te gaan. Grapjes en opmerkingen over de topictitel worden vanaf hier verwijderd.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:46

En terecht :)) echt een prachtige hengst die, met de juiste merries, erg goede typische kids geeft die het zelf ook fantastisch doen! Helaas zijn ook zijn kids zelfs op jonge leeftijd verschrikkelijk duur, ookal zijn lang niet alle kids van hoge kwaliteit doordat de combinatie lang niet altijd lekker ligt

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:25

ArabianRanch schreef:
Barcelano schreef:

Nee, hij kwam in België te staan, maar aangezien we een dekking via de USA gekocht hadden, moesten we het sperma uit Amerika laten komen, ja die is gek! Heb dekgeld netjes terug gekregen :j

Zonde....en wel een beetje slordig van de hengsten houder dan...NL belgie of NL Amerika dat scheelt nog wel een paar Km :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:37

Mooiste paard of niet, het is en blijft een kwestie van smaak. Ik heb QR Marc een keer zelf mogen bewonderen en wat mij het meest bij bleef is hoe hij het hele publiek om zijn vinger wond. Zijn uitstraling en attitude maken hem zo geweldig.
Of ik hem het mooist vind? Nee, maar dat is smaak :) Maar ik vind hem wél erg mooi!

Magnum Psyche ook wel eens in het echt bewonderd, en ondanks dat het totaal mijn type arabier niet is, kon je niet om hem heen. Een hengst met attitude. Wat een machtig beest.

Voor de rest ga ik met Barcelano mee qua smaak. De mijne is ook voornamelijk Russisch en Pools gefokt.

En met betrekking tot de make-up, tjah, ik vind mn arabier zonder make-up al mooi, dus ik smeer er ook lekker niets op :D (maar ga dan ook niet met haar naar shows :') ).

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:25

ik ben er geen fan van. Hij lijkt wel plastic..

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:27

Hoewel ik van arabieren hou, gaat in deze mijn voorkeur toch wel meer uit naar Totilas.

En waarom zijn er geen foto's van dit paard onder het zadel? wat een paard onder het zadel kan is toch belangrijker? Wat moet je nou met een showpaard?