Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
misterA schreef:anneliesdj schreef:Hij kan toch simpel genoeg een draadje langs de sloot spannen?? Of de eigenaren dat zelf laten doen?
Paardjes in een ander weiland zetten voor een maandje, die boer heeft echt wel meer land dan 2 HA.
Probeer je eens aan de feiten te houden dan allerlei aannames en suggesies te doen.
Van zwart betalen, stomme aannemer, boer is te lui om een draadje te spannen, is ook minder begaafd, enz.enz.
Caira schreef:Ik ben blij dat jullie niet op de stoel van de rechter zaten, maar iemand die wat meer aan waarheidsbevinding en wat minder aan giswerk deed. Anders zou er nog recht gesproken worden boven een glazen bol!
russel schreef:Deze man is geen rechter in een rechtbank...iemand die geschillen oplost middels een contract...hij is wel meester in de recht..hij hanteert wel de wetboeken..
Citaat:Frank Visser is sinds 1989 rechter bij de sector kanton in Zaandam. Voor 1989 was hij griffier bij de rechtbank, rechercheur bij de politie, reclasseringsambtenaar bij het Leger des Heils en officier van justitie. In 1983 wordt hij aangesteld als een van de speciale officieren van justitie voor grote fraudezaken.
CrazyCat schreef:Ik heb het 1 keer gehad dat zonder enig bericht de sloten door het waterschap werden uitgebaggerd.
Er werd gewoon tussen mijn paarden gereden met de machine. Het schrikdraad dat de wei in stukken verdeelde doorgeknipt.
Vanaf dat moment ging er dus een groot slot op de ingang met een briefje met mijn mobiele nummer erbij.
Het kan dus heel goed zijn dat de boer van niks wist. Neemt niet weg dat hij direct bij zijn verzekering had kunnen informeren en mevrouw in contact met de loonwerker had kunnen brengen. Ik vind de dame in kwestie niet erg sympathiek, maar ik zou denk ik ook goed pissig zijn als ik in haar schoenen had gestaan.
Cayenne schreef:russel schreef:Deze man is geen rechter in een rechtbank...iemand die geschillen oplost middels een contract...hij is wel meester in de recht..hij hanteert wel de wetboeken..
Hij is wel degelijk rechter in de rechtbank.
Heel makkelijk via wikipedia:Citaat:Frank Visser is sinds 1989 rechter bij de sector kanton in Zaandam. Voor 1989 was hij griffier bij de rechtbank, rechercheur bij de politie, reclasseringsambtenaar bij het Leger des Heils en officier van justitie. In 1983 wordt hij aangesteld als een van de speciale officieren van justitie voor grote fraudezaken.
anneliesdj schreef:Caira schreef:Ik ben blij dat jullie niet op de stoel van de rechter zaten, maar iemand die wat meer aan waarheidsbevinding en wat minder aan giswerk deed. Anders zou er nog recht gesproken worden boven een glazen bol!
Haha serieus?
Als hij aan waarheidsbevinding had gedaan had hij wel gecontroleerd of de boer echt geen bericht heeft gehad, was hij er wel opin gegaan dat hij vaker nalatig zou zijn geweest en hadden ze geen kwartier zitten mekkeren waarom dat paard nu zijn achterbeen in dat ding heeft gestoken![]()
En als er hier iemand zegt dat de aannemer dom was en dat de boer er vast wel vanaf heeft geweten is diegene ineens aanname's aan het doen??
Caira schreef:Nee hij is geen partij in dezen. Je vergeet dat het een zaak was tussen boer en eigenaar. Het ging niet over WIE er schuld had, maar enkel over of de BOER schuld had, dat had hij niet in deze zaak, het is dus aan de eigenaresse om de loonwerker aansprakelijk te stellen. Had de vrouw een zaak geopend met de vraag WIE er schuld had dan had de loonwerker gehoord moeten worden, maar dat was niet zo, dus is hij niet gehoord.