Verbod op paardenpoep opgenomen in APV van Ridderkerk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:43

wendyenbram schreef:
[naam] schreef:
Ik ben alles behalve gemakzuchtig.. Maar veiligheid gaat bij mij gewoon voor poepruimen, zo simpel is dat.

idd veiligheid boven alles.
dus geen paardenpoep op het fietspad kunnen er ook geen mensen uitglijden veiligheid voorop he?

of moeten fietsers maar iemand meenemen die vooruit loopt om onze troep op te ruimen ;-)

Zucht.. jij leest echt alleen wat je wilt lezen he.. Daarbij een fiets is geen vluchtdier wat kan schrikken.
Ben zelf vaak zat geconfronteerd met paardenpoep op de fiets of met een rolstoel , maar het is alles behalve glad hoor..

Je kunt wel cynisch en sarcastisch gaan lopen doen, het siert je alleen niet..Fietsers hoeven helemaal niet iemand mee te nemen om het weg te halen, fietsers kunnen bij die ene keer paardenpoep wat er ligt (omdat iemand het niet op heeft KUNNEN ruimen) er gewoon even omheen rijden ;) Dan is er ook geen probleem hoor..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-03-12 14:48, in het totaal 2 keer bewerkt

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:44

Dana82 schreef:
Excuseer maar dit zijn zadeltassen. Die hang je aan je zadel om je boterhammen, drinken, regenjassen en spullen voor onderweg mee te nemen op dagtochten. Geen plek voor zakken vol stront dus. En dan moet je nog maar hopen dat je snel een vuilbak tegenkomt want hier is dat wel een ramp!

Tja, als je al die excuses altijd overal mee moet nemen, houd je weinig ruimte over voor oplossingen natuurlijk. ;)

Ik vind het bijzonder dat mensen wel van alles mee kunnen nemen voor het paard en zichzelf (water, eten, regenjacks, fotocamera's, etc.), maar nergens een vuilniszak met schepje kwijt kunnen. De plekken waar je niet regelmatig een vuilnisbak tegenkomt, zijn ook de plekken waar er weinig mensen last van zullen hebben als je het hoopje gewoon in de berm schopt. Ben je in een woonwijk, dan is er echt wel een vuilnisbak te vinden en anders zijn er vast wel mensen bij wie je het in de grijze/groene bak mag gooien.

Ik denk dat het al een hoop zou schelen als mensen zouden denken in oplossingen ipv problemen.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:45

Kennelijk hebben fietsers dan een oogkeuring en een fiets cursus nodig als ze een hoopje stront niet kunnen ontwijken.
En volgens mij is het ook niet zo dat er om de 2 meter een hoop ligt.

Zoals ik al zei mensen willen gewoon wat te zeuren te hebben en tegewoordig heeft men niks meer met dieren..
Automobilisten weigeren te wachten tot dat je veilig een inham in kan nog geen 2 meter verder en duwen gewoon door.
Of gaan achtelijk toeteren.

Misschien toch meer paardenwijken bouwen :+

heikedenise

Re: Verbod op paardenpoep opgenomen in APV van Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:04

wat een gezeur hier allemaal zeg over het wel en niet opruimen.
ik zie het allemaal wel tegen de tijd als het inga.

poept mijn paard en kan ik veilig afstappen en daarna weer normaal opstappen dan schuif ik het naar de berm.
kan dat niet dan rij ik (als ik daar met de auto mag komen) er alsnog heen om het later op te ruimen.
en anders neem ik de boete voor lief.

zovaak rij ik toch niet buiten

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:09

mylittlejoy schreef:
Dana82 schreef:
Excuseer maar dit zijn zadeltassen. Die hang je aan je zadel om je boterhammen, drinken, regenjassen en spullen voor onderweg mee te nemen op dagtochten. Geen plek voor zakken vol stront dus. En dan moet je nog maar hopen dat je snel een vuilbak tegenkomt want hier is dat wel een ramp!

Tja, als je al die excuses altijd overal mee moet nemen, houd je weinig ruimte over voor oplossingen natuurlijk. ;)

Ik vind het bijzonder dat mensen wel van alles mee kunnen nemen voor het paard en zichzelf (water, eten, regenjacks, fotocamera's, etc.), maar nergens een vuilniszak met schepje kwijt kunnen. De plekken waar je niet regelmatig een vuilnisbak tegenkomt, zijn ook de plekken waar er weinig mensen last van zullen hebben als je het hoopje gewoon in de berm schopt. Ben je in een woonwijk, dan is er echt wel een vuilnisbak te vinden en anders zijn er vast wel mensen bij wie je het in de grijze/groene bak mag gooien.

Ik denk dat het al een hoop zou schelen als mensen zouden denken in oplossingen ipv problemen.

Haha, ik zie mezelf al aanbellen met een paard in mijn ene hand en die zak in mijn andere hand: "excuseer, mag ik mijn vuilzak met stront in uw vuilbak deponeren?" . Ik weet niet hoor, denk dat niet veel mensen dat gaan appreciëren.
Ik woon in een woonwijk en daar is geen énkele vuilbak te bespeuren. En ja, ik stap af om het boeltje even opzij te schuiven. Trouwens, poep op het fietspad zou idd niet mogen zijn, je mag helemaal te paard het fietspad niet op!
Je zie me trouwens die vuilzak al in die kleine gleuven proppen, bij het de bushalte.

Nog iets, lekker afstappen op een baan waar men 70 mag. Zie me al bezig, afstappen lekker terugdraaien. De hele boel uit mijn zadeltassen vissen, ondertussen mijn paard vasthouden, de hele boel opruimen. Ondertussen mijn paard vasthouden en hopen dat er dan juist geen vrachtwagen aankomt die lekker de kont van je paard eraf rijdt. Sta je daar met je zakje!!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:15

Officieel moet je op de weg waar auto rijden.
In praktijk werk dat niet zo omdat auto s je niet tolereren op de weg ;)
Dan rij ik toch liever op het fietspad of in de berm.

Het zou toch niet zo mogen zijn omdat er mensen zijn die niks met paarden hebben het zover krijgen dat je geen rondje buiten meer kan maken met je paard...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:18

Dana82 schreef:
Haha, ik zie mezelf al aanbellen met een paard in mijn ene hand en die zak in mijn andere hand: "excuseer, mag ik mijn vuilzak met stront in uw vuilbak deponeren?" . Ik weet niet hoor, denk dat niet veel mensen dat gaan appreciëren.
Ik woon in een woonwijk en daar is geen énkele vuilbak te bespeuren. En ja, ik stap af om het boeltje even opzij te schuiven. Trouwens, poep op het fietspad zou idd niet mogen zijn, je mag helemaal te paard het fietspad niet op!
Je zie me trouwens die vuilzak al in die kleine gleuven proppen, bij het de bushalte.

Nog iets, lekker afstappen op een baan waar men 70 mag. Zie me al bezig, afstappen lekker terugdraaien. De hele boel uit mijn zadeltassen vissen, ondertussen mijn paard vasthouden, de hele boel opruimen. Ondertussen mijn paard vasthouden en hopen dat er dan juist geen vrachtwagen aankomt die lekker de kont van je paard eraf rijdt. Sta je daar met je zakje!!

Dat is nou oa precies wat ík bedoel met poep ruimen... alleen wanneer het veilig genoeg is voor een ieder.. zoniet, dan vooral lekker blijven zitten op je paardje!! Ga geen ongelukken opzoeken.. dan liever een boette (Waar je op jou beurt weer bezwaar voor kan tekenen omdat je volgens de wet alleen mag ''handelen'' als de situatie veilig is voor jouzelf en anderen)

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:27

Dat is net zoals je hier officieel nergens je hond mag los laten lopen. Daar trek ik me ook niets van aan, de meeste mensen hier. Ze loopt al vrolijk 2 jaar los in de bossen, dat is me die ene boete die ik misschien krijg als er toevallig een boswachter het ziet, meer dan waard.
Ik hou me over het algemeen altijd netjes aan de regels maar af en toe ben ik een echte rebel :D .

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:00

Share schreef:
wendyenbram dus het quoten lukt me nog niet erg
dus geen paardenpoep op het fietspad kunnen er ook geen mensen uitglijden veiligheid voorop he?

of moeten fietsers maar iemand meenemen die vooruit loopt om onze troep op te ruimen ;-)

Zucht.. jij leest echt alleen wat je wilt lezen he.. Daarbij een fiets is geen vluchtdier wat kan schrikken.
Ben zelf vaak zat geconfronteerd met paardenpoep op de fiets of met een rolstoel , maar het is alles behalve glad hoor..

Je kunt wel cynisch en sarcastisch gaan lopen doen, het siert je alleen niet..Fietsers hoeven helemaal niet iemand mee te nemen om het weg te halen, fietsers kunnen bij die ene keer paardenpoep wat er ligt (omdat iemand het niet op heeft KUNNEN ruimen) er gewoon even omheen rijden ;) Dan is er ook geen probleem hoor..[/quote]

volgens mij voel jij je wel erg aangesproken of niet?
of zie jij toevallig in jou blindheid die knipoog niet?
ik kan ook wel aan zuchten, nee een fiets is geen vluchtdier, maar het kind wat erop zit is wel erg onvoorspelbaar......
en net nog 3 grote hopen poep achter elkaar nou met die miezerregen van afgelopen 2 dagen eccht wel glad hoor.
deze hopen wordt ik wel schijtziek van, LEES deze worden veroorzaakt door buurpaarden die aan de overkant van de weg naar de weides gebracht worden zo`n 300 m lopen over hetfietspad of berm.
oke als je met 2 paarden aan een hand loopt kun je het niet wegschoppen. MAAR de terugweg loop je alleen zonder paard. naar mijn idee schop je het dan zo even weg. Maar makklijker is natuurlijk om er over heen te stappen.....Dat is de mentaliteit waar ik ziek van wordt, en die mentaliteit proef ik hier ook bij meerdere schrijvers. dat hoef JIJ niet te doen, Maar je reageert wel heftig.

ja ik ook, Want ik heb dus wel meerdere fietsers hier uit zien glijden. ik ben zelf ook wel eens al slingerend door de poep gereden en met moeite mijn stuur vast houdend. ennet wat ik de hele tijd al roep...
ja soms is het zo dat iemand poep laat liggen omdat er een ECHTE reden voor is, Maar meestal is het gemakzucht, en het niet nodig vinden.
en juist dat laatste proef ik in dit topic heel erg. ZUCHT

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:30

Ik voel me aangesproken omdat je al een aantal keer gericht naar mij uithaalde en niet in het algemeen jezelf uitte. De knipoog zag ik wel. Wat niet wegneemt dat het betuttelend en sarcastisch overkomt.

Misschien kan je er eens over praten met die mensen?! Misschien hebben ze er geen idee van, dat ze overlast bezorgen..

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:16

Nou IK VIND dat een zak achter het paard te ver gaat, ok wegschoppen in de berm ok maar een zak achter het paard _O- die van mij zal gek worden als zo'n ding daar hangt zie je het al voor je overal ruiters met paarden met zakken pfff Hoe zal het paard dat vinden eerst een wapperend ding wat tegen je benen gaat en als het gevuld is lekker zwaar en dan in draf en galop jaja das wel lekker voor t paardje.

Geef mij die boete dan maar elke keer want ik ga er geen zak achter hangen. En de fietsenbond? Vast die hardfietsers die zeuren zeker, die zelf midden op de rijweg fietsen(denken dat ze bij de auto's horen en voorang van rechts wensen) ipv dat ze op het fietspad gaan waar ze MOETEN en geen rytuigenbelasting betalen.

Mensen maak dan meer ruiterpaden dan is het probleem deels opgelost maar nee hoor doe maar fietspaden die zijn er nog niet dat is belangrijker in NL. Straks wordt alles volgebouwd en mag je nergens meer paardrijden en je hond loslaten.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:25

Share schreef:
Ik voel me aangesproken omdat je al een aantal keer gericht naar mij uithaalde en niet in het algemeen jezelf uitte. De knipoog zag ik wel. Wat niet wegneemt dat het betuttelend en sarcastisch overkomt.

Misschien kan je er eens over praten met die mensen?! Misschien hebben ze er geen idee van, dat ze overlast bezorgen..

Nou het speelt al heel lang in Ridderkerk hoor.
Na veel gezeur hebben we toen een ruiterpad gekregen in het Oosterpark

De vele klachten die er kwamen zijn voornamelijk uit de wijk waar de manege zit.
En daar zijn best veel vergaderingen ect over geweest hoor.

En opzich valt het nu wel mee, maar er is een periode geweest dat het echt erg was.
Toen kwam je in beide parken echt veel paarden tegen. Op een mooie dag, dan was het best een soort van druk met paarden.

Je wilt niet weten hoeveel berichtjes er in de plaatselijke krant heeft gestaan erover. Met name de overlast ervan.

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:31

Wiske2 schreef:
Ik nodig iedereen van het gemeentebestuur uit om even op mijn paard te komen zitten met poepzak om.
Dat word lachen. (Wel voor eigen risiko).

hahaha, dat wil ik ook wel zien

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:37

Moeten ze MacDonalds ook maar verbieden, dat is pas slecht voor de volks gezondheid.

Wat een stelletje }:0 }:0 }:0 daar zeg. Gatver.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:40

wendyenbram schreef:
Share schreef:
wendyenbram dus het quoten lukt me nog niet erg

wendyenbram schreef:

Je kunt wel cynisch en sarcastisch gaan lopen doen, het siert je alleen niet..Fietsers hoeven helemaal niet iemand mee te nemen om het weg te halen, fietsers kunnen bij die ene keer paardenpoep wat er ligt (omdat iemand het niet op heeft KUNNEN ruimen) er gewoon even omheen rijden ;) Dan is er ook geen probleem hoor..

volgens mij voel jij je wel erg aangesproken of niet?
of zie jij toevallig in jou blindheid die knipoog niet?
ik kan ook wel aan zuchten, nee een fiets is geen vluchtdier, maar het kind wat erop zit is wel erg onvoorspelbaar......
en net nog 3 grote hopen poep achter elkaar nou met die miezerregen van afgelopen 2 dagen eccht wel glad hoor.
deze hopen wordt ik wel schijtziek van, LEES deze worden veroorzaakt door buurpaarden die aan de overkant van de weg naar de weides gebracht worden zo`n 300 m lopen over hetfietspad of berm.
oke als je met 2 paarden aan een hand loopt kun je het niet wegschoppen. MAAR de terugweg loop je alleen zonder paard. naar mijn idee schop je het dan zo even weg. Maar makklijker is natuurlijk om er over heen te stappen.....Dat is de mentaliteit waar ik ziek van wordt, en die mentaliteit proef ik hier ook bij meerdere schrijvers. dat hoef JIJ niet te doen, Maar je reageert wel heftig.

ja ik ook, Want ik heb dus wel meerdere fietsers hier uit zien glijden. ik ben zelf ook wel eens al slingerend door de poep gereden en met moeite mijn stuur vast houdend. ennet wat ik de hele tijd al roep...
ja soms is het zo dat iemand poep laat liggen omdat er een ECHTE reden voor is, Maar meestal is het gemakzucht, en het niet nodig vinden.
en juist dat laatste proef ik in dit topic heel erg. ZUCHT

======================
*einde mislukte quote

Reactie van
[wendy1978]:
dan woon je wel in een Top Dorp, die iets aan jouw ergernissen doet +:)+
nu ze de zak verplichten in Ridderkerk, heb jij er iig geen last meer van toch?
Laatst bijgewerkt door Wendy1978 op 01-03-12 17:43, in het totaal 3 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:41

Opruimplicht op zich lijkt me geen probleem.
De verplichting poepzak aan je paard vind ik dan weer storend.

Om je poep handig op te ruimen nemen wij vaak vuiliszak met zo'n trekkoord erin mee.
Die dingen zijn heel klein en passen gewoon in je zakken.

Zak binnenste buiten om de drol, beetje kleien en opruimen maar!
Optie 1. kieper hem leeg in een plantsoen/struiken partij
Optie 2. kieper hem in de eerste de beste gemeente vuilnisbak die je tegen komt.

Blijft er 1 probleempje over wat ik ook wel eens tegen kom...
Hoe ruim je je poep op in de spits :o ?

Aangezien de gemiddelde automobilist nog amused is als ik vrolijk mest kleiend met paard half op de weg,
probeer niet doodgereden te worden, ze staan dan nog net niet (of juist wel) toeterend achter je.
Of ze rijden over je mest heen, tja, dan krijg je hem niet meer van de straat :+

En ja, ook hier wordt je vaak verrot gescholden omdat je op een paard zit.
Maar soms is je paard ook de locale aai trekpleister en dat moet dan ook maar, toch nog een beetje goodwill kweken.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:03

Reactie van
[wendy1978]:
dan woon je wel in een Top Dorp, die iets aan jouw ergernissen doet
nu ze de zak verplichten in Ridderkerk, heb jij er iig geen last meer van toch?

Tja als je nu eens even goed leest, Dan zie je dat ik die zak net zo`n onzin vind als iedereen hier!
Ik reageer alleen steeds op diegene die het niet nodig lijken te vinden om de straat netjes achter te laten.
gewoon om dit probleem eens onder de man te brengen. Want zolang men doet of er geen probleem is, wordende klachten alleen maar erger. En dan krijg je dus dit soort domme regels als poepzakken

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:29

Jeetje wat is het hier hard gegaan :D

Ik wil best zn mest opruimen maar alleen in een situatie dat het voor mij EN mn paard veilig is..
Nou heb ik een sukkeltje die bijna niks eng vind maar de automobilisten houden 9 van de 10 keer geen rekening met je..

Waarschijnlijk als ik met mn paard half op de weg sta om zn drol in een zak te proppen wordt er flink getoeterd!
Of gaan ze rakelings achter hem langs.. dat vind ik gevaarlijk en zo'n situatie zou ik uit de weg gaan door het te laten liggen.

Fietspad vind ik een ander verhaal.. daar zou ik het op zn minst opzij schoppen, tegen de stoeprand aan of opruimen met een zak...

Maar de veiligheid van mij en mn paard staan ten alle tijden voorop!! Welke regeltjes er ook zullen zijn.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:37

Ben ik blij dat die van mij alleen in zo'n hok schijt. :']
Al gaan we zes uur op weg, ze blijft het gewoon ophouden totdat ze weer thuis is.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:40

xDarkness schreef:
Ben ik blij dat die van mij alleen in zo'n hok schijt. :']
Al gaan we zes uur op weg, ze blijft het gewoon ophouden totdat ze weer thuis is.

Zal je dan niet alsnog een zak om moeten hangen?

petra31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:51

Oosterpark weet ik niet, maar het Reyerpark is nog steeds een ramp hoor. Snap wel dat er klachten over komen want een heleboel mensen gaan met hun paard over het fiets-/wandelpad terwijl het ruiterpad er naast ligt. Schijnt geen beste kwaliteit te zijn, maar toch: dat pad ligt er niet voor niets.

Regelmatig lopen ze ook met 2 of zelfs 3 paarden naast elkaar over de hele breedte van het wandelpad en gaan nog niet eens opzij als er een tegenligger aan komt. Er zijn mensen zat die bang voor paarden zijn, zeker als ze er zo vlak langs moeten.

Moet eerlijk zeggen dat het mij ook irriteert hoeveel paardenmest er door het hele park heen over de wandelpaden ligt :o. Vind zo'n zak overigens geen goede oplossing, maar ik ben het er wel mee eens dat het zo ook niet langer kan.

Esmeralda schreef:
Share schreef:

Nou het speelt al heel lang in Ridderkerk hoor.
Na veel gezeur hebben we toen een ruiterpad gekregen in het Oosterpark

De vele klachten die er kwamen zijn voornamelijk uit de wijk waar de manege zit.
En daar zijn best veel vergaderingen ect over geweest hoor.

En opzich valt het nu wel mee, maar er is een periode geweest dat het echt erg was.
Toen kwam je in beide parken echt veel paarden tegen. Op een mooie dag, dan was het best een soort van druk met paarden.

Je wilt niet weten hoeveel berichtjes er in de plaatselijke krant heeft gestaan erover. Met name de overlast ervan.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:54

Mee eens, nou moet ik zeggen dat ik vroeger in het Reyerpark ook op de verharde wegen liep met mijn paard..
De gemeente doet ook zeer weinig aan het behoudt van de ruiterpaden..
In het oosterpark kan je het geen eens meer een ruiterpad noemen want die is al verdwenen tussen onkruid en groeiende grassen...

Mijn vorige paard had zeer gevoelige pezen en voor haar was het NOT DONE om op het ruiterpad te stappen..
Moet wel zeggen dat ze er in het Reyerpark nu wel redelijk bij liggen die paden, ben er al een hele tijd niet meer geweest...

Maar iets meer input van de gemeente zou ook geen kwaad kunnen.
Moet van 2 kanten komen vind ik

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:11

Fijn dat ik dit lees!
Ridiculuskerk ala Ridderkerk is weer bezig...

Fijn ook dat de directe naaste bewoners van dit kluchtgehucht, waaronder wij, weer eens niet geïnformeerd zijn.
Net zoals de 4 fietsroutes vanaf Ridderkerk over onze dijk, zodat het bij goed weer stikt van de toeristische fietsers en je een rustig weekend wel kan vergeten met dat geschreeuw/gelach en gebel. Je kent het wel, met z'n 4-en naast elkaar... _-:(

Fijn ook dat er geen alternatieve veilige route is behalve een stuk fietspad om van A naar B te kunnen komen.
Berm? Nog niet ontdekt, laat staan een ruiterpad.
Defensief rijden noem ik dat, kiezen voor het fietspad, veiligheid voorop, maar dat wordt dus uiteraard weer niet zo gezien...

Fijn dat zo'n poepzak verplicht wordt gesteld; zijn ze verkrijgbaar bij de gemeente?
Vast niet...

We gaan het zondag proberen: geven ze lekker veel hooi van tevoren en hopen op hopen op die 'fijne' fietsroutes waar wij niet om gevraagd hebben.
ff kijken wat er gebeurt met de zondagse rust daar... :=

Otte001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:37

Poep op straat is vervelend ok, opruimen liefst (valt niet altijd mee op een drukke weg).
Een paar vragen:
Komen er dan ook paardenpoepbakken waar de mest in kan gegooid worden?
En wat als je aangesproken wordt op een ander zijn mest? Moet er dan onderzoek komen of de mest van jouw paard is? Of moet jouw paard op heterdaad betrapt worden?

Ben benieuwd

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:41

ik bind achter mijn zoë toch echt geen poepzak .
nu ga ik toevallig nooit alleen naar buiten dus altijd wel iemand bij me .
ik neem gewoon een vuilniszak mee en een schepje en dan ruim ik het gewoon op .
zo een zak kunnen ze gewoon vergeten want ik ben niet van plan om te verongelukken .
mijn paard is al super heet en heel snel in de stress dus dat wordt hem niet .

Ik hoop niet dat ze daar een probleem van maken als er niet zo een zak onder hangt .
en dat ze het ook gewoon goed vinden als je het opruimt met een vuilniszak en een schepje .

maarja omdat er in de combinatie stond poepzak verplicht ga ik er van uit dat je dat moet hebben .
en een stuk verder las ik weer schepje bij je en een zak is ook geen probleem .

schijnt wel zo te zijn dat als je paard gemest heb en je ruimt het niet op , heb je een proces verbaal aan je broek hangen .

echt gestoord .
nee wil het best opruimen , maar zo een zak daar pas ik voor :j