Dierenmishandeling op bekende Hackney stoeterij in Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Re: Dierenmishandeling op bekende Hackney stoeterij in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:07

Ik zie die vergelijking ook ja. En er kan een foto worden "afgekeurd" op momentopname, feit is wel dat die beelden er veelvuldig zijn. Ik vind het enorm wreed, onnodig wreed.

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:38

ziekelijk....

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:50

Citaat:
Kijk nou eens naar de foto's, zien jullie geen overeenkomst??
Een touwtje maakt littekens maar bitten die verkeerd gebruikt worden ook, alleen binnenmonds maar ach wat je niet ziet is er ook niet, toch???
Laten we vooral de feiten niet onder ogen komen......

www.natural-difference.nl
Savvy is knowing something by heart, until it becomes second nature.

Omdat ons land al jaren aan de top staat wil het nog niet zeggen dat de vele overwinningen op een nette paard vriendelijke manier zijn behaald.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:27

Buiten dat LDR een héél andere, lange discussie is die al héél vaak en uitvoerig is besproken en zal worden besproken. Buiten dat er héél veel meer gruwelijke 'trainingsmethodes' toegepast worden op paarden, honden, beren etc. is dit behoorlijk schokkend en hoop ik dat de bedenkers en uitvoerders hiervan hun verdiende loon krijgen...

Hopelijk krijgen deze paarden nu een betere toekomst!! Is er bekend wat er nu met ze gebeurt?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:11

Even over die sweat mits je het normaal gebruikt is niks mis mee.
Het afzweten is een groot woord van het is niet zo dat ze emmers met water weg zweten..

En je krijgt niet alles eraf met een gewone training vandaar de sweat

Ennuh de gemiddelde ruiter rijd toch ook met neoprene peesbeschermers en met bandages :+
Of sommigen paarden staan toch ook dik ingepakt in dekens in nl waar de temp nooit onder de min 30 komt

diiamondds_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:25

ocharm , echt erg |(

XxLaura98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:40

Wat ziek zeg! Die arm paarden :(:)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:55

Wat er me de sweat naar mijn mening mis is, is dat het gebruikt wordt om het paard te vormen naar een of ander esthetisch ideaal, wat niets meer te maken heeft met rijkunst, laat staan het gymnasticeren van je paard ( waar het mi in de paardensport om zou moeten gaan). Het gaat niet meer over trainen, samenwerken, lenig maken, sterk maken, perfectioneren van wat van nature al aanwezig is, maar over een cosmetische correctie..

Oneigenlijk middel voor een oneingelijk doel dus, wat mij betreft.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:21

Riarg: en waarom moet alles met rijkunst te maken hebben dan? Of wou jij op een mini gaan zitten?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:24

Als je een paard traint dan moet je het goed doen en anders kun je hem beter laten staan. Daarom dat ik ook niets met mijn mini's doe ;) dan wordt er ook geen schade aangericht. En zo geldt het ook voor een (klein) paard voor de kar te trainen, dit moet je ook goed doen en anders kun je het beter laten en niet op willen lossen met hulpmiddelen als zo een band of touwtjes.... Dat is denk ik wat Riarg zeggen wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:26

stef schreef:
Riarg: en waarom moet alles met rijkunst te maken hebben dan? Of wou jij op een mini gaan zitten?

Daarom wordt het toch gedaan of weet jij een andere reden, als zo'n dier niet op moet vallen doen ze het niet hoor. Dus een gemiddeld HTK paard zie je hier niet mee.

Show, rijkunst, menkunst, you name it.

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:32

te walgelijk voor woorden bah :r

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:58

xmarliez: inderdaad!
Als je dan zo nodig met een paard wil werken/ ermee wil rijden, neem dan je verantwoordelijkheid en leer je paard hoe het je moet dragen ( of als je alleen bv VD doet zonder er ooit op te stappen: hoe het zichzelf moet dragen...) . Dat is waar het voor mij in eerste instantie om gaat met het paardrijden/dressuur rijden/werken met paarden. Als je dan een stap verder wilt en je paard verder wilt trainen, wil ontwikkelen: ook prima, maar dan alleen om het paard fysiek te ontwikkelen, NIET om het mooi, maar om het harmonisch ontwikkelen van het lijf, krachtiger maken, sterker maken..
Want uiteindelijk ging het daar ooit om.... Het zou niet moeten gaan om het OOG, maar over correct, eerlijk, scholen, ontwikkelen, zodat het paard in staat gesteld wordt datgene wat hem gevraagd wordt te doen ook te KUNNEN, zonder lichamelijke schade.

En daar past een sweat niet bij, . En natuurlijk heeft niet alles met rijkunst te maken, hoeft ook niet..
Maar ingrepen die alleen het "mooi" tot doel hebben vind ik bedenkelijk... of zinloos eigenlijk..

buitenlust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 01:24

Heb niet naar de foto's gekeken. Ik dacht dat het misschien om een spaanse-ruiter ging? Ik weet dat dat in nederland ook wel eens gebruikt wordt om een paard zo'n 2 uur per dag er mee op stal te zetten. In die tijd af en toe een voertje geven om nog verder met de kin op de borst te gaan, zodat het een "prettige" ervaring is.
Gekkenwerk!
Is dit ook zoiets, waar op de schoft/longeersingel een staaf van 30 cm. zit waar een bijzet hoog opgebonden wordt?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 01:26

Kijk gewoon even naar de foto's buitenlust.

Dit is gewoon walgelijk. Geen woorden voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 01:26

buitenlust schreef:
Heb niet naar de foto's gekeken. Ik dacht dat het misschien om een spaanse-ruiter ging? Ik weet dat dat in nederland ook wel eens gebruikt wordt om een paard zo'n 2 uur per dag er mee op stal te zetten. In die tijd af en toe een voertje geven om nog verder met de kin op de borst te gaan, zodat het een "prettige" ervaring is.
Gekkenwerk!
Is dit ook zoiets, waar op de schoft/longeersingel een staaf van 30 cm. zit waar een bijzet hoog opgebonden wordt?

Nee, hier wordt een paard met een strotouw in zijn mond met de kin op de borst vastgebonden om vervolgens twee uur te laten staan, uurtje niet en dan weer twee uur. Dus er zit niets over de neus, maar een strotouw snijdend strak om de onderkaak in de mond en met de neus op de borst. Misschien toch maar even kijken.

buitenlust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 01:30

Nee dank je.
Je uitleg is genoeg.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 01:34

Mindim schreef:
stef schreef:

Daarom wordt het toch gedaan of weet jij een andere reden, als zo'n dier niet op moet vallen doen ze het niet hoor. Dus een gemiddeld HTK paard zie je hier niet mee.

Show, rijkunst, menkunst, you name it.

Bij Arabieren wordt het in de show gebruikt om de hoofd-halsverbinding sierlijker te maken, hier stapt dus geen mens op dus heeft niks met rijkunst te maken.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 01:54

Geen woorden voor, om kotsmisselijk van te worden...

En voor de, in mijn ogen onnozele, voorstanders van de Sweat:
Als het werkelijk zo zou zijn dat je door plaatselijk zweten ook op die plek vet zou verbranden, zou dan niet 80% van de Nederlandse vrouwen met een neopreen band om hun reet lopen?
.....juist!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 01:57

SaskiaKa, ken je de methode niet om je in te pakken met kranten en daar folie overheen en dan te gaan trimmen? Dat is al best oud.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 02:00

Setteke: is daar ooit iemand PLAATSELIJK van afgevallen? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 02:03

Aieshja schreef:
Bij Arabieren wordt het in de show gebruikt om de hoofd-halsverbinding sierlijker te maken, hier stapt dus geen mens op dus heeft niks met rijkunst te maken.

Het woordje 'show' in mijn post vergeten te lezen?

vjseegers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 02:07

Ik ben het helemaal eens met bandida en riagr wat betreft die sweat. Paardje pimpen: volkomen onzin en alleen maar bedoeld om weer een onnozel prijsje te kunnen scoren of de portemonnee te vullen. Als je dat zo graag wilt ga dan lekker een auto of jezelf pimpen. Maar laat dieren met rust.
@stef: ik snap je motivaties totaal niet: dat er ook ergens anders onheuse dingen gebeuren rechtvaardigt dit soort praktijken nog steeds niet. En alles wat aan het daglicht wordt gebracht - des te beter! Wie het ook betreft.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 02:10

SaskiaKa schreef:

Dat zeg ik toch niet, soms heersen er oude gewoontes en gebruiken, die zgn een doel hebben. En dat is plaatselijk afvallen voor sommige mensen.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 02:15

setteke schreef:
SaskiaKa schreef:

Dat zeg ik toch niet, soms heersen er oude gewoontes en gebruiken, die zgn een doel hebben. En dat is plaatselijk afvallen voor sommige mensen.

Ik snap dat het een oude methode is, maar aangezien inmiddels bewezen is dat vet wordt verbrand door een verhoogde hartslag en dat plaatselijk vet verbranden onmogelijk is, snap ik niet dat er mensen zijn die zo'n "Sweat" goedkeuren.
Het is vervelend en onzinnig.