Applaus voor Rath en Totilas tijdens tweede hengstenshow

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elegant

Re: Applaus voor Rath en Totilas tijdens tweede hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:37

Verstandige keus om hem wat meer voorwaarts te rijden deze keer.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:41

woow, ik schrok me dood! mijn geluid stond wat te hard, haha!

Ik vind het filmpje er wel fijn uitzien (die laatste van MAR), en om op mijn laatste reactie terug te komen!
Voor mijn gevoel werd het hele circus rondom Totilas een heel stuk minder opgeblazen dan dat het nu is, best jammer want het is een goed paard die heus wel zijn aandacht verdient, maar dit vind ik gewoon een beetje te! :)

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:47

Fiffill, haha oke daar heb je gelijk in, maar waarschijnlijk snap je wat ik ermee bedoel. Nooit is inderdaad een groot woord, maar er is wel duidelijk verschil met Rath.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:57

IK zie een paard wat vooral heel strak gehouden wordt, alsof hij hem niet durft los te laten.
Weliswaar beter dan de vorige keer, maar de spanning straalt er van af.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:01

MAR heeft wel doorzettings vermogen, na alle ellende wat er de afgelopen tijd speelt...
Hij blijft het gewoon proberen geeft niet op, ik was alleen knetter gek en gillend naar huis gerend _O-
Het filmpje is inderdaad al wel een verbetering met het andere filmpje, hopen dat het in een stijgende lijn vorderd.

Laviina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:09

Petje af voor MAR, vind het super dat hij op deze manier kan terug komen na al dat commentaar:)
Laatst bijgewerkt door Laviina op 13-02-12 19:33, in het totaal 2 keer bewerkt

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:12

Nou petje af voor het doorzettingsvermogen? Het gaat hier over heel veel geld. En dan kun je niet zomaar tegen je moeder zeggen: mam ik vind het niks meer.

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:13

Respect voor MAR dat hij zo terugkomt, en het gewoon weer probeert! :j
Hele verbetering met de vorige keer al!
toch is zoals vele andere ook zien de spanning nog steeds duidelijk aanwezig..
en hij wordt nog redelijk strak gehouden vindik, MAR moet zelf ook flink gaan ontspanenn denk ik
en een vertrouwen krijgen in Totilas, ze zijn nog niet echt een team vind ik.
maargoed dit is in ieder geval een stap in de goede richting! Ik zie hem nog steeds liever
onder Edward maar ik gun ze het beste :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:14

Ik vondt dit filmpje symphatiek om naar te kijken! Rath ging duidelijk voor ontspanning en dat lukte hem ook heel goed! volgens mij zit ie aardig goed als ie zo doorgaat.

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:34

Rath en Totilas, was zal ik zeggen.. beetje een moeilijk verhaal eigenlijk. Totilas is een bewezen paard, en dat Rath dat er zo niet uit kan krijgen wil niet zeggen dat hij niet kan rijden.. Eigenlijk heb ik toch wel respect voor hem, ondanks alle negatieve commotie van buiten af is hij de gene die Totilas niet op geeft daar heb ik dus respect voor. Als het even niet mee zit geven de meeste mensen toch al op, terwijl hij doorzet en bij hem bemoeit de hele wereld zich er mee.. Tuurlijk zou ik liever hebben gehad dat Totilas nog in ons midden zou staan, maar daar hadden ze over na moeten denken voor dat Totilas naar Duitsland heen ging. ;)

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:54

“Door de lange pauze was Totilas gewoon gemotiveerd. We hebben deze week intensief gewerkt en vandaag heb ik een supergevoel”, aldus Rath.

Mmmm, intensief gewerkt met een overgemotiveerd paard :P . Volgende week krijgen we weer berichten van blessures. Dat kun je op je 10 vingers natellen.
Dat is niet iets wat je in een weekje even oplost denk ik.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:08

Hij loopt wel serieus achter de loodlijn, het hele filmpje lang

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:10

ik ben oprecht blij dat het dit keer gewoon lekker ging voor MAR

wat ik wel opmerkelijk vind is dat Edward er de vorige dag was met zijn hengst
zou die dan toch maar wat aanwijzingen gegeven hebben aan Mar?
(daar is in mijn ogen ook niks mis mee trouwens)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:11

JJane schreef:
Nou petje af voor het doorzettingsvermogen? Het gaat hier over heel veel geld. En dan kun je niet zomaar tegen je moeder zeggen: mam ik vind het niks meer.

Inderdaad, hij zal wel moeten.. stel je voor dat hij er na de eerste Vechta voorstelling gezegd zou hebben 'ik ga niet meer, nooit meer..' dan was de beer helemaal los geweest. Dat zou een openlijk toegeven van onvermogen geweest zijn en dat zullen de Rathjes en PS never nooit laten gebeuren.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:13

Ja hij doet zijn oefeningen, nee ik vind het er niet uitzien. Zo gespannen, zo kort, zo niet spontaan.
Waar is de toot die met losse teugel en oortjes naar voren het applaus in ontvangst nam?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:14

_Zsazsa_ schreef:
Ja hij doet zijn oefeningen, nee ik vind het er niet uitzien. Zo gespannen, zo kort, zo niet spontaan.
Waar is de toot die met losse teugel en oortjes naar voren het applaus in ontvangst nam?

Aan het eind van het filmpje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:16

JJane schreef:

Als ie werkelijk zo verwend is als veel nederlanders en bokkers beweren kan ie dat prima.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:19

_San87_ schreef:
_Zsazsa_ schreef:

Ja ik moet bekennen dat ik het niet helemaal heb afgekeken. Omdat ik er gewoon niets meer aan vind. Maar ik bedoelde meer tussen het rijden door het applaus, dat hij daar nu zo schieterig van werd. Dat was eerst niet. Zal wel door de spanning komen denk ik...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:19

_San87_ schreef:
_Zsazsa_ schreef:

.. plus een MR die schrikt als-ie denkt dat Toot er vandoor gaat en naar de teugels grijpt.. hè hè

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:22

_Zsazsa_ schreef:
_San87_ schreef:

Ja ik moet bekennen dat ik het niet helemaal heb afgekeken. Omdat ik er gewoon niets meer aan vind. Maar ik bedoelde meer tussen het rijden door het applaus, dat hij daar nu zo schieterig van werd. Dat was eerst niet. Zal wel door de spanning komen denk ik...

Dat denk ik ook. Ik vind het iig geen schande wanneer een paard schrikt van applaus. Of dat nu Toot is of mijn eigen knol, het zijn dieren, geen machines.

Jannepauli schreef:
_San87_ schreef:

.. plus een MR die schrikt als-ie denkt dat Toot er vandoor gaat en naar de teugels grijpt.. hè hè

Die daarna ook meteen weer loslaat en doorrijdt. Als mijn paard schrikt is mijn eerste reactie ook teugels aannemen. Lijkt me ook geen schande.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:23

Jannepauli schreef:

Jij laat 'm gaan?

Dit is echt af zeiken om af te zeiken..

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:27

Heerlijk die reacties hier. The soap goes on. Ik heb stilletjes zitten genieten van het filmpje. Ik hield niet zo van dat voorbenengezwaai met weggedrukte rug van vroeger. Ik vind het nu een stuk fijner om naar te kijken. Fijn voor MAR dat het nu beter ging dan de vorige keer. Ik vond de eerste piaffe ook zeer het aankijken waard. Ja, inderdaad hij loopt te rond met de neus achter de loodlijn, maar met "normalere" bewegingen en dus minder hectisch. Daar hou ik wel van, dus ik hoop dat MAR dit ook in de ring voor elkaar krijgt.

kadet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:44

manex schreef:
Dit filmpje ziet er inderdaad al stukken beter uit. Maar wat ik nou zo raar vind is dat een paard met zoveel wedstrijdervaring schrikt van het kleine beetje applaus dat tussendoor klinkt. Je zou toch denken dat hij
daar zo langzamerhand aan gewend zou zijn.
Misschien ook nog maar eens een beetje aan schriktraining doen? Wie weet geeft dat zelfs meer ontspanning tijdens de hele proef, bij ruiter en paard.

Goh, Anky durfde zelfs niet naar de prijsuitreiking met haar paard nadat ze er eens was afgedonderd, had ook wel wedstrijdervaring :)
Denk dat paard en ruiter tijdens de oefeningen toch wel uiterst geconcentreed zijn, vandaar tijdens het werk dat ze wel eens kunnen opschrikken, tijdens een wedstrijdproef is het daarom ook altijd muisstil, mag je zelfs geen foto nemen met flits laat staan applaudiseren...plubliek zit bij een hengstenshow ook wel vlak naast de ring is een heel andere sfeer, onvergelijkbaar vind ik persoonlijk.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:58

Peanutbutter schreef:
Tsja .. ik doe het hem niet na, maar het hele spectaculaire is er af !!
Wel fijn voor MAR dat het stukken beter is gegaan ..

Kan me voorstellen dat hij zich er ook flink klote over gevoeld heeft en hij weet dat vooral de NL ers zich over smullen bij een fiasco.

Correctie: jij bent er 1 van, maar niet alle nederlanders smullen van de problemen hoor.

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:03

Oortjes naar voren, mondje dicht. Stukje stappen tussendoor, klopjes op de hals. Piaffe mooi op de plek, stukken beter dan vorige keer.
En toch blijven er mensen zeuren, hoeveel van de bokkers zouden dit na kunnen doen?