"Die paarden weg? Nooit van m'n leven!"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: "Die paarden weg? Nooit van m'n leven!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:56

beetje jammer van die smiley er achter geerke. Maakt precies dat jou post (in ieder geval op mij) heel onprettig overkomt.

Pleunie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:38

geerke schreef:
Pleunie schreef:
Tja heb het filpje net bekeken...
Volgens mij geeft die man wel echt om zijn dieren.
Maar kan hij het gewoon niet meer aan of heeft te weinig geld.
Ik heb medelijden met die man maar meer met zijn paarden...

het gaat al 30 jaar niet goed daar :z

1.Ik snap niet heel goed wat je bedoelt met die smile er achter..
2.Ook al gaat het daar al 30 jaar niet goed kan die man toch alsnog om zijn paarden geven? Of zeg ik nu iets raars?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:45

Hij zal vast wel om zn paarden geven Pleunie, maar als die meneer ook maar een beetje verstandig was dan had hij gedaan wat de DP hem heeft opgedragen.

Waarschijnlijk heeft hij dit niet gedaan omdat hij al jaren de DB over de vloer heeft en er nooit consequenties zijn geweest voor het niet opvolgen van de "aanwijzingen".
Als je het filmpje heb gezien, dan zie je dat er iets van 6 dagen tusesn het eerste bezoek (waarin hem is gezegd wat hij moest veranderen, oa water en de hoeven) en het 2e bezoek zaten. Tussen het 2e bezoek en 3e bezoek zou weer ongeveer een week zitten, is er niks veranderd dan gaan ze over op inbeslagname.

Als jij echt om je paarden geeft en ze niet kwijt wil, dan zorg je dat je de aanwijzingen opvolgt zodat de inbeslagname niet plaats zal vinden.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:14

Pleunie, geloof me nou maar.... Het is een oud stalgenootje van me die samen met nog wat andere meiden daar de boel aan de vreet hield. Hij Kocht Geen Eten Voor Zijn Paarden. Hij liet dode dieren gewoon liggen waar ze lagen, spijkers ed staken langs alle kanten overal uit, op aan en tussen. Ben daar zelf een keer geweest en ik schrok me de tandjes hoe het er daar uitzag. Als ie het van meiden die ZIJN paarden aan de vreet houden niet aanneemt, al 30 jaar de db over de vloer krijgt met adviezen en er geen ruk mee doet, moet zo iemand dan nog de kans krijgen dieren te verwaarlozen of mag daar gewoon een keer een grens getrokken worden?

Want dat IS wat daar gebeurde he, pure dierenmishandeling. Of jij moet het normaal vinden dat lijken van dieren over het erf heenslingeren, nou ik niet.

Excuse my language, maar dit schiet me even verkeerd.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:16

mmm, misschien moet de man een paar weken de tijd krijgen om zijn terein te verbeteren en op te ruimen en om hulp te zoeken met het verzorgen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:18

Mri schreef:
beetje jammer van die smiley er achter geerke. Maakt precies dat jou post (in ieder geval op mij) heel onprettig overkomt.

sorry maar ik wordt enigzins moe van mensen die niet de moeite nemen om het gehele topic te lezen en vooral de posten van de mensen die de situatie kennen.

eclair93....die man heeft dertig jaar de tijd gehad en nog lukt het hem niet....dit keer zal ik er geen smiley achter zetten,maar ik wordt er wel murf van.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:22

eclair93 schreef:
mmm, misschien moet de man een paar weken de tijd krijgen om zijn terein te verbeteren en op te ruimen en om hulp te zoeken met het verzorgen.

Hij heeft zo'n 30 jaar de tijd gehad... Bedoel... :x :? Schiet mij maar lek hoor, maar waar zou jou grens liggen?

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:53

Ik denk dat het ook de begintekst van het artikel is geweest: ik had ook zoiets van, ach die oude man heeft zijn hele leven al paarden gehad en heeft veel goed voor de gemeenschap gedaan (en dat zal ook wel hoor!!) en kan nu de verzorging niet meer bolwerken.
Ik denk er inmiddels wel wat genuanceerder over na het filmpje, maar zelfs als hij het altijd goed gedaan had en nu niet meer, dan had ie gewoon de hem aangeboden hulp moeten accepteren om de situatie te verbeteren en dat doet ie gewoon niet. Wat ik eruit begrijp is hem vaak genoeg verteld dat het anders moet, maar het is kennelijk een stronteigenwijze man met oogkleppen op. Ik doe het al jaren zo en het gaat goed..klaar. :(

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:20

2 van zijn paarden staan nu bij mij op stal.
op de film zagen ze er slecht uit maar hier zijn ze gwn goed enzo

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:31

yentlekyda schreef:
2 van zijn paarden staan nu bij mij op stal.
op de film zagen ze er slecht uit maar hier zijn ze gwn goed enzo

sta je op een horrorboerderij dat de opvangpaarden er niet bij afsteken?
of zijn ze heel snel aangekomen/opgeknapt?

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:44

haha nee ik sta gwn op een leuke pensionstal :P
de zoon van rien heeft ze hierheen gebracht.
ze zijn wel wat aangekomen en opgeknapt.
eigelijk waren ze niet zooow dun.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:50

oh gelukkig maar dan yentle!
hoe waren de hoeven van die 2 bij jou op stal?

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:49

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:01

Vreemd verhaal, die paarden zijn niet bepaald ondervoed ofzo.

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:03

nee ze zijn ook gwn mooi rond enzo.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:07

yentlekyda schreef:
nee ze zijn ook gwn mooi rond enzo.

hoeveel paarden stonden daar dan?Toch geen twee?
et paard wat ik op de foto's zie is volgens mij het paard wat over die stang heen stond....die zag er inderdaad goed uit,alleen was bewegen wat moeilijk....maar ja....dat is een kleinigheid toch? ;)

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:15

er zijn er nog meer. maar 2 van hun staan nu bij mij op stal.
en ja dat is het paard met die stang. ze loopt nu gwn goed

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:26

yentlekyda schreef:

natuurlijk loopt ze goed....die stang was de oorzaak dat ze niet kon lopen...maar de stang had de dierenpolitie al weggehaalt....anders stond het paard er nu misschien nog zo bij.

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:43

geerke schreef:
yentlekyda schreef:

natuurlijk loopt ze goed....die stang was de oorzaak dat ze niet kon lopen...maar de stang had de dierenpolitie al weggehaalt....anders stond het paard er nu misschien nog zo bij.

Ja idd

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:11

Kan je ook nog woorden voluit typen ;)
Op bokt is msn taal niet toegestaan. het is gewoon in plaats van gwn ;)

Daarbij is er eerder genoemd dat er enkele paarden bij waren van andere mensen die daar gestald stonden. Deze werden wel goed verzorgd. De meeste paarden op het filmpje waren gewoon te mager en hadden te lange hoeven

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:02

de paarden zijn idd triestig de konijnen ook maar volgens mij hadden de kippen de tijd van hun leven zien er toch schitterend uit qua conditie, snap niet waarom ze die dan maar meenemen... de kippen zijn juist de dieren die hadden kunnen blijven is het voor de man ook prettiger als hij nog dieren heeft als de paarden verhuisd of inbeslaggenomen worden. Ik heb ook ernstig mijn twijfels over de opvang capaciteiten van zo vele kippen (en vooral hanen...).

Fijn te horen dat er paarden al verhuisd zijn wellicht is de man toch wakker geschoten en besloten zin leven te beteren

argonghost

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 01:22

ik heb geschokt gekeken naar het filmpje,bij deze man heb ik 30 jaar geleden paard leren rijden
hij had toen alleen fjorden staan ,ik was toendertijd 11 jaar en had nog nooit op een paard gezeten
het werkte toen gewoon zo je betaalde 12.50 aan de deur en dan werd er gezegd pak roza maar of nikiets,meer namen schieten me niet te binnen
dan ging je in die pikdonkere stal op zoek naar een zadel en een hoofdstel ,en met wat moeite kreeg je het paard in het tuig wat achteraf natuurlijk helemaal niet paste.borstels waren er zowiezo niet
er werd ook helemaal niet gevraagd of je kon rijden ,12 gulden vijftig was twee uur rijden simpel
ik denk ook niet echt dat meneer kwaad in de zin had .hij heeft het al die tijd op zijn manier gedaan je hoor toch wel eens vaker van oudere mensen (dat kregen de paarden vroeger ook niet )
wat ik alleen niet begrijp er word in dat filmpje zo vaak tegen hem gezegd dat hij het in orde moet maken
als mijn paard in beslag genomen zou worden ..dan zou ik er alles aan om dat te bewerkstellen
en inderdaad dat paard hoeft er niet zo uit te zien op zijn 27 e ,mijn shet is 38 jaar ze is wat mager doordat ze geen spieren meer heeft maar haar ribben zijn niet te tellen en haar heupbotten steken ook niet uit.en die mevrouw uit het filmpje .ik heb me doodgeergerd aan haar opmerkingen

Storm199

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:24

Hoi,

Weet niet of dit nog aansluit omdat het een topic van februari 2012 is maar wilde het toch even kwijt.
Ik zie een heleboel reacties over dhr. de Man en de meningen zijn nogal verdeeld. Nou ben ik zaterdag bij deze heer geweest n.a.v. een advertentie op Marktplaats. Hij heeft een Gelderse merrie van 9 jaar te koop staan. Ik ben gaan kijken en ben erg geschrokken van hetgeen ik aantrof. Dhr. de Man heeft nog vijf Fjorden en de bewuste Gelderse merrie staan. Je ziet wel eens documentaires op Animalplanet over verwaarloosde paarden, dit was exact hetzelfde. Ik heb nog nooit zulke magere, slecht onderhouden paarden in het echt gezien. Gewoonweg afschuwelijk!
De zandweides lagen vol met rommel, stenen, tuinafval etc. De paarden werden gevoerd met bermgras en bietenpulp. Hij had wel een paar zakken voer in de auto liggen, weliswaar dichte zakken. De hoeven hadden al langere tijd geen hoefsmid gezien, wat hij ook toegaf. Ontwormd werden ze wel, volgens hem.
De Fjorden die het sterkst vermagerd waren, waren volgens hem al op leeftijd (22 en 27 jaar) en daarom zo mager. Hij gaf eerlijk toe dat de paarden al eens eerder uit huis waren geplaatst door de dierenpolitie en dat ze daarna zo mager terug kwamen. Ook zou er een mestonderzoek bij de twee oude Fjorden zijn gedaan wat niet uitwees dat ze een wormbesmetting zouden hebben.
Al met al een vreemd verhaal van iemand die het, denk ik, allemaal niet meer aan kan. Alhoewel ik lees dat dit al langer zou spelen maar daar kan ik dus niet over oordelen omdat ik deze man verder niet ken. Dhr. de Man had een prijs van 1500,- in gedachte voor de Gelderse merrie en hier was niet over te praten. Ik heb het gesprek beeindigd omdat ik dit voor een paard in deze slechte conditie te veel vond. Een eventuele keuring door een dierenarts vond hij ook vreemd.
Ik had niet gedacht dit in Nederland aan te treffen en heb vervolgens ook 144 gebeld. Deze man bleek bekend bij de LID te zijn. Een terugkoppeling volgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:30

storm199 de gelderse merrie waar jij voor op bezoek bent geweest, heeft tot 3 a 4 weken geleden bij ons op stal gestaan om bij te komen, daar is veel tijd en geld in haar gestoken om haar weer bij te krijgen. Qua gewicht zou ze toch nog iig goed moeten zitten.. want bij ons kwam ze pas echt rot aan en ik heb haar echt op zien knappen. ze had wel huidproblemen die moeilijk weggingen en haar gebit moet ook een en ander aan gebeuren... ik weet dat hij die prijs in gedachten had en het is jammer dat hij niet wil zakken. de merrie verdient echt een goed huisje :)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:40

tragisch om te lezen dat betreffende meneer er dus nog niks van geleerd heeft ,en ik neem aan nu er weer een melding binnen is gekomen , de betreffende dieren DEFINITIEF weggehaald zullen worden, en dan via bijv. een adoptieprocedure een nieuwe eigenaar kunnen krijgen.
het gaat mij een beetje tegen het zere been ,dat deze situatie al zo lang speelt ,dat er dan EINDELIJK ingegrepen wordt , en dat meneer dan vervolgens zijn opgeknapte paarden weer terug krijgt!
voor de betrokkenen die zo hun best hebben gedaan om de dieren weer gezond te krijgen moet dit imo ook een hele bittere pil zijn.