Totilas' eerste publieke optreden na EK

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:07

kohtje schreef:
kiana schreef:
Als hij ooit terug zou gaan naar Edward, is het zeker na de OS in London. Anders geven ze de medailles aan de concurentie _/-\o_

Nee hoor want de paarden voor de OS moesten 1 januari op naam staan .

Dat weet ik uiteraard, maar het was een linkje naar Sjef Janssen en training :-)

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:08

ik dacht nee, dit is een grapje zeker? op het filmpje is het echt een huis,tuin en keuken paard zoals wij dat zeggen..
ik had idd ook zoiets van geef ze de tijd, maar hoe lang is die tijd?

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:08

Ik vind het filmpje echt om te huilen... Ik heb 'm dan ook niet afgekeken...

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:10

Jaime_ schreef:
Och nee toch, van dat filmpje wordt ik heel verdrietig, arme Totilas ;(

Ik werd strontziek van al het gezeur op paul schockemohle/duitsland om zijn aankoop van Totilas, ik vond het vanuit zijn positie gezien namelijk geen vreemde keuze, en in zijn situatie had ik misschien wel hetzelfde gedaan. Vond het jammer, maar ik kon er niet zoals anderen 'boos' om zijn.. zo gaat dat nou eenmaal in de sportwereld.

Maar nu ik dit filmpje zie, vind ik het toch wel verdrietig..

Helemaal mee eens!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:10

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om met argumenten en respect voor je medegebruiker op de inhoud van een bericht te reageren en niet op de persoon

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:11

Ik zie geen samenspel tussen ruiter en paard op het filmpje (in tegenstelling tot Edward en Toot deze leken soms wel " samengesmolten"), in plaats daarvan zie ik een gevecht, ze zijn tegen elkaar in plaats van met elkaar. Eeuwig zonde...
En 20 minuten losrijden? Hoezo? Hoeveel meer smoezen moeten we tot London 2012 aanhoren? Deze combinatie is het gewoon niet en gaat het gewoon nooit worden. Niet alles is te koop blijkt maar weer ( ook ergens wel weer een geruststellende gedachte.. ;) .) Wat zal mr Schockemohle wel niet gedacht en gevoeld hebben na dit optreden ( " foutje bedankt?" )

Anoukk_

Re: Totilas' eerste publieke optreden na EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:12

bruceandnoon: helemaal met je eens

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:12

Wat een verschrikkelijk filmpje van Totilas :(
Na 2 minuten propt hij kwaad zijn tong naar buiten, ze verdwijnen achter het gordijn, komen weer terug en hij kan alleen nog maar kwaad galopperen of zo?
Echt te erg voor woorden...

Het blije paard wat ik meerdere wedstrijden in Nederland heb zien lopen is een gefrustreerd dier geworden. Doodzonde!

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:14

Wat een Poppekast wat een aanfluiting.
MAR geniet er ook niet van.
Hij gaat natuurlijk ook af, maar een professionele ruiter MOET zichzelf en het paard weer op kunnen pakken en op goed nivo door kunnen rijden.
Ik heb het hele filmpje bekeken en hoe langer je kijkt hoe pijnlijker het wordt.
De combinatie blijft links en rechts de bocht uit vliegen.
Totilas schiet regelmatig onder MAR uit.
Laten ze in godsnaam snel een andere ruiter voor dit paard zoeken in Duitsland Nederland Belgie of Afrika.
Haal deze ruiter van dat paard!.
Volgens mij is MAR van het begin af aan met te veel hoogmoed in dit avontuur gestapt.
En iedere ruiter van bokt weet, met hoogmoed is het niet fijn rijden en zal je paard altijd de gelegenheid krijgen je eens heel nederig laten voelen.
Ik vind de ruiter zit er echt als een Jan Jansje op Hij DURFT het paard gewoon niet te rijden.
Ik gun hem Sjef Janssen als Coach niet eens.
Wanvertoning dit. :n Hij is van het begin af aan al zo dom met dat paard aan het showen alsof het een Barbie is.
Ik heb ze nog nooit samen de ring in zien komen, met een houding van; 'Zo paardje nu gaan wij eens heerlijk rijden en er samen van genieten', en ze genieten er ook niet van, de ruiter niet, en het paard al zeker niet.
ER is geen Klik, en dan wordt je NOOIT een combinatie.

Jij benoemd het mooi bruceandnoon
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 06-02-12 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd. Editknop gebruiken aub.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:17

jij ook vosjevosje... hoogmoed komt voor de val.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:19

Ik heb niet hele film gezien, almaar aan een stuk paraderen, dat is toch zwaar voor een paard dat pas genas van een blessure???

Hij sprankelt niet meer en die ruiter hield hem veel te veel te strak.

Nee dat wordt helemaal niks meer met Totilas, zonde.

Totilas moet gewoon terug naar Edward Gal, ze kunnen samen knallen en sprankelen.

saral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:21

:evaw: Iedere goodwill die ze nog hadden onder de genuanceerde mensen zijn ze nu wel kwijt denk ik. :wave:

Zelfs ik die enkel leest en luistert in deze gevallen kan het niet laten mijn verbazing te delen. Maar ook een wijze les, bij het topruiter zijn ken je dezelfde en misschien wel grotere ups en downs als iedere ruiter. Ik zou niet graag in zijn schoenen staan nu... Snel eerlijk in de spiegel kijken, kiezen in het belang van Totlilas en daarna hard uithuilen!

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:23

Wat een vertoning zeg! De duitsers hebben een geheel nieuwe gang doorontwikkeld: de "uitgestrekte passage" Kan dit dier uberhaupt nog normaal draven? Ze hebben net even te veel doorgetraint op het "talent"van totilas dat ie zn benen zo verheft. Jammer dat MAR de spanning aan het begin niet wat beter af laat vloeien, m.i. gaat hij stug (en geïrriteerd) door met het uitvoeren van de oefeningen, het is slechts een demonstratie toch? waarom dan niet even een normaal rondje draven, even proberen tot rust te komen? Ik denk dat die jongen zelf gewoon zo gespannen is, het wordt inmiddels steeds meer beladen om publiekelijk op te treden. Het zal me niets verbazen als Toot straks uit de sport wordt gehaald en alleen nog maar als dekhengst gebruikt gaat worden. En misschien een paar jaar later als alles is gesust weer onder een ander ruiter in de ring verschijnt.

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:23

Oh Ja afschuwelijk dat Blessure verhaal.
Dat is toch helemaal erg.
Dat geeft ook nog een smet op zo'n mooi paard.
Terwijl de ruiter loopt te klunzen, waardoor hij misschien blessures veroorzaakt.
Of.... er zijn helemaal geen blessures maar ze durven zich niet te vertonen, en ze zijn gewoon schoolziek.
Dat is eigenlijk nog veel erger om dan zo'n stigma bij zo'n paard neer te leggen.
Zielig gedoe.
Laat ze zich een potje schamen poedersuiker...
Laatst bijgewerkt door vosjevos op 06-02-12 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

marilouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:25

Ik vindt het zielig worden voor totilas, ik vraag me eigenlijk af of hij ooit weer op het niveau terug komt waar hij was, met deze ruiter in ieder geval niet en ik denk als hij er nog lang op blijft zitten dat het paard echt gaat verdwijnen uit de sport.

man man wat een wanvertoning
mag hopen dat dit niet op de OS2012 komt te rijden gun het het paard misschien de ruiter ook individueel maar als combinatie nee

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:25

Oef zeg... Ik ben nooit gecharmeerd geweest van Gal en was in eerste instantie blij voor Totilas dat-ie niet meer door Gal gereden zou worden. En niet alleen die woorden, maar ook die gedachten neem ik bij deze terug. Ik vond het voorbeengezwaai een aanfluiting, maar er liep tenminste een páárd, en geen brok nervositeit. Wat een belediging voor Totilas dit... Echt heel erg.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:27

newt schreef:
Cayenne schreef:
Zoals in dit artikel te lezen staat, is er een reden voor dat Totilas zo druk was, namelijk het korte voorbereidingsproces: http://www.dehoefslag.nl/2012/02/optred ... -commotie/

Staat precies het zelfde in de OP :+

Korte voorbereiding aan me reet.
Die gast rijd al 1,5 jaar op die zwarte biefstuk en het paard is toch wel wat gewend dacht ik zo.
De combi werkt gewoon niet..klaar.
En ik zie wel een ongelukkig paard want hij wil wat laten zien en de ruiter heeft dat niet door. Het paard praat, laat zien dat hij het niet prettig vind(tong uit de mond en achter het bit lopen) maar men verstaat het paard niet.
De ring uit en achter het gordijn...wat gebeurd er achter het gordijn?
Ik wil wedden dat Edward hem in de ring zelf even had laten galoperen om zijn frisheid er wat af te krijgen.

Eigenlijk hoop ik gewoon dat hij nergens meer aan de start komt. Het paard is de dupe van zijn eigen succes. En ik hoop dat de ex- eigenaren nu heel gelukkig zijn met hun poen.

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:29

ze kunnen veel leren van de nederlandse ruiters,

heb afgelopen vrijdag op de hk vol bewondering zitten kijken hoe zij tijdens een demo toch nog de tijd nemen om het paard gerust te stellen, en na het applaus een extra rondje rustig te rijden om het paard ontspannen door de baan te kunnen laten lopen, en dat ze vertrouwen krijgen. .. en dat vertrouwen is totilas kwijt

MyLittleLove

Opmerking van 'n duitser:
''Das ist aber sicher nicht die Schuld von Rath. Wenn Pferde so gezüchtet und gehalten werden, dass sie keiner mehr bedienen kann, dann sollte man sich fragen, ob das der Weg ist, den der (deutsche) Dressursport gehen will.''

ThePast03

Moderatoropmerking:
Hierbij nogmaals het dringende verzoek om je eventuele ongenoegen over het filmpje op een respectvolle manier kenbaar te maken.

Datjaa

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:31

Kunnen we de dierenpolitie even bellen? Dit paard is niet van zijn voetstuk gevallen maar .... Eraf geschopt. Wat een blamage voor de sport. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:31

Auw auw auw, wat een schande dit. Ik zit met open mond te kijken.
Arme, arme Totilas.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:32

Ik zou me de ogen uit de kop schamen als ik Paul S. was. Ik zou me ogen uit m'n kop schamen als ik de ex-eigenaren was. Ik zou me de ogen uit de kop janken als ik Edward Gal was.
Het arme, arme paard wil zo graag... Werkt zo graag, zo hard... Zijn mond wordt hem nu letterlijk gesnoerd! BAH!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:32

Inderdaad Jane, 144 was het toch?

Datjaa, dat is inderdaad een heel verschil als je dat nu weer terug ziet...