Stichting "Het Afdankertje" met de noorderzon vertrokken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cindybouwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:44

gohya schreef:
Ja Kimberly is als laatste achter gebleven,maar ook daar zullen ze wel een goed plekje voor hebben gevonden. Puck is zo'n schattig beestje om te zien!

Om te zien wel. In de omgang iets minder. Maar het gaat steeds beter.

ezeltje1

Re: Stichting "Het Afdankertje" met de noorderzon vertrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 03:21

Zo zie je maar weer dat uiteindelijk iemand gaat vertellen zo langerzamerhand waar de dieren zijn. Nu nog de vraag waar de honden zijn , enne gohya jij wist toch niet waar alles gebleven was ? heb je er nu ineens wel contact mee .?kijk je vorige berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:12

Nee ik weet idd. niet waar ze gebeleven zijn,als je goed leest vraag ik dat ook aan 'cindybouwens '.Of zij weet waar Kimberly is gebleven.Nee ik heb er geen contact mee,en al zou ik er contact mee hebben gaat jou dat nog niets aan.Mja jij weet blijkbaar álles beter he.

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:47

Fijn dat er nu meer feitelijke informatie (in plaats van speculaties en verdachtmakingen) in dit topic komen zoals van isaja en cindybouwens. SBS6 bedrijft sensatiejournalitstiek en niet alles wat in de media komt is per definitie "waar".

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:50

SBS staat ook bekend als Drama/Sensatie/Leedvermaak zender.
Ook maken ze van een mug een olifant en zijn ze net hetzelfde als de Story en Weekend [rodelbladen].
Als je alles gelooft wat de media schrijft? tja dan heb je je oordeel snel klaar.Makkelijk is dat voor oordelen terwijl je het hele verhaal niet eens kent.En als er iemand een beetje opkomt voor een ander ben je meteen 'een van hun'.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:31

gohya schreef:
SBS staat ook bekend als Drama/Sensatie/Leedvermaak zender.
Ook maken ze van een mug een olifant en zijn ze net hetzelfde als de Story en Weekend [rodelbladen].
Als je alles gelooft wat de media schrijft? tja dan heb je je oordeel snel klaar.Makkelijk is dat voor oordelen terwijl je het hele verhaal niet eens kent.En als er iemand een beetje opkomt voor een ander ben je meteen 'een van hun'.

Goh dat lijkt precies bokt.... :=

cindybouwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:16

isaja schreef:
Wat een klinkklare onzin is dit allemaal...........ik ken ze persoonlijk.
En ja er loopt een onderzoek maar daar wil ik niet over uitwijden want dit onderzoek is nog gaande, ze zijn niet met de noorderzon vertrokken en ze worden helemaal niet gezocht door de politie snap niet hoe deze informatie zomaar verspreidt kan worden en vindt het echt kwetsend voor deze mensen.

Wat ik kan vertellen is:
Alle andere dieren zijn zo fijn opgevangen en dat heeft geen 2 dagen geduurd deze mensen hebben 2 weken zich het zweet uit de naad gewerkt om alle dieren weer een goed onderkomen te geven en nu zijn ze op en willen rust maar ze kunnen goed slapen omdat de 15 jaar die ze daaraan gewijd hebben goed hebben kunnen afsluiten maar het is en blijft zuur, vooral als je altijd zoveel dieren hebt gehad en ineens niets meer.

Ze zijn failliet moesten de tent sluiten en iedereen weet wat het kost om dieren te hebben en er kwamen geen donaties meer binnen omdat ze meer met de zorg dan met het commerciele bezig waren en als je dan je eigen geld moet gebruiken en zelf maar een boterham met pindakaas kunt eten dan ben je echt een goed dierenmens.

Maar nu worden ze persoonlijk aangevallen en dat hebben ze echt niet verdiend en dat doet hun gewoon pijn.

Nou Nou zo grote onzin is het ook weer niet allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:57

Die middelvinger.....dat is iets, dat is slechte promotie.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:15

Maar is het zeker dat beide dames die vinger op hun hyves hebben gezet?
Is dat bewezen of gezegd?

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:28

Het is duidelijk gezien, en alleen de beheerder kan een profielfoto plaatsen.... Maar het kan ook gedaan zijn met een andere reden natuurlijk. Kan ook een vinger zijn geweest, gericht naar onze fantastische regering. Of naar de sponsors die besloten hebben te stoppen....
Jammer dat de mensen zelf niet hun verhaal kunnen / willen doen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:31

Essie73 schreef:
... Kan ook een vinger zijn geweest, gericht naar onze fantastische regering. Of naar de sponsors die besloten hebben te stoppen....

Want dat vindt je wel normaal? :?

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:49

ik kan me voorstellen dat als deze mensen 15 jaar lang heel hard hebben gewerkt om dieren op te kunnen vangen er nu behoorlijk de pest in hebben dat ze het financieel niet gered hebben. Ja dan mag je je vinger opsteken naar de regering!

Wat ik begrijp hebben ze alle dieren onder kunnen brengen bij andere, er zijn geen dieren naar de slacht gegaan oid...
Als je al 15 jaar een stichting runt, doe je het niet zo slecht hoor. Anders hadden ze het al heel snel niet meer gered.

ezeltje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 23:16

Nou sorry hoor zo braaf zijn ze niet als ze zoveel om de dieren hadden gegeven dan hadden ze ook normaal kunnen reageren naar mensen die vragen waar hun dier is of wat ze ermee gaan doen inplaats van mensen na schreeuwen (lees verhaal bij opgelicht ).
En dat van hyves sorry hoor maar de naam foetsie met de middelvinger lijkt me toch duidelijk genoeg dat het hun niks intreseert hoe mensen zich voelen .ook geen enkel persoon die nog geld moet krijgen is gebeld de kvk is ook niet ingelicht dat ze gestopt waren dat hebben anderen mensen gedaan ....oftewel lekker nog even geprobeerd geld binnen te halen via donaties .

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 23:54

Essie73 schreef:
ik kan me voorstellen dat als deze mensen 15 jaar lang heel hard hebben gewerkt om dieren op te kunnen vangen er nu behoorlijk de pest in hebben dat ze het financieel niet gered hebben. Ja dan mag je je vinger opsteken naar de regering!

Wat een onzin. Wat heeft de regering er mee te maken dan?
Ik lees al het hele topic mee, en blijkbaar is er een inzamelingsactie geweest via tv (ook via het 'roddelstation' SBS trouwens), zijn er sponsoren geweest, hebben ze geld verdiend met een wietplantage, maar zijn de eigenaren blijkbaar toch wel zo sielug dat ze hun middelvinger op mogen steken naar een regering waar ze misschien zelf wel op gestemd hebben? Wat een bullshit zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 07:30

Naar de regering? Een uiting van frustratie zal het zeker wel zijn, maar als je je zelf respecteert en je doeleinden met een stichting, dan doe je dat niet....dan bedank je iedereen die je heeft gesteund, dan vertel je dat je noodgedwongen moest stoppen, dat alle dieren gelukkig zijn ondergebracht en dan wellicht...wellicht als je zo een overtuiging hebt, probeer je het nog een keer, maar dan in een ander vaatje......desnoods in samenwerking met een andere organisatie, dat is geheel aan de personen zelf, maar op deze manier hebben ze dat credit verspeelt...

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 07:50

Zou wat zijn zeg, ben je jaren donateur van een stichting krijg je een vinger als je daar om wat voor reden dan ook mee stopt... En wat heeft de regering hier nou weer mee te maken? Je geeft niemand een vinger, nooit. Dat is gewoon onbeschoft en onprofessioneel. Dat we dat uit moeten leggen aan iemand uit '73 verbaast me nog het meest...

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:40

gezien alle kortingen en bezuinigingen die onze fijne regering ons op leggen, kunnen sommige mensen hun hoofd niet meer boven water houden, daar doel ik op... Leeftijd heeft niets met een mening te maken.

Moet wel eerlijk toegeven dat ik alleen de OP heb gelezen en me er verder niet in verdiept had. Ben ook een beetje af gegaan op de eerlijkheid van Cindybouwens, die beweerd dat alle dieren goed terecht zijn gekomen. Dit gaf mij het gevoel dat de mensen netjes gehandeld hadden. Helaas heb ik me dus vergist. Als ik idd verder kijk dan mijn neus lang is (heb gelukkig een beschaafd neusje hihi) besef ik me ook dat deze mensen een vies spelletje hebben gespeeld. Vindt het heel erg voor de mensen die in volle vertrouwen hun dier daar hebben onder gebracht, en nu niet weten waar deze gebleven is. Sorry voor mijn niet onderbouwde commentaar in eerste instantie :o

cindybouwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:10

cindybouwens schreef:
isaja schreef:
Wat een klinkklare onzin is dit allemaal...........ik ken ze persoonlijk.
En ja er loopt een onderzoek maar daar wil ik niet over uitwijden want dit onderzoek is nog gaande, ze zijn niet met de noorderzon vertrokken en ze worden helemaal niet gezocht door de politie snap niet hoe deze informatie zomaar verspreidt kan worden en vindt het echt kwetsend voor deze mensen.

Wat ik kan vertellen is:
Alle andere dieren zijn zo fijn opgevangen en dat heeft geen 2 dagen geduurd deze mensen hebben 2 weken zich het zweet uit de naad gewerkt om alle dieren weer een goed onderkomen te geven en nu zijn ze op en willen rust maar ze kunnen goed slapen omdat de 15 jaar die ze daaraan gewijd hebben goed hebben kunnen afsluiten maar het is en blijft zuur, vooral als je altijd zoveel dieren hebt gehad en ineens niets meer.

Ze zijn failliet moesten de tent sluiten en iedereen weet wat het kost om dieren te hebben en er kwamen geen donaties meer binnen omdat ze meer met de zorg dan met het commerciele bezig waren en als je dan je eigen geld moet gebruiken en zelf maar een boterham met pindakaas kunt eten dan ben je echt een goed dierenmens.

Maar nu worden ze persoonlijk aangevallen en dat hebben ze echt niet verdiend en dat doet hun gewoon pijn.

cindybouwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:13

Essie73 schreef:
gezien alle kortingen en bezuinigingen die onze fijne regering ons op leggen, kunnen sommige mensen hun hoofd niet meer boven water houden, daar doel ik op... Leeftijd heeft niets met een mening te maken.

Moet wel eerlijk toegeven dat ik alleen de OP heb gelezen en me er verder niet in verdiept had. Ben ook een beetje af gegaan op de eerlijkheid van Cindybouwens, die beweerd dat alle dieren goed terecht zijn gekomen. Dit gaf mij het gevoel dat de mensen netjes gehandeld hadden. Helaas heb ik me dus vergist. Als ik idd verder kijk dan mijn neus lang is (heb gelukkig een beschaafd neusje hihi) besef ik me ook dat deze mensen een vies spelletje hebben gespeeld. Vindt het heel erg voor de mensen die in volle vertrouwen hun dier daar hebben onder gebracht, en nu niet weten waar deze gebleven is. Sorry voor mijn niet onderbouwde commentaar in eerste instantie :o

Nou de dieren zijn inderdaad allemaal goed terecht gekomen. En alle dieren die uitgeplaatst zijn waren eigendom van de stichting. Dus er zijn geen dieren van andere mensen uitgeplaatst zoals hier soms word gezegt.

ezeltje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:47

Cindy:Nou de dieren zijn inderdaad allemaal goed terecht gekomen. En alle dieren die uitgeplaatst zijn waren eigendom van de stichting. Dus er zijn geen dieren van andere mensen uitgeplaatst zoals hier soms word gezegt.

Sorry maar dat is toch echt wel waar er zijn meerdere dieren met een reden ondergebracht waaronder met de belofte het dier te behouden tot hun dood zoniet dan zouden ze ingelicht worden enz enz , ook staan niet alle dieren op hun naam en toch hebben ze de dieren weg gedaan.
ook zijn er nog een boel honden waarvan we geen adress hebben u zegt wel dat ze allemaal goed terecht zijn gekomen maar waar zijn de honden dan en waar zijn de rest van de paarden dan welke heeft u dan ? het verbaast me een beetje dat je steeds zegt dat je zeker bent dat alles goed terecht is gekomen maar je weet niet te vertellen waar alles is?

ezeltje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:49

zoals het er nu uitziet krijgen we toestemming van de krant om een oproep te plaatsen ;)

cindybouwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:56

ezeltje1 schreef:
zoals het er nu uitziet krijgen we toestemming van de krant om een oproep te plaatsen ;)

Ik weet waar alle paarden zijn ondergebracht. En de honden zijn ook allemaal goed terecht gekomen. En een deel is nog bij hun zelf.

Waarom een oproep? Als ik mag vragen??

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 15:08

En waarom eerst toestemming krijgen van de krant?

ezeltje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:14

omdat het een berijf is geweest dan mag dat niet zomaar....maargoed er komen steeds meer dingen bekend dus ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:01

Dan nog blijf ik bij mijn punt; als mensen weten waar die dieren zijn, vanwaar dan de zoektocht naar de dieren en naar degenen die de stichting hadden opgestart?

Ik vind het een raar, onsamenhangend verhaal, en als het allemaal zo zielig en oneerlijk was en ze zich van geen kwaad bewust zijn, dan had er allang iemand gezegd 'joh, het zit zo en zo, wij zitten daar en daar en de dieren zitten op deze plekken'. Maar dat is er nou eenmaal niet, dus het is niet zo heel raar dat mensen er geen vertrouwen in hebben dat het allemaal zo netjes en eerlijk is gegaan, als sommigen proberen te doen geloven. :)

edit: misschien ben ik dan raar, maar als ik een stichting had en deze noodgedwongen had moeten stoppen omwille van financiele zaken dan had ik toch eerst de vorige eigenaren van de dieren geprobeerd te contacteren.. Want zoiets komt niet uit de lucht vallen; dat zie je eerder al aankomen en heb je dus tijd om eraan te werken of om de nodige mensen in te lichten.. En na afloop ook te vertellen waar je zit en waar je dieren zijn gebleven..