Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
marjan19 schreef:Controleren? Ik heb nog nooit controle gehad op een wedstrijd. De jury hoort er op te letten, maar echte controle heb ik nog nooit gehad.. En ik vind dus ook dat een jury vanuit het juryhokje of auto niet goed kan beoordelen of een bit wel of niet past. Dit kun je volgens mij beter beoordelen als je er naast staat.
De sperriem heb ik ook al overboord gedaan, Mijn paard loopt veel lekkerder zonder de sperriem.
Ben je nou #(%*^@(^ helemaal van de pot gerukt?! Ben gestopt met die hypocriete #$(^&dressuurwereld en heb er ook nooit weer een neusriem omheen gehad! 
idefix4 schreef:Er zijn ook misstanden in de western sport. Ik heb eens een subtopper als een verwend nest op zijn paard zien inhakken.
), maar aansnoeren? Nee. Sperriem hou ik ook niet van. 
Fred_Kroket schreef:Moratoetje schreef:Maar als ze dan toch gaan controleren, controleer dan ook meteen of het bit wel past....zie zo vaak paarden/pony's met een slecht passend bit (te klein, te groot en te dik). Een slecht passend bit is een kwelling voor je paard!
Ze controleren de mond en het bit al.
Joolien schreef:Ik vind eigenlijk gewoon dat aansnoerneusriemen uit de handel gehaald moeten worden, het woord zegt het al...