Totilas teruggetrokken voor deelname tijdens WDM in Florida

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

different1

Re: Totilas teruggetrokken voor deelname tijdens WDM in Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:47

Nog een aanvulling op mijn eerdere bericht: Toot heeft telkens zogenaamde kleine blessures, maar na 4 weken nóg kreupel zijn is volgens mij geen kleine blessure....

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:47

svdijk schreef:
Nog een aanvulling op mijn eerdere bericht: Toot heeft telkens zogenaamde kleine blessures, maar na 4 weken nóg kreupel zijn is volgens mij geen kleine blessure....

Nee idd, daar dacht ik ook al aan :=

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:49

Dreamybol schreef:
Iedereen heeft het maar over de Spelen, maar moeten die Duitsers zich niet nog voor het team kwalificeren?? Als Rath zich niet laat zien de komende tijd, kan dat toch ook niet? Of zijn de goede Duitse combinaties zo dun gezaaid dat hij al helemaal zeker is van een startbewijs? Hier in NL is toch ook nog niet duidelijk wie er daadwerkelijk naar Engeland zullen gaan..

Nou nee hoor MAR heeft het steeds over de spelen

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:56

Rinske schreef:
M_D_H schreef:
het is ontzettend sneu!!
want weetje, jij had precies hetzelfde gedaan als jou die kans was geboden en weetje?
jij had ook graag gewild dat jou de kans werd geboden er wat van te maken...

Ik weet niet of je een beetje het nieuws hebt gevolgd, maar er zijn ZAT professionele ruiters geweest die het hebben afgewezen, zoals Isabel Werth! En NEE, echt niet iedereen zou zomaar denken dat ze Totilas naar nr. 1 zouden kunnen rijden en 'wel even verder rijden waar Edward was geeindigd'.

Natuurlijk heb ik het nieuws gevolgd, maar dat er een aantal ruiters waren die het afwijzen betekend niet dat er geen miljoenen andere ruiters waren die wel dat risico hadden willen nemen... ;)

M_D_H schreef:
en daarbij komt, kijk naar zijn leeftijd, denk je echt dat hij tegen PS en zijn stiefmama op kan als het op zijn mening aan komt? dacht het niet hoor!!!!

Hij is potverdorie 27!!!!!!!!! Geen 12!!! Kom op zeg! Je doet net alsof hij een jong kleutertje is dat aan het handje vastgehouden moet worden bij het naar de wc gaan![/quote]
als je niet begrijpt hoe ik dit bedoel (of het niet wilt begrijpen) ga ik hier verder geen woorden aan vuil maken, dat is de moeite dus echt niet waard ;)

M_D_H schreef:
MAR heeft ontzettend veel moeite met dit dier en ja dit vind ik sneu en als ik dan lees dat hij zo wordt afgezeken door mensen die totaal geen achtergrond informatie weten etc, dat mensen gaan speculeren enz terwijl ze niet eens weten wat er aan de hand is...
dan schaam ik mij er voor dat ik dezelfde nationaliteit draag als deze zeikende door jalouzie verteerde mensen!!!!

Hoe kom je er nou steeds bij dat wanneer iemand een andere mening heeft, deze persoon meteen zeikend en/of jaloers is??? Dat slaat helemaal nergens op.[/quote]
hoe wil je dit gelul dan noemen?
noem jij het eerlijk? hoe zou jij mensen noemen die op deze manier achter je rug om zaten te roddelen en zaten te speculeren en eigenlijk alleen maar hoopte dat jij zo snel mogelijk zou falen?
ik noem dat zeiken en/of jalours ;)
M_D_H schreef:
geef die jongen een kans...
een kans om te maken wat voor hem al kapot gemaakt is voor hij het dier uberhaubt onder zijn kont had...
geef totilas een kans, want hoe jullie ook zeuren en drammen hij komt nooit meer bij ons terug...
geef deze 2 als combinatie een kans... want ik denk, dat als de druk weg is... dat ze ons dan mischien wel kunnen verbazen...

Hoho, ze zijn ZELF begonnen met roepen dat ze het 'wel even zouden doen', er is megaveel merchandise naar buiten gebracht met 'Totilas nr. 1', dus nou moet je niet zeggen dat WIJ de druk leggen! Ze hebben zichzelf de druk opgelegd, dus dan moeten ze zelf ook op de blaren zitten als het niet lukt, en niet steeds met het vingertje wijzen naar 'die Nederlanders die het allemaal zo erg vonden dat Totilas was verkocht'.[/quote]
[/quote]
kijk, en hier ben ik het dan wel mee eens, ze hebben de media op gezocht maar nogmaals, wast dat MAR of wederom PS en zijn stiefmoeder? maar dan nog kunnen wij of ons gaan verlagen tot hun niveau en gaan lopen zeiken, roddelen en jalours verdrag vertonen en om elke scheet van MAR of Toot weer gaan zeuren, dramas gaan maken etc...
of we kunnen ze de rug toe keren en ze negeren.. ze de kans geven de door zowel ons als hun gemaakte ravage op te ruimen en te proberen er nog wat van te maken...
als we dit laatste doen... kunnen wij straks met opgeheven hoofd naar een combinatie kijken die het mischien wel gaat maken...
maar nogmaals... dit is mijn mening...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:05

Wellicht wat zorgvuldiger quoten

M_D_H schreef:
hoe wil je dit gelul dan noemen?
noem jij het eerlijk? hoe zou jij mensen noemen die op deze manier achter je rug om zaten te roddelen en zaten te speculeren en eigenlijk alleen maar hoopte dat jij zo snel mogelijk zou falen?
ik noem dat zeiken en/of jalours ;)

geef die jongen een kans...
een kans om te maken wat voor hem al kapot gemaakt is voor hij het dier uberhaubt onder zijn kont had...
geef totilas een kans, want hoe jullie ook zeuren en drammen hij komt nooit meer bij ons terug...
geef deze 2 als combinatie een kans... want ik denk, dat als de druk weg is... dat ze ons dan mischien wel kunnen verbazen...

kijk, en hier ben ik het dan wel mee eens, ze hebben de media op gezocht maar nogmaals, wast dat MAR of wederom PS en zijn stiefmoeder? maar dan nog kunnen wij of ons gaan verlagen tot hun niveau en gaan lopen zeiken, roddelen en jalours verdrag vertonen en om elke scheet van MAR of Toot weer gaan zeuren, dramas gaan maken etc...
of we kunnen ze de rug toe keren en ze negeren.. ze de kans geven de door zowel ons als hun gemaakte ravage op te ruimen en te proberen er nog wat van te maken...
als we dit laatste doen... kunnen wij straks met opgeheven hoofd naar een combinatie kijken die het mischien wel gaat maken...
maar nogmaals... dit is mijn mening...

Dit is niet achter iemands rug, dit is voor iedereen leesbaar
Die "jongen" heeft inmiddels kansen genoeg gehad, heeft telkens een hele grote bek in de media die hij vervolgens dan weer niet waarmaakt.

Ik ben het helemaal met Rinske eens, het is toch te gek voor woorden dat iedereen die MAR niet geweldig vindt, maar als jaloers en achterbaks bestempeld wordt, dat is de zaak omdraaien
Overigens heeft ook Gonnelien Rothenberger Totilas geweigerd voor haar dochter, waarbij ze er aan toevoegde je mag die magische combinatie niet uit elkaar halen ze zijn goud waard voor de dressuursport
De mensen die dat gevoel ook hebben worden hier met boosheid overladen, heel bizar.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:08

ik heb geprobeerd het goed te quoten het lukte vandaag gewoon niet ;)

ik vind mar niet geweldig, absoluut niet, ik vind het ook nog steeds jammer dat edward en toot geen combi meer zijn...
maar ik ben schijnbaar wel de enige die realistisch genoeg is om te beseffen dat het geen zin heeft om er over te zeiken...
want ja, dit noem ik zeiken ja...
we kunnen er niks tegen doen het is jammer maar helaas...
en nogmaals, gun ze een kans, want ik zie totilas liever in de ring dan dat we bijna elke week weer info over hem horen en iedereen dan weer dramatisch kan gaan doen :roll:

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:12

Wij zijn ons allemaal bewust dat Toot verloren is voor Nederland, daar komt nu zo langzamerhand het besef bij dat hij ook verloren is voor de sport
En als je de combi in het verleden ooit in het echt gezien hebt, de magie die er van uit ging, mag je daarover je mening geven

Dat je dat zeiken noemt zegt meer over jou dan over degenen die hier hun mening geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:13

De druk gaat nooit weg zijn, als ze niet eens wat vaker in de ring verschijnen.

Achter zijn rug om roddelen, denk je nu echt dat hij zelf niet weet wat er zoal gezegd wordt?

Hij komt ook niet weer naar nederland, de hoop daarop is allang verschoten hoor, het is alleen zonde van zo'n sportpaard, dat het thuis wordt gehouden.

Citaat:
een kans om te maken wat voor hem al kapot gemaakt is voor hij het dier uberhaubt onder zijn kont had

Kansen maak en creeer je zelf hoor, hij pakt geen kansen, dat is het m nu juist. Wat bedoel je met die zin, wat was al stuk voor hij het paard had?

Je vind hun niveau schijnbaar zo laag dat je je zelf daartoe niet wilt verlagen? Drama's maken? Joh, dit is niet de eerste wedstrijd die hij af moet zeggen wegens een blessure, geeft te denken. Dat is geen drama maken.
De ravage hebben ze zich zelf willens en wetens in willen storten hoor en waarom zouden wij niet met opgeheven hoofd naar hem kunnen kijken?

Het is trouwens jaloers, niet jalours.

Enne, verscheen hij maar weer eens in de ring.
Dat je denkt dat je de enige bent die dit realistisch bekijkt, zegt idd meer over jou dan over de rest.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-01-12 17:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:14

Die kans om ze te zien schitteren krijgen we echter telkens niet; omdat ze zich steeds terugtrekken net voordat ze een wedstrijd hebben. En dan vooral omdat ze elke keer 2 weken voor het concours zeggen dat ze volop in training zijn, om dan een week later naar buiten te brengen dat ie (nog) last heeft van zijn blessure. Vind je het heel gek dat we dan licht achterdochtig en sarcastisch worden :-P ?

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:20

iedere keer voor een groot concours komt er een berichtje dat het zo 'geweldig' gaat en dat ze zeker aan de start verschijnen,
enkele dagen later verschijnt er toch iedere keer weer afbericht.

En al zou MAR moeilijkheden hebben, doe dan niet zo dom en kom er gewoon vooruit,
je kunt nou eenmaal niet met iedereen een klik hebben, dat geld ook voor dieren.
Er kan een veel onbekendere ruiter of amazone wel een klik hebben met Totilas,
en er zo mee weg rijden, wie zal het zeggen.

Volgens mij steken ze daar in DL aardig hun kop in het zand

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:25

sarabande schreef:
Wij zijn ons allemaal bewust dat Toot verloren is voor Nederland, daar komt nu zo langzamerhand het besef bij dat hij ook verloren is voor de sport
En als je de combi in het verleden ooit in het echt gezien hebt, de magie die er van uit ging, mag je daarover je mening geven

Dat je dat zeiken noemt zegt meer over jou dan over degenen die hier hun mening geven.

ik heb de combi in het verleden meerdere malen gezien ja ;)
lees alle topics is terug... ik heb het nu niet over de mensen die eerlijk hun mening geven...
ik heb het over de mensen die bij voorbaad al roepen het is een slecht combi blablabla...
of de mensen die zelfs het topic over edward met dit soort zwart denkerij gaan bevuilen...

ik vind het erg jammer dat er mensen zijn die zo in het verleden blijven hangen, totilas en edward is voorbij en als dit betekend dat het tijdperk totilas voorbij is dan moet dat maar...
laten wij nou eens gaan genieten van die mooie combinaties die wij hier hebben lopen, zonder elke week weer een ander bericht over totilas te moeten lezen en daar weer drama over te gaan schoppen ;)

Mindim schreef:
De druk gaat nooit weg zijn, als ze niet eens wat vaker in de ring verschijnen.

Achter zijn rug om roddelen, denk je nu echt dat hij zelf niet weet wat er zoal gezegd wordt?

Hij komt ook niet weer naar nederland, de hoop daarop is allang verschoten hoor, het is alleen zonde van zo'n sportpaard, dat het thuis wordt gehouden.

Kansen maak en creeer je zelf hoor, hij pakt geen kansen, dat is het m nu juist.

Je vind hun niveau schijnbaar zo laag dat je je zelf daartoe niet wilt verlagen? Drama's maken? Joh, dit is niet de eerste wedstrijd die hij af moet zeggen wegens een blessure, geeft te denken. Dat is geen drama maken.
De ravage hebben ze zich zelf willens en wetens in willen storten hoor en waarom zouden wij niet met opgeheven hoofd naar hem kunnen kijken?

Het is trouwens jaloers, niet jalours.

de druk zou uberhaubt nooit weg gaan als wij ze steeds maar in de gaten blijven houden ;)
serieus heeft niemand hier iets beters te doen dan totilas en MAR in de gaten te houden?

ik denk inderdaad dat hij niet alles weet wat er hier op bokt gezegt wordt nee...
heb namelijk nog nooit gehoord dat MAR nederlands kon... ;)

wat maakt een sportpaard een sportpaard?
juist dat hij in de sport loopt...
waarschijnlijk staat totilas zelf liever in de wei met een paar prachtige merries hoor ;)

ik denk dat je zowel kansen kunt krijgen als kansen kunt maken...
maar ik weet ook dat kansen verpest kunnen worden voor je ze hebt gekregen...
en dit kan verpest worden door derden...

nee, ik vind dat wij...
en onze media is daar net zo goed debet aan, ons niet moeten verlagen tot de publiciteitsstunt van PS met betrekking tot toot...

Rinske schreef:
Die kans om ze te zien schitteren krijgen we echter telkens niet; omdat ze zich steeds terugtrekken net voordat ze een wedstrijd hebben. En dan vooral omdat ze elke keer 2 weken voor het concours zeggen dat ze volop in training zijn, om dan een week later naar buiten te brengen dat ie (nog) last heeft van zijn blessure. Vind je het heel gek dat we dan licht achterdochtig en sarcastisch worden :-P ?

nee gek vind ik dat niet...
ik vind het wel gek dat mensen gaan speculeren op een manier die kant nog wal slaat ;)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:28

M_D_H: in een voorgaand bericht schreef je dat MAR Toot niet zou durven starten...Persoonlijk denk ik dat MAR geen fluit te vertellen heeft over wanneer en waar hij moet rijden.
Hij heeft toegestemd Toot te rijden, en daarmee zal zijn inspraak in de rest wel tot het minimum zijn gedaald.

Ik hoop nog steeds dat die dikke platen voor de gezichten van de hele duitse Toot-MAR aanhang eindelijk eens verdwijnen, en ze simpelweg eerlijk bekennen dat wat ze voor ogen hadden, Edward evenaren en de OS winnen, niet gaat lukken.
Hoe je het ook went of keert, karakter is nog altijd een heel grote factor als het aankomt op het feit of een paard een wereldtopper wordt of niet.
Dat karakter heeft Toot, te zien aan behaalde resultaten, maar wie weet heeft het paard wel zoveel karakter dat hij simpelweg niet zo fantastisch wil/kan presteren dan onder de ruiter die hem zover heeft opgeleid.
En tja, tuurlijk wijzen we allemaal met ons vingertje naar MAR, vanwege zijn grootspraak, maar we wijzen ook naar PS en AKL, want zij zijn degenen die met de knuppel achter de deur staan, en die ervoor gezorgd hebben dat er zo'n heisa rondom MAR en Toot is gekomen.
En dan nog dit, als je al 27 jarige kerel geen ja of nee durft te verkopen wbt het rijden van dit paard, dan ben je imo gewoon een slappe zak.
Er zijn er genoeg geweest die al bij voorbaat hebben bedankt voor de eer, mensen die heel wat meer ervaring hebben, en wie denkt MAR wie hij is met zijn grote uitspraken?
Wie denken de Schockemohle en Linsenhoffjes te zijn met deze hele soap?
Willen ze eer, roem en centen?Of willen ze werelds beste paard, die bovendien uit Nederland afkomstig is, uit de picture halen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:31

Hoe dan ook. Het is een triest verhaal. Ik denk ook niet dat er een gelukkig afloop is.
Totilas is maar een schim van hoe hij bij Edward was.
Ik denk niet dat dit beter gaat worden eigenlijk, na een jaar had dit al wel meer op nivo moeten zijn vind ik.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:31

wat jammer...misschien hebben de duitsers een misvatting gemaakt met de gedachte dat voor geld alles te koop is?

MAR heeft niets te vertellen over het paard hoor,hij rijdt hem....de eigenaar maakt uit ,hoe,wat en welke wedstrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:36

Citaat:
de druk zou uberhaubt nooit weg gaan als wij ze steeds maar in de gaten blijven houden
serieus heeft niemand hier iets beters te doen dan totilas en MAR in de gaten te houden?

ik denk inderdaad dat hij niet alles weet wat er hier op bokt gezegt wordt nee...
heb namelijk nog nooit gehoord dat MAR nederlands kon...

wat maakt een sportpaard een sportpaard?
juist dat hij in de sport loopt...
waarschijnlijk staat totilas zelf liever in de wei met een paar prachtige merries hoor

ik denk dat je zowel kansen kunt krijgen als kansen kunt maken...
maar ik weet ook dat kansen verpest kunnen worden voor je ze hebt gekregen...
en dit kan verpest worden door derden...

nee, ik vind dat wij...
en onze media is daar net zo goed debet aan, ons niet moeten verlagen tot de publiciteitsstunt van PS met betrekking tot toot...
Moet ik op dit soort reacties serieus op in gaan? Kritiek op een ander prima, maar begin dan zelf ook niet met dit soort onbenullige reacties.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-01-12 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:36

Bizzybijtje schreef:
BBtje schreef:
Mathias is nu Bretton Woods aan het verkloten. Vergelijk maar eens fimpjes van BW onder Emmelie Scholtens en M.A.R.
M.A.R. is gewoon een brave knoeier, maar is geen opleider met het diepere inzicht zoals Anky, Edward, HansPeter,Adelinde dat wel zijn. Is dat niet allemaal begonnen met Sjef Jansen en Anky? Bij clinics van bv. Edward, Adelinde of Anky klinkt alles ook zo logisch!

Heb al gezocht maar kan geen filmpjes vinden... Maar heb idd het idee dat hij netjes kan rijden, maar het opleiden, daar ontbreekt het wat aan. En tsja. Da's jammer.

Off topic
Link met Mathias en Bretton woods http://www.youtube.com/v/k-GF2za4eZE

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:39

eigenlijk als PS slim is zou die Edward Toot terug moeten geven (*om te rijden dan he) als ie nog wat aan dit paard wil verdienen, maar ja dan geeft ie openlijk nederlaag toe dus dat zal wel niet gebeuren

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:40

So de reacties zijn niet van de poes hier en ik werd beschuldigd van jaloezie en iemand afkraken.
Al ben ik het met sommige reacties wel eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:42

Miepie77 schreef:
eigenlijk als PS slim is zou die Edward Toot terug moeten geven (*om te rijden dan he) als ie nog wat aan dit paard wil verdienen, maar ja dan geeft ie openlijk nederlaag toe dus dat zal wel niet gebeuren

Als het niets wordt met MAR en Toot, is dat voor PS misschien wel de beste manier om zijn centen er uit te krijgen. Maar ik denk niet dat Mevrouw Linsenhoff het daarmee eens gaat zijn.

Ik vraag me af, dat wanneer je Edward er op zou zetten, hoeveel het invloed het jaar bij MAR zou hebben op het presteren van de oude combinatie.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:42

Liefsyv schreef:
Ninia schreef:
Mathias heeft in elk geval het duurste recreatiepaard ter wereld.

:P hahaha dat is 1 ding dat zeker is!!

+1

Ach.. als ie over 5 jaar nog alleen maar op de wei staat bied ik wel de slachtprijs. Halen we hem weer naar NL :))

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:43

Mindim schreef:
Miepie77 schreef:

Als het niets wordt met MAR en Toot, is dat voor PS misschien wel de beste manier om zijn centen er uit te krijgen. Maar ik denk niet dat Mevrouw Linsenhoff het daarmee eens gaat zijn.

Ik vraag me af, dat wanneer je Edward er op zou zetten, hoeveel het invloed het jaar bij MAR zou hebben op het presteren van de oude combinatie.

Denk dat ze daar te trots voor zijn, al zou het voor de portemonnee wellicht wel beter zijn..

Mwoh.. dat jaartje uit de running... wellicht paar maanden spieren opbouwen en weer contact leggen.. Gal kennende knalt ie dan wel weer hoor.

Vind het nog altijd knap hoe hij die dieren met plezier aan het werk krijgt.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:47

Het paard is waarschijnlijk dood ongelukkig en heeft heimwee naar Nederland.. ;)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:49

__YSB__ schreef:
Het paard is waarschijnlijk dood ongelukkig en heeft heimwee naar Nederland.. ;)

Hij is zijn persoonlijke solaroium zat en wil weer als "gewoon" GP paard meedingen _O-

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:51

Mindim schreef:
Miepie77 schreef:

Als wij nou eens allemaal meneer PS gaan mailen met dit briljante idee.. :D

Maargoed, ik vrees inderdaad ook dat die Linsenhoff het daar niet mee eens gaat zijn, die wil natuurlijk nog steeds die gouden medaille..

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:52

wat denk je zelf dat edward gal nog op dat paard wil zitten na hoe ze hem hebben zitten afzijken
hoe graag hij dat ook zou willen
hij is nu alleen maar kreupel of onder weg kreupel te worden
als edward er op zou gaan zitten geven ze hem de schuld dat tie stuk is als het ed niet lukt