Zeven nominaties voor bioscoopfilm 'War Horse'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

arans

Re: Zeven nominaties voor bioscoopfilm 'War Horse'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:39

Ik ben net geweest en had het toch anders verwacht.
Meer als het boek. Maar veder was het wel mooi, en soms heftig. En heb ik wel een paar keer vol gezeten :P

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:41

aangrijpend?

nou dat prikkeldraad gedeelte (stel een rollade voor.. zo vol zit hij in dat prikkeldraad)en misschien of als je al die dode paarden / mensen ziet.. je ziet er ook een paar door de benen zakken..of afgemaakt worden(schot). eentje sterft vriendje van hoofdrol paard die staat er dan naast te treuren..

misschien omdat hij helemaal op hol eindigd in het prikkeldraad..(eerst galoppeerde hij nog door gespannen draad.. trekt die houten kruizen mee.. en op den duur word dat teveel en zit hij helemaal ingewikkeld in prikkeldraad en valt neer..

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 07:03

Dat aangrijpende vind ik ook wel meevallen..
Het stukje met de prikkeldraad is inderdaad best heftig maar ook niet echt realistisch. Hij houdt er misschien 2 schrammetjes aan over terwijl een normaal paard gigantische snijwonden zou moeten hebben :)

Ik vond de film op zich niet superslecht maar echt zo onrealistisch en kinderachtig verfilmd :) Maar ook ik heb wel eens een paar keer moeten slikken tegen de tranen hoor :D

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 07:20

Ik ben gister ook geweest en vond hem erg mooi!! Hier en daar een traan weggepinkt maar gelukkig een happy end!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 08:17

Ondanks het (soms kinderachtige) commentaar hier kan ik niet anders zeggen dan dat ik het een mooie film vond. Misschien niet altijd even realistisch, maar zeker geen slechte film.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 09:34

[/quote]

Haha ik heb vandaag alle paarden hier op een rijtje gezet en even met ze gepraat maar nee, de een kan nog geen grand prix, ze mesten nog steeds niet alvast in de kruiwagen, ze breken nog steeds te pas en on te pas uit,... Misschien ben ik mijn roeping tot paarden fluisteraar mis gelopen. En maar de hele dag oehoeh-oehoeh roepen, maar denk maar niet dat ze kwamen hoor![/quote]

Er bestaat ook vrijheids dressuur !.. ;) dat je paard op een bepaalde beweging. of geluid op je af komt

winniedekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:56

ik vond het echt een super mooie film..
ik had hem al 2 dagen voor dat hij in de bios was gezien :$
hij was zooo gaaf en ik hield het echt niet droog..
toen dat met joey gebeurde kon ik niet meer stoppen met huilen.
en toen ze herenigd werden jankte in nog harden..
of toen dat zwarte paard dood ging :'(

echt een DIKKE aanrader om te kijken

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:41

Ben gisteren geweest, jeetje wat een flutfilm -O-

Vreselijk langdradig en kwam er eindelijk een beetje actie was dat zo weer afgelopen. Ook veel fouten in de film, beetje te veel.

Allemaal wat ongeloofwaardig, ben ik dan toch weer een zeur in. Erg jammer, ook de tanker die achter joey aangaat, dat ding kon in het echt maar net 6km per uur en hier ging hij zo hard _O-

Dit beschrijft het voor mij helemaal
http://www.nu.nl/filmrecensies/2729633/ ... lberg.html

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:52

@suup: da's inderdaad een goeie! Black Beauty meets Blackadder... Saving Private Horse! Hihihi.

Nee, ik ben ook een beetje teleurgesteld, de eerste helft vond ik echt een draak van een film met die iets te kleurrijke engelse landschapsopname's en moralistische oneliners, de tweede helft met de loopgraven is indrukwekkend, maar de boze meneren blijven randfiguren en werkelijk o-ver-al is weer iemand die lief is voor Joey en ziet hoe bijzonder ie is. Jaa ja.

Ze hadden best de trainingsmethode in het begin met die ploeg iets geloofwaardiger kunnen maken, er valt genoeg te klagen over de horsewhisperer maar dat had nog iets. En wat bleef het dier mooi glanzend en rond... als je nou toch tig stand-ins gebruikt neem er dan ook eentje die vel over been is?

Maar voor een stukje herleving w.b. WOI is het een mooie invalshoek, dat moet ik Spielberg nageven. Kanonnenvlees... zowel mens als dier.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:08

X
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 15-12-24 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:08

wittepit schreef:
@suup: da's inderdaad een goeie! Black Beauty meets Blackadder... Saving Private Horse! Hihihi.

Nee, ik ben ook een beetje teleurgesteld, de eerste helft vond ik echt een draak van een film met die iets te kleurrijke engelse landschapsopname's en moralistische oneliners, de tweede helft met de loopgraven is indrukwekkend, maar de boze meneren blijven randfiguren en werkelijk o-ver-al is weer iemand die lief is voor Joey en ziet hoe bijzonder ie is. Jaa ja.

Ze hadden best de trainingsmethode in het begin met die ploeg iets geloofwaardiger kunnen maken, er valt genoeg te klagen over de horsewhisperer maar dat had nog iets. En wat bleef het dier mooi glanzend en rond... als je nou toch tig stand-ins gebruikt neem er dan ook eentje die vel over been is?

Maar voor een stukje herleving w.b. WOI is het een mooie invalshoek, dat moet ik Spielberg nageven. Kanonnenvlees... zowel mens als dier.

Haha idd viel mij ook op hoe lekker vlezig ze bleven en in de winter zwaar uitgeput maar met een mooi kort glanzend velletje _O-

Ik snap best dat sommig mensen het een hele mooie film vinden, is natuurlijk ook een leuk onderwerp. Maar ik vond het niets.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 19:35

het enige mooie was inderdaad in dat korenveld die galop.. hartstikke mooi.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:53

Inderdaad klopte er een aantal dingen niet in de film, maarja, dat maak het dan maar leuk aan zo'n film.
Ook ik heb wat traantjes zitten wegpinken. Het was zeker een mooie film.
Maar ik snap nu wel waarom ik altijd liever komedies kijk, want er gaan altijd zoveel mensen dood. Wil ik helemaal niet, want het zijn altijd de leuke mensen :')

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:57

ben ook geweest vond het een mooie film :)

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:30

Ik ben gister ook geweest en in het begin heb ik wel even moeten lachen om de manier hoe dingen gedaan en geleerd werd, maar dat maakte het niet minder leuk. Ik vond het een mooie film en heb een paar keer brok in mijn keel gehad :)
Maar wat dat betreft ben ik, op het gebied van dieren, een emotionele muts :+

Cinnnndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:42

Vond m ook heel mooi, maar vond de jongen heel zoetsappig, en vooral hoe hij de naam van zijn paard zei: oooh Joey, come boy... :D Niet echt stoer.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:50

Ik ben er ook geweest gisteravond en ja, ik snap wat jullie bedoelen met zoetsappig en kinderachtig :+
In de eerste helft van de film zat ik me ronduit te ergeren aan die jongen..

Er zaten een paar sùper mooi gefilmde scenes in, je ziet ook wel dat ze alles uit de kast hebben gehaald, maar dat is juist wat het zo zonde maakt... Ik had liever gezien dat ze er een iets volwassenere film van hadden gemaakt.

En ze geven het paard veel te veel menselijke trekjes naar mijn idee. Totaal ongeloofwaardig. Desondanks heb ik me gisteravond goed vermaakt, maar dat is ook het enige. Geen film die ik per se in de collectie hoef te hebben.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:08

Ik moet zeggen dat ik het ook niet zo mooi vond als ik had verwacht, het was ook geen slechte film, maar had er gewoon meer van verwacht.
Ook kleine dingen als de verschillen bij Joey, ik snap best dat ze verschillende paarden hebben gebruikt, alleen denk ik dat alle paardenkenners echt zien dat de paarden wel heel verschillend waren.
Ook was het wel een beetje voorspelbaar. En dat oorlogsgedeelte is niet zo mijn ding….. al die schoten, kanonnen etc. sommige dingen waren wel een beetje ver gezocht, zoals inderdaad die tank en zo nog wat kleine dingen.
Ook vond ik de “aardse kleuren” die je terugziet op de posters die overal hangen, alleen terugkomt in het einde van de film. En dan wel een beetje erg overdreven. Wel een mooie sfeer, maar helemaal niet overeenstemmend met de rest van de film.
Was allemaal wat langdradig, en ook het einde, dan heeft hij Joey eindelijk gevonden, en dan gaat hij NOG een keer bijna 2 keer weg (eerst bijna doodgeschoten, daarna op de veiling aan iemand anders verkocht)
De verhaallijn is me verder ook niet helemaal duidelijk. Die veldslag was volgens mij bij Frankrijk in de buurt? En vervolgens zijn ze ineens weer in Engeland. Vond dat allemaal beetje vreemd.
Ik denk dat als ze een “paardenliefhebber” eens goed naar het script hadden laten kijken, dat er toch wel wat “ kleine” foutjes uitgehaald hadden kunnen worden….

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:41

:)* Misschien moeten jullie eens een film gaan maken! :)*
T zal mij benieuwen.. :P

Echt, ik snap niet dat mensen zich aan zulke dingetjes ergeren, dat mensen daar sowieso naar kijken, nadeeltjes "zoeken".. Ik zou zeggen, kijk niet zo gedetaileerd en geniet gewoon van de film! :j

Jullie zijn te perfectionistisch ;)

Ja, ik vond het sommige stukjes ook wat langdradig/ongeloofwaardig, etc. maar al met al vond ik hem erug leuk :j :D

edit: typo ;)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:29

Yontheke schreef:
ELpatcho schreef:
Jeetje wat een slechte film! Alles wordt heel kinderachtig neer gezet. Te voorspelbaar allemaal, Iemand uit het publiek verwoorde het heel goed 'goede tijden is er niks bij'

Ik ben de film gisterenavond ook gaan kijken in de bioscoop.
Ik ergerde me in het begin van de film al blauw over hoe hij het paard traint, jah joh effe fluisteren en je paard doet alles :+
Nee, 1 keer kijken was voor mij ook meer dan genoeg.
Ik had er wel meer van verwacht, zeker ook omdat steven spielberg er mee bezig is geweest..

vriendin van mij is ook gaan kijken vorige week en dat was ook het eerste dat haar opviel. Ja even voordien wat je van het paard en hij zal het wel doen. Was het maar zo makkelijk. :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:38

X_Michelle_X schreef:
:)* Misschien moeten jullie eens een film gaan maken! :)*
T zal mij benieuwen.. :P

Echt, ik snap niet dat mensen zich aan zulke dingetjes ergeren, dat mensen daar sowieso naar kijken, nadeeltjes "zoeken".. Ik zou zeggen, kijk niet zo gedetaileerd en geniet gewoon van de film! :j

Jullie zijn te perfectionistisch ;)

Ja, ik vond het sommige stukjes ook wat langdradig/ongeloofwaardig, etc. maar al met al vond ik hem erug leuk :j :D

edit: typo ;)

Het moet nog geloofwaardig overkomen ook als je het baseerd op een waargebeurd verhaal. Zeker als je het als een paardenfilm aankondigt. Spielberg maakt erg goede films maar misschien had in deze zich wat beter informeren over hoe paarden getraint worden ipv naar zijn paardengekke dochter te luisteren.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:18

Ik vind vooral het stuk dat hij door het prikkeldraad rent erg ongeloofwaardig. Ik zag geen een druppeltje bloed of wondje..

Desondanks vond ik het een SUPER mooie film, sommige stukjes als paardenkenner zie je gewoon sneller als anderen, ik heb niet gehuild maar wel een paar keer moeten slikken.