Grand Prix dressuurpaard per ongeluk verwerkt tot diervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:06

Citaat:
Dan nog is het raar, want je denkt toch niet echt dat er op het wedstrijdterrein even autopsie is gepleegd? Daarvoor moet het paard eerst naar een erkende kliniek worden vervoerd, daar word de autopsie gepleegd en daarna pas word het paard weer vrijgegeven aan de eigenaar zodat hij kan bepalen wat hij ermee wil doen.

Dat is dus een beslissing van iemand geweest, wat ik dus ook raar vond. Dat deel snap ik ook nog wel. Maar als zo'n dier daar aankomt laten ze die echt niet een paar uur rotten voor ze hem open snijden. Die mensen zijn daar gewoon aan het werk en dat gaat gewoon door. :P

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:22

Ik vind het best een grappig verhaal :-).

Wil je afscheid nemen van je paard..
"sorry, die is al verwerkt, ik heb nog wel een blikje".

Ik kon het niet laten... :-).

Amiigo

Re: Grand Prix dressuurpaard per ongeluk verwerkt tot diervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:25

Haha yarrah :')

Sneu is het wel, maar heb liever dat het lichaam al in het dierenvoer zit dat dat het weg ligt te rotten voor een paar dagen omdat hij te emotioneel is :=

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:54

datis wel erg zwart/wit natuurlijk he, niemand laat zijn paard een paar dagen liggen rotten natuurlijk...
Neem aan dat hij dezelfde dag nog wel een beslissing had gemaakt en had gehandeld.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:56

Maar volgens dit topic kreeg hij die kans helemaal niet.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:03

Dat hadden ze snel gedaan zeg. Dit is wel heel erg vervelend.

KiwiRijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:14

Misschien even dimmen met al die suggestieve opmerkingen.

De verwerkings fabriek ligt 8 minuten van Werribee Parc. Nadat het zadel en tuig verwijderd was heeft de organisatie aan de rijder kenbaar gemaakt dat het paard op Werribee Parc begraven zou worden (hetgeen ook zijn primaire wens was). Omdat de rijder hierbij niet aanwezig wilde zijn hebben omstanders hem meegenomen naar de een lokatie waar hij tot rust kon komen. Toen hij later vernam dat de organisatie van gedachte was veranderd en de vrachtwagen van het destructie bedrijf zijn paard had meegenomen, heeft hij gelijk gereageerd en de organisatie gedwongen om het destuctiebedrijf te bellen om het e.e.a. ongedaan te maken, want dan zou hij het paard op zijn eigen terrein hebben begraven, helaas was het toen al te laat.

Ik weet niet of jullie de wedstrijden live gevolgd hebben op internet, maar het zijn nu éénmaal geen competities die je kunt vergelijken met een Europesche wereldbeker wedstrijd en hoewel de organisatie hun best doet zal het nog wel even duren voordat ze de professionaliteit volledig onder de knie hebben.

Toen ik tijdens de live uitzending vernam wat er gebeurd was dacht ik; ze zullen nu de wedstrijd wel af lassen, maar gezien het feit dat het hun enige kwalificatie voor de wereldbeker was bleek dit geen optie, terwijl daarnaast de deelnemers vaak van heel ver moeten komen.

Wel wijs ik mijn beschuldigende vinger naar de FEI steward en het hoofd van de jury !

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:30

Kijk, dat verklaart dan weer hoe het kan dat dat paard zo snel al voer was. Maar waarom in eerste instantie zo snel begraven op Werribee Parc?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:32

KiwiRijder schreef:
Toen hij later vernam dat de organisatie van gedachte was veranderd en de vrachtwagen van het destructie bedrijf zijn paard had meegenomen, heeft hij gelijk gereageerd

Hoezo???? Wie heeft dat bepaald?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:33

als jullie even goed in de reglementen van de KNHS lezen, dan weet je dat de KNHS ook kan besluiten over je paard als er op het wedstrijdterrein wat gebeurt. Zij kiezen de kliniek, zij kiezen er ook voor een een autopsie te laten doen of niet. Daar heb je zelf helemaal niets over te vertellen. Maar die kleine lettertjes leest iedereen altijd overheen. Tot het ze opeens overkomt.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:35

Huh, ik wist echt niet dat er paard in hondenvoer zat :o . Niet in mijn Cesar...
En ik vind het echt een raar verhaal, zo zonder paspoort en inderdaad, miss was het paard niet geschikt voor (dierlijke) consumptie (ivm medicijnen)???

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:36

Anya, het was in Australië, niet bepaald onder de vlag van de KNHS :D

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:37

ja ik kan ook lezen.. maar ik reageer op mensen die aangeven dat het gek is dat het zomaar kan.

Nu zullen ze je paard hier niet direct naar de destructie afvoeren, maar bij een ongeluk of ziekte OP het terrein van de wedstrijd, heb je dus zelf niets te vertellen. Niet zo afwijkend van wat hier gebeurd is ;)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:39

astridastrid schreef:
Huh, ik wist echt niet dat er paard in hondenvoer zat :o . Niet in mijn Cesar...
En ik vind het echt een raar verhaal, zo zonder paspoort en inderdaad, miss was het paard niet geschikt voor (dierlijke) consumptie (ivm medicijnen)???

Grapje, voor menselijke consumptie zijn er "inmiddels" een hoop eisen. Voorheen at je gewoon een lekkere frikandel met wat er ook aan medicijnen voorgeschreven werden. Nu krijg jij dat niet meer, vanwege stengere eisen, maar je viervoeter wel.
Laatst bijgewerkt door setteke op 12-12-11 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:42

Anya schreef:
ja ik kan ook lezen.. maar ik reageer op mensen die aangeven dat het gek is dat het zomaar kan.

Nu zullen ze je paard hier niet direct naar de destructie afvoeren, maar bij een ongeluk of ziekte OP het terrein van de wedstrijd, heb je dus zelf niets te vertellen. Niet zo afwijkend van wat hier gebeurd is ;)

Nee, klopt. Maar dan gaat je paard niet regelrecht de destructie in, maar voor onderzoek naar de doodsoorzaak.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:53

maar welk recht heeft de wedstrijdorganisatie om ' van gedachten te veranderen' en dus te beslissen wat er met het paard gebeurd?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:57

opisop_shop schreef:
maar welk recht heeft de wedstrijdorganisatie om ' van gedachten te veranderen' en dus te beslissen wat er met het paard gebeurd?

Ook ik zou het graag weten?

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:21

Heet de ruiter nou Lego of Lago van zn achternaam?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:46

Lago :)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 04:33

bethje31 schreef:
Ehmm die groom.....had gezegd breng maar weg naar verwerkingsbedrijf? :?
Schroefje los of zo??

Het bericht meldt dat de ruiter geen groom bij zich had!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 08:05

setteke schreef:
Grapje, voor menselijke consumptie zijn er "inmiddels" een hoop eisen. Voorheen at je gewoon een lekkere frikandel met wat er ook aan medicijnen voorgeschreven werden. Nu krijg jij dat niet meer, vanwege stengere eisen, maar je viervoeter wel.

Nee, is niet waar. Ook voor diervoer gelden deze strenge regels..... gelukkig wel.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 08:52

zo zie je maar
diervoer gets high quality!

btw ik eet geen zoogdieren

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:28

Jeetje afgrijselijke dit! Eerst op zo'n vreselijke manier je paard verliezen en dan dit.. ;(

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:27

En aan het einde verwacht je de zin: "Even Apeldoorn bellen"

Ze hadden op zijn minst even mogen vragen waar het paard naar toe moest.. kleintje moeite en het bespaard een hoop ehh blikjes en trammelant.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:32

yarrah schreef:
Ik vind het best een grappig verhaal :-).

Wil je afscheid nemen van je paard..
"sorry, die is al verwerkt, ik heb nog wel een blikje".

Ik kon het niet laten... :-).

Whaha hier moet ik ook wel om lachen..

Maar toch wel erg voor de eigenaar zeg!