NathalietjeB schreef:tjah hoe ik erover denk die zien we nooit meer terug...die mag de dekking(om zo nog een poging te doen om de miljoenen terug te krijgen) in en komt niet meer in de ring omdat ze geen team vormen en gewoon niet aan de punten komen die mensen verwachten.
dus waarom dan niet zeggen dat t paard blessures heeft?
Precies wat ik enkele maanden al dacht en wat ik nog steeds denk.
Nogmaals mijn woorden: dat paard had nooit verkocht moeten worden.
Dat hij maar in goede gezondheid oud mag worden en dat Rath een andere topper vind.

Helemaal met je mee eens met name die laatste piaff dan zie je de achterhand als het ware gaan zitten. Het lastige vind ik met Totilas dat hij door Mathias Rath in een totaal ander systeem gereden wordt (echt Duits klassiek). Als je alleen al kijkt naar hoe Edward Gal zit en Mathias Rath zie je een enorm verschil. Mij lijkt het heel moeilijk om een paard dat in een zo'n totaal ander systeem van rijden is opgeleid om die nu echt vanuit klassieke dressuur te rijden. Is het nog wel mogelijk voor Mathias om Totilas te rijden zoals Rath wil en kan rijden? Wat ik me weleens af vraag is wat het rijden in het systeem van Edward Gal doet met de fysieke gesteldheid en gezondheid van een paard, in dit geval gedaan heeft gedaan met Totilas. Let wel dit zijn mijn persoonlijke vragen waar ik geen antwoord op heb, maar die wel altijd bij me opkomen als ik Mathias Rath, een bijzonder goede klassieke ruiter, zie rijden op Totilas. En natuurlijk zijn we allemaal trots op en fan van onze NL ruiters. Maar ik durf daar ook wel kritisch naar te kijken.

.