Vrienden overleden vrouw vragen aandacht voor paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:14

Geloof dat het hier niet specifiek over dat artikel gaat?

Op hetzelfde tempo door blijven rijden, of zelfs gaan toeteren.... tuurlijk, het is dan geen opzet voor moord. Maar je hebt wel schuld omdat je je niet aan de regels hebt gehouden. Het is wel een gevolg van niet nadenken, iets wat juist belangrijk is in het verkeer.
Sowieso, ik kan mij niet voorstellen dat je gaat lopen toeteren omdat je hoopt dat het paard stil blijft staan.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:20

ten eerste wat mij opvalt is dat HC perse zijn gelijk wil halen.
ten tweede als je leert voor theorie over auto rijden staat in 3 zinnen beschreven dat je voorzichtig moet zijn bij dieren, maar er staat ook dat je bij een bordje 70 ook 70 moet rijden, en de helft van de chauffeurs rijdt te hard.
het grote probleem in het verkeer is dat een automobilist niet begrijpt hoeveel een vrachtwagenchauffeur ziet en zo zijn er meer dingen op te noemen. als je nu met een dier rijdt begrijpen veel mensen niet dat die dieren kunnen schrikken.(trouwens sommige dieren schrikken en vluchten dan, al is het maar 3 meter).
jongen mensen met hun snelle en lawaaierige wagen houden met bijna niemand rekening, die willen stoer overkomen.
@ waratje: als je hond per ongeluk los raakt en bv naar een andere hond loopt ben je verplicht om te remmen als je niet kunt remmen hou je je niet aan de regels, want die zijn dat jij bij dieren extra voorzichtig moet zijn en als de auto achter op je rijdt, rijdt die ook te kort op je en houdt hij zich ook niet aan de regels.
je kan elk paard goed opleiden maar een paard kan een situatie duizend keer mee maken en toch verschrikken het is maar juist waar ze opletten.
zo kan een goed springpaard duizend keren over een oxer springen en de 1001ste keer toch stoppen omdat hij ergens anders op lette en verschrok.
geen enkel paard kun je 100% verkeersmak maken. maar auto's zijn dat wel :+ , dus vind ik dat chauffeurs net zoveel verantwoordelijkheid dragen als ze jouw en je paard tegenkomen.
vele zeggen hier ook dat als je paard niet voldoende verkeersmak zijn dat ze maar niet op straat moeten lopen, sorry hoor maar de mensen met een L mogen dat dan ook niet want die zijn ook niet "verkeersmak" en chauffeurs beslissen ook zelf dat ze op straat rijden en hoe ze reageren met paarden in het verkeer.

een beetje oplettendheid voor iedereen zou al schelen en de overheid moet er meer geld in projecten zoals de dode hoek van vrachtwagens steken. dat zou ook al veel helpen.

sterkte voor al de nabestaande, en verschrikkelijk dat door een ongeluk pas actie wordt genomen, er moet altijd iets ernstig gebeuren voor er iets wordt aangedaan :n
Laatst bijgewerkt door craiester op 21-11-11 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Laviina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:21

Mooie actie hoop dat het gaat werken!

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:35

LecyTinker schreef:
Als je geen respect voor je medeweggebruikers kan opbrengen dan hoor je gewoon niet deel te nemen aan het verkeer!

Hier ben ik t helemaal mee eens! Respect hebben voor elkaar, geldt voor íedere weggebruiker, dus ook voor ons ruiters.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:45

willie57 schreef:
Geen paarden op de weg is natuurlijk onzin. Kinderen op de fiets zijn ook niet betrouwbaar, ze wijken maar zo naar links of rechts uit. Er is zo langzamerhand te veel verkeer op de weg en iedereen heeft haast. Tijd kost geld in deze tijd. Dus rijden vrachtauto's zo vlot mogelijk door en tractors met dikke apparaten er achter rijden geen 30 km. meer maar wel 50 a 60 km. per uur. Als ik op een binnenweggetje op mijn fiets zo'n dikke tractor tegen kom, ga ik wel even de berm in. Als je ziet hoe hard vooral jonge knullen op de binnenwegen door het veld rijden, wil je daar niet met je paard lopen. Ze racen wel met 100 km. per uur over die weggetjes door het veld. Levensgevaarlijk. Ik moet een stukje langs de weg naar mijn bak lopen en moet zeggen dat de meeste vrachtauto's en tractors langzamer gaan rijden. Een enkeling houdt er geen rekening mee dat je een dier bij je hebt.

Mensen als we nu allemaal een beetje rekening met elkaar houden, kun je met je paard op buitenrit, je kinderen lekker buiten laten spelen en word je hond of kat ook niet dood gereden als het de weg oversteekt.

Wow! zo'n traktor wil ik ook wel :P .. nee sorry flauwe grap. Maar dit was eigenlijk om aan te geven dat 100 km/u erg overdreven is. Max. snelheid van een traktor ligt rond de 60 km/u (de meeste halen maar 50-55km/u, maar je hebt er enkele die de 60 net halen). Zéker geen 100 km/u!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 01:18

_San87_ schreef:
[naam] schreef:

Wat een onzin :')
Ik heb koudbloeden :D

Vroeger zat niemand te zeiken over paarden op de weg, toen was dat iets heel normaals. Niet alle vooruitgang betekent verbetering :n

Euh... Wat zou je anders zien dan? Gewoon helemaal terug naar paard en wagen? Afgezien van de hufters die je altijd hebt, zijn we niet achteruit gegaan sinds de middeleeuwen :+.

Tuurlijk niet, daarom zei ik ook "niet alle vooruitgang". Het is tegenwoordig ieder voor zich en god voor ons allen. Mensen zijn teveel met zichzelf bezig, haast haast, snel ff inhalen, druk druk. Ik zie ze hier niet alleen knoerthard langs paarden scheuren maar ook langs scholen, mensen die de hond uitlaten en spelende peuters... blik op oneindig en in gedachten al op hun bestemming terwijl ze zich niet eens meer bewust zijn van het moment waarin ze zich bevinden, namelijk autorijdend met medeweg/straat/stoep/bermgebruikers.
Ver vooruitkijken en inzicht in zich ontwikkelende verkeerssituaties zijn vaak ver te zoeken.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 02:06

NatasjavE schreef:
@Gamblerscup

Ik bedoelde inderdaad de paarden van de ruiters :D

Maar goed jij stelde dat je vind dat automobilisten geen rekening hoeven te houden met een paard op de weg. Ik denk dat dat niet juist is.

Ho, ik heb nergens gezegd dat ik vind dat automobilisten geen rekening hoeven te houden met paarden in het verkeer... :wow:
Ik vind dat je er niet van uit mag gaan dat automobilisten dat doen. Want vele hebben echt geen idéé van paarden en hun gedrag/reactie. Daar kun je gewoon niet van uit gaan, voor je eigen veiligheid niet en voor dat van je paard en de medeweggebruikers.

Het zou erg fijn zijn als ze rekening met je houden. Maar de ervaring leert, dat gebeurt vaak niet. Of dat door idioten komt, of door het geen idee hebben van paarden, dat maakt niet uit. En daarom mag je de verantwoordelijkheid niet op medeweggebruikers schuiven. Als jij jezelf, je dier en andere mensen in gevaar wilt brengen door met een paard de weg op te gaan waarvan je niet zeker bent dat je hem/haar altijd onder controle hebt, of dat nou aan medeweggebruikers ligt of aan het feit dat je paard wegschiet als ie ergens van schrikt (en dat kan ook van een witte streep op de weg zijn, of een put bijvoorbeeld) dan vind ik dat je daar NIETS te zoeken hebt. (en niet "jij" als in NatasjavE natuurlijk, maar iedereen die een paard heeft)

Mioux

Re: Vrienden overleden vrouw vragen aandacht voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 07:55

Ik vind het een mooi gebaar naar de vrouw toe, en vind dat er zeker regels moeten komen omtrent dit gebeuren... Althans sterkere regels, ik zie regelmatig ook ruiters met hun paarden hier over de weg, en maar 50% draagt reflecterende kleding of deken etc voor het paard. Ik vind gewoon dat je eigenlijk altijd hoe laat het ook is, reflecterende kleding moet dragen, dat dit dus ook verplicht word. Als ik met Sunny de weg op ga, zorg ik ook dat we erg opvallen, het is een drukke weg lange rechte weg en vaak geef ik ook aan dat ze langzamer moeten rijden. Sunny is trouwens aan het leren kwa verkeersmak en tot nu toe heeft elke bestuurder zich netjes ingehouden...

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 08:16

Ik vind het aso gedrag om geen rekening te houden met je weggebruikers. Iedereen dient rekening met elkaar te houden. Je dient je paard goed te trainen maar een automobilit dient ook rekening te houden met paarden in het verkeer, dat weten ze want dat krijgen ze geleerd tijdens de theorie.
Paarden kunnen altijd schrikken en mensen kunnen fouten maken. Hierdoor leert men en daarom vind ik het een goede actie van die vrienden dat ze dit onder de aandacht willen brengen

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 08:20

Om bij de Vlietlanden te komen (een mooi uitrijgebied), moet je hier eerst over een brug de snelweg A4 over. Vooral vrachwagenchauffeurs vinden het schijnbaar erg leuk om als je daar overheen rijd uitgebreid en lang te claxoneren, omdat ze toevallig lang blond haar onder die cap uit zien komen :( .............Dat soort dingen worden denk ik bedoeld 'met rekening houden met elkaar" . Die chauffeurs hebben gewoon geen idee wat ze doen en hoe gevaarlijk dat kan zijn. Dus het zou inderdaad mooi zijn daar bij theoretische rijexamens meer aandacht te besteden.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 08:48

Respect voor de actie opgezet door de nabestaande,ook ik ben het er over eens dat we allemaal wat meer respect voor elkaar zouden moeten tonen hoe we ons ook verplaatsen [auto,bus,fiets,te voet,vrachtwagen,motor of te paard] Dan werd het in ider geval een stuk veiliger op de weg.

Boi mijn tinker is verkeersmak maar achter in mijn hoofd heb ik altijd zitten dat ook hij kan schrikken van iets onverwachts......Dus een buitenrit betekend voor mij goed kijken,en goed vooruitkijken.
Wij moeten altijd een drukke weg langs om ergens te komen waar we verkeerloos kunnen genieten maar ik ben inmiddels wel al zo ver dat als het me niet aanstaat ik gewoon midden op de weg ga rijden{als ik vooruit iets zie waarvan ik dus denk dat hij kan gaan schrikken en door opzij kan springen},waardoor verkeer moet afremmen.....Als ik dan weer naar de kant van de weg ga steek ik wel altijd vriendelijk mijn duim op als bedankje voor het ruimte geven van mijn paard en mij.
Sommige fietsers/voetgangers zijn als de dood voor een paard,als ik dat merk zal ik altijd stoppen of even een oprit opgaan zodat ik die gene niet hinder.Rekening houden met elkaar en elkaar respecteren dan kunnen we allemaal genieten van het gebruik van de weg.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:38

craiester schreef:
@ waratje: als je hond per ongeluk los raakt en bv naar een andere hond loopt ben je verplicht om te remmen als je niet kunt remmen hou je je niet aan de regels, want die zijn dat jij bij dieren extra voorzichtig moet zijn en als de auto achter op je rijdt, rijdt die ook te kort op je en houdt hij zich ook niet aan de regels.

En omdat die persoon achter mij zich niet aan de regels houdt, moet hem dus maar in mijn nek krijgen omdat ik voor een hond rem? Het spijt me zeer voor de eigenaar van de hond, maar ik breng geen mensen (en zeker niet mijzelf) in gevaar voor een dier dat niet naar z'n baas luistert. Ik weet niet of jij weet wat voor effecten whiplash kunnen hebben op mensen hun gezondheid?
Bij mij gaan mensen nog steeds voor dieren, ook al zal ik graag elk dier ontwijken, doe ik dat niet ten koste van alles.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:54

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:44

HC kan het daarboven op zijn berg natuurlijk niet meer goed voorstellen hoe druk het hier op de weg is. :+

Wel ben ik het met hem eens dat een paard verkeersmak en onder controle moet zijn alvorens je ermee de weg opgaat. Dat betekent echter niet dat een paard helemaal niet meer mag of kan schrikken van iets onverwachts. Ik heb een keer meegemaakt dat een paard van iemand anders schrok van een te dicht langsrijdende motorrijder. Deed daarvan een pasje opzij (nog niet eens iets heel bijzonders) en de tweede motorrijder die de eerste volgde reed vol tussen zijn achterbenen. Niks schuld van het paard of de ruiter. De motorrijders hadden gewoon voldoende afstand moeten houden. In de theorieboekjes voor het halen van het rijbewijs wordt daar m.i. veel te weinig aandacht aan besteed. Paarden maken onderdeel uit van het verkeer en daar moet - idd net zoals met kinderen - rekening gehouden worden. Niet meer dan normaal.
Het is dus niet gezegd, dat het paard van deze verongelukte vrouw niet verkeersmak was. Er staat niet voor niets in het artikel dat de chauffeur fout was.
Ik vind de tocht een goed initiatief, maar ben bang dat het weinig zal uithalen. De onverdraagzaamheid in het verkeer is levensgevaarlijk. Hoe vaak ik niet stappend met mijn paard op een weggetje niet een ongeduldige autobestuurder te dicht op de achterbenen van mijn paard heb gehad omdat er geen plaats was om te passeren, wil je niet weten. En als er dan plek is dat je in de kant kunt om de auto te laten passeren, gaan ze vol gas langs.
Het is gewoon te druk en te vol in het verkeer. Eigenlijk zouden gemeenten voorzieningen moeten treffen om paarden van de stal (waar ze tenslotte ooit een vergunning voor af hebben gegeven) veilig naar het uitrijgebied te laten gaan. Maar ja, dat kost geld en is dus een utopie.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:17

Babootje schreef:
HC kan het daarboven op zijn berg natuurlijk niet meer goed voorstellen hoe druk het hier op de weg is. :+ .

Dat is een argument vóór wat ik schrijf Babootje:
Hoe drukker hoe belangrijker elementaire dressuur :)*

Voor wie het niet gelezen heeft:
- schrikken mag
- vluchten/aanvallen niet

Ook op ´fouten´ van anderen dien je veilig te kunnen reageren.
Een onzeker voorval is een zekerheid. Je weet alleen niet wát.
Hoe drukker het verkeer, hoe meer onzekere voorvallen.

Als ruiter draag je ZELF een extra verantwoordelijkheid voor én het leven van jouw rijdier én voor het natuurlijke gedrag ervan.
Als je het verkeer in wil met jouw rijdier, dan is een solide stuk basisdressuur joúw verantwoordelijkheid en voorbereiding op onvoorzien en fouten is elementair.
Hoe drukker het verkeer hoe :)* dat is.

Oh, en aanrijding gebeuren. Ook met de auto en de motorfiets.
Hoe meer jíj anticipeert, hoe beter jíj de basisdressuur voor elkaar hebt, hoe meer jíj dat kan voorkomen.

Iedereen wil graag ABS in een auto om zélf beter te kunnen stoppen/uitwijken in steeds drukker verkeer.
Met een paard is dat hogere eisen aan de basisdressuur voor je de weg op gaat.

Het is +:)+ om alle weggebruikers erop te wijzen dat een paard een dier is, maar de ruiterij mag zich niet vergissen; die weggebruikers hoeven geen rekening te houden met gebrek aan vaardigheid/dressuur.
Hoe drukker het verkeer hoe belangrijker het fundamentele uitgangspunt:
- schrikken mag, meer niet.

Dan nóg blijven ongevallen over. Ook met de fiets, brommer of de SUV.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:20

Babootje schreef:
Eigenlijk zouden gemeenten voorzieningen moeten treffen om paarden van de stal (waar ze tenslotte ooit een vergunning voor af hebben gegeven) veilig naar het uitrijgebied te laten gaan. Maar ja, dat kost geld en is dus een utopie.

Pardon?
Dat is geen utopie, maar een waanidee.

Roep dit vooral en de oplossing ligt voor de hand; geen vergunningen meer.
Idem de stelling van Kuggur.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:27

Anoniem schreef:
_San87_ schreef:

Euh... Wat zou je anders zien dan? Gewoon helemaal terug naar paard en wagen? Afgezien van de hufters die je altijd hebt, zijn we niet achteruit gegaan sinds de middeleeuwen :+.

Tuurlijk niet, daarom zei ik ook "niet alle vooruitgang". Het is tegenwoordig ieder voor zich en god voor ons allen. Mensen zijn teveel met zichzelf bezig, haast haast, snel ff inhalen, druk druk. Ik zie ze hier niet alleen knoerthard langs paarden scheuren maar ook langs scholen, mensen die de hond uitlaten en spelende peuters... blik op oneindig en in gedachten al op hun bestemming terwijl ze zich niet eens meer bewust zijn van het moment waarin ze zich bevinden, namelijk autorijdend met medeweg/straat/stoep/bermgebruikers.
Ver vooruitkijken en inzicht in zich ontwikkelende verkeerssituaties zijn vaak ver te zoeken.

Dan kom jij veel asocialen op de weg tegen. Ik prijs mij gelukkig dat ik daar geen last van heb. Ik kom veel onwetendheid tegen, maar ook veel wil tot goed willen handelen. Getuige de regelmatige stroom aan automobilisten die mij vragen hoe ze het beste kunnen handelen als ze een paard tegenkomen. Grappig genoeg gebeurt dit altijd als ik met mijn paard van of naar de baan wandel over straat.

Zoals ik al eerder zei, asocialen heb je altijd, die zijn niet van de laatste jaren, daarentegen zijn er genoeg welwillende mensen die gewoon een duwtje in de goede richting nodig hebben.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:52

Ik geloof dat ik probeerde uit te leggen HC, dat de toegenomen drukte in het verkeer de onverdraagzaamheid tussen verkeersdeelnemers onderling heeft aangejaagd. Iedere weggebruiker HOORT met elkaar rekening te houden door te ANTICIPEREN. (Althans, dat wordt je geleerd in je rijopleiding) Dat gebeurt nog maar heel weinig hier, kan ik je verzekeren. En als het gebeurt is dat een verademing. Dat betekent dat je als autobestuurder afstand moet houden van een paard, zeker als je ziet dat dit onrustig is. (Voordat je gaat zeggen dat je met een onrustig paard niet in het verkeer mag, de onrust kan een moment zijn, terwijl het paard de rest van de rit ontspannen is. Onrustig betekent nog niet dat het paard niet in de hand is of dressuurmatig niet onder controle). In veel gevallen is het onwetendheid, maar vaker nog is het asociaal gedrag van autobestuurders, scooters en fietsers. (Mountainbikers die vinden dat ze ook op het ruiterpad mogen en zichzelf en daarmee de ruiters in gevaar brengen zijn hier overigens ook geen uitzondering. Je weet als ruiter soms echt niet wat je op het ruiterpad gaat tegenkomen, inclusief een vrijend stelletje).
Dat het paard onder controle moet zijn, betekent nog niet dat je je als autobestuurder asociaal mag gedragen.
Uit de OP blijkt duidelijk dat een fout van de chauffeur heeft geleid tot het ongeluk en dood van de amazone.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:44

Sterkte voor de nabestaanden! Wat een vreselijke manier om je geliefde te verliezen. Ik vind het een mooi initiatief van die vriendin :j
Allemaal te voet, dan is het probleem opgelost!
Paarden van de weg want die kunnen schrikken, fietsers van de baan want die letten soms niet op en kennen vaak de regels niet, vrachtwagens van de baan want ze remmen te traag en zien minder, scooters en motors weg want die kunnen uitglijden, auto's weg want mensen maken fouten en kunnen een moment niet opletten,
voetgangers dan ook maar van de baan want straks lopen ze nog tegen elkaar |o

Als je ruiters verbied op de baan te komen, moet je iedereen en alles verbieden op de baan te komen, aan is nl. OPENBAAR.
Sommige bokkers hier vinden het raar dat andere hun posts niet van buiten leren, wel ik heb hier toch ook al verschillende keren zien voorbij komen dat straat openbaar is, misschien moeten ze dat dan ook maar onthouden :j

Een angstig paard hoort niet op de baan, dat klopt. En een paard is te conditioneren, maar het blijft ook een vluchtdier, en soms, heel soms neemt dat oeroud vluchtinstinct de overhand.
Ik stel voor dat sommigen een tijdje met mijn paard werken, als ze te conditioneren is en er iemand het vlucht instinct uitkrijgt geloof ik jullie, maar een paard blijft een prooidier, hun leven hangt af van fracties van seconden, en soms zal een paard schrikken en vluchten, al is het 3 m, die 3 meter zijn genoeg om een ongeluk te hebben.

kalama

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 00:33

Kuggur schreef:
Gewoon geen paarden meer toelaten in het openbare verkeer, probleem opgelost.

Sorry maar het is niet alleen paard en ruiter die zich niet veilig voelen op de weg!!! Wandelaars en fietsers zijn ook niet veilig!!! 100 meter stappen ZONDER paard is genoeg om ...!!!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 00:53

Eigenlijk denk ik dat deze actie niet veel zal uithalen, maar het idee is erg mooi.

Hoe sommige mensen hier reageren vind ik erg kortzichtig, maargoed dat terzijde.
Er zou veel meer aandacht besteed moeten worden aan dieren in het verkeer, maar bijvoorbeeld ook aan aanhangers ect.
Sommige mensen weten heel serieus niet dat toeteren naar een paard niet slim is, sterker nog die denken dat ze je daarmee helpen door je duidelijk te maken dat ze eraan komen.
Veel mensen denken dat als ze er snel voorbij zijn de paarden er niet van zullen schrikken.
Denk je dat die mensen die precies naast je paard even extra hard optrekken dat allemaal met opzet doen?

Het voornaamste probleem is onwetendheid. Er zou echt heel veel meer uitleg moeten komen bij het theorie-examen.

Er was hier toen iemand van een wielren-club op bokt, die in zo'n banaan fietste, die stelde voor om de fietsers is kennis te laten maken met de paarden en andersom. Deze man gaf zelf ook aan dat veel van de wielrenners paarden vervelend vinden omdat ze niet weten wat ze ervan kunnen verwachten.. onwetendheid dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 00:57

Ik ken paardeneigenaren die me luid toeterend begroeten als ze me te paard ergens tegenkomen. Word je paard wel toetermak van, van al dat getoeter.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 01:01

Mijn pony schrikt ook niet van toeteren, toch irriteer ik me er elke keer weer rot aan als iemand het doet.. Mijn pony is met mij ook zeer goed verkeersmak, met andere wil ze af en toe wel is een grapje uithalen. Maar gevaarlijke situaties zal het niet opleveren, want ze is heeeeel erg voorspelbaar :Y) Dus met een goede ruiter is er geen probleem.

Opzich niet verkeerd trouwens, om iemand 20 keer langs de bak te laten rijden al toeterend. Maar iedere toeter is anders en kan toch even raar aankomen bij een paard..

Iemcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:08

Wij proberen al ruim meer dan een jaar met de petitie" Paarden en Verkeer" om dit schrijnende probleem bij verschillende instanties onder de aandacht te brengen oa: Ministerie van Verkeer en Landbouw, CBR Chauffeurs opleidingen , Postbus 51,de Politie.
Tot op heden heeft de KNHS als enige gereageerd en hier aandacht aan besteed in de Paard en Sport, maar ook zij kunnen om financiële plaatje niets van de grond krijgen.

Helaas laten de andere instanties niets van zich horen of je krijgt te horen dat wij ( de mensen met paarden ) maar eerst eens moeten kijken wat wij achter onze auto`s hebben hangen( oké hebben ze soms gelijk) maar dat was niet het onderwerp waar wij voor aan de bel trekken.

Hoeveel mensen moeten er nog verongelukken voor dat er echt iets aan gedaan wordt.
Wie weet de oplossing zodat er door bovengenoemde instanties eindelijk eens de ogen open gaan.

Poco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:33

Allereerst veel sterkte voor de nabestaande.
Ik vind het een hele goede actie en dat mag overal wel gedaan worden.
Er zijn heel wat chauffeurs die best wel mogen weten dat een paard, hoe verkeersmak ook,
altijd kan schrikken.
En voor de chauffeurs die het wel weten (en zo te lezen zitten er ook genoeg op bokt) en menen dat ze het recht aan hun kant hebben en je met een onverantwoordde snelheid voorbij rijden is de vraag, is het nu zo erg om een beetje rekening met elkaar te houden, gunnen we elkaar dan helemaal niets meer.
De verharding van de maatschappij begint hier al, als we nog te beroerd zijn om af en toe een beetje snelheid te minderen waar blijven we dan.
Voor hoeveel drempels moet de gemiddelde automobilist per dag niet afremmen en voor hoeveel paarden zou hij/zij af moeten remmen?
Als je daar een ongeluk mee kunt voorkomen wat maakt die ene minuut dan uit.