Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
, dus vind ik dat chauffeurs net zoveel verantwoordelijkheid dragen als ze jouw en je paard tegenkomen.
willie57 schreef:Geen paarden op de weg is natuurlijk onzin. Kinderen op de fiets zijn ook niet betrouwbaar, ze wijken maar zo naar links of rechts uit. Er is zo langzamerhand te veel verkeer op de weg en iedereen heeft haast. Tijd kost geld in deze tijd. Dus rijden vrachtauto's zo vlot mogelijk door en tractors met dikke apparaten er achter rijden geen 30 km. meer maar wel 50 a 60 km. per uur. Als ik op een binnenweggetje op mijn fiets zo'n dikke tractor tegen kom, ga ik wel even de berm in. Als je ziet hoe hard vooral jonge knullen op de binnenwegen door het veld rijden, wil je daar niet met je paard lopen. Ze racen wel met 100 km. per uur over die weggetjes door het veld. Levensgevaarlijk. Ik moet een stukje langs de weg naar mijn bak lopen en moet zeggen dat de meeste vrachtauto's en tractors langzamer gaan rijden. Een enkeling houdt er geen rekening mee dat je een dier bij je hebt.
Mensen als we nu allemaal een beetje rekening met elkaar houden, kun je met je paard op buitenrit, je kinderen lekker buiten laten spelen en word je hond of kat ook niet dood gereden als het de weg oversteekt.
.. nee sorry flauwe grap. Maar dit was eigenlijk om aan te geven dat 100 km/u erg overdreven is. Max. snelheid van een traktor ligt rond de 60 km/u (de meeste halen maar 50-55km/u, maar je hebt er enkele die de 60 net halen). Zéker geen 100 km/u! _San87_ schreef:[naam] schreef:
Wat een onzin![]()
Ik heb koudbloeden![]()
Vroeger zat niemand te zeiken over paarden op de weg, toen was dat iets heel normaals. Niet alle vooruitgang betekent verbetering
Euh... Wat zou je anders zien dan? Gewoon helemaal terug naar paard en wagen? Afgezien van de hufters die je altijd hebt, zijn we niet achteruit gegaan sinds de middeleeuwen.
NatasjavE schreef:@Gamblerscup
Ik bedoelde inderdaad de paarden van de ruiters
Maar goed jij stelde dat je vind dat automobilisten geen rekening hoeven te houden met een paard op de weg. Ik denk dat dat niet juist is.
.............Dat soort dingen worden denk ik bedoeld 'met rekening houden met elkaar" . Die chauffeurs hebben gewoon geen idee wat ze doen en hoe gevaarlijk dat kan zijn. Dus het zou inderdaad mooi zijn daar bij theoretische rijexamens meer aandacht te besteden. craiester schreef:@ waratje: als je hond per ongeluk los raakt en bv naar een andere hond loopt ben je verplicht om te remmen als je niet kunt remmen hou je je niet aan de regels, want die zijn dat jij bij dieren extra voorzichtig moet zijn en als de auto achter op je rijdt, rijdt die ook te kort op je en houdt hij zich ook niet aan de regels.
Babootje schreef:HC kan het daarboven op zijn berg natuurlijk niet meer goed voorstellen hoe druk het hier op de weg is..
dat is.Babootje schreef:Eigenlijk zouden gemeenten voorzieningen moeten treffen om paarden van de stal (waar ze tenslotte ooit een vergunning voor af hebben gegeven) veilig naar het uitrijgebied te laten gaan. Maar ja, dat kost geld en is dus een utopie.
Anoniem schreef:_San87_ schreef:
Euh... Wat zou je anders zien dan? Gewoon helemaal terug naar paard en wagen? Afgezien van de hufters die je altijd hebt, zijn we niet achteruit gegaan sinds de middeleeuwen.
Tuurlijk niet, daarom zei ik ook "niet alle vooruitgang". Het is tegenwoordig ieder voor zich en god voor ons allen. Mensen zijn teveel met zichzelf bezig, haast haast, snel ff inhalen, druk druk. Ik zie ze hier niet alleen knoerthard langs paarden scheuren maar ook langs scholen, mensen die de hond uitlaten en spelende peuters... blik op oneindig en in gedachten al op hun bestemming terwijl ze zich niet eens meer bewust zijn van het moment waarin ze zich bevinden, namelijk autorijdend met medeweg/straat/stoep/bermgebruikers.
Ver vooruitkijken en inzicht in zich ontwikkelende verkeerssituaties zijn vaak ver te zoeken.
Dus met een goede ruiter is er geen probleem.