Achtentwintig verwaarloosde pony's aangetroffen in Elkenrade

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 09:22

Waarom weet PIN niet waar ze zijn?
Is het zo moeilijk om die vrachtwagen te achtervolgen? Met meerdere auto's afwisselend?
Posten waar ze pauze houden......
Of kijk ik te veel CSI?

Pfffff hier in het dorp was/is een katten verzamelaar, echt ongelofelijk, ze had over de 60! katten in haar flatje.
Nadat deze leeg was gehaald, en ontsmet en alles hebben ze de vrouw een ander huisje gegeven, maar ze begon opnieuw!
Binnen een jaar had ze weer 26 katten, en hebben ze die beesten er weer weg gehaald.
Ze kreeg een taakstraf, 1x per week 2 uurtjes helpen bij de kringloop ( joepie wat een feest voor haar!)
Ze was ook nog eens alcohol verslaafd, en kreeg 5 euro onkosten vergoeding voor haar werk daar dus kon ze weer zuipen halen.....

Nu krijgt ze iedere 3 maanden controle van de db en woningbouw, maar je raad het al?
De controle word aangekondigd van tevoren en mevrouw sleept haar katten dan in dozen dicht verpakt met ducktape naar "vrienden" en als de controle weg is komen de dieren weer terug...........
Ik heb dit zelf gezien en ook gemeld dij de woning-bouw en DB.( ook het adres van die vrienden door gegeven)

Ook alle adver. die ze zet op MP copier ik als bewijs dat ze gewoon door gaat ( ze verkoopt steeds de kittens)
Maar tot op heden gaat deze dame gewoon door............hoezo ziek.............
Kreeg ik vorige week een telefoontje, een kind had een ziek kitten daar gekocht van 4 weken oud en de dierenarts zei tegen haar dat ze de kat terug moest brengen en geld terug vragen, nou ze wist niet wat ze nu moest doen.....Ik heb gezegd desnoods laat je het kitten inslapen als het te ziek is en doe aangifte, DAT durfde ze niet!!!
au, dat doet dan echt pijn!
Zelf kan ik het niet namens haart doen helaas...............
Ben benieuwd en hoop dat deze vrouw snel gestopt word en dat de controle gewoon aangescherpt word!

MachoP

Re: Achtentwintig verwaarloosde pony's aangetroffen in Elkenrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 09:28

In het ad staat, dat ze verzorgers zoeken. Geen opvangadres.
Wat is eigenlijk de reden dat PIN niet op de hoogte gehouden wordt?
Dat kan natuurlijk ook met een bepaalde wetgeving te maken hebben. Zij zijn derden in deze zaak zolang de vrouw geen afstand aan hen doet. Rechtsgeldig denk ik, dat ze als derden zolang het proces loopt , niet eens op de hoogte gehouden mogen worden, omdat je dan als hoger hand nog wel eens een zwakkere positie in het proces zou kunnen krijgen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 09:40

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 09:58

Ik snap niet goed die berichten ivm dat ze sowieso maar geslacht moeten worden.
Ik zie in die filmpjes best leuke pony's er tussen lopen, ook jonge dieren.
En de meeste zijn niet in extreem slechte staat.
Waarom zouden die dieren minderwaardig zijn aan elk ander paard?
Dat is gewoon een zaak van perceptie.
Er waren notabene al opvangadressen voorzien bij mensen die ze wel wilden.
Waarom mensen het dan beter vinden dat ze geslacht worden, vind ik van het zotte.

MachoP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:46

Ik heb me ook opgegeven als opvangadres, maar snap het op sommige fronten ook wel weer. Met hengsten en merries die al lange tijd tussen elkaar heb je veelal kans op inteelt en hoe zielig ook, dat moet je gewoon niet willen.

Vrijwilliger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:41

GroteVogel schreef:
Waarom weet PIN niet waar ze zijn?
Is het zo moeilijk om die vrachtwagen te achtervolgen? Met meerdere auto's afwisselend?
Posten waar ze pauze houden......
Of kijk ik te veel CSI?

Pfffff hier in het dorp was/is een katten verzamelaar, echt ongelofelijk, ze had over de 60! katten in haar flatje.
Nadat deze leeg was gehaald, en ontsmet en alles hebben ze de vrouw een ander huisje gegeven, maar ze begon opnieuw!
Binnen een jaar had ze weer 26 katten, en hebben ze die beesten er weer weg gehaald.
Ze kreeg een taakstraf, 1x per week 2 uurtjes helpen bij de kringloop ( joepie wat een feest voor haar!)
Ze was ook nog eens alcohol verslaafd, en kreeg 5 euro onkosten vergoeding voor haar werk daar dus kon ze weer zuipen halen.....

Nu krijgt ze iedere 3 maanden controle van de db en woningbouw, maar je raad het al?
De controle word aangekondigd van tevoren en mevrouw sleept haar katten dan in dozen dicht verpakt met ducktape naar "vrienden" en als de controle weg is komen de dieren weer terug...........
Ik heb dit zelf gezien en ook gemeld dij de woning-bouw en DB.( ook het adres van die vrienden door gegeven)

Ook alle adver. die ze zet op MP copier ik als bewijs dat ze gewoon door gaat ( ze verkoopt steeds de kittens)
Maar tot op heden gaat deze dame gewoon door............hoezo ziek.............
Kreeg ik vorige week een telefoontje, een kind had een ziek kitten daar gekocht van 4 weken oud en de dierenarts zei tegen haar dat ze de kat terug moest brengen en geld terug vragen, nou ze wist niet wat ze nu moest doen.....Ik heb gezegd desnoods laat je het kitten inslapen als het te ziek is en doe aangifte, DAT durfde ze niet!!!
au, dat doet dan echt pijn!
Zelf kan ik het niet namens haart doen helaas...............
Ben benieuwd en hoop dat deze vrouw snel gestopt word en dat de controle gewoon aangescherpt word!

Grote Vogel, Ik ben bang dat je teveel CSI kijkt. Ook als SPIN weet waar de paarden zijn, worden we niet toegelaten bij zo'n opslaghouder. Bovendien worden de paarden dan weer verplaatst en weten we weer niet waar ze zijn. Je krijgt zo een heksenjacht, waarbij zwaar getraumatiseerde dieren continu van hot naar her worden gesjeesd. Daarom is het beter dat ze de dieren gewoon alsnog aan ons toewijzen, zodat wij meteen de juiste verzorging en onderdak kunnen regelen.

Voor dit soort hoardingsituaties met katten kun je het beste contact opnemen met (de juiste) stichtingen zoals Kat in Nood (www.katinnood.nl) of Kladderkatjes. Deze stichtingen hebben vaker met dit bijltje gehakt en weten wat ze kunnen doen. Kladderkatjes heeft hierover ook een verhaal online gezet. Zie: http://www.kladderkatjes.nl/wd/pages/ve ... ningen.php

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:52

Ik heb even de site van pin bekeken (vlotjes) en zie niet zo gauw staan of ze ook erkend zijn of een soort keurmerk hebben. Wellicht wordt een stichting die zichzelf benoemd als zijnde opvang, redder in nood enz. niet voldoende serieus genomen. Hoe goed de bedoelingen ook zijn, wanneer een persoon met wat vrije tijd over, een stichting opricht is het natuurlijk logisch dat de overheid sceptisch is.
Wat niet wil zeggen dat dat bij pin ook het geval is natuurlijk ;)

V.w.b. Slachten; ik ben ervoor om zieke en oude dieren in deze tijden niet koste wat kost op te laten knappen. Gezonde dieren moeten natuurlijk een kans krijgen. Op een filmpje kan ik niet beoordelen welke gezond is en welke niet. Heel knap dat sommigen dat blijkbaar wel kunnen :D

_Rhonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:49

kohtje schreef:
En niemand die dat heeft gezien heeft eens bedacht om die vrouw te helpen?

Idd!! en dan zeggen we wat over de mentaliteit van de chinezen!! Ik ben trots op ons nederlanders dat we altijd voor andere mensen klaar staan, en zo'n accident als in china zal hier niet gebeuren, maar een beetje meer aandacht voor de beestjes hier kan geen kwaad!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:51

amen!

tenminste gedeeltelijk.. 30 paarden/ponys kosten nogal, buiten het lichamelijke werk. Elk "normaal"denkend mens weet wat ie kan en wat ie niet kan. En zelfs als het even tegenzit (financieel) is het vaak niet nodig om de dieren gelijk op te ruimen. Mocht je ze door lichamelijke/geestelijke of financiele redenen alsnog moeten afstaan, doe je dat en zoek je een goed huisje voor ze maar laat je ze niet verkommeren zoals hier.Dus ja, met mevr. is het in mijn ogen niet geheel goed gesteld daarboven.