Twee paarden overleden door ernstig ongeluk in Duitsland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Re: Twee paarden overleden door ernstig ongeluk in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 18:03

9 van de 10 lijkt me wat overdreven hoor, ik kijk ook veel om me heen op de weg en zie toch duidelijk minder chauffeurs zich zo misdragen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 18:07

Ik heb die ervaring toch echt als ik op de snelweg zit met een trailer achter me. Om de haverklap kan ik mijn alarmlichten aan doen in de hoop dat ze begrijpen dat ze niet in mijn trailer moeten rijden maar er een aantal meter achter.

iesje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 18:15

Wat een triest verhaal zeg.. Maar vind deze discussie over wiens fout het nou eigenlijk is wel een beetje nutteloos. Laat verder onderzoek maar gewoon uitwijzen wat precies het verhaal achter dit ongeluk is. Wat er ook gebeurd is, het valt niet meer terug te draaien. Vreselijk om zo 2 paarden te moeten verliezen, gelukkig is de rest er goed vanaf gekomen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 18:15

Hoe hard rijd je dan? 80/90 of rijd je net 88 km...

Heb je enig idee hoe moeilijk het is om constant 88 te blijven rijden terwijl je vrachtwagen 90 mag en kan...

Maar goed ik stop verder met opmerkingen, niet om jou hoor want vind zulke discussies wel interessant. Maar daar is dit topic niet voor :)

Denk er overna om apart topic te openen, als dat gebeurt dan zal ik dat hier laten weten voor de "liefhebbers"

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 18:32

Wat een triest ongeval ;( ....

Ik ben overgens na 3 pag. met lezen opgehouden; dit is gewoon een greep uit speculaties :\ :
Citaat:
zo hee wat raar! maar ik moet toegeven ze rijden hier soms als maloten!

Citaat:
pfff gegarandeerd dat die chaffaur lag te slapen en zijn cruise control aan had
moeten ze direkt afschaffen die onzin zoiets kun je toch niet overzien als je niet ligt te slapen in je vrachtwagen??

Citaat:
Vind het altijd al zo eng als die vrachtwagens bumperkleven achter de trailer maar dit slaat echt alles!

Hoe komen mensen toch iedere keer weer op zulke indeeen als er toch duidelijk in het artikel staat dat de oorzaak onbekend is :? ...

melinda1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:43

jeetje, wat heftig zeg, ik ga bijna elk weekend op pad met de trailer, maar als zoiets je overkomt, dan durf je echt niet meer,

yasmintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:01

DeandyBoy schreef:
t donkeren paard lijkt zijn hoofd op te tillen. ( neus ligt niet op het asfalt )

hoop dat dat niet zo is... pfffff

ja dat was me ook opgevallen?! :n

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:10

Sterre... dat komt wellicht door ervaringen en wat men leest in de krant/journaal/internet? :list:

Vind het erg vreemd dat mensen durven te stellen dat vrachtwagenchauffeurs de (meeste?) beste chauffeurs zijn? hahahahah... Daarom zijn ze zo vaak betrokken bij ongevallen! En ja.. wellicht doden bij betrokken vanwege dat zware geval!
Ze rijden vaak te snel, nonchalant, te brutaal met zo'n giga gewicht achter zich, arrogantie, inhalen bij verboden en inhalen op bepaalde momenten en punten dat het gevaar voor de rest oplevert.. Mja, in principe kunnen ze alles maken als ze willen.. de medeweggebruiker in dat kleine autootje oid.. remt toch wel.
Maar goed.. we weten niet wat er gebeurd is, voorbarige conclusie misschien, maar op basis van ervaringen helaas >;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:29

Anoli schreef:
Hoe hard rijd je dan? 80/90 of rijd je net 88 km...

Heb je enig idee hoe moeilijk het is om constant 88 te blijven rijden terwijl je vrachtwagen 90 mag en kan..

Een vrachtwagen mag geen 90 voor zover ik geinformeerd ben.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 15:32

Heftig om te lezen! ;(

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 15:50

Vreselijk wat erg voor die mensen.
Zoiets zie je toch niet over de kop,wat akelig.
Zat die te suffen of echt vreselijk en dan die paarden hoe die erbij lagen.
Geen woorden voor,bij ons in de buurt komen die van de ek aan ga echt even op een rit staan omdat ze je zo van de weg rijden.
Mijn overleden paard had eens bij zon iemand een trap tegen de moterkap gegeven,ja moest je maar niet tegen haar staart aan rijden.
Vreselijke dingen die vrachtwagens er zijn ook nette mensen,hoor maar dat je dit zo ramt een wagen met trailer.
Geen woorden voor die arme paarden.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 15:57

Branca schreef:
Sterre... dat komt wellicht door ervaringen en wat men leest in de krant/journaal/internet? :list:

Vind het erg vreemd dat mensen durven te stellen dat vrachtwagenchauffeurs de (meeste?) beste chauffeurs zijn? hahahahah... Daarom zijn ze zo vaak betrokken bij ongevallen! En ja.. wellicht doden bij betrokken vanwege dat zware geval!
Ze rijden vaak te snel, nonchalant, te brutaal met zo'n giga gewicht achter zich, arrogantie, inhalen bij verboden en inhalen op bepaalde momenten en punten dat het gevaar voor de rest oplevert.. Mja, in principe kunnen ze alles maken als ze willen.. de medeweggebruiker in dat kleine autootje oid.. remt toch wel.
Maar goed.. we weten niet wat er gebeurd is, voorbarige conclusie misschien, maar op basis van ervaringen helaas >;)

Misschien dat ze zo rijden omdat ze iets meer rij-ervaring hebben. Te hard rijden lukt vaak niet maar weinig vrachtwagens zijn op te voeren tot de 120. Er mag wel iets meer respect getoont worden voor de vrachtwagen chauffeurs die dagelijks zorgen dat wij kunnen winkelen en eigelijk alles kunnen doen. Ik zit ook veel op de weg maar heb nooit last van vrachtwagens.

Dat ze meer betrokken zijn bij ongelukken komt ook vaak door andere weggebruikers. Zeg niet dat dat hier het geval is, maar dat is ook vaak een oorzaak.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 16:05

Wat een verschrikkelijk ongeluk.... Het zal je maar gebeuren...

Overigens vind ik het niet gepast om te gaan speculeren over schuldigen als er nog niets bekend is. Wie weet is die trailer wel ineens naar rechts gekomen. Of haalde die derde auto iets raars uit. Of is de trailer door een of andere technische oorzaak plotseling stil komen te staan. Een zware vrachtwagen zet je niet zomaar even op de rem namelijk. Laten we in godsnaam niet speculeren voordat de ware toedracht bekend is...

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 16:11

dienetje schreef:
Branca schreef:

Misschien dat ze zo rijden omdat ze iets meer rij-ervaring hebben. Te hard rijden lukt vaak niet maar weinig vrachtwagens zijn op te voeren tot de 120. Er mag wel iets meer respect getoont worden voor de vrachtwagen chauffeurs die dagelijks zorgen dat wij kunnen winkelen en eigelijk alles kunnen doen. Ik zit ook veel op de weg maar heb nooit last van vrachtwagens.

Dat ze meer betrokken zijn bij ongelukken komt ook vaak door andere weggebruikers. Zeg niet dat dat hier het geval is, maar dat is ook vaak een oorzaak.

Amen, het wordt allemaal wel erg gemakkelijk gesteld hier. Ja, sommige vrachtwagenchauffeurs rijden als gekken. Maar vergisje niet: een vrachtwagen kan niet zomaar hard afremmen om iemand er tussen te laten, ze hebben een veel grotere dode hoek en ze zijn een stuk minder wendbaar. Ik probeer daar in mijn personenautootje rekening mee te houden, en ik rem dus af voor vrachtwagens, knal niet ineens mijn auto er voor, wacht bij invoegen netjes tot ik ruimte heb en zal zeker niet kort voor een vrachtwagen invoegen. Ik zie af en toe medeweggebruikers levensgevaarlijke capriolen uithalen bij vrachtwagens in de buurt. Ik kan me zo voorstellen dat veel ongelukken waar vrachtwagens bij betrokken zijn veroorzaakt worden door knullig gedrag van personenauto's..

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 16:13

nou ik wou nog een paard koopen en met de triler naar mijn manege brengen maar dat ga ik dus echt niet doen ik ga maar mooi een paard bij mijn maneege koopen die heeft ook wel goeie paarden.
en die paarden op de foto zaagen der zo mooi uit en glad echt zieleg ik hoop dat dat nooit bij een paard oover komt die ik ken wan ik kan gewoon niet zonder paarden als ik een keer op een paard rij is het al mijn beste vriend

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 16:21

yasmintje schreef:
DeandyBoy schreef:
t donkeren paard lijkt zijn hoofd op te tillen. ( neus ligt niet op het asfalt )

hoop dat dat niet zo is... pfffff

ja dat was me ook opgevallen?! :n

Dat viel mij dus ook al direct op :\

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 16:23

wat viel jouok direct op????

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 16:27

Dat de neus van het zwarte paard niet op het asfalt ligt. Ik hoop ook dat hij zijn hoofd niet optilt, kan natuurlijk ook heel goed komen door een gebroken nek of iets dergelijks dat hij niet helemaal plat ligt...

lisabarconda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:44

gatver wat een nachtmerrie heb er kippenvel van :S het zou je maar over komen als paardeneigenaar bah

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:00

sourih schreef:
nou ik wou nog een paard koopen en met de triler naar mijn manege brengen maar dat ga ik dus echt niet doen ik ga maar mooi een paard bij mijn maneege koopen die heeft ook wel goeie paarden.
en die paarden op de foto zaagen der zo mooi uit en glad echt zieleg ik hoop dat dat nooit bij een paard oover komt die ik ken wan ik kan gewoon niet zonder paarden als ik een keer op een paard rij is het al mijn beste vriend

Je kunt beter wat geld uitgeven aan een cursus nederlands.

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:01

Oh wat erg :(:) zo sneu van de paardjes! Had de foto beter niet kunnen bekijken..

DeniseSabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:53

Verschrikkelijk. Die chauffeur zat zeker te bellen/sms'en weet ik het! Hij lette in ieder geval niet goed op.
Ik hoop dat de paarden niet geleden hebben =(

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:35

@sterre.

we wonen nu inmiddels bijna een jaar in duitsland. en ik moet toch echt zeggen dat ze echt als maloten rijden.
niet alle mensen. maar toch wel te veel!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 01:36

Vreselijk!! ;(
Ik vind het bijna jammer dat het lijkt dat de eigenaar niet op bokt zit, om speculaties de wereld uit te helpen.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 07:57

S_uus schreef:
Vreselijk!! ;(
Ik vind het bijna jammer dat het lijkt dat de eigenaar niet op bokt zit, om speculaties de wereld uit te helpen.

Ik heb op een Duits paardenforum de eigenaar gevonden. De vrouw die dus met haar moeder en kind in die auto zaten.

Zei zegt dat er vermoed wordt dat de vrachtwagenchaffeur in slaap is gevallen. Deze is met 80/90 ongeremd tegen hun aangereden. De Chauffeur kwam uit Hongarije.
De paarden waren volgens haar op slag dood. Ze heeft ook nog een hond verloren, die in paniek weg is gerend en toen dood is gereden ;(
Zij, haar familie en nog een hond zijn slechts licht gewond.

Verder bericht ze ontzettend dankbaar te zijn dat zij en haar familie ongedeerd zijn, maar het natuurlijk heel erg is wat er met de paarden gebeurd is.

Op de vrachtwagenchauffeur is ze woedend, maar - zegt ze- ze heeft hem na het ongeval ook gezien en het ging erg slecht met hem en dat laat de woede toch wat zakken, ook al is hij toch echt schuld.

Bron: http://www.busch-forum.de/forum/showthread.php?t=12415