De startpas vanaf 1 januari 2012 definitief een feit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 12:01

ElineThera schreef:
En dat is dus je inschrijving ipv de coupon?

Stukje het topic lezen zou echt geen kwaad kunnen hoor.

Mar_Nimbus

Re: De startpas vanaf 1 januari 2012 definitief een feit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 12:02

ach ik start nu ook niet zoveel en betaal ook lidmaatschap, startkaart etc.
dus dan maar 1x 75 euro en klaar, hoef je nergens meer over na te denken

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 12:04

Evelli schreef:

Niet wetend dat ik wél het topic doorgelezen hebt. Je hoeft niet elke keer die opmerkingen te maken. Het kan toch zijn dat sommige mensen het niet snappen, het is voor mij ook nieuw.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 12:06

ElineThera schreef:
Evelli schreef:

Niet wetend dat ik wél het topic doorgelezen hebt. Je hoeft niet elke keer die opmerkingen te maken. Het kan toch zijn dat sommige mensen het niet snappen, het is voor mij ook nieuw.

Het staat alleen al duidelijk in de openingspost en 10 berichten verspreid over het topic. Waarom naar de bekende weg vragen als je naar eigen zeggen het topic hebt gelezen? Want dat blijkt namelijk niet uit de vragen die je stelt. Kan je twee conclusies trekken.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 12:07

Je kan inderdaad 2 conclusie trekken. Ik vind het alleen vervelend dat je elke keer zo bot moet reageren op mensen die een vraag stellen. Dan ben ik in dit geval maar het domme blondje en jij de slimste persoon.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 12:09

Ik reageer niet bot, zeg alleen dat als je het topic aandachtig leest dat alle antwoorden erin staan :) meerdere malen op verschillende manieren uitgelegd. Voor ieder wat wils.
Vind het altijd erg vervelend als mensen vragen maar blijven herhalen die net beantwoord zijn :) wordt het een onduidelijk topic van :) Kunnen mensen maar beter een keer goed lezen, hebben ze gelijk hun antwoord :)

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 12:12

Daar moet ik je wel gelijk in geven want dan wordt het inderdaad wel onduidelijk maar ik heb alleen ontzettend veel berekeningen terug gelezen over of het nu wel of niet gekoper is en een aantal dingen over de beperkte startkaart maar snapte nou nog niet precies wat de bedoeling was van het inschrijfformulier en of dat voor de vereniging was ja of nee. Moet ook wel zeggen dat ik de site van het KNHS nog niet gelezen heb.

joepluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 14:10

En er is weer een ruzie ontstaan...
Wat ik me wel afvraag, zijn er hier veel mensen die door de startpas hun startkaart opzeggen?

Annae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:38

Het enige wat ik echt jammer vind is dat ik nog 11 dressuur coupons en 16 spring coupons in de kast heb liggen, die allemaal voor 1 juli besteld zijn. Die rij ik nooit op voor 1-1-2012, zeker niet nadat mijn paard een half jaar stil heeft gestaan.

Het zou toch leuk zijn als ze een soort overgangs periode zouden doen (zoals connexxion dat ook heeft gedaan met de strippenkaart en de ov chip (geloof dat deze overgang bijna 2 jaar is?)) of dat je gewoon alle coupons kan terugsturen, of korting op je pas door inleveren van coupons....

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 08:05

Ik zeg er van 1 mijn kaart op.Ben bang dat ik die toch niet vaak ga starten,zo helemaal niet.
Hij is ook zo weer geactiveerd mocht ik er weer zin in krijgen.
Ik zie wel erg op tegen de hoge rekening aan begin vh jaar,kost nu toch 100 euro meer.
De rest vh jaar gelukkig geen omkijken meer naar en nooit meer zonder coupons zitten!

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:49

Heeft iemand het inschrijfformulier dressuur-springen al gedownload bij het KNHS?

Ik krijg het niet voor elkaar. Het schijnt dat je in de bovenbalk op opties moet drukken en dan
deze inhoud inschakelen, maar ik krijg deze tekst niet in beeld. :o?

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:57

Suzan1 schreef:
Heeft iemand het inschrijfformulier dressuur-springen al gedownload bij het KNHS?

Ik krijg het niet voor elkaar. Het schijnt dat je in de bovenbalk op opties moet drukken en dan
deze inhoud inschakelen, maar ik krijg deze tekst niet in beeld. :o?

Hier hetzelfde probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:16

Ik heb het net opgeslagen. Bij mij staat die tekst net boven het formulier.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:23

Je moet een beveiliging uitschakelen. Dat kan je aanklikken op het formulier.
Dat staat boven het witte stuk en daar moet je "opties" aanklikken en dan kiezen voor "deze inhoud inschakelen".

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:25

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de endurance, er is een nieuw persbericht verschenen:
Startpas voor endurance
3 november 2011
De startpas vervangt vanaf 1 januari 2012 de KNHS startkaart en startcoupons. Inschrijven zal in de toekomst alleen nog maar digitaal gebeuren via Mijn KNHS. Enduranceruiters hebben verschillende mogelijkheden om met een startpas deel te nemen aan KNHS-wedstrijden:

• Discipline startpas endurance: als je alleen endurance wilt starten, kun je deze startpas aanvragen.
• Gelimiteerde startpas: hiermee kun je onbeperkt starten in endurance en maximaal 4 x in springen, dressuur en eventing.
• Reguliere startpas: hiermee kun je onbeperkt starten in endurance, springen, dressuur en eventing.
Je moet wel lid zijn van de KNHS endurancevereniging om deel te kunnen nemen aan endurancewedstrijden.

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:28

Maar wat als je 2-span wilt rijden dan?

Moet je dan ook 2 passen hebben?

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:56

KarinvdM schreef:
Dat staat boven het witte stuk en daar moet je "opties" aanklikken en dan kiezen voor "deze inhoud inschakelen".

*\o/* hebbes

ik zal wel iets anders gebruiken, maar heb het opgeslagen.
Bij het openen de keuze maken: makro's inschakelen en .... dan kun je er de tekst in kwijt.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:01

Fijn! :)

Ik heb het ook niet van mezelf hoor, gelukkig is mijn man wat handiger dan ik! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:05

Ik vind dit wel een makkelijk systeem. Heb het opgeslagen en kan het zo naar een vereniging mailen. Ideaal.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:39

shetties schreef:

Dat meldt het verhaal niet echt, maar ik neem aan dat dit in lijn met de huidige regels geregeld gaat worden... (Niet dat ik weet hoe dat is maar dat weten de mendurance'ers zelf wel hoop ik :+ )

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 08:00

KarinvdM schreef:

Dat kan ik dus niet vinden... kan wel de beveiliging uitschakelen, maar als ik dan in de witte blokken iets wil invullen verdwijnen ze volledig en 'plakt' hij de tekst die erachter staat tegen mijn getikte tekst aan, dus in de eerste regel bijv:
naam ruiter (aantal spatie's) Edje PatatjeTelefoon 060000000

Of is dat de bedoeling?? :o?

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 08:20

vonneke schreef:
Ik vind dit wel een makkelijk systeem. Heb het opgeslagen en kan het zo naar een vereniging mailen. Ideaal.

zeker! en ook het grote voordeel is, dat je kunt zien óf en wanneer het is verzonden.
Per post zit er toch altijd meer risico's aan.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:00

Op zich juich ik de komst van een startpas toe, de coupons waren niet meer van deze tijd, maar minder blij ben ik met de prijs en nog minder blij wordt ik van de veel gehoorde quote hier "paardensport is nu eenmaal duur en als je die paar tientjes niet kan betalen moet je maar geen paard kopen", waarbij even voorbij wordt gegaan aan het feit dat je niet ongelimiteerd elke keer een paar tientjes extra kan betalen voor je geliefde hobby.

Een paard houden is het afgelopen jaar al een heel stuk duurder geworden kijkende naar de giga prijsverhogingen van stro, hooi en voer. Die paar tientjes zijn voor sommige mensen honderden euro's in het jaar geworden en dat tikt heel snel aan. We weten allemaal dat een paard houden duur is, maar is dat een soort van vrijbrief om de prijzen nog maar eens omhoog te gooien en waarom zouden we daarover niet mogen "zeuren"? Moeten we dan alle prijsverhogingen zomaar accepteren omdat het nu eenmaal een dure hobby is? Waar ligt de grens? Mag de stalhuur €1000 per maand worden en startkaart €2000 per jaar omdat het nu eenmaal een dure hobby is?

Daarnaast waarom zou je maar elke keer wat extra moeten betalen, zeker voor de startpas zijn de kosten lager voor de KNHS dan het couponnen systeem. Dat voordeel had best terug naar de leden kunnen gaan.
Bij ons in de regio kregen we al losse protocollen naast de coupons dus die kosten zullen niet veel hoger liggen, maar protocollen werden in grote aantallen gekopieerd en ik vermoed dat het wedstrijdsecretariaat ipv naar de kopieerboer toe te gaan nu zelf een printer aan moet schaffen om alle protocollen op naam eruit te krijgen. Die printer (plus toner) zal toch echt wel door de verenging vergoed gaan worden en in verlengde hiervan door de wedstrijdruiters.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:30

shetties schreef:

Ja :) voor elke pony eentje :)
Die zijn dan wel goedkoper als de "enkelspan" kaart :)
Voor 4span moet je er dus 4 hebben :)

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:40

Als ik het goed begrijp is er dan ook maar 1 startpas en mag je daar dus ook de verschillende disiplines mee starten? Ik ben dressuur ruiter, maar als ik een keertje wilde springen moest ik eerst een set springcpoupons bestellen. Omdat het naar mijn gevoel om een uitzondering zou gaan vond ik dat wat ver gaan. Nu kan ik dus ook een keertje "voor de grap" gaan springen zonder daar naast het startgeld extra kosten voor te maken?