Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:omdat ze denken in "leuk" en "niet leuk"
maar als je een heel eind in de veertig bent (tegen de 50 klinkt zo oud) dan weet je wel beter...horseyfries schreef:Je hoeft niet te klagen als je ouders geld verdienen voor jou en je hobby's te onderhouden en je moet dan af en toe eens meehelpen nee. En als jij het normaal vind dat jouw moeder alles voor jou betaald maar jij daar niets voor terug hoeft te doen dan ben jij geen haar beter.
Ik ging vroeger 's avonds met mijn moeder mee naar avonddiensten, luiers verschonen van geestelijk gehandicapten, en hielp mijn vader mee koeien melken. En daar ben ik niet slechter van geworden. Integendeel, ik leerde meer te waarderen wat mijn ouders allemaal moesten doen om ons te onderhouden.
Dat dit wezenlijke onderdeel van opvoeding in ons land nu bijna niet meer lijkt te bestaan is bepaald niet de zogenaamde vooruitgang die men denkt te hebben bereikt. Integendeel, het werkt een generatie van luilakken, onverantwoordelijken en beroepswerklozen in de hand.
Citaat:en voor Bill betekent dit dat hij ieder vrij moment moet meehelpen in de stallen en ook nog eens mee moet naar wedstrijden. Als niet-paardenliefhebber is dat volgens Bill echt een regelrechte straf.
YouthReiner schreef:@ Ayasha
Zoals al door meerdere mensen, meerder keren in dit topic is gezegd is dat dus absoluut niet waar.
Ik heb Bill 2x mee zien gaan op wedstrijd in de laatste 4 jaar, en 1 keer was dat omdat ze dit programma kwamen filmen.
Bovendien vertrekken de meeste ruiters op doordeweekse dagen al naar wedstrijden en Bill zit gewoon op school.
Dat een of andere commerciële zender alles verdraaid en spannender maakt wil het nog niet zeggen dat dat de waarheid is, want het is gewoon onzin.
We zullen eerst de uitzending van vanavond maar eens afwachten en zelfs daarna kunnen we nog geen conclusies trekken want wij zijn geen deel van de familie Young en weten dus niet hoe het er daaraan toe gaat.

Je bent hun bezit niet. Niet zozeer om Rieky Young. Dat TV alles overdrijft is een feit. Ik vraag me wel af waarom ze hier aan mee werken. 
horseyfries schreef:Ik geloof eerlijk gezeg niet dat jij alles zelf hebt betaald in de tijd dat je nog niet werkte Ayasha. Dat deden je ouders wel voor je. En daar gaat het hier om, niet om iemand die al zelfstandig woont, en zelf in zijn eigen onderhoud voorziet.
Maar als jij nu het merendeel van je maandsalaris telkens aan je ouders afstaat om alle onkosten te vergoeden, dan stijg je bij deze bijzonder in mijn achting.

Dus geloof jij lekker wat je wil. Ik weet hoe het zit. Mabotje schreef:Citaat:omdat ze denken in "leuk" en "niet leuk"
Dat deden 'wij' ook op die leeftijdmaar als je een heel eind in de veertig bent (tegen de 50 klinkt zo oud) dan weet je wel beter...
Heb vroeger ook in de zaak van mijn vader moeten helpen, ben er zeker niet slechter (eerder beter) van geworden, maar ja, dat zie je veel later pas.
Ffortuna schreef:Ayasha schreef:Vanaf mijn 12/13 ging een deel van mijn spaarboekje daar aan opDus geloof jij lekker wat je wil. Ik weet hoe het zit.
En wie hadden ook alweer dat spaargeld voor jou bij elkaar gespaard?![]()
Ik ben benieuwd naar het programma, het is vanavond op tv toch?
Op 13 jaar is dat redelijk wat + verjaardagsgeld van familie en wedstrijdgeld. In tegenstelling tot leeftijdsgenoten gebruikte ik dat voor het huishouden bij te staan. Buiten het openen durf ik dus rustig stellen dat IK dat bij elkaar gespaard had. Had je nog wat? 
Ayasha schreef:eh dat is voor me geopend bij geboorte en daarna gewoon met renteOp 13 jaar is dat redelijk wat + verjaardagsgeld van familie en wedstrijdgeld. In tegenstelling tot leeftijdsgenoten gebruikte ik dat voor het huishouden bij te staan. Buiten het openen durf ik dus rustig stellen dat IK dat bij elkaar gespaard had. Had je nog wat?
Pubers denken snel zwart/wit.
(moet natuurlijk niet zo zijn dat zijn naschoolse leven compleet om moeders hobby draait) 

Integendeel. Net omdat ik die jeugd ken van geen tijd hebben voor iets anders dan werken en thuis helpen ben ik er zo tegen gekant.
Ik ben er ook niet slechter van geworden vermoed ik maar als ik terug kijk had ik liever een andere jeugd gehad. Of gewoon, een jeugd gehad
Ayasha schreef:vuurneon: dat ben ik zeker met je eens maar een kind moet ook kind kunnen zijn en een jeugd hebben!
Youthreiner: spaarcentjes. Zoals ik al zei had ik een redelijke reserve. Toeni k daar mee begon heb ik daar 2 jaar op kunnen teren (hooien doen we zelf en heb ik altijd in mee geholpen) en tegen de tijd dat het op was kon ik gaan werken.
Geloof me, wb mijn onderhoud heeft mijn moeder écht geen klagen gehad.Integendeel. Net omdat ik die jeugd ken van geen tijd hebben voor iets anders dan werken en thuis helpen ben ik er zo tegen gekant.
Ik ben er ook niet slechter van geworden vermoed ik maar als ik terug kijk had ik liever een andere jeugd gehad. Of gewoon, een jeugd gehad
horseyfries schreef:Je bent nog te jong om in te zien dat het goed voor je is geweest. Geloof me, die tijd komt. Over twintig jaar praten we weer!
En ik ben al begonnen met: je gelooft wat je wil. 
Indien die balans er is, zal je mij ook echt niet horen. Kinderen die nooit een poot moeten uit steken, dat is ook niet goed, echt niet. Maar de jeugd mag niet in teken van werken/huishouden of het werk/bedrijf van de ouders staan. Kind moet ook tijd hebben om zich te ontwikkelen zodat het zelf een keuze van toekomst kan maken. Ayasha schreef:Vuurneon: voila!Indien die balans er is, zal je mij ook echt niet horen. Kinderen die nooit een poot moeten uit steken, dat is ook niet goed, echt niet. Maar de jeugd mag niet in teken van werken/huishouden of het werk/bedrijf van de ouders staan. Kind moet ook tijd hebben om zich te ontwikkelen zodat het zelf een keuze van toekomst kan maken.

horseyfries schreef:Je ontwikkelt jezelf tien keer beter als je niet alleen de dingen mag doen die je "leuk" vind, maar ook af en toe eens iets moet doen wat je niet leuk vind. Want zo steekt het echte leven nu éénmaal ook in elkaar!
).Peanutbutter schreef:We zullen het vanavond zien ..![]()
Ayasha : waarom quote je jezelf ? We hebben het zien staan.

Er is nog een heel groot gebied tussen iets jammer vinden en het mensen kwalijk nemen.