Sportredactie redt draver van de slacht *video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:19

Blue9 schreef:
Pff even offtopic maar wat een lelijk taaltje is dat. Versta er geen hol van.
Wel een leuk beessie, gek dat er geen interesse was..

:=
Fijn dat ze het paard een nieuwe kans geven!

Jolliegirl

Re: Sportredactie redt draver van de slacht *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:47

Gered van de slacht... uhu.. mooie verhalen gaan er dan weer de wereld in... tsjonge.. dier was niet eens op het slachthuis... ze weten niet eens of die er wel heen zou gaan..

Gewoon gekocht van de handelaar, en niet gered VAN de slacht....

Fijn voor dit dier, want er gaan de laatste tijd veel te veel jonge dravertjes weg naar het buitenland voor de slacht.

ben benieuwd hoe die het gaat doen!

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:03

Dat zijn geen mooie verhalen maar realiteit, Joliegirl. Wanneer een draver voor 100 euro wordt opgekocht door een handelaar is dat maar voor 1 doel, slacht. Ik weet uit betrouwbare bronnen dat Derek Buitenzorg ook voor de dood weg zou bij de handelaar vandaan. Dus hij is wel degelijk gered van de slacht.
Ik denk dat ik deze binnenkort wel eens in levende lijve ga zien, dan zal ik vragen of ik een paar fotootjes van hem mag maken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:44

In_Black schreef:
Dat zijn geen mooie verhalen maar realiteit, Joliegirl. Wanneer een draver voor 100 euro wordt opgekocht door een handelaar is dat maar voor 1 doel, slacht. Ik weet uit betrouwbare bronnen dat Derek Buitenzorg ook voor de dood weg zou bij de handelaar vandaan. Dus hij is wel degelijk gered van de slacht.
Ik denk dat ik deze binnenkort wel eens in levende lijve ga zien, dan zal ik vragen of ik een paar fotootjes van hem mag maken.

Dat weet ik ook dondersgoed.
Maar hier krijg je verhalen van : paard bij slachthuis weggekocht.
En ik wil alleen even duidelijk aangegeven dat het in dit geval niet zo is. :)

Ben benieuwd naar foto's! :D

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:17

Ik heb dat niet zien staan. Er staat alleen dat hij voor de slacht is weggekocht en dat is gewoon waar.
Het is in heel Nederland onmogelijk om paarden te kopen bij slachthuizen.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:31

Jolliegirl schreef:
Gered van de slacht... uhu.. mooie verhalen gaan er dan weer de wereld in... tsjonge.. dier was niet eens op het slachthuis... ze weten niet eens of die er wel heen zou gaan..

Derek zou zeker naar de slacht gaan. Zoals ik al in een eerdere post van mij zei ken ik deze handelaar en staan de paarden bij ons op stal.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:50

Chrissie schreef:
Jolliegirl schreef:

Derek zou zeker naar de slacht gaan. Zoals ik al in een eerdere post van mij zei ken ik deze handelaar en staan de paarden bij ons op stal.

Lees mijn 2e post even :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:28

Als die vent begint met zn tuigje en t karretje want anders breekt die de boel af, hij komt echt over zo een man die geen verstand van paarden heeft en maar wat voorleest _O-

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:30

"Die vent" leeft al jaren samen met een door de wol geverfde trainster en is een graag geziene omroeper op de koersen, hoor. Hij legt het gewoon even heel simpel uit voor de camera, zodat de gemiddelde kijker die niets van paarden weet, het ook nog redelijk kan volgen. Beetje respect voor Hans Sinnige mag best, hoor.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:31

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:34

Heee dank je wel, Chrissie, ik ga even kijken.
Up: heel leuk fragment, het begint op ca. 19:10.

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:41

xSlvna schreef:
Als die vent begint met zn tuigje en t karretje want anders breekt die de boel af, hij komt echt over zo een man die geen verstand van paarden heeft en maar wat voorleest _O-

Denk dat jij je weinig verdiept hebt in deze man, je mag hopen dat je ooit de kennis krijgt van paarden zoals deze man heeft. En het omroepen, veilen en alles wat deze man kan kan menig mens nog wat van leren. Dus wie komt hier nou over die er geen verstand van paarden heeft?

Ik heb diep respect voor deze man!

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:53

"halverrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrwege de laatste bocht gaat ......................... de leiderrrrrrrrrrrrrrrspositie overnemen.................. jaaaa dames en heren het isssssss ............"
De Theo Koomen van de drafsport, hij is geweldig en verdient het niet om voor "die vent" te worden uitgescholden.
Een beetje meer respect zou wel netjes zijn, xSlvna.
Hij kent elk koerspaard, hij kent elke rijder, elke trainer, hij kent bijna elke bloedlijn van buiten.
Ik ben wel eens bij veilingen geweest (o.a. starsale) waar hij veilingmeester was, en oe hij zich daar kweet van zijn taak, dwingt groot respect af!

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:57

Vooral die halverwege. Hij doet ook andere veilingen zoals borculo. Als hem daar hoorde krijg je nog meer respect voor hem. En hij is fan van onze yesterday, beetje hetzelfde verhaal als derek.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 23:02

http://www.youtube.com/watch?v=7nh0K2QfV1w

Voor de liefhebbers, een leuk filmpje met commentaar wat voor zich spreekt! Met natuurlijk de beruchte halverwege. Hans Sinnige heeft een hoofd als een almanak, luister maar eens goed naar het commentaar.
You Wish Toscana won, erg leuk, ook voor Harrie van der Heide. Harrie, voormalig horecaman die zijn paard zelf traint in de bossen. Ook respect!

Uiltje, het feit dat Hans fan is van jullie paard is wel voor te stellen. Yesterday heeft mooie prestaties neergezet en de stamboom is ook fijn!

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 19:32

In_Black schreef:
"halverrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrwege de laatste bocht gaat ......................... de leiderrrrrrrrrrrrrrrspositie overnemen.................. jaaaa dames en heren het isssssss ............"
De Theo Koomen van de drafsport, hij is geweldig en verdient het niet om voor "die vent" te worden uitgescholden.
Een beetje meer respect zou wel netjes zijn, xSlvna.
Hij kent elk koerspaard, hij kent elke rijder, elke trainer, hij kent bijna elke bloedlijn van buiten.
Ik ben wel eens bij veilingen geweest (o.a. starsale) waar hij veilingmeester was, en oe hij zich daar kweet van zijn taak, dwingt groot respect af!

Fantastisch zoals hij alles aan elkaar kan praten MET verstand van zaken. Een plezier om naar te luisteren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 19:40

Haha ik vind die Halverwege altijd zo irritant :') Ik ben persoonlijk meer fan van Rogier :P

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 21:34

Joolien schreef:
Haha ik vind die Halverwege altijd zo irritant

Hier nog iemand, maar dit is volgens mij een beetje off topic. ;)

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 08:18

Jolliegirl schreef:
In_Black schreef:

Dat weet ik ook dondersgoed.
Maar hier krijg je verhalen van : paard bij slachthuis weggekocht.
En ik wil alleen even duidelijk aangegeven dat het in dit geval niet zo is. :)

Ben benieuwd naar foto's! :D

Maar wat zou het als dat wel zo zou zijn? Wat is het probleem precies? Voor het paard is er geen verschil hoor, van het slachthuis gekocht of van de persoon die hem naar het slachthuis zou brengen, het resultaat is hetzelfde als je als je er niet op tijd bij bent.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 08:30

Ik begrijp niet waarom de fokker hem niet heeft terug gekocht?!
Het gebeurt zo vaak dat de fokker paarden terug koopt van de veiling omdat ze te weinig opgebracht hebben.

Wel leuk dat de zender het paard heeft gekocht! Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:00

terlygert schreef:
Maar wat zou het als dat wel zo zou zijn? Wat is het probleem precies? Voor het paard is er geen verschil hoor, van het slachthuis gekocht of van de persoon die hem naar het slachthuis zou brengen, het resultaat is hetzelfde als je als je er niet op tijd bij bent.

Het is illegaal als ze van slachtlokatie gekocht worden! ;)

Maar nevermind. Ben benieuwd hoe dit dier het gaat doen

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:23

No_No schreef:
Ik begrijp niet waarom de fokker hem niet heeft terug gekocht?!
Het gebeurt zo vaak dat de fokker paarden terug koopt van de veiling omdat ze te weinig opgebracht hebben.

Wel leuk dat de zender het paard heeft gekocht! Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen :j

Misschien heeft hij er zelf geen tijd/geld/plaats meer voor? Voor de fokker geldt dan weg=weg.

Domesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:27

Oh wat een fijn bericht. Werden er maar meer "goede" paarden van de slacht gered. :)

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:34

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:57