Gewonden door op hol geslagen paarden Nieuwehorne *filmpje*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rocket3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:37

berdien85 schreef:
Achteraf ken ik het linkerpaard.. Hij is bij ons voor de kar beleerd. Een super braaf paard, en nog best wel heel groen. Hopelijk kan ie ooit wel weer vertrouwd voor de kar.

Ik denk dat je het andere paard bedoelt wat dus om deze reden thuisgelaten is, zoals ik al eerder schreef hebben ze het jonge thuisgelaten wegens het feit dat ze dat nog niet aandurfden, en daarom liever kozen voor 2 ervaren veelgebruikte paarden om dit juist te voorkomen...

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 14:37

Rocket3 schreef:
berdien85 schreef:
Achteraf ken ik het linkerpaard.. Hij is bij ons voor de kar beleerd. Een super braaf paard, en nog best wel heel groen. Hopelijk kan ie ooit wel weer vertrouwd voor de kar.

Ik denk dat je het andere paard bedoelt wat dus om deze reden thuisgelaten is, zoals ik al eerder schreef hebben ze het jonge thuisgelaten wegens het feit dat ze dat nog niet aandurfden, en daarom liever kozen voor 2 ervaren veelgebruikte paarden om dit juist te voorkomen...

Dat denk ik niet.. De vorige eigenaar heeft n.a.v. namelijk contact gehad met de huidige eigenaar.

san72

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 10:51

Ragdollcat schreef:
Ik vind het zo erg voor de mensen die gewond raken en van andere paarden die hiervan schrikken en mogelijk ook wat oplopen door uitglijpartijen en of rakelings geraakt worden door de paarden die op hol slaan.

Maar om eerlijk te zijn, dit soort dingen kunnen niet meer in deze omgeving, met asfalt en te veel mensen langs de weg en dranghekken, te gevaarlijk met de tegenwoordig toch al temperamentvolle paarden en het blijven dieren.

Ik zou ervoor kiezen om gewoon op een hele grote terrein op gras of zoiets en of op een drafbaan, en dat er dan van 1 kant de mensen ze kunnen zien vanaf de tribune, Natuurlijk kan er ook wat gebeuren maar dan raken de publiek niet erbij betrokken bij een ongeluk zoals door een dranghek heen daveren en of eroverheen te springen en er is meer ruimte om zo mogelijk andere deelnemers te kunnen omzeilen/ontzien. Paarden die echt echt heel erg op hol slaan die kunnen dan geen auto en of mensen raken en of ontsnappen want het zit in een afgesloten terrein/drafbaan.

Ook al worden er heel goed mee getraind en of geoefend, het blijven dieren.

denk dat door de eeuwen heen zulke ongelukken gebeuren,
en op een afgesloten terein kunnen er net zo goed rare dingen gebeuren met paard en wagen,
zo`n op hol geslagen paard is werkelijk blind,
en gaat dwars door alles heen,
op zo`n moment zie je het natuurlijke instinkt met schrik en vluchtgedrag....