Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bomba schreef:Dan stel ik je/jullie deze vragen:
Welke KWPN goedgekeurde hengst loopt bovenin mee in de internationale Grand Prix? Ik zie een heel stel KWPN'ers in de top van het EK, maar op Scandic na hebben ze de kwaliteit van de anderen pas gezien toen ze hun medaille haalden..
En welk internationaal lopend Grand Prix KWPN paard voert geen Duits bloed in de eerste 2/3 generaties?
Bomba schreef:Volgens mij voert Uthopia het bloed van Ramiro?
Klopt.. Maar het KWPN is mede dankzij de Duitse stamboeken aan toppaarden gekomen. Waarom dat dan ook niet toegeven?
Bomba schreef:Volgens mij voert Uthopia het bloed van Ramiro?
Klopt.. Maar het KWPN is mede dankzij de Duitse stamboeken aan toppaarden gekomen. Waarom dat dan ook niet toegeven?
Bomba schreef:Heb je dan wel eens bekeken uit wat voor merrielijn bv. Tango komt? Niks Nederlands in te vinden.. Helemaal niks. Alleen de stempel.
Serieus.. Bekijk zijn moederlijn eens.
Bomba schreef:Heb je dan wel eens bekeken uit wat voor merrielijn bv. Tango komt? Niks Nederlands in te vinden.. Helemaal niks. Alleen de stempel.
Vudress schreef:Bomba schreef:Heb je dan wel eens bekeken uit wat voor merrielijn bv. Tango komt? Niks Nederlands in te vinden.. Helemaal niks. Alleen de stempel.
Ben je nu serieus?
Een zoon van Nederlands bekendste dressuurhengst, uit een merrie van de jarenlang in Nederland geëxploiteerde en opgeleide Contango, dan krijgen we de hengst Amor die van grote betekenis was voor de Nederlandse fokkerij. Natasja (1972) is een dochter van de enkel in Nederland gekeurde Ghyll Manor XX (KWPN-gekeurd in 1972) Dan krijgen we de NWP-merrie Avondrood, leeftijd onbekend, lijkt geïmporteerd.
De eerste volledige Duits gefokte en in Duitsland geboren merrie komt uit 1949.
Bomba schreef:Ik geloof dat twee paarden uit het Nederlandse EK team + Totilas een Trakehner vader hebben. Bij Tango is na die Trakehnermerrie alleen maar gebruik gemaakt van Duitse hengsten. Dat is nou juist wat ik zo erg vind. Die merrielijn Nederlands noemen, terwijl er niks Nederlands aan zit.
Bomba schreef:Ik geloof dat twee paarden uit het Nederlandse EK team + Totilas een Trakehner vader hebben. Bij Tango is na die Trakehnermerrie alleen maar gebruik gemaakt van Duitse hengsten. Dat is nou juist wat ik zo erg vind. Die merrielijn Nederlands noemen, terwijl er niks Nederlands aan zit.