Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nadal

Re: Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:10

Denk dat bij Rath gisteren teveel is vergeleken met het tijdperk "Gal". Vond de proef af en toe zeer mooie onderdelen hebben, en ja, er zaten ook mindere stukken bij. 9 maanden lijkt lang, maar bij echte toppaarden is dit niet zo heel lang. Iedere echte topper heeft een persoonlijke gebruiksaanwijzing, en voor je die kent ben je echt wel wat langer dan die 9 maanden kwijt. Ik vond de proef ondergewaardeerd. Was niet zo goed als Adelinde, maar zeker hoger dan een 5e plek waardig.
Daarnaast had Kittel een podiumplaats verdiend, Mijn podium zou zijn, 1 Adelinde, 2 Skittel en 3 Rath.
Rath komt er wel en als jury's eens echt zouden jureren wat ze zien (zoals in de turnsport bijv. gebeurt) zouden uitslagen wel eens heel anders zijn. Nu wordt teveeel gekeken naar reputaties en wat de zgn. deskundige toeschouwers (en bokkers en andere forum bezoekers) er van vinden......

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:10

Inderdaad, een 5e plaats is toch helemaal niet slecht? Ook al ben ik ook niet weg van de combinatie, het lijkt me een best redelijke score voor nieuwe combinatie en de druk die erop ligt. Het is inderdaad even afwachten of het hem lukt een combinatie te vormen. De tijd zal het leren.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:11

Ayasha schreef:
Ik denk dat die jongen zich al 20x af gevraagd waar ie in hemelsnaam aan begonnen is eigenlijk. :D

Dat had ie zich dan beter iets af kunnen vragen....
Isabell heeft zich dat WEL gerealiseerd ;)
Toch een beetje onnozelheid van een verwend jochie misschien???

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:12

manie schreef:
Ayasha schreef:
Ik denk dat die jongen zich al 20x af gevraagd waar ie in hemelsnaam aan begonnen is eigenlijk. :D

Maak jij nooit fouten? Neem jij nooit impulsieve beslissingen?
Omdat mam centen heeft is ie verwend. _O- Jij komt daar elke dag over de vloer zeker dat je dat weet.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:17

zipje71 schreef:
Als ze nog niet klaar zijn, moet ie gewoon niet starten en de eer aan zichzelf houden.

Niet klaar voor? Ze zijn wel 3e/4e/5e geworden. Als je er slechts klaar voor bent als je 1e zal worden, zou het erg saai worden op concours...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:17

Ayasha schreef:
manie schreef:

Omdat mam centen heeft is ie verwend. _O- Jij komt daar elke dag over de vloer zeker dat je dat weet.

Nee, toch. Bokkers zijn over het algemeen veel te perfect, doen alles goed en rijden allemaal GP :).

Dat je dat niet weet, zeg :oo.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:18

Ayasha schreef:

Nou ik zou echt wel nagedacht hebben over de voors en tegens wanneer je een legende als Totilas mag rijden.
Dus durf zeker te zeggen dat ik deze beslissing niet genomen had!
En ja wanneer je stiefma voor een paar miljoen sportrechten voor je koopt ben je gruwelijk verwend...
Hoe wil je dit anders noemen :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:20

manie schreef:
Ayasha schreef:

Nou ik zou echt wel nagedacht hebben over de voors en tegens wanneer je een legende als Totilas mag rijden.
Dus durf zeker te zeggen dat ik deze beslissing niet genomen had!
En ja wanneer je stiefma voor een paar miljoen sportrechten voor je koopt ben je gruwelijk verwend...
Hoe wil je dit anders noemen :=

Een investering in je sportieve carrière?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:21

Ik denk dat de beste man er harder voor moet werken dan jij en ik eerlijk gezegd, dus of je dat nog verwend kan noemen enkel omdat zijn bok duurder is? Onze definities zullen verschillen.
Citaat:
verwend
bn verwend [vər'wɛnt] gewend om steeds je zin te krijgen

Ik denk he, als ie echt verwend was, hij Totilas nog niet startte.

Helemaal vergeten San87, mijn oprechte excuses _O- Kzallut nooit meer doen :o

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:24

_San87_ schreef:

Miljoenen??? Nou sorry ik vind het niet normaal......

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:25

Jij rijd ook geen GP vermoed ik? De paarden op dat niveau zijn nu eenmaal ietsje duurder. ;)
Of ma miljoenen betaald heeft weet je ook niet trouwens.
Ik denk dat de waarde van geld een andere betekenis krijgt als je al een halve manege vol hebt.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 22-08-11 19:26, in het totaal 2 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:25

manie schreef:
_San87_ schreef:

Miljoenen??? Nou sorry ik vind het niet normaal......

JIJ niet nee. Maar wat jij vindt, kan Rath en zijn ma aan hun reet oxideren. :).

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:26

Ayasha schreef:
Ik denk dat de beste man er harder voor moet werken dan jij en ik eerlijk gezegd, dus of je dat nog verwend kan noemen enkel omdat zijn bok duurder is? Onze definities zullen verschillen.

Ik weet wel zeker dat ik harder moet werken....als is het alleen al voor een normaal bestaan en om uberhaupt paard te kunnen rijden.
Dus ja wanneer er miljoenen in je geinversteerd worden, dan vraag je er toch om dat de verwachtingen torenhoog liggen??
Dan vraag je je voor dit tijd af of je met die druk om wilt gaan, zeker gezien je ook op een andere manier leuk mee kunt doen in de sport met zijn achtergrond :)*

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:27

_San87_ schreef:
JIJ niet nee. Maar wat jij vindt, kan Rath en zijn ma aan hun reet oxideren. :).

En daar hebben ze helemaal gelijk in ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:28

manie schreef:
Ayasha schreef:

Ik weet wel zeker dat ik harder moet werken....als is het alleen al voor een normaal bestaan en om uberhaupt paard te kunnen rijden.
Dus ja wanneer er miljoenen in je geinversteerd worden, dan vraag je er toch om dat de verwachtingen torenhoog liggen??
Dan vraag je je voor dit tijd af of je met die druk om wilt gaan, zeker gezien je ook op een andere manier leuk mee kunt doen in de sport met zijn achtergrond :)*

Mwah ik durf toe te geven dat ik het betwijfel. Maar ik kom er niet dagelijks over de vloer dus ik kan het niet met zekerheid zeggen. En jij eigenlijk ook niet.

raizarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:31

Ik vind een 5de plaats ook helemaal niet gek. En ik vind ook niet hoe ze gister reden meer hadden verdiend. Maar een goede 5de plaats. Maar het enige wat ik zo ontzettend teleurstellend vond was de reactie van PS en MAR. Daaraan kon je zien dat hun op meer hadden gehoopt en dat dat niet is waar gemaakt.
Ik denk als MAR Totilas om zn hals was gevlogen omdat hij, ondanks het niet helemaal ging, super blij is omdat hij zo'n wereld topper onder zn kont heeft, een stuk meer respect had gekregen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:32

manie schreef:
Ayasha schreef:

Hij doet nu ook leuk mee. Dus, waarom niet?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:35

raizarobin schreef:
Ik vind een 5de plaats ook helemaal niet gek. En ik vind ook niet hoe ze gister reden meer hadden verdiend. Maar een goede 5de plaats. Maar het enige wat ik zo ontzettend teleurstellend vond was de reactie van PS en MAR. Daaraan kon je zien dat hun op meer hadden gehoopt en dat dat niet is waar gemaakt.
Ik denk als MAR Totilas om zn hals was gevlogen omdat hij, ondanks het niet helemaal ging, super blij is omdat hij zo'n wereld topper onder zn kont heeft, een stuk meer respect had gekregen.

Dit vind ik goed opgemerkt en hier ben ik het dan ook helemaal mee eens!
Niks aan toe te voegen :).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:36

raizarobin schreef:

_/-\o_
En dat is waar ik me aan erger inderdaad. Ze lijken er totaal vanuit te zijn gegaan goud binnen te halen. In mijn ogen verdien je het dan echt niet hoor...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:41

Waarom blijf ik toch altijd het vreemde gevoel houden over dit paard? Nooit gehad...bij geen enkel top paard wat verkocht is.
Iets in mij zegt dat we dit paard volgend jaar niet eens op de spelen zullen zien.

Edward en Totilas waren 1...ik zie dat gewoon niet nog eens gebeuren met hetzelfde paard en een andere ruiter.
Volgens mij zijn daar ook maar weinig succes verhalen in en dan denk ik even aan elke dicipline van de paardensport op hoog nivo.

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:47

Nu komen ze vast wel met beide voetjes terug op de grond!! Waren zij nu niet zeker van hun overwinning?
Als hij zo verder gaat denk ik eerlijk dat dit niet ten goede komt van Totilas, hij verliest nu al aan zoveel uitsraling en kracht.
Op de tribune was iedereen het eens "Arme Totilias" !!!!!
En dat is jammer!

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:48

Citaat:
In de piaff ging ie zelfs bijna achterwaarts!

Ha ha bijzonder. Piaffe achterwaards en galop achterwaards zijn oefeningen die niet meer gereden worden maar die er wel bestaan. Alleen een heel sterk paard kan het.
+:)+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:48

Hell, zelfs ik zou gerust willen ruilen met die knol zijn luxe. Dat je hem niet goed gereden vind moet je zelf weten maar arm is die nou niet bepaalt.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:51

jirina schreef:
Citaat:
In de piaff ging ie zelfs bijna achterwaarts!

Ha ha bijzonder. Piaffe achterwaards en galop achterwaards zijn oefeningen die niet meer gereden worden maar die er wel bestaan. Alleen een heel sterk paard kan het.
+:)+

Maar dat het paard het sterk is, daar valt niet over te twisten.
Het waren alleen niet de oefeningen die hier gevraagd werden. Leuk dat hij het kan,
maar dat doet er niet toe. Het was immers gewoon niet de bedoeling.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:58

Jup, iedereen verwachte veel van Totilas en Rath. Misschien was dit een goede les en hebben ze volgend jaar goud op de OS.
Voor Rath is het al met al moeilijk genoeg om met alle kritieken om te gaan, lijkt me. De verwachtingen zijn hoog, van iedereen, probeer dan maar eens een lekker rondje te rijden op een paard die niet door jou is opgeleid en die je nog amper een jaar rijd. Denk dat we volgend jaar allemaal met de bek vol tanden staan of iig dat het ten opzichte van nu verbeterd is.