Duits dressuurteam geschokt na eerste dag van EK dressuur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:40

Oh ja ik zoek rel, ik leef op rellen met onbekende :j :roll: Nog een complot!
Of misschien geef ik net als jij gewoon mijn mening :)*
Je laatste idee vind ik dan weer goed, agree to disagree :j

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:45

RM94 schreef:
@ Dejavu ik vind dat je mijn post wel erg uit zijn verband trekt zeg.

Ik geef aan dat ik begrijp dat het moeilijk is voor MAR en jij doet net of ik het zijn eigen schuld vind.
Ik zeg dat ik Dld naïf vond en jij zegt dat ik ze afzeik

??????????????????????????????????? thanks

Chips, ik zat er nog aan te denken om erbij te zetten dat dat tweede gedeelte bedoeld was voor de mensen die hier onsportief uitlaten over Duitsland. Niet voor jou bedoeld. Y;( Sorry.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:46

dejavu schreef:
RM94 schreef:

Ik geef aan dat ik begrijp dat het moeilijk is voor MAR en jij doet net of ik het zijn eigen schuld vind.
Ik zeg dat ik Dld naïf vond en jij zegt dat ik ze afzeik

??????????????????????????????????? thanks

Chips, ik zat er nog aan te denken om erbij te zetten dat dat tweede gedeelte bedoeld was voor de mensen die hier onsportief uitlaten over Duitsland. Niet voor jou bedoeld. Y;( Sorry.

Dat geeft niet maar wilde even duidelijk maken dat ik het goed bedoelde :) thanks for the rose

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:29

RM94 schreef:

Idd :7 .

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:49

Ayasha schreef:
en dát is dus "in the eye of the beholder" :)
(niet de fouten, die Gal ook maakte met hem, de sparkle)

Gal heeft nooit met hem op de 3e plaats gestaan of onder de 80% gescoord, dus wie heeft het nu al die tijd beter willen zien dan er was???

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 19:53

sarabande schreef:
Ayasha schreef:

Gal heeft nooit met hem op de 3e plaats gestaan of onder de 80% gescoord

Mwah, dat is niet helemaal waar ;)
Citaat:
2009, Rotterdam: winnaar landenwedstrijd individueel + team (79.14%)

sarabande

Re: Duits dressuurteam geschokt na eerste dag van EK dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:57

Ha ha maar toen stond er dus niemand boven ondanks dat hij nog maar 8 jaar was

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:00

sarabande schreef:
Ayasha schreef:

Gal heeft nooit met hem op de 3e plaats gestaan of onder de 80% gescoord, dus wie heeft het nu al die tijd beter willen zien dan er was???

waar beweer ik van wel dan sarabande?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:10

Je beweert al tijden dat Totilas het onder Mathias zo goed doet en het feit dat anderen dat niet vinden was jaloezie, in plaats van gewoon kennis van zaken.

Maar goed I rest my case, kijk naar de werkelijkheid

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:13

Ik vind ook dat ie het prima doet onder Rath, ze rapen leuke scores bij elkaar om nog maar zo kort samen te zijn, alsnog, waar heb ik jouw zogenaamde feiten beweerd?
Of dacht je me gewoon woorden in de mond te leggen? :+

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:15

Nou sorry hoor, ze zijn al bijna een jaar een combinatie en het enige wat die gozer hoeft te doen is 'm knap na te rijden en zelfs dat gaat de mist in. Over drie jaar wordt er nog steeds geroepen dat ze nog maar net een combinatie zijn... Give me a break. Dld staat weer met beide benen op de grond na deze landenwedstrijd.

En hoezo leuke scores? Daar gaat het volgens mij niet meer om... Dit paard heeft 80%, 85% en 90% gelopen, dan is een magere 79% gewoon ronduit teleurstellend voor de duitsers.

En mensen roepen; ze hebben nog een jaar tot de olympische spelen, ik ben benieuwd of 'ie dan daadwerkelijk beter wordt. Het zal mij benieuwen.

Ik geef het die jongen wel te doen want er ligt toch een partij druk achter.
Maargoed, ik doe het hem in nog geen honderd jaar na, dus ik hou mn mond verder.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:55

Vind het wel prettig om te weten dat met geld toch niet alles te koop is. Ik kreeg geen kippevel bij deze rit.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:08

smeetjoew schreef:
Nou sorry hoor, ze zijn al bijna een jaar een combinatie en het enige wat die gozer hoeft te doen is 'm knap na te rijden en zelfs dat gaat de mist in. Over drie jaar wordt er nog steeds geroepen dat ze nog maar net een combinatie zijn... Give me a break. Dld staat weer met beide benen op de grond na deze landenwedstrijd.

En hoezo leuke scores? Daar gaat het volgens mij niet meer om... Dit paard heeft 80%, 85% en 90% gelopen, dan is een magere 79% gewoon ronduit teleurstellend voor de duitsers.

En mensen roepen; ze hebben nog een jaar tot de olympische spelen, ik ben benieuwd of 'ie dan daadwerkelijk beter wordt. Het zal mij benieuwen.

Ik geef het die jongen wel te doen want er ligt toch een partij druk achter.
Maargoed, ik doe het hem in nog geen honderd jaar na, dus ik hou mn mond verder.

Die percentages die je noemt, zijn die allemaal van de Grand Prix???, of zitten er ook kurscores tussen? Alleen percentages noemen kan natuurlijk niet, ook even vermelden welke proef het was.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:12

jus schreef:
reacties dat sommige bokkers op dit topic onsportief zijn , het topic gaat juist over het onsympatieke en onsportieve gedrag van de duitse ruiter(s) wil niet zeggen dat het geen goed team is.

Spannende dag vandaag.

En met onsympathiek en onsportief valt het allemaal wel mee, dat is meer de beleving van een aantal(meer of vooral minder deskundige) bokkers. Er hangt een lichte hysterie rond alles wat het duitse team doet, wat alles te maken heeft met doorgeschoten chauvinisme.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:32

Ik vind het ontzettend interessant om te zien hoe Nederland en Duitsland al jaren vechten om dat goud. Toen werd Nederland de grote favoriet met Totilas, en zakte ons even de hoop in de schoenen toen Totilas naar Duitsland vertrok. Toen werd Duitsland de grote favoriet, en leek het alsof de eeuwige strijd tussen Duitsland en Nederland door zou gaan. Maar ik vind het prachtig om te zien hoe dan Groot Brittannie het goud te pakken kan krijgen! :D Zo zien we maar weer dat de dressuursport nooit beslist zal zijn, en dat er naast Totilas genoeg andere hele sterke paarden en ruiters zijn! Ik ben heel benieuwd hoe de dressuursport de komende jaren zich verder ontwikkelen, en ik denk ondanks dat Nederland en Duitsland niet geweldig hebben gepresteerd, dit toch een prachtig EK is, juist omdat de kansen helemaal niet zo vast liggen als van te voren gedacht :j

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:54

Ik vind het ook mooi dat de jury het "gedurfd" heeft om Totilas (terecht) 3e te zetten en zich niet hebben laten imponeren door het hele circus er omheen. Vond m de hele proef nogal kort en te diep maar dat terzijde. Ik denk dat er 70% per proef in de koop zaten, maar de rest zal MAR toch echt zelf moeten doen. Ik denk, om echt een gouden randje te krijgen, dat alleen maar gebeurt wanneer je het hele traject als combinatie doorloopt. Het volgende voorbeeld staat op dit moment op de eerste plaats in de individuele stand. Hoop dat hij dat blijft! :)

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 00:04

RM94 schreef:
[
Klopt toen kreeg hij ook te veel punten maar toen was er in ieder geval nog dat speciale die glans en sparkle die heeft hij nu niet meer en ............. ik heb alle proeven gezien die MAR gereden heeft met Totilas en allemaal met fouten in de wissels soms in de appuyementen in galop en bijna geen piaffe meer te vinden dus..............

ik hoop dat hij hard getraind heeft de laatste weken

Gisteren had ie een hele goede piaffe! Ik weet niet welke bril jij ophebt als je naar de proeven van Rath kijkt, maar het lijkt een beetje op graag slechte proevenzienbril ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 00:18

Active schreef:
Gisteren had ie een hele goede piaffe! Ik weet niet welke bril jij ophebt als je naar de proeven van Rath kijkt, maar het lijkt een beetje op graag slechte proevenzienbril ;)

Dat kon zij eergisteren nog niet weten dat die piaffe goed was, jammer dat de overgangen dan weer de mist in gingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:10

Active schreef:
RM94 schreef:
[
Klopt toen kreeg hij ook te veel punten maar toen was er in ieder geval nog dat speciale die glans en sparkle die heeft hij nu niet meer en ............. ik heb alle proeven gezien die MAR gereden heeft met Totilas en allemaal met fouten in de wissels soms in de appuyementen in galop en bijna geen piaffe meer te vinden dus..............

ik hoop dat hij hard getraind heeft de laatste weken

De piaffe was inderdaad goed maar de overgangen van piaffe naar passage waren beduidend minder, evenals de onrustige hoofdhouding.