Bretton Woods mogelijk verkocht naar Paul Schockemohle

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:54

BailyKarlos schreef:
Aranel schreef:
Welja, nog maar eentje erbij.. -O-
Blijft niks meer over voor NL zo!

Dat dressuurpaarden fonds (oid :+ ) lijkt me een goed idee! Inderdaad gelijk Parzival veilig stellen (hoewel ik dacht dat Adeline een deel eigenaar is van hem, toch?). En Voice van Edward ook! Dat zou wel eens de nieuwe Totilas kunnen worden :j

Ik denk dat we voice verborgen moeten houden voor schockemohle! Anders trekt hij straks als Ed er hoog mee loopt zijn portemonnee ook voor deze!

Idd! Heeft iemand nog een zoldertje over waar we hem kunnen verstoppen? _O-

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:55

easygoing schreef:
[

Blijkbaar niet goed genoeg om zichzelf mee te voorzien.

De rij duitse hengsten die door nederlanders zijn aangekocht en hier ter dekking gesteld zijn is HEEL wat langer dan het rijtje wat Duitsland nu in Nederland shopt.

Of was je vergeten dat Gribaldi, Flemmingh enz niet in Nederland zijn gefokt :?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:57

Active schreef:
easygoing schreef:
[

Blijkbaar niet goed genoeg om zichzelf mee te voorzien.

De rij duitse hengsten die door nederlanders zijn aangekocht en hier ter dekking gesteld zijn is HEEL wat langer dan het rijtje wat Duitsland nu in Nederland shopt.

Of was je vergeten dat Gribaldi, Flemmingh enz niet in Nederland zijn gefokt :?

Ja en de eerste mensen kwamen uit Afrika dus zijn we allemaal afrikanen pffff.
Ik heb het helemaal nergens over de fokkerij, heb het over de sport.
Maar nogmaals het zegt wel iets over de kwaliteit van de nederlandse fokkers en hun fokprodukten.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:03

Adil schreef:
[

Dat klopt dan ook wel weer :j Maar het is wat hard om te zeggen dat Dld zichzelf niet van goede fokproducten kan voorzien...

Heb net even doorgeteld, als ik het goed heb heeft PS 39 dekhengsten waarvan 27 Duitse hengsten, meende ik...!

Nederland heeft toppers gefokt door het gebruik van Duitse en franse hengsten. Holstein, Hannover, Oldenburg, Trakehner. Zonder hengsten van die stamboeken waren al die toppers in Nederland niet geboren.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:05

KungFu schreef:
Nederlanders zouden voor genoeg geld hun moeder nog verkopen :D

Zo ist maar net :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:08

Active schreef:
Nederland heeft toppers gefokt door het gebruik van Duitse en franse hengsten. Holstein, Hannover, Oldenburg, Trakehner. Zonder hengsten van die stamboeken waren al die toppers in Nederland niet geboren.

Duitsland heeft toppers gefokt door gebruik te maken van Franse hengsten en Engelse Volbloeden. Het is niet waar de vorvaderen vandaan komen, het is de fokker die de keuze maakt die bepaald hoe het paard wordt

Nederlanders waren pioniers, gingen buiten hun stamboek om naar andere landen, dat die landen nu op grote schaal naar Nederland komen zegt wat over de huidige fokkerij

Vroeger keken Duitsers op Nederland neer, lachten om die rare Hollanders met hun hoge veterinaire eisen. Nu tel je als Duitse hengstenhouder niet meer mee als je geen Nederlandse hengst op je station hebt

En Gribaldi en Flemmingh, Gribaldi was voor meerder Duitse stamboeken goedgekeurd, maar vooralsnog hebben zijn Internationaal presterende kinderen een KWPN papier dat ook nog eens trots op de stadeur vermeld wordt

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:08

@ Active wat is je punt nou eigenlijk?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:09

sarabande schreef:
Active schreef:

Duitsland heeft toppers gefokt door gebruik te maken van Franse hengsten en Engelse Volbloeden. Het is niet waar de vorvaderen vandaan komen, het is de fokker die de keuze maakt die bepaald hoe het paard wordt

Nederlanders waren pioniers, gingen buiten hun stamboek om naar andere landen, dat die landen nu op grote schaal naar Nederland komen zegt wat over de huidige fokkerij

Vroeger keken Duitsers op Nederland neer, lachten om die rare Hollanders met hun hoge veterinaire eisen. Nu tel je als Duitse hengstenhouder niet meer mee als je geen Nederlandse hengst op je station hebt

En Gribaldi en Flemmingh, Gribaldi was voor meerder Duitse stamboeken goedgekeurd, maar vooralsnog hebben zijn Internationaal presterende kinderen een KWPN papier dat ook nog eens trots op de stadeur vermeld wordt

Had het niet beter kunnen verwoorden +:)+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:11

Active schreef:
KungFu schreef:
Nederlanders zouden voor genoeg geld hun moeder nog verkopen :D

Zo ist maar net :D

En die moeder kennende binnen een week met winst terug kunnen kopen :D

Nederland is een handelsland, dat heeft altijd de welstand bepaald, beetje raar om dat nu in een negatief daglicht te gaan zetten.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:11

easygoing schreef:
[

Dus.......................................?????????????????????????

Dat er niet zo gezeurd moet worden dat die duitsers eens een beestje terugkopen. En aan Bretton Woods is niet zo heel veel nederlands, zijn opa en zijn papier, veel meer niet.

KafueJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:12

Ja en dat spekt de economie weer veel geld verdienen voor nederland dus. Als zal deze iets minder opbrengen dan totilas

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:16

sarabande schreef:
[

En waar komen de beste Gribaldi kinderen uit? Moeders met veel holsteins bloed..............
Oh en Contango, die is ook gekocht in Duitsland...........

Het gezeur dat er een paard verkocht wordt en dat PS en MAR compleet afgebrand worden, ik word er een beetje moe van.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:19

Active schreef:
easygoing schreef:
[

Dus.......................................?????????????????????????

Dat er niet zo gezeurd moet worden dat die duitsers eens een beestje terugkopen. En aan Bretton Woods is niet zo heel veel nederlands, zijn opa en zijn papier, veel meer niet.

Wat een bullepoep. Feit is en zal altijd blijven dat de nederlandse paarden die de buitenlanders kosten wat het kost willen hebben met een nederlandse visie en know how gefokt worden.
Zoals ik al zei waren de eerste mensen afrikanen maar dat wil toch niet zeggen dat wij allemaal afrikaans met elkaar moeten praten omdat we allemaal afrikaansbloed hebben!!!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:20

Active schreef:
sarabande schreef:
[

En waar komen de beste Gribaldi kinderen uit? Moeders met veel holsteins bloed..............
Oh en Contango, die is ook gekocht in Duitsland...........

Het gezeur dat er een paard verkocht wordt en dat PS en MAR compleet afgebrand worden, ik word er een beetje moe van.

Dan ga je op een ander forum meelezen en praten! Als je er zo moe van word snap ik niet waarom je jezelf zo dwars zit dan.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:22

easygoing schreef:
[
Zoals ik al zei waren de eerste mensen afrikanen maar dat wil toch niet zeggen dat wij allemaal afrikaans met elkaar moeten praten omdat we allemaal afrikaansbloed hebben!!!

Je praat over zoveel duizenden jaren geleden. Ik praat dit mensenleven. Lijkt mij heel wat anders.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:23

easygoing schreef:
[
Dan ga je op een ander forum meelezen en praten! Als je er zo moe van word snap ik niet waarom je jezelf zo dwars zit dan.

Dat bepaal ik, en niet jij.

Waarom heb jij zoveel commentaar op PS? Die man bedrijft gewoon handel. Niets meer en niets minder.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:26

Met een Trakhenermerrie... mss is het dan jouw Nederlands inzicht dat de hengstenkeuze bepaald, akkoord... maar wat maakt het nu uit welk papier het paard heeft?

Is een KWPN'er dan meer waard als een BWP'er (met nóg strengere eisen voor de hengsten), een OLD'er, een HANN, Trak, SF, DWB simpelweh omdat er KWPN op z'n papier staat? Nee toch...
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 29-07-11 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:28

Ayla_4Ever schreef:
PS EN MAR MOETEN ZELF MAAR HUN IDEALE PAARD GAAN FOKKEN! IK WIL HET LIEFST GEEN BERICHTEN MEER ZIEN VAN .... AAN PS VERKOCHT.

:x Ach joh, maak je niet druk...

Zegt toch wel wat positiefs over de nederlandse fokkerij... laten we het maar van de positieve kant kijken! ;) Ik weet niet hoeveel geld er bij deze verkoop komt kijken, maar als ik zo'n schandalig bedrag zou kunnen krijgen voor een paard zou ik ook niet heel lang hoeven nadenken hoor! :Y) Er loopt nog genoeg talent rond hier!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:29

Moderatoropmerking:
Zojuist weer een aantal off topic berichten verwijderen, graag on topic blijven. Tevens is het de bedoeling om met argumenten op de inhoud van een bericht te reageren en niet op de persoon.

easygoing

Re: Bretton Woods mogelijk verkocht naar Paul Schockemohle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:31

@Active sorry maar denk dat het beter is niet meer op jou te reageren.
Je lijkt haast wel uit op rellen en dat doe je maar in je uppie.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:34

easygoing schreef:

Ik vind dat Active net zo goed een mening mag hebben als een ander hoor 'easygoing'...

En als PS dat geld heeft en wilt spenderen aan die hengsten, en de eigenaard verkopen, waar zit dna het probleem?
Hij is nog net zo goed beschikbaar voor de Nederlandse fokkers als altijd en blijkbaar vinden een boel van jullie het nog niet eens zo erg als dat niet zo zou zijn...

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:39

s0173957 schreef:
[

En als PS dat geld heeft en wilt spenderen aan die hengsten, en de eigenaard verkopen, waar zit dna het probleem?
Hij is nog net zo goed beschikbaar voor de Nederlandse fokkers als altijd en blijkbaar vinden een boel van jullie het nog niet eens zo erg als dat niet zo zou zijn...

En Nederlanders hebben nog steeds geen enkele moeite met verkoop van paarden aan PS. Ik zou dat ook niet hebben trouwens :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:41

Active schreef:
En Nederlanders hebben nog steeds geen enkele moeite met verkoop van paarden aan PS. Ik zou dat ook niet hebben trouwens :D

Dat is ook de kracht van Nederland, we kopen ze voor weinig en verkopen ze voor heeeeeel veel, dat heet handelsgeest :)*

s0173957

Re: Bretton Woods mogelijk verkocht naar Paul Schockemohle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:46

Ik dacht dat je ze fokte? :P

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:46

s0173957 schreef:
easygoing schreef:

Ik vind dat Active net zo goed een mening mag hebben als een ander hoor 'easygoing'...

Van mij wel hoor 's0173957' maar het hoeft ook niet zo aanvallend te worden lijkt me. Ook is er nergens iemand die PS persoonlijk aanvalt maar mensen vinden hem wel flink aan het shoppen in Nederland en hoe je het ook zal draaien ontkennen kan je het niet.