Gemeente wijst verwijderingsverzoek paardenbak in Rutten af

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Gemeente wijst verwijderingsverzoek paardenbak in Rutten af

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 12:11

O hihi die had ik niet gezien , scherp papagroom :D

Misschien mag mijn berichtje tegen kitty dan ook wel weg , die heeft ook weinig zin nu die reacties er uit zijn gehaald.... en excuses dat ik er op in ging :o

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 12:13

Had iemand anders gezien hoor....die komt alle eer toe....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 12:41

Woordje niet toegevoegd, bedankt voor jullie opmerkzaamheid. :)
Nu weer on topic graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:27

LenaBaars schreef:
vraagje tussendoor; weet je zeker dat je buren naar binnen kijken of kunnen ze gebuik maken van de weerspiegeling van je ramen als spiegel???

Nee, dan was het niet zo een probleem ,als je half omgekeerd op je paard zit, kijk je niet naar je houding... :D Maar ze gaat ook in haar bak staan aan onze kant hoor en staat op haar gemak alles binnen te kijken...hahaha, zelfs als ik achter de muur zit schuin tov het raam en wel op zij kan kijken, dan ziet zij mij niet, maar ik haar wel...Heel bijzonder, maar in de tuin gaat ze ook achter een boom staan...... :+ denkende dat wij haar niet zien en staat ze ook te loeren.....van je buren moet je het maar hebben..............

maar het is leven en laten leven, als de wind verkeerd staat, zitten we in de stank van hun kippenhok, als je dan buiten zit of zit te eten, ook fijn en hun mestkelder buiten, die 1 keer in de anderhalf jaar geleegd wordt, stinkt ook vaak, maar wij hebben ook paarden dus dan zeg je er niets van......

kortom wij hebben hele rare buren, maar toen wij nog niet buiten woonde, hadden we in het rijtje asociale buren.....dat wat herrie, herrie en nog eens herrie en ook heel nieuwsgierig, ook geloer..... :+ Volgens mij is het gewoon iets wat je moet incalculeren als je buren hebt of krijgt.....huis van andere buren staat te koop, wij zijn al voorbereid op een heleboer ellende als daar mensen komen wonen en dus net zo beginnen te zei*ken als in dit verhaal..want onze paarden lopen dan langs de erafscheiding tussen onze tuinen......iets wat ze weten als ze gaan kopen, maar nog een hoop soelaas kan geven als ze er in zitten..

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:33

Ik vind wel dat als ze het kopen in die "toestand" dus al weten dat het zo is, dan moeten ze ook niet miepen ook.

Zowel jij als jouw buren hebben "last" van elkaars hobbie, als jullie daar een stilzwijgende soort van afspraak in hebben dan is dat helemaal ok.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:53

Ja dat is inderdaad een heel ander verhaal , wel maf :D maar inderdaad : "last" van elkaars eigenaardigheden en dat van elkaar accepteren is natuurlijk prima :)

En ook al heb je wellicht wel het recht om bezwaar te maken over bepaalde aparte zaken van je buren die er al (zichtbaar) waren voordat je er kwam wonen , met goed fatsoen doe je dat natuurlijk niet.

Zoals idd. de mensen die naast een varkensboer gaan wonen en vervolgens gaan klagen dat het er stinkt , ja hallo :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 13:16

Nou wil ik alleen nog weten wat mijn "eigenaardigheden" zijn, haha. :+

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 13:21

paarden. Er zijn echt mensen die vinden dat paarden maar rare eigenaardige wezens zijn. Er zijn zelfs mensen (ja je kan het je niet voorstellen) maar die gewoon ontzettend bang zijn voor paarden, zelfs op 25 meter afstand. En er zijn mensen die allergisch zijn voor paarden, en mensen die gewoon alle dieren stinkleiers vinden, die heb je ook nog. :j :+

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 13:22

Ik vind inderdaad mensen die weten hoe de omstandigheden zijn, toch dat huis kopen en dan achteraf gaan lopen blaten net zulke asociale hufters.

Spiritdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 13:23

Hmmm..ik heb topic een beetje door zitten lezen maar wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is op basis waarvan die vergunning is verstrek. Is dat geweest op basis van het bestemmingsplan die een paardenbak toestaat op die locatie of is de vergunning verstrekt op basis van een vrijstelling? Wanneer de vergunning is verstrekt conform de bestemming van de locatie dan kunnen die buren hoog of laag springen maar dan is de gemeente zelfs verplicht die vergunning af te geven en kunnen ze een eventuele planschadevergoeding wel op hun buik schrijven. Hadden ze destijds maar bezwaar moeten maken tegen het (ontwerp)bestemmingsplan of de vergunning.

Wanneer de vergunning of in strijd is met het bestemmingsplan, of er is een onvoldoende gemotiveerde ruimtelijke onderbouwing van de vrijstelling dan is het niet ondenkbaar dat die mensen uitsluitend vervelend doen om een eventuele planschadevergoeding van de gemeente te krijgen. Het feit dat die mensen alles via de krant spelen geeft wel te denken. Men wil kennelijk de publieke opinie (lees: gemeente inwoners) inzetten om hun doel te bereiken.

Voor wat betreft de mensen die het asociaal vinden, niet passend, inkijk, stank etc. etc.: Wanneer het plaatsen van die bak niet strijdig is met het vigerende bestemmingsplan is het gewoon een gevalletje pech voor die mensen. Een bestemming is een verworven recht, daar valt niet aan toornen. Je mag het asociaal vinden maar dat is totaal niet relevant.....de klagende buren hadden destijds bij aankoop van hun woning een onderzoeksplicht. Daarmee hadden ze moeten onderzoeken welke mogelijkheden er liggen/lagen van de percelen om die woning. Wanneer dan een bouwwerk aan het bouwbesluit voldoet zal de (bestuurs)rechter het bezwaar zonder meer van de tafel vegen en de Raad van State niet anders. Wanneer er vrijstellingen zijn verleend wordt het een andere zaak.....maar 2,5 jaar later bezwaar gaan maken is wel behoorlijk laat en maakt het bezwaar niet ontvankelijk omdat de vergunning na 6 weken na het verlenen onherroepelijk is geworden, tenzij je kan aantonen dat de gemeente zich in de procedure bediend heeft van ernstige onregelmatigheden en/of onbehoorlijk bestuur.

Dit soort geneuzel is aan de orde van de dag in NL....nu gaat het om een bak in de voortuin maar er komen dagelijks honderden bezwaren binnen van mensen die het niet eens zijn met een verandering (bouwwerk) in hun buurt. Het lijkt soms wel een nationale sport te zijn om maar zoveel mogelijk bezwaar te maken. Wel grappig om te lezen dat dit soort zaken niet alleen aan de orde zijn in de drukke dichtbevolkte agglomeraties maar ook in de wat minder dichtbevolkte delen van NL.
Laatst bijgewerkt door Spiritdancer op 14-08-11 13:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 13:24

heerlijk zulke buren, willen wel landelijk wonen, maar geen dieren naast ze, want dat stinkt :Y) wij hebben hier ook van die flippo''s , triest

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 14:00

russel schreef:
Nou wil ik alleen nog weten wat mijn "eigenaardigheden" zijn, haha. :+

Je buuf blijkbaar ook :P

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:03

Spiritdancer schreef:
Hmmm..ik heb topic een beetje door zitten lezen maar wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is op basis waarvan die vergunning is verstrek. Is dat geweest op basis van het bestemmingsplan die een paardenbak toestaat op die locatie of is de vergunning verstrekt op basis van een vrijstelling? Wanneer de vergunning is verstrekt conform de bestemming van de locatie dan kunnen die buren hoog of laag springen maar dan is de gemeente zelfs verplicht die vergunning af te geven en kunnen ze een eventuele planschadevergoeding wel op hun buik schrijven. Hadden ze destijds maar bezwaar moeten maken tegen het (ontwerp)bestemmingsplan of de vergunning.

Wanneer de vergunning of in strijd is met het bestemmingsplan, of er is een onvoldoende gemotiveerde ruimtelijke onderbouwing van de vrijstelling dan is het niet ondenkbaar dat die mensen uitsluitend vervelend doen om een eventuele planschadevergoeding van de gemeente te krijgen. Het feit dat die mensen alles via de krant spelen geeft wel te denken. Men wil kennelijk de publieke opinie (lees: gemeente inwoners) inzetten om hun doel te bereiken.

Voor wat betreft de mensen die het asociaal vinden, niet passend, inkijk, stank etc. etc.: Wanneer het plaatsen van die bak niet strijdig is met het vigerende bestemmingsplan is het gewoon een gevalletje pech voor die mensen. Een bestemming is een verworven recht, daar valt niet aan toornen. Je mag het asociaal vinden maar dat is totaal niet relevant.....de klagende buren hadden destijds bij aankoop van hun woning een onderzoeksplicht. Daarmee hadden ze moeten onderzoeken welke mogelijkheden er liggen/lagen van de percelen om die woning. Wanneer dan een bouwwerk aan het bouwbesluit voldoet zal de (bestuurs)rechter het bezwaar zonder meer van de tafel vegen en de Raad van State niet anders. Wanneer er vrijstellingen zijn verleend wordt het een andere zaak.....maar 2,5 jaar later bezwaar gaan maken is wel behoorlijk laat en maakt het bezwaar niet ontvankelijk omdat de vergunning na 6 weken na het verlenen onherroepelijk is geworden, tenzij je kan aantonen dat de gemeente zich in de procedure bediend heeft van ernstige onregelmatigheden en/of onbehoorlijk bestuur.

Dit soort geneuzel is aan de orde van de dag in NL....nu gaat het om een bak in de voortuin maar er komen dagelijks honderden bezwaren binnen van mensen die het niet eens zijn met een verandering (bouwwerk) in hun buurt. Het lijkt soms wel een nationale sport te zijn om maar zoveel mogelijk bezwaar te maken. Wel grappig om te lezen dat dit soort zaken niet alleen aan de orde zijn in de drukke dichtbevolkte agglomeraties maar ook in de wat minder dichtbevolkte delen van NL.

hier heb je helemaal gelijk in.
de vrouw die de bezwaar heeft gemaakt heeft ook om hele lullige dingen bezwaar gemaakt want mijn vader heeft gisteren nog de brief gelezen van de gemeente.
deze vrouw had zelfs nog bezwaar gemaakt voor spelende kinderen. en dat gaat dan om woensdag middag zijn er 3 kinderen die met een pony van de zorg boerderij gebruik maken van de bak maar 1 uurtje en deze vrouw had er bij gezet dat ze hier geld aan verdiend nou dat is helemaal niet waar de mensen van de zorg boerderij hebben gevraagd of ze gebruik van de bak mogen maken voor 1 uurtje in de week en dat de mensen de mest bij hun mogen weggooien maar al mocht dit niet deze vrouw met de bak vind het leuk dat de kinderen een uurtje in de week bij haar zijn.
en zo zijn er nog meer van die kleine dingetjes wat eigenlijk nergens op slaat wat totaal niet met de bak te maken heeft.
en de gemeente vond het ook een beetje raar maar goed de gemeente heeft de mensen van de bak alles toe gezegd.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:06

nogmaals voor mij maakt het niet uit of het wettelijk kan en mag, uit sociaal oogpunt doe je zo iets niet.

En dat de buurvrouw nu in jullie ogen zeurt om futtiliteiten geeft maar net aan hoe groot de ergenis is.

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:14

tjoppie schreef:
nogmaals voor mij maakt het niet uit of het wettelijk kan en mag, uit sociaal oogpunt doe je zo iets niet.

En dat de buurvrouw nu in jullie ogen zeurt om futtiliteiten geeft maar net aan hoe groot de ergenis is.

ja oke maar wat bedoel jij met sociaal oogpunt doe je zo iets niet ?
ik snap niet echt wat hier heel erg verkeert aan is.

en nogmaals bij de koop heeft de buurvrouw op visite geweest de mensen hebben vertelt dat ze de bak gingen plaatsen vond ze allemaal prima.
dus dat vind ik dat ze niet zonder overleg hebben geplaatst en omdat mevrouw er naar 2,5 jaar in eens last van krijgt moet zij hem weg halen?
wees is rieeel wil wel eens zien als jij precies het zelfde heb als jij al gelijk roept van ik wil geen bak naast me hebben oke prima zoek je een andere oplossing en dan hadden deze mensen het huis niet eens gekocht. en dan vind ik dat je niet sociaal bezig bent als je dingen plaatst wat de buurvrouw niet wil.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:16

in elke wijk heb je van die zeikerds, wij hebben hier ook een man in de straat die volgens mij tegen de hele straat al bezwaar heeft gemaakt voor het een of ander, hij begint ook altijd over van alles petities en omdat ie zo fanatiek is haalt ie altijd wel wat handtekeningen op, de rest van de wijk word helemaal gek van hem, maar wat doe je eraan, gemeente gaf ookal aan dat ie zeurt maar zolang hij alles volgens de regels doet moeten ze het in ieder geval bekijken
deze man kan ook niet tegen dieren en spelende kinderen, waarom is ie dan in onze wijk komen wonen als ie het allemaal zo erg vind hier :')

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:21

ja sommige mensen zijn heel erg.
normaal probeer je er wel wat aan te doen.
wij hadden een keer een hondje op gevangen van een oude man die mocht hij niet mee nemen naar het bejaarden te huis,
buurman kwam klagen als wij er niet waren blaft de hond de hele tijd nog een tijdje aan gezien.
man was nog paar keer geweest nou mijn ouders zijden van dit kan niet dus zochten een goed te huis zo gezegd zo gedaan.
hond was al 2 weken weg ziet mijn vader de buurman vraagt hij of hun nog last van de hond hebben zegt de man ja nog iedere dag horen hem nog steeds.
dus mijn vader zij van wat ben je aan het zeuren man de hond is al 2 weken weg dus kun je gewoon zien dat die mag gelogen heeft.

en met oud en nieuw mogen wij geen vuurwerk afsteken in onze tuin van de buurman
voor de rest helemaal nergens last van hoor maar dit vind ik ook zo iets van waarom daarom zeuren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:22

pmarena schreef:
Dat vind ik ook typisch , dat veel mensen hier vinden dat je naderhand geen bezwaar meer mag maken.

Dat houdt dus in dat als je buren iets willen doen , je eigenlijk ALTIJD bezwaar moet maken.

Want als je denkt : tja ik ben er niet blij mee , maargoed je moet elkaar iets gunnen en hopelijk komt het wel goed / houden ze er rekening mee dat ik er zo weinig mogelijk overlast van krijg...en vervolgens valt het allemaal enorm tegen en heb je gewoon ècht last van de hobby van je buren....dan zou je er niks meer aan kunnen doen.

Daarmee werk je dus in de hand dat niemand elkaar meer iets gunt en bij voorbaat elkaar al geen kans geeft omdat je anders enorm de Sjaak bent als je buren niet het fatsoen blijken te hebben om rekening met je te houden.....

Jullie halen dingen door elkaar. Bezwaar maken kan als een vergunning verleend is, voor die tijd kun je alleen een zienswijze indienen, die meegenomen wordt bij het besluit tot het al dan niet verlenen van een vergunning. Bouwregelgeving is vrij rigide, gemeentes hebben hierin weinig beleidsvrijheid, dus als iets voldoet aan de regeltjes (dat is incl. bestemmingsplan) mogen ze de vergunning niet weigeren.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:35

Naar wat ik begreep gaat het de klager om de waardevermindering van haar huis uiteindelijk. Hoe staan de voorstanders daar tegenaan te kijken/

En stel dat het jou gebeurd dat je in eeste instantie niet kan inschatten dat hetgeen waar jij ja tegen hebt gezegd bij de buren jou A. overlast bezorgd en B. ook nog eens financieel in zijn achteruit zet. Hoe zou jij reageren als jij een koophuis had, je nieuwe buren krijgt die scharrelvarkens willen gaan houden hobbiematig en dat 2 meter van jouw voorpui gaan doen. In eerste instantie denk je "oh, leuk varkentjes, dat is toch schattig" totdat je merkt dat die dieren toch wel stinken zeg! en ze maken er eigenlijk ook wel een bende van. Dan komt de plaatselijke basisschool twee keer in de week een uur varkenknuffelen.

Er komt een tijd dat je jouw huis wil gaan verkopen want he, na 2,5 jaar ellende met de buren over die stinkvarkens zet je jouw huis te koop. Alleen de taxateur zegt "ja mevrouw, met dat varkensverblijf voor de deur krijg je er toch echt 40.000 euro minder voor"

En jij. Jij kan niks meer doen, vergunning is verleend omdat jij in eerste instantie zei, mwah best leuk zo een varkentje!

Hoe zouden jullie reageren?

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:47

tjoppie schreef:
Naar wat ik begreep gaat het de klager om de waardevermindering van haar huis uiteindelijk. Hoe staan de voorstanders daar tegenaan te kijken/

En stel dat het jou gebeurd dat je in eeste instantie niet kan inschatten dat hetgeen waar jij ja tegen hebt gezegd bij de buren jou A. overlast bezorgd en B. ook nog eens financieel in zijn achteruit zet. Hoe zou jij reageren als jij een koophuis had, je nieuwe buren krijgt die scharrelvarkens willen gaan houden hobbiematig en dat 2 meter van jouw voorpui gaan doen. In eerste instantie denk je "oh, leuk varkentjes, dat is toch schattig" totdat je merkt dat die dieren toch wel stinken zeg! en ze maken er eigenlijk ook wel een bende van. Dan komt de plaatselijke basisschool twee keer in de week een uur varkenknuffelen.

Er komt een tijd dat je jouw huis wil gaan verkopen want he, na 2,5 jaar ellende met de buren over die stinkvarkens zet je jouw huis te koop. Alleen de taxateur zegt "ja mevrouw, met dat varkensverblijf voor de deur krijg je er toch echt 40.000 euro minder voor"

En jij. Jij kan niks meer doen, vergunning is verleend omdat jij in eerste instantie zei, mwah best leuk zo een varkentje!

hallo,
het is helemaal niet waar dat het huis veel minder waarde heeft.
ze krijgt zelfs nog meer geld dan wat zij betaald heeft voor haar huis.
deze vrouw heeft dat zelf gezegd dat haar huis 40000 euro minder waar is.
maar ja ik kan ook wel zeggen ja ik heb buren ben ook niet zo aardig dus mijn huis is nu 20.000 euro minder waard kan toch niet

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:50

joenohoe schreef:
pmarena schreef:
Dat vind ik ook typisch , dat veel mensen hier vinden dat je naderhand geen bezwaar meer mag maken.

Dat houdt dus in dat als je buren iets willen doen , je eigenlijk ALTIJD bezwaar moet maken.

Want als je denkt : tja ik ben er niet blij mee , maargoed je moet elkaar iets gunnen en hopelijk komt het wel goed / houden ze er rekening mee dat ik er zo weinig mogelijk overlast van krijg...en vervolgens valt het allemaal enorm tegen en heb je gewoon ècht last van de hobby van je buren....dan zou je er niks meer aan kunnen doen.

Daarmee werk je dus in de hand dat niemand elkaar meer iets gunt en bij voorbaat elkaar al geen kans geeft omdat je anders enorm de Sjaak bent als je buren niet het fatsoen blijken te hebben om rekening met je te houden.....

Jullie halen dingen door elkaar. Bezwaar maken kan als een vergunning verleend is, voor die tijd kun je alleen een zienswijze indienen, die meegenomen wordt bij het besluit tot het al dan niet verlenen van een vergunning. Bouwregelgeving is vrij rigide, gemeentes hebben hierin weinig beleidsvrijheid, dus als iets voldoet aan de regeltjes (dat is incl. bestemmingsplan) mogen ze de vergunning niet weigeren.

Ik bedoel "bezwaar maken" niet als een officieel iets , maar gewoon als "klagen" / iets niet willen , zeg maar :)

Natuurlijk verkoop je je huis moeilijker met zo'n bak naast de deur , IK zou het huis al niet willen daardoor en ben vast de enige niet :P

Dat de buurvrouw nu meer krijgt voor haar huis dan toen ze het kocht zegt natuurlijk nog weinig over het verschil in prijs van met of zonder bak naast de deur.

Maar misschien wil iemand hier van Bokt wel het huis kopen , leuk toch , paardjes naast je tuin , misschien valt er wel iets te regelen met de mensen van de bak :P

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:54

babygirlxx schreef:
tjoppie schreef:

hallo,
het is helemaal niet waar dat het huis veel minder waarde heeft.
ze krijgt zelfs nog meer geld dan wat zij betaald heeft voor haar huis.
deze vrouw heeft dat zelf gezegd dat haar huis 40000 euro minder waar is.
maar ja ik kan ook wel zeggen ja ik heb buren ben ook niet zo aardig dus mijn huis is nu 20.000 euro minder waard kan toch niet

Als zij haar huis 20 jaar geleden gekocht heeft dan is het inderdaad veel meer waard nu, dat klopt. Echter zonder de bak zou het nog meer waard zijn, zo moet je dat lezen. Die bak onder haar voorraam heeft een waardevermindering voor dat huis. Ik vind dat de buren met bak best dat stukje mogen compenseren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:59

Als mensen gaan kijken bij een huis en de buren hebben een bak zo dichtbij , of er lopen 4 kleine kinderen door de tuin heen te rennen / gillen / vliegen of iemand speelt net op zijn drumstel dat door het hele huis heen gaat , buren zitten te BBQ-en en de rook komt in huis , er komt veel groot verkeer langs waardoor de ramen zowat uit hun sponningen trillen , in het mooie akkertje achter het huis staat een bord van een project-ontwikkelaar....allemaal dingen waardoor kopers weggejaagd worden en liever een ander huis kiezen dat op het eerste gezicht wat minder risico op overlast geeft :)

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 16:04

Ik als paardenliefhebber zou dat huis ook niet kopen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 16:10

buren kunnen heel asociaal en berekenend zijn...

Mijn vroegere buren hebben een bouwvergunning aangevraagd voor een schuur in de achtertuin terwijl ik ziek en zwanger in het ziekenhuis lag... bevallen en éénmaal een beetje op de been was de bouwvergunning een feit... Erger nog er zet een rooster in de muur aan onze kant, daar kwam een afzuigkap op uit die aanstond als zij de frituurpan aan hadden. -:(-

Een bak op de erfgrens op onredelijke afstand van het woonhuis van de buren zou nooit moeten kunnen.