Misschien mag mijn berichtje tegen kitty dan ook wel weg , die heeft ook weinig zin nu die reacties er uit zijn gehaald.... en excuses dat ik er op in ging
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

LenaBaars schreef:vraagje tussendoor; weet je zeker dat je buren naar binnen kijken of kunnen ze gebuik maken van de weerspiegeling van je ramen als spiegel???
Maar ze gaat ook in haar bak staan aan onze kant hoor en staat op haar gemak alles binnen te kijken...hahaha, zelfs als ik achter de muur zit schuin tov het raam en wel op zij kan kijken, dan ziet zij mij niet, maar ik haar wel...Heel bijzonder, maar in de tuin gaat ze ook achter een boom staan......
denkende dat wij haar niet zien en staat ze ook te loeren.....van je buren moet je het maar hebben..............
Volgens mij is het gewoon iets wat je moet incalculeren als je buren hebt of krijgt.....huis van andere buren staat te koop, wij zijn al voorbereid op een heleboer ellende als daar mensen komen wonen en dus net zo beginnen te zei*ken als in dit verhaal..want onze paarden lopen dan langs de erafscheiding tussen onze tuinen......iets wat ze weten als ze gaan kopen, maar nog een hoop soelaas kan geven als ze er in zitten..
maar inderdaad : "last" van elkaars eigenaardigheden en dat van elkaar accepteren is natuurlijk prima 
Spiritdancer schreef:Hmmm..ik heb topic een beetje door zitten lezen maar wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is op basis waarvan die vergunning is verstrek. Is dat geweest op basis van het bestemmingsplan die een paardenbak toestaat op die locatie of is de vergunning verstrekt op basis van een vrijstelling? Wanneer de vergunning is verstrekt conform de bestemming van de locatie dan kunnen die buren hoog of laag springen maar dan is de gemeente zelfs verplicht die vergunning af te geven en kunnen ze een eventuele planschadevergoeding wel op hun buik schrijven. Hadden ze destijds maar bezwaar moeten maken tegen het (ontwerp)bestemmingsplan of de vergunning.
Wanneer de vergunning of in strijd is met het bestemmingsplan, of er is een onvoldoende gemotiveerde ruimtelijke onderbouwing van de vrijstelling dan is het niet ondenkbaar dat die mensen uitsluitend vervelend doen om een eventuele planschadevergoeding van de gemeente te krijgen. Het feit dat die mensen alles via de krant spelen geeft wel te denken. Men wil kennelijk de publieke opinie (lees: gemeente inwoners) inzetten om hun doel te bereiken.
Voor wat betreft de mensen die het asociaal vinden, niet passend, inkijk, stank etc. etc.: Wanneer het plaatsen van die bak niet strijdig is met het vigerende bestemmingsplan is het gewoon een gevalletje pech voor die mensen. Een bestemming is een verworven recht, daar valt niet aan toornen. Je mag het asociaal vinden maar dat is totaal niet relevant.....de klagende buren hadden destijds bij aankoop van hun woning een onderzoeksplicht. Daarmee hadden ze moeten onderzoeken welke mogelijkheden er liggen/lagen van de percelen om die woning. Wanneer dan een bouwwerk aan het bouwbesluit voldoet zal de (bestuurs)rechter het bezwaar zonder meer van de tafel vegen en de Raad van State niet anders. Wanneer er vrijstellingen zijn verleend wordt het een andere zaak.....maar 2,5 jaar later bezwaar gaan maken is wel behoorlijk laat en maakt het bezwaar niet ontvankelijk omdat de vergunning na 6 weken na het verlenen onherroepelijk is geworden, tenzij je kan aantonen dat de gemeente zich in de procedure bediend heeft van ernstige onregelmatigheden en/of onbehoorlijk bestuur.
Dit soort geneuzel is aan de orde van de dag in NL....nu gaat het om een bak in de voortuin maar er komen dagelijks honderden bezwaren binnen van mensen die het niet eens zijn met een verandering (bouwwerk) in hun buurt. Het lijkt soms wel een nationale sport te zijn om maar zoveel mogelijk bezwaar te maken. Wel grappig om te lezen dat dit soort zaken niet alleen aan de orde zijn in de drukke dichtbevolkte agglomeraties maar ook in de wat minder dichtbevolkte delen van NL.
tjoppie schreef:nogmaals voor mij maakt het niet uit of het wettelijk kan en mag, uit sociaal oogpunt doe je zo iets niet.
En dat de buurvrouw nu in jullie ogen zeurt om futtiliteiten geeft maar net aan hoe groot de ergenis is.
pmarena schreef:Dat vind ik ook typisch , dat veel mensen hier vinden dat je naderhand geen bezwaar meer mag maken.
Dat houdt dus in dat als je buren iets willen doen , je eigenlijk ALTIJD bezwaar moet maken.
Want als je denkt : tja ik ben er niet blij mee , maargoed je moet elkaar iets gunnen en hopelijk komt het wel goed / houden ze er rekening mee dat ik er zo weinig mogelijk overlast van krijg...en vervolgens valt het allemaal enorm tegen en heb je gewoon ècht last van de hobby van je buren....dan zou je er niks meer aan kunnen doen.
Daarmee werk je dus in de hand dat niemand elkaar meer iets gunt en bij voorbaat elkaar al geen kans geeft omdat je anders enorm de Sjaak bent als je buren niet het fatsoen blijken te hebben om rekening met je te houden.....
tjoppie schreef:Naar wat ik begreep gaat het de klager om de waardevermindering van haar huis uiteindelijk. Hoe staan de voorstanders daar tegenaan te kijken/
En stel dat het jou gebeurd dat je in eeste instantie niet kan inschatten dat hetgeen waar jij ja tegen hebt gezegd bij de buren jou A. overlast bezorgd en B. ook nog eens financieel in zijn achteruit zet. Hoe zou jij reageren als jij een koophuis had, je nieuwe buren krijgt die scharrelvarkens willen gaan houden hobbiematig en dat 2 meter van jouw voorpui gaan doen. In eerste instantie denk je "oh, leuk varkentjes, dat is toch schattig" totdat je merkt dat die dieren toch wel stinken zeg! en ze maken er eigenlijk ook wel een bende van. Dan komt de plaatselijke basisschool twee keer in de week een uur varkenknuffelen.
Er komt een tijd dat je jouw huis wil gaan verkopen want he, na 2,5 jaar ellende met de buren over die stinkvarkens zet je jouw huis te koop. Alleen de taxateur zegt "ja mevrouw, met dat varkensverblijf voor de deur krijg je er toch echt 40.000 euro minder voor"
En jij. Jij kan niks meer doen, vergunning is verleend omdat jij in eerste instantie zei, mwah best leuk zo een varkentje!
Hoe zouden jullie reageren?
joenohoe schreef:pmarena schreef:Dat vind ik ook typisch , dat veel mensen hier vinden dat je naderhand geen bezwaar meer mag maken.
Dat houdt dus in dat als je buren iets willen doen , je eigenlijk ALTIJD bezwaar moet maken.
Want als je denkt : tja ik ben er niet blij mee , maargoed je moet elkaar iets gunnen en hopelijk komt het wel goed / houden ze er rekening mee dat ik er zo weinig mogelijk overlast van krijg...en vervolgens valt het allemaal enorm tegen en heb je gewoon ècht last van de hobby van je buren....dan zou je er niks meer aan kunnen doen.
Daarmee werk je dus in de hand dat niemand elkaar meer iets gunt en bij voorbaat elkaar al geen kans geeft omdat je anders enorm de Sjaak bent als je buren niet het fatsoen blijken te hebben om rekening met je te houden.....
Jullie halen dingen door elkaar. Bezwaar maken kan als een vergunning verleend is, voor die tijd kun je alleen een zienswijze indienen, die meegenomen wordt bij het besluit tot het al dan niet verlenen van een vergunning. Bouwregelgeving is vrij rigide, gemeentes hebben hierin weinig beleidsvrijheid, dus als iets voldoet aan de regeltjes (dat is incl. bestemmingsplan) mogen ze de vergunning niet weigeren.

babygirlxx schreef:tjoppie schreef:Naar wat ik begreep gaat het de klager om de waardevermindering van haar huis uiteindelijk. Hoe staan de voorstanders daar tegenaan te kijken/
En stel dat het jou gebeurd dat je in eeste instantie niet kan inschatten dat hetgeen waar jij ja tegen hebt gezegd bij de buren jou A. overlast bezorgd en B. ook nog eens financieel in zijn achteruit zet. Hoe zou jij reageren als jij een koophuis had, je nieuwe buren krijgt die scharrelvarkens willen gaan houden hobbiematig en dat 2 meter van jouw voorpui gaan doen. In eerste instantie denk je "oh, leuk varkentjes, dat is toch schattig" totdat je merkt dat die dieren toch wel stinken zeg! en ze maken er eigenlijk ook wel een bende van. Dan komt de plaatselijke basisschool twee keer in de week een uur varkenknuffelen.
Er komt een tijd dat je jouw huis wil gaan verkopen want he, na 2,5 jaar ellende met de buren over die stinkvarkens zet je jouw huis te koop. Alleen de taxateur zegt "ja mevrouw, met dat varkensverblijf voor de deur krijg je er toch echt 40.000 euro minder voor"
En jij. Jij kan niks meer doen, vergunning is verleend omdat jij in eerste instantie zei, mwah best leuk zo een varkentje!
Hoe zouden jullie reageren?
hallo,
het is helemaal niet waar dat het huis veel minder waarde heeft.
ze krijgt zelfs nog meer geld dan wat zij betaald heeft voor haar huis.
deze vrouw heeft dat zelf gezegd dat haar huis 40000 euro minder waar is.
maar ja ik kan ook wel zeggen ja ik heb buren ben ook niet zo aardig dus mijn huis is nu 20.000 euro minder waard kan toch niet