rink schreef:Fitzroy schreef:Ja, dat zou ik raar vinden. Als je van je fiets afdondert doet de verzekering ook niet moeilijk over uitkeren van de schade. Of draag je een fietshelm?
naast paardrijden fiets ik voor de hobby en draag ik zeker een helm..
en dat het status zou zijn als je hoger rijdt je met hoed mag vind ik niet kloppen. rijd rossi de motor-GP zonder veiligheidspak en helm?
Wat raar, ik zie nooit fietsers met een helm afgezien van mountainbikers en er gaan hier toch heel wat wielrenners en gewone fietsers langs? Hoeveel 'gewone' fietsers zie jij met helm?
En reken maar dat daar ook een hoop ongelukken mee gebeuren.
Overigens gaat het mij niet om status. Zoals ik al eerder heb aangegeven vind ik een hoedje gewoon veel mooier en chiquer staan en als het in de lagere klassen nog gemogen had, had ik hem daar zeker ook opgezet.
Ik vind gewoon dat iedereen een eigen verantwoordelijkheid heeft en ik vind het echt meer dan belachelijk als de KNHS door één ongelukkige samenloop van omstandigheden het hoedje zou gaan verbieden.
Misschien zouden ze alle sterfgevallen in de omgang met paarden eens onder de loupe moeten nemen en deze helemaal verbieden.
Als je de nieuwsberichten leest, worden er veel meer mensen gedood door trappen van paarden, ongelukken in de wei enz enz. En die mensen droegen ook geen cap en het had ook niet uitgemaakt.