Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Cassidy schreef:Heb jij in je leven nooit iets gedaan dat tegen je gevoel inging en uiteindelijk goed uitpakte en zelfs goed voor je was? Echt helemaal nooit iets?
Gevoel kan tegen je gaan werken. Gevoelens, angsten, fobien kunnen tegen je gaan werken. Is niet erg bij een angst voor spinnen, maar pleinvrees, claustrofobie, smetvrees en wat weet ik niet nog meer, zijn gebaseerd op.....juist ja, gevoel.
Vienna2007 schreef:Cassidy,
Wat wil je precies zeggen? Dit doet een paard omdat hij het leuk vind, EN in vrijheid (hij kan de keuze zelf maken het wel of niet te doen).
Dat is bij rodeo niet. Zeker gezien de risico's daar veel groter zijn, tot overlijden.
Cassidy schreef:Jolliegirl schreef:Cas, Er zijn altijd mensen die blijven hun mening behouden, hoe je het ook went of keert....
Let go....
Iedereen mag van mij zijn mening houden, maar als deze mening is gebaseerd op verkeerde informatie en men niet bereid is om meer informatie tot zich te nemen, dan gaat het nergens over....
Zorg dat je je informeert, bekijk het van alle kanten, ga geen voorbarige conclusies trekken, ga geen dingen aannemen. Doe research en stoel daar je mening op. Dan is een mening gefundeerd en geen dom gezwets.
quarterH schreef:even algemeen, ik lees hier heel vaak 'vind paardje volgens mij niet leuk' maar mensen laten we even rieel blijven.
1. het zijn paarden, geen mensen
2. zelfs mensen moeten wel eens dingen doen die ze niet leuk vinden en die pijn doen (denk aan een bouwvakker emt kapotte rug die toch echt moet doorwerken ed).
3. sterker nog, eens mens moet normaal 8 uur per dag werken buiten de klusjes die thuis nog komen kijken. een paard moet 1 uurtje per dag werken ofzo. nou, in dat ene uurtje mag hij best eens iets doen wat hij misschien even niet leuk vind en eens een beetje pijn doet. zo is het leven nu eenmaal.
ik denk dat men hier soms de balans een beetje kwijt is!
(en nee, dat betekend niet dat je een paard een uur per dag mag afrossen ofzo maar een paard hoeft ook niet 24/7 happy te zijn en een super leven te hebben. zo werkt de wereld niet)
Vienna2007 schreef:Cassidy schreef:Dus het is je gevoel? Wat precies vind je niets tijdens de bucking horse wedstrijden? Het feit dat de ruiter het dier aan moet sporen? Het feit dat er een strap omheen gaat?
Het feit dat ze nog even volt toegevoegd krijgen voordat het hek opgaat, of dat ze het beest zijn oor nog even om draaien, alles om hem te irriteren, en volgens jou is het dan plezier? Zelfs in je eigen filmpje word er volt of een prikker gebruikt, bv op 0.32, leuke is dat dat ook geen 8 seconden is, ik tel er 10/11, dan stopt het filmpje, de ruiter zit er nog op, en het paard bokt ook nog.
Wat dacht je van 1.20, op het moment van start, nog even flink aan het lieskoord trekken... en tegelijkertijd staat er iemand rechts die het paard nog even lekker prikt.. paard bokt ook 10 seconden, en daarna stopt het filmpje weer.... Overigens zie ik ook steeds dezelfde paarden terugkomen? Op 2.34 krijg de schimmel ook weer een prik...
Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar dan is het net zoals een blinde vragen wat voor kleur ik in mijn handen heb...
Hij ziet het toch niet.
Cassidy schreef:Ik zou niet durven zeggen dat ik een passie voor rodeo heb, maar ik bekijk het objectief, sta open en heb voldoende informatie in me opgenomen om er een redelijk neutraal beeld van te krijgen.
Cassidy schreef:Toen Bokt nog een klein Boktje was, telden de berichten die je in de huiskamer plaatste mee voor het totaal aantal berichten. Dit en het feit dat Bokt me door menig rustig uurtje op mijn werk heeft doorgeholpen verklaart het aantal berichten.. Dit even terzijde.