Val van paard tijdens concours wordt amazone fataal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:16

lelijke_heks schreef:
ze was aan't rijden in de ring en het paard schrok van een ander paard en ging aan de kletter, langs de andere dressuurringen en over het parkeerterrein, bij de ingang van de parkeerwei lagen ijzeren platen zodat iedereen uit kon rijden ivm de slechte weersvoorspellingen, het paard is hier overheen willen galopperen en is met zijn stollen/iijzers er op uitgegleden, paard is dus zelf ook gevallen, maar zij is met haar hoofd op de ijzeren platen terecht gekomen en dat is haar fataal geworden... het was vreselijk...

Misschien, heel misschien dat nu een cap voor Z-ruiters ook verplicht gaat worden ??? Wat een verschrikkelijk drama voor iedereen die daar was en voor haar familie, zit hier met kippevel.

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:24

Wat een dieptriest bericht, misschien is het inderaad verstandig om ook in de hogere klasses een cap tedragen.

Wendy1978

Re: Val van paard tijdens concours wordt amazone fataal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:25

wat een vreselijk ongeluk ;(

Veel sterkte voor de nabestaande met dit verlies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:27

Foss schreef:
Jeetje wat een rot nieuws, het paard al verkocht hebben omdat hij dit vaker deed en dan zo eindigen.
Heel veel sterkte voor de familie die zullen het nu niet makelijk hebben.

Zo krijg je de verhalen in de wereld..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:37

Wat verschrikkelijk om dit mee te maken als familie of als omstander... Hier denkt niemand aan als er op pad gegaan wordt voor een wedstrijd.

Hoop ook dat het paard niet teveel blessures heeft opgelopen...

Heel veel sterkte aan iedereen die haar heeft gekend en het heeft meegemaakt!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:39

Wat een vreselijk tragisch ongeval!

Redseven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:40

Wat een verschrikkelijk nieuws. Heel veel sterkte gewenst voor alle nabestaanden. En ook sterkte gewenst voor de mensen die het van dichtbij hebben zien gebeuren.

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:41

paard heeft er niks aan over gehouden... tenminste niet voor zover wij konden zien toen het langskwam....
misschien loopt het een paar dagen wat minder want hij heeft ook een stuk over het asfalt gegaloppeerd na de val.... maar toen het paard langs kwam kon ik geen verwondingen/verdikkingen zien en liep het ook oké voor zover ik het zag en op dat moment op lette....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:42

Wat vreselijk.... |( |( |( |(

Heel veel sterkte en liefde voor alle nabestaanden, vreselijk om je geliefde te verliezen....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:43

alexonline schreef:
Wat een dieptriest bericht, misschien is het inderaad verstandig om ook in de hogere klasses een cap tedragen.

Ik hoop dat die cap ook in het Z verplicht wordt. Iedereen kan zelf wel kiezen. Ik vind nog steeds een hoedje toch iets wat je kunt bereiken. En dat zoiets gebeurt, tja, ik kan ook van de trap vallen. Hoe veel starts zijn er dit weekend geweest? En dan 1 fataal ongeval? Je hebt het dan over een promillage, en niet eens over procenten. Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar je moet niet alles willen uitsluiten. Dit was gewoon een wrong time-wrong place verhaal, domme pech dus. Heeft weinig met te weinig voorzorgsmaatregelen treffen te maken.

In ieder geval sterkte voor de nabestaanden.
Laatst bijgewerkt door germie op 18-07-11 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:45

jeetje, wat erg zeg. Heel veel sterkte iedereen!

En ach die discussies over cap of niet.. misschien had het in dit geval niet heel veel uitgemaakt.
En zo maar van je paard af springen/ je laten vallen, dat doe je niet zomaar, je hoopt altijd dat je hem nog weer terug kunt krijgen toch?

Vreselijk...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:47

Wat een tragisch ongeluk.. Weer een voorbeeld hoe een leven omdraaien als een blad aan boom.
Kan mij voorstellen dat als je het gezien hebt, het in je netvlies gebrand staat.

Veel sterkte voor de nabestaanden en iedereen die haar gekend heeft!

Overigens vind ik capverplichting voor alles klasses totaal geen verkeerd idee. Hoedje is toch niet meer van deze tijd?

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:47

Maar wat ik me dan afvraag, als ze met S&T reed natuurlijk, waarom krijg je zo'n paard niet stop/op de volte getrokken?Hou absoluut niet van rijden op stang, maar op dat moment mag je toch wel eens ff heel hard de handrem aantrekken, dan aan 1 kant, dan stopt zo'n beest toch wel dat je er in ieder geval vanaf kan op een of andere manier..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:48

Wat een dubbele ellende voor de nabestaanden. Ze verliezen een dierbare, en moeten dan ook nog besluiten om het leven van die dierbare te beëindigen :(:) .
Ik wens de nabestaanden enorm veel kracht, moed en sterkte toe Y;( .

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:48

.
Laatst bijgewerkt door Foss op 18-07-11 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:49

Girlgamer schreef:
Een nieuwsbericht van 3 regels... En iemands leven is voorbij...

:j Inderdaad..
Jeetje, dat is echt even schrikken voor de toeschouwers en nabestaanden :(:) ;(

Sterkte!!

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:51

Wat een vreselijk ongeluk.
Heel veel sterkte voor de nabestaanden en voor degenen die erbij waren.

Ik denk dat, als ze ter plaatse was overleden, de wedstrijd zeker stop werd gezet.
Maar aangezien ze nog leefde toen ze me de helikopter vertrok is het de juiste beslissing geweest om het CC voort te zetten.
Bij ons op LR zou het tenminste wel zo gaan.
Is de gewonde ruiter per ambulance weggevoerd dan gaat de wedstrijd weer door.
Neemt niet weg dat ik zeker geloof dat de hele organisatie er van ondersteboven is..

Cap/hoed..tja wat maakt dat NU nog uit...
Misplaatste discussie

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:52

Raggel schreef:
Maar wat ik me dan afvraag, als ze met S&T reed natuurlijk, waarom krijg je zo'n paard niet stop/op de volte getrokken?Hou absoluut niet van rijden op stang, maar op dat moment mag je toch wel eens ff heel hard de handrem aantrekken, dan aan 1 kant, dan stopt zo'n beest toch wel dat je er in ieder geval vanaf kan op een of andere manier..

als ze gaan, dan gaan ze. En het was een situatie waarin niemand van zichzelf weet hoe hij of zij zal reageren.
Ik weet dat ik me niet zal laten vallen, want ik heb zoiets ook al eens meegemaakt (en na 3km kreeg ik het paard eindelijk terug, was gelukkig op een bospad zonder auto's). Maar hoe ik zal sturen of trekken op een groot terrein weet ik niet.
En dat weten velen hier op bokt niet.
In een panieksituatie reageer je gewoon anders.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:53

Heel veel sterkte voor de nabestaande!
Wat een vreselijk ongeval!

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:55

Raggel schreef:

Dat deed ze normaal ook als hij een sprintje trok. Alleen zat ze nu zoals ik begrepen heb in een baan met aan de ene kant trailers en de andere kant afrastering en heeft ze hem niet op de volte kunnen zetten. Zijn van die momentopnames dat je toch je paard niet wilt verwonden door hem de afrastering in te trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:55

Dit is toch je ergste nachtmerrie...... pff wat erg zeg. Heeel erg veel sterkte voor de nabestaanden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:56

Paard had dit gedrag overigens vaker vertoond lees ik?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:01

Wat verschrikkelijk zeg! Veel sterkte aan de nabestaanden toegewenst!

En die capdiscussie vind ik echt niet op zijn plaats!

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:02

germie schreef:
Paard had dit gedrag overigens vaker vertoond lees ik?

Hij gaat zoals vele paarden wel eens een versnelling hoger als hij schrikt, maar tot nu toe niet oncontroleerbaar. Zoals al eerder geschreven: wrong time wrong place

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:02

Wat een vreselijk ongeval. Heel veel sterkte voor alle nabestaanden en degenen die het hebben zien gebeuren.

Een paard in paniek is niet te stoppen. Daarnaast, je kunt er nog zoveel bitten inhangen, dit doet het paard juist zeer in de mond als je eraan gaat lopen trekken waardoor de kans dat hij nog harder gaat aardig aanwezig is.

Vreselijk dat dit zo heeft moeten aflopen.