Mindim schreef:annastasia schreef:
Ik had het filmpje een paar posts naar boven al geplaatst
Heb verder alle posts gezien, maar die van jou niet.
Sorry,
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Colway schreef:manubres schreef:Tsjonge...25 jaar...waarom zolang een paard laten doorwerken en niet lekker met pensioen?
Waarom een fit paard met pensioen sturen? Paarden genieten niet van hun pensioen zoals wij mensen dat wel kunnen doen, paarden zijn gewoontedieren, dus zolang ze het fysiek en mentaal aankunnen is de dagelijkse structuur wat ze gewend zijn, het beste wat je ze bieden kan

) Logic schreef:Onze oude manegepony van 32 mocht lekker van zijn pensioen genieten na járen trouwe dienst.
Het beestje mankeerde nooit iets. Na een maand was hij bijna de helft van zijn gewicht kwijt en na nog een maand was hij er niet meer. Het oude gezegde "rust roest" dekt de lading meestal prima. De reacties wat het paard in hemelsnaam nog op straat deed, vind ik dan ook zeer ongepast.
Ook ik ken de politiepaarden in Groningen en ze hebben imo ook een beter leven dan menig particulier paard. Ze vinden hun werk prachtig en krijgen uitstekende verzorging. De meeste bronnen zeggen dat Fulco neerviel en dood was, anderen zeggen helaas dat hij door zijn achterhand zakte en probeerde op te staan wat niet meer lukte. Tuurlijk had hij beter rustig in zijn stal of in de wei kunnen gaan als het laatste het geval was. In het eerste geval zal het hem geen drol uitgemaakt hebben. Sterkte voor zijn berijder en de rest van het bereden korps. Mooi dat zijn foto er nog hangt.![]()
(Mensen met commentaar over het feit dat hij door de brandweer naar stal is gebracht: Soms liggen kadavers dagen langs de weg voordat Rendac kan komen. Beter laten liggen dan maar op de grote markt? Naast de geur die die dat opleverd, is het geen fijn gezicht, zeker niet voor een snackbar, laat staan het huis van Vindicat aan de andere kant, denk niet dat die hem rustig hadden laten liggen.)
Jolliegirl schreef:Wat is het nut van deze discussie?
Dat de politie in het vervolg geen 24 jarige paarden inzet?
Ik zou zeggen : Stuur ze een mailtje!
Deze discussie heeft geen nut. het paard is dood.
pinuts schreef:wat sneu.. en een mooi einde vind ik het ook niet. Natuurlijk is het fijn dat het paard ineens dood was, maar om zo op straat te knallen, met allemaal mensen eromheen, en dan nog opgetakeld worden door de brandweer.. gadverdamme. Denk dat baasje en paard dit liever op stal/ in het weiland zagen gebeuren... Maargoed dat heb je niet in de hand he.. Had het ook mooier voor het paard gevonden dat ie stierf terwijl ie lekker stond te grazen dan aan het werk zijn.. maar blijkbaar vinden velen dit een mooie dood?
manubres schreef:Goh!...jij moet in de regering gaan zitten...kunnen alle mensen die nog fit zijn lekker doorwerken...tot hun 80e ofzo!
manubres schreef:Jolliegirl schreef:Wat is het nut van deze discussie?
Dat de politie in het vervolg geen 24 jarige paarden inzet?
Ik zou zeggen : Stuur ze een mailtje!
Deze discussie heeft geen nut. het paard is dood.
Waarom zou je geen discussie mogen voeren over de pensioenleeftijd van een paard?
Voor dit paard heeft het geen nut daar heb je gelijk in, maar wel voor de anderen.
Sjors493 schreef:reactie op die foto van iemand: 'Belachelijk, zo'n beestje met deze leeftijd zou om dit tijdstip op stal moeten zijn.' . En daar ben ik het wel mee eens, eigenlijk best wel sneu!
Sterkte voor de nabestaande!
Sjors493 schreef:reactie op die foto van iemand: 'Belachelijk, zo'n beestje met deze leeftijd zou om dit tijdstip op stal moeten zijn.' . En daar ben ik het wel mee eens, eigenlijk best wel sneu!
Mindim schreef:Sjors493 schreef:reactie op die foto van iemand: 'Belachelijk, zo'n beestje met deze leeftijd zou om dit tijdstip op stal moeten zijn.' . En daar ben ik het wel mee eens, eigenlijk best wel sneu!
Waarom moeten oude paarden in vredesnaam op stal? Worden ze niet beter van hoor.
Rellen gebeuren hier amper in het noorden en wie zegt dat hij geen op zijn leeftijd afgepaste ronde had?