Vijfentwintig jaar oud politiepaard sterft in het harnas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:28

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:22

Sterkte voor de mensen die voor hem gezorgd hebben , en degene die de diensten met Fulco deed :(:) hij zal gemist worden , wens jullie dierbare herinneringen toe , want wat zal hij met plezier gewerkt hebben.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:35

Colway schreef:
manubres schreef:
Tsjonge...25 jaar...waarom zolang een paard laten doorwerken en niet lekker met pensioen?

Waarom een fit paard met pensioen sturen? Paarden genieten niet van hun pensioen zoals wij mensen dat wel kunnen doen, paarden zijn gewoontedieren, dus zolang ze het fysiek en mentaal aankunnen is de dagelijkse structuur wat ze gewend zijn, het beste wat je ze bieden kan

Goh!...jij moet in de regering gaan zitten...kunnen alle mensen die nog fit zijn lekker doorwerken...tot hun 80e ofzo!

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:37

Jolliegirl schreef:
manubres schreef:
Tsjonge...25 jaar...waarom zolang een paard laten doorwerken en niet lekker met pensioen?

Zo.. spuit 11 komt om de hoek..... :roll:

Noem me maar spuit 41......

pinuts

Re: Vijfentwintig jaar oud politiepaard sterft in het harnas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:10

wat sneu.. en een mooi einde vind ik het ook niet. Natuurlijk is het fijn dat het paard ineens dood was, maar om zo op straat te knallen, met allemaal mensen eromheen, en dan nog opgetakeld worden door de brandweer.. gadverdamme. Denk dat baasje en paard dit liever op stal/ in het weiland zagen gebeuren... Maargoed dat heb je niet in de hand he.. Had het ook mooier voor het paard gevonden dat ie stierf terwijl ie lekker stond te grazen dan aan het werk zijn.. maar blijkbaar vinden velen dit een mooie dood?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:14

Lampekap, volgens mij hebben de paarden er erg veel plezier in. Dat straalt er meestal ook vanaf.
En met een paard dwing je bij escalaties veel meer respect af dan de voet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:42

manubres schreef:
Noem me maar spuit 41......

Grapje *\o/*

Logic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:49

Onze oude manegepony van 32 mocht lekker van zijn pensioen genieten na járen trouwe dienst.
Het beestje mankeerde nooit iets. Na een maand was hij bijna de helft van zijn gewicht kwijt en na nog een maand was hij er niet meer. Het oude gezegde "rust roest" dekt de lading meestal prima. De reacties wat het paard in hemelsnaam nog op straat deed, vind ik dan ook zeer ongepast.

Ook ik ken de politiepaarden in Groningen en ze hebben imo ook een beter leven dan menig particulier paard. Ze vinden hun werk prachtig en krijgen uitstekende verzorging. De meeste bronnen zeggen dat Fulco neerviel en dood was, anderen zeggen helaas dat hij door zijn achterhand zakte en probeerde op te staan wat niet meer lukte. Tuurlijk had hij beter rustig in zijn stal of in de wei kunnen gaan als het laatste het geval was. In het eerste geval zal het hem geen drol uitgemaakt hebben. Sterkte voor zijn berijder en de rest van het bereden korps. Mooi dat zijn foto er nog hangt. :j :)

(Mensen met commentaar over het feit dat hij door de brandweer naar stal is gebracht: Soms liggen kadavers dagen langs de weg voordat Rendac kan komen. Beter laten liggen dan maar op de grote markt? Naast de geur die die dat opleverd, is het geen fijn gezicht, zeker niet voor een snackbar, laat staan het huis van Vindicat aan de andere kant, denk niet dat die hem rustig hadden laten liggen. := )

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:54

Logic schreef:
Onze oude manegepony van 32 mocht lekker van zijn pensioen genieten na járen trouwe dienst.
Het beestje mankeerde nooit iets. Na een maand was hij bijna de helft van zijn gewicht kwijt en na nog een maand was hij er niet meer. Het oude gezegde "rust roest" dekt de lading meestal prima. De reacties wat het paard in hemelsnaam nog op straat deed, vind ik dan ook zeer ongepast.

Ook ik ken de politiepaarden in Groningen en ze hebben imo ook een beter leven dan menig particulier paard. Ze vinden hun werk prachtig en krijgen uitstekende verzorging. De meeste bronnen zeggen dat Fulco neerviel en dood was, anderen zeggen helaas dat hij door zijn achterhand zakte en probeerde op te staan wat niet meer lukte. Tuurlijk had hij beter rustig in zijn stal of in de wei kunnen gaan als het laatste het geval was. In het eerste geval zal het hem geen drol uitgemaakt hebben. Sterkte voor zijn berijder en de rest van het bereden korps. Mooi dat zijn foto er nog hangt. :j :)

(Mensen met commentaar over het feit dat hij door de brandweer naar stal is gebracht: Soms liggen kadavers dagen langs de weg voordat Rendac kan komen. Beter laten liggen dan maar op de grote markt? Naast de geur die die dat opleverd, is het geen fijn gezicht, zeker niet voor een snackbar, laat staan het huis van Vindicat aan de andere kant, denk niet dat die hem rustig hadden laten liggen. := )

Wie zegt dat een paard met pensioen laten gaan alleen op de wei neerzetten is? Beweging is altijd goed, maar politiewerk is niet altijd ontspanning daar komt ook stress bijkijken. Wat ik begreep werd hij nog allround ingezet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:58

Wat is het nut van deze discussie?
Dat de politie in het vervolg geen 24 jarige paarden inzet?
Ik zou zeggen : Stuur ze een mailtje!

Deze discussie heeft geen nut. het paard is dood.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:34

Jolliegirl schreef:

Waarom zou je geen discussie mogen voeren over de pensioenleeftijd van een paard?
Voor dit paard heeft het geen nut daar heb je gelijk in, maar wel voor de anderen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:53

Start daar lekker een topic over, dit is een nieuwstopic over een paard dat dood is gegaan en niet een topic over wat de pensioenleeftijd is van een paard. Ieder mens en ieder paard kan een hartstilstand krijgen, hoe gezond je ook leeft.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:56

Wow, wat een reacties hier ineens!
Ik heb zelf stage gelopen bij de bereden politie, niet in Groningen. Maar die paarden daar hebben het echt beter dan menig eigen paard. Solarium, elke dag goede verzorging, paarden in goede conditie, en ze vonden het werk nog geweldig ook.
Erg afwisselend, ene dag de weg op, dan weer dressuur, dan weer springen, van alles wat. Om ze zo allround mogelijk te houden. Als de paarden een zware dag hadden gehad, kregen ze daarna netjes vrij en werden ze rustig los gelongeerd, ik zie er geen punt in hoor :Y)
En al die mensen die om ze heen komen, daar geven die paarden niets om hoor. Ze zijn goed getraind en letten gewoon goed op hun ruiter. Zoals ik al eerder zei, het zijn echt partners van elkaar en super op elkaar ingespeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:40

pinuts schreef:
wat sneu.. en een mooi einde vind ik het ook niet. Natuurlijk is het fijn dat het paard ineens dood was, maar om zo op straat te knallen, met allemaal mensen eromheen, en dan nog opgetakeld worden door de brandweer.. gadverdamme. Denk dat baasje en paard dit liever op stal/ in het weiland zagen gebeuren... Maargoed dat heb je niet in de hand he.. Had het ook mooier voor het paard gevonden dat ie stierf terwijl ie lekker stond te grazen dan aan het werk zijn.. maar blijkbaar vinden velen dit een mooie dood?

Tja helaas heb je de keuze niet altijd he. Voor het zelfde geld was ie in de trailer neergevallen op weg voor een ontspannende rit in het bos. Dus een beetje een vreemde reactie. Paard heeft de vele omstanders en het takelen niet meegekregen hoor. Hoe denk je dat een paard door de rendac wordt opgehaald, met een fluwelen grijper? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:43

manubres schreef:
Goh!...jij moet in de regering gaan zitten...kunnen alle mensen die nog fit zijn lekker doorwerken...tot hun 80e ofzo!

Wat heeft dat er nu weer mee van doen? Volgens de politie was hij qua gedrag nog geen 24 hoor! Ook paarden van 6 klappen met een hartaanval neer. Zelf mensen van onder de 30.
Weet jij veel hoe er met dit paard werd omgegaan, hoe zijn dagindeling was, hoeveel uurtjes hij nog draaide, hoeveel plezier hij had?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:45

manubres schreef:
Jolliegirl schreef:

Waarom zou je geen discussie mogen voeren over de pensioenleeftijd van een paard?
Voor dit paard heeft het geen nut daar heb je gelijk in, maar wel voor de anderen.

Ik zou zo zeggen, richt je pijlen op dieren die echt in nood zitten of bel de dierenbescherming :roll:

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:45

reactie op die foto van iemand: 'Belachelijk, zo'n beestje met deze leeftijd zou om dit tijdstip op stal moeten zijn.' . En daar ben ik het wel mee eens, eigenlijk best wel sneu!

Sterkte voor de nabestaande!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:47

Sjors493 schreef:
reactie op die foto van iemand: 'Belachelijk, zo'n beestje met deze leeftijd zou om dit tijdstip op stal moeten zijn.' . En daar ben ik het wel mee eens, eigenlijk best wel sneu!

:=

In het "wild" staan ze ook niet 's nachts veilig op stal hoor. Een paard slaapt niet per definitie in de nacht dacht ik :+

Knakker

zielig, wat een naar gezicht zo'n paard op straat met een deken er over heen....

Anoniem

Sjors493 schreef:

Waarom moeten oude paarden in vredesnaam op stal? Worden ze niet beter van hoor.
Rellen gebeuren hier amper in het noorden en wie zegt dat hij geen op zijn leeftijd afgepaste ronde had?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:51

Mindim schreef:
Sjors493 schreef:

Waarom moeten oude paarden in vredesnaam op stal? Worden ze niet beter van hoor.
Rellen gebeuren hier amper in het noorden en wie zegt dat hij geen op zijn leeftijd afgepaste ronde had?

of op de weide/bak/ect.....
nou als je zo vroeg 's morgens op pad moet dan lijkt me niet dan hij/zij een 'afgepaste ronde' had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:54

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:56

Sjors493 schreef:
of op de weide/bak/ect.....
nou als je zo vroeg 's morgens op pad moet dan lijkt me niet dan hij/zij een 'afgepaste ronde' had.

Haha, want een paard slaapt van 23.00 tot 8.00??? Tijdstip maakt niet uit hoor, misschien loopt ie de helft van wat een ander politiepaard doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:08

Knakker schreef:
zielig, wat een naar gezicht zo'n paard op straat met een deken er over heen....

Doen ze ook met verkeersslachtoffers die het leven hebben verlaten!

Is naar maar beter een deken er over dan open en bloot laten liggen lijkt mij!

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:07

Leuk filmpje Mindim, volgens mij is dat hem idd in de paddock (en rond 50 sec in de stapmolen?). Heel toevallig is het eerste stukje van de opname op het filmpje juist de plek waar hij overleden is, voor de Pearl op de hoek van de Poelestraat.