Duitse dressuurequipe wint met overmacht de landenwedstrijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein_el

Re: Duitse dressuurequipe wint met overmacht de landenwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 00:39

Jeetje wat een gezeur! Ga je ergens anders druk om maken..

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 00:39

Zidore schreef:
ppfff lekkere discussie hier!

weet iemand waar Uusminka is gebleven?? Dat zou toch de 'nieuwe totilas" voor edward moeten worden?

staat niet meer op de site??

Ja, inderdaad! Las dat stukje over de Vissers en dat zij door Gal wordt/werd gereden en nog beter dan Totilas zou zijn.....
Het zou toch een bak zijn als Edward Toot kon verslaan met zijn bloedeigen zus!!!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 00:41

zou inderdaad geweldig zijn

maar ik kan nergens op het net iets over haar vinden?

zou ze het goed doen en zou hij haar binnenkort prix st. georges kunnen starten?

zou ze verkocht zijn?

zou ze gedekt zijn ofzo

of terug naar de fokker/vorige eigenaar

ik ben zooo benieuwd!!!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 00:42

Nouja waarschijnlijk als ze 6+ is, aan dat stuk te lezen. Weet niet of ze dat al is?

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 00:43

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 00:48

Kom net uit mijn werk...wat een vreselijke discussies hier!
Mijn mening:
De nederlanders moeten BETER om duitsland te verslaan.
En zoals Rath Toot heeft gereden zijn ze nog wel te verslaan.
Vond het een nette proef van Rath, de beste tot nu toe die ik van hem heb gezien, maar met weinig passie en energie.
Tango laat het een beetje zitten in de piaffe en galop...maar zie hem toch liever dan Nadine. Zit toch nog steeds te wachten op een nog betere combi met HP....Vivaldi of Johnson.
Sisther vond ik eigenlijk heel ontspannen tonen, oftewel wat weinig voorwaarts..had steeds het idee dat ze uit de galop viel.
Ik denk toch dat het heel moeilijk wordt (ook voor Gal) om heel hoog met haar te gaan scoren.
Misschien dat Edward toch voor Interfloor Next One moet kiezen.....al spreekt dit paard me ook niet echt aan.
Jammer dat hij de volle zus van Toot niet meer rijdt. Of wordt het met opzet van de site gehouden en uit de schijnwerpers om straks een droomdebuut te maken????
Mmmmm...dream on.....
Dat ga ik zo maar eens doen, lekker naar bedje. Weet iemand wanneer de Special en Kur worden gereden?

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 01:10

Duitsland heeft m.i. terecht gewonnen. Rath heeft nu wel een prima proef neergezet met Toot en de Nederlanders hebben zich niet van hun allerbeste kant laten zien, dat is gewoon een feit.
Overigens ben ik er wel van overtuigd dat Totilas zou winnen met welke ruiter die op topniveau rijdt dan ook. Als hij naar Zweden was verkocht, dan won Zweden. Was hij naar Engeland verkocht, dan won Engeland. Nu is het Duitsland die hem heeft en dat is voor sommigen misschien wrang vanwege de aloude concurentiestrijd. Ik lig er verder niet wakker van wie er wint. Ik kijk graag naar mooie dressuur en dat krijgen we nu zeker voorgeschoteld..

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 01:14

oeh dat zou ook kunnen manubres!! dat zou helemaal vet zijn! komt ie ff langs met de zus van Toot! Ik heb ook al hoop voor de veulens van Totilas, kan niet wachten tot we 8 jr. verder zijn! (wou dat sjef zoiets eens zei ipv gelijk hebben :D ) Dat het nu wat minder gaat, ach jammer dan, nederland heeft zich als dressuursportland echt wel bewezen.

hoop ook op het beste voor HP, vivaldi zou ook gaaf zijn.

next one vind ik ook echt geen mooi/aansprekend paard. maar goed, ik vind parcival ook niet mooi
(zeg ik niet hardop hoor voordat bokt over me heenvalt!)
Ik weet dat je het ook niet mag zeggen van een merrie op dat niveau, maar een veulen van Sisther.. zou dat niet iets bijzonders op kunnen leveren? jammer dat voice (nog?) niet zulke mooie bewegingen heeft, dat is wel een mooi plaatje natuurlijk. Wie weet dat dat de topper voor de toekomst wordt? Hij toont echt schitterend vind ik!

Muca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 01:24

Rath heeft een geweldige proef neergezet.... Hij was vandaag gewoon de beste..... Nederland heeft vandaag niet optimaal gepresteerd, maar dat heeft Duitsland en Engeland ook niet... Ik denk dat we gewoon eerlijk moeten zijn en moeten beseffen dat andere landen op dit moment gewoon een beter team kunnen neerzetten dan wij....
En dat Rath een kant en klaar paard voorgeschoteld, heeft gekregen, moet ook maar eens afgelopen zijn..... Deze jongen kan wel degelijk heel erg goed paardrijden....... in ieder geval een stuk beter dan velen aan de zijlijn en bijna iedereen hier op Bokt......

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 01:34

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 07:58

Zidore schreef:
edit: na het zien van dit filmpje neem ik terug wat ik eerder schreef http://www.edwardgal.nl/?p=11&id=701&l=NL

PRACHTIG!...maarre haalt het toch echt niet bij de bewegingen van Toot...vind ik...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 08:00

Uusminka staat al maanden niet meer bij Edward op stal :)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 08:08

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 08:09

Ik denk persoonlijk dat Voice eraan zit te komen.. Paard doet het enorm goed met Edward en denk dat het een veelbelovende combinatie is. Ook op het karakter van Voice kan je iets meer bouwen dan de net iets te gespannen Sisther.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 08:16

ik vond het rath zijn beste rit! echt een heeel grote verbetering met de andere proeven! veeel meer van achteruit, veel meer expressie ja helemaal goed :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 08:33

Mag ik zeggen dat ik een stukje rust mis in de kuur en bij totilas.
Heb alleen het filmpje gezien als deze eerder hier is gepost, maar het komt bij mij een beetje overhaast over.

Verder mooie proef je ziet de combi ieder proef weer groeien +:)+

Jammer van het nederlandse team. Heeft iemand toevallig al filmpjes gezien van de Nederlanders, heb al even lopen google maar niet kunnen vinden :)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 08:36

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 08:43

Cayenne schreef:
Uusminka staat al maanden niet meer bij Edward op stal :)

Waar is ze gebleven dan?...ook naar Duitsland verkocht????

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 08:52

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 08:58

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:14

ik ben blij dat de meesten het vertrek van Toot goed kunnen hebben, ik heb er nog steeds moeite mee. Kan roepen tegen mezelf: get a Life, heb ik ook echt, druk genoeg, maar toch. Kan wel eerlijk zeggen dat Rath groeiende is met Toot. Vond het een prima gereden GP. En zie het ook graag beter worden, want wat zou er met Toot gebeuren, als dat niet lukte?

Maar dat hele media circus eromheen, die brallende zichzelf op de borst slaande luitjes, hun Toto dit en dat...Ja, vind ik moeilijk. Voor mijn gevoel vergeten ze een stukje. Want je kunt wel blijven zeggen, we moeten maar eens ophouden te zeggen, Rath klimt op een kant en klaar paard, het is toch ergens zo. Het is heel wat anders, om een paard op te leiden, en de vruchten te plukken, dan op de manier waarop Rath het doet.En als ik dan lees dat Gal zich afzonderde, dan leef ik mee. Toot was voor hem meer dan een te rijden paard. En ja, het gebeurt, dat verkopen, en ja, het hoort erbij, maar sommige appels zijn wel heel zuur.

En met Sisther wil het hem maar niet helemaal lukken, zoals hij zegt, die spanning af te laten vloeien. Hoewel ik het al een hele mooi GP vond., wetende dat ze een stresskip is. Ik mis bij Gal momenteel een beetje...stralen. En dat, en het gebral rondom Toot...Mwah, ben heel wat zakelijke dingen gewend, maar dit grijpt een beetje in.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:17

Wel erg jammer.
|( Ze zeggen geld maakt niet gelukkig en dan totilas weg en de nlse dressuur ongelukkig. Hoop dat er in nl super veel goede paarden worden geboren opgeleid enz, en dat we duitsland weer onders ons kunnen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:18

luve_rozes schreef:
ik ben blij dat de meesten het vertrek van Toot goed kunnen hebben, ik heb er nog steeds moeite mee. Kan roepen tegen mezelf: get a Life, heb ik ook echt, druk genoeg, maar toch. Kan wel eerlijk zeggen dat Rath groeiende is met Toot. Vond het een prima gereden GP. En zie het ook graag beter worden, want wat zou er met Toot gebeuren, als dat niet lukte?

Maar dat hele media circus eromheen, die brallende zichzelf op de borst slaande luitjes, hun Toto dit en dat...Ja, vind ik moeilijk. Voor mijn gevoel vergeten ze een stukje. Want je kunt wel blijven zeggen, we moeten maar eens ophouden te zeggen, Rath klimt op een kant en klaar paard, het is toch ergens zo. Het is heel wat anders, om een paard op te leiden, en de vruchten te plukken, dan op de manier waarop Rath het doet.En als ik dan lees dat Gal zich afzonderde, dan leef ik mee. Toot was voor hem meer dan een te rijden paard. En ja, het gebeurt, dat verkopen, en ja, het hoort erbij, maar sommige appels zijn wel heel zuur.

En met Sisther wil het hem maar niet helemaal lukken, zoals hij zegt, die spanning af te laten vloeien. Hoewel ik het al een hele mooi GP vond., wetende dat ze een stresskip is. Ik mis bij Gal momenteel een beetje...stralen. En dat, en het gebral rondom Toot...Mwah, ben heel wat zakelijke dingen gewend, maar dit grijpt een beetje in.

Ik ben het helemaal met je eens. Trouwens, ik vind EG sowieso meer een hengstenman (net als dat ik andere mensen juist totaal géén hengstentypes vind). Ik ben in afwachting van hem i.c.m. Voice... :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-11 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:18

Beetje gemeen...maar toch voor degene die nog even willen genieten van Totilas toen het nog ONS succes was.
Wat een KIPPEVEL!....

http://youtu.be/nR8SCS2_kI8

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:23

Ik gun Edward ook zo ontzettend weer een nieuw supergoed paard...maar Totilas is echt uniek denk ik.
Als je de paarden in Aken zag, waren er super paarden bij. Maar geen een die alles in het pakketje had. De een kan niet stappen, de ander niet stilstaan of piafferen, sommige lopen super maar zijn te angstig....en Toot heeft het allemaal, hij kan super bewegingen in alle onderdelen, stilstaan, stappen en cool in de kop...
Tuurlijk hoop je op goede nakomelingen van Toot, maar dan ben je 9-10 jaar verder voordat je ze kan uitbrengen....misschien iets voor Yannick Janssen????