'Succes van Totilas kan ook nadelen geven voor sport' *clip*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:46

astridastrid schreef:
Uhh, hoe is Anky begonnen? Al het begin is klein, wat niet is, kan nog komen voor "Totilas"...
Enfin, genoeg off-topic lijkt mij zo.

Citaat:
The Tack Factory B.V. is producent en distributeur van ANKY® Technical Casuals, ATC®, ATC Sports® en ANKY® Fashion. Het bedrijf werd in 1998 opgericht door Anky van Grunsven en haar partner Sjef Janssen wegens de behoefte aan modieuze, comfortabele en kwalitatief hoogwaardige rijkleding en aanverwante ruitersportartikelen.

Sowieso al een heel ander idee waarmee Anky is gestart.
En ik moet zeggen, heb het t-shirt toen op die site gezien, doe mij dan maar een Anky shirtje, dat stofje is een stuk fijner als je wilt trainen. Dit zijn gewone katoenen (95%) shirts. Wat dat betreft is het al gemaakt met een heel ander doeleinde.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:47

@ Ayasha: Ik heb ook niet gezegd dat de duitsers dat gedaan hebben, maar wel dat Rath het blijkbaar ziet als divagedrag.

Dat het is verpest is, moge duidelijk zijn. Dat ze er daar mee doorgaan... Tja, daar hebben we helaas niets over te zeggen ;)

Ayasha
Blogger

Re: 'Succes van Totilas kan ook nadelen geven voor sport' *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:22

Sja diva gedrag klinkt nu eenmaal leuker dan asociaal. Totilas wordt in vrijwel elk bericht vermenselijkt.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:46

Ayasha schreef:
Sja diva gedrag klinkt nu eenmaal leuker dan asociaal. Totilas wordt in vrijwel elk bericht vermenselijkt.

Precies dat denk ik ook! Dat mensen Totilas als zo'n god zien vind ik gewoon eng. Dan denk ik echt 'Het is gewoon een zwarte hengst die een aardig staaltje dressuur kan laten zien' Het blijft een paard hoor? Ik zie hem niet anders als een pony'tje met een bol buikie die in de wei loopt.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:59

Janine1990 schreef:
En ik moet zeggen, heb het t-shirt toen op die site gezien, doe mij dan maar een Anky shirtje, dat stofje is een stuk fijner als je wilt trainen. Dit zijn gewone katoenen (95%) shirts. Wat dat betreft is het al gemaakt met een heel ander doeleinde.

De spullen van Anky hebben ook geen levensgrote foto van haar en haar paarden erop := Bij de totilas-spullen is dat wel zo ( :r )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:02

antje_vip schreef:
Janine1990 schreef:

De spullen van Anky hebben ook geen levensgrote foto van haar en haar paarden erop := Bij de totilas-spullen is dat wel zo ( :r )

Dat ene shirt van 119 euro niet hoor... Of ben ik nu gek?

unicornus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:04

Totilas was, ondanks de muziek keuze :roll: , een super combi met edward! /3
Top paard en top ruiter die samen werkten!! Totilas moet terug naar edward!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 18:08

De muziekkeuze is gewoon een kwestie van smaak en kun je verder eigenlijk niet over oordelen :)

alielle190

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 11:34

belachelijk duur voor een shirt :o
het is wel een geweldig paard jammer dat erdward er niet meer op rijd

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:36

antje_vip schreef:
Janine1990 schreef:

Maar zeg nou zelf. Rath's gezicht op een shirtje is ook wat florisanter dan die van Anky!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:46

Ik vind Rath een beetje een uitmelker, een beetje shirts voor een hoop geld gaan verkopen met foto's van zijn paard erop.. beetje te commercieel zoiets..

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:48

Vergeet niet, dat hij wel moet van zijn sponsors. Hij heeft die shirts niet zelf ontworpen en verdient er maar heel weinig aan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:50

Eddy_Rocks schreef:
Ik vind Rath een beetje een uitmelker, een beetje shirts voor een hoop geld gaan verkopen met foto's van zijn paard erop.. beetje te commercieel zoiets..

Correctie; PS
Rath heeft hier bitter weinig aan te zeggen vrees ik.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:51

Ayasha schreef:
Eddy_Rocks schreef:

Correctie; PS
Rath heeft hier bitter weinig aan te zeggen vrees ik.

Ja, ook dat. Ze moeten het gewoon een beetje normaal houden allemaal.. Maar, hij moet natuurlijk zijn miljoenen terug verdienen :')

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:54

Ik wilde er eigenlijk alleen mee zeggen, dat Rath vaak wordt afgeschilderd als iemand, die overal een graantje uit meepikt.
Veel mensen vergeten, dat er een heleboel mensen en bedrijven om hem heen zijn, die weliswaar zijn sport mogelijk maken, maar die ook heel veel eisen aan hem stellen.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:08

Ze verdienen er allemaal aan, Linnsenhof, PS, en Rath. Maar dat is overal zo. Het is alleen zo enorm overdreven, maar dat vinden de mensen in de paardensport, met name dressuur, alleen maar prachtig volgens de pers, want paardensport staat weer in de picture. Dus er wordt geld verdiend. PS staat volgens de pers überhaupt bekend als een zakenman, en die lees je dan, berekend echt wanneer ze T weer terug verdiend hebben. Over drie jaar.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:16

En waarom zou PS niet? Hij moet toch zijn boterham verdienen?
Ik snap gewoon niet, dat mensen zich zo druk maken om dit voorval terwijl er in de wereld zo veel zakenmannen zijn, waar niemand zich druk om maakt.
Het thema Harry Potter bijvoorbeeld wordt ook uitgemolken, maar daar maakt ook niemand zich druk om!

Trouwens heel vaak hoor ik: Totilas is het meest bekende paard op de wereld op dit moment, maar als ik in mijn omgeving aan mensen (die niets met de paardensport te maken hebben) vraag of ze weten wie Totilas is, dan hebben ze 9 van de 10 keer geen idee of gokken, dat het een paard is omdat ze weten, dat ik iets met paarden heb.
Vraag je: Wie is De Sjiem, dan weten 9 van de 10 mensen het!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:18

Nou, Tendance, ik vind het uitmelken van een concept toch heel anders dan het uitmelken van een levend wezen.

Edit: even naam goed gespeld :o

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:19

Totilas heeft hier geen last van hoor!
Die staat (hoop ik voor hem) lekker in zijn weilandje te grazen of is aan het werk.
Denk je nu echt, dat hij er iets van meekrijgt dat ie op een t-shirt staat?

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:14

Ik zeg dus ook; dat is overal zo.En er gaan zo veel vervelende dingen op de wereld rond, maar dit ligt nu eenmaal in mijn interesse veld. Dus reageer je erop. Ken idd ook genoeg niet paardenlui, die T niet eens kennen. Persoonlijk vind ik niet per direct dat T uitgemolken wordt, het paard dan. Hoewel als je leest, als het waar is, hoe veel hij bekeken mag worden, zou ik als paard er horendol van worden.

En wat dan het circus verder aangaat, vind ik het wel a bit to much. Het is wel met een zo duidelijke doelstelling, dat ik het niet echt netjes meer vind, klasseloos. Wees eerlijk, de invloed ervan kun je niet uitpoetsen, juryleden blijven oa ook mensen.Het is gewoon zoals het afgeschildert wordt, gebracht wordt, een hype.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:27

Eddy_Rocks schreef:
Ja, ook dat. Ze moeten het gewoon een beetje normaal houden allemaal.. Maar, hij moet natuurlijk zijn miljoenen terug verdienen :')

Dat gaat hem niet lukken en als er markt voor is, kan je het amper PS alleen kwalijk nemen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:29

Ik denk, dat er meer geld terugverdiend wordt, dan dat wij denken.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:32

Tendance schreef:
Die staat (hoop ik voor hem) lekker in zijn weilandje te grazen of is aan het werk.

Ik zeg het niet zo handig. Ik denk dat Totilas ook echt wel goed verzorgd wordt. Alleen denk ik wel dat bijv. qua rust voor dat paard het er de schijn van heeft dat het commerciële belang voorrang heeft op het paard zijn belang. Kijk naar de korte periode waarop hij weer in de ring moest verschijnen, alle persconferenties, de ridder-fotoshoot en de andere fotoshoots voor weer een nieuw shirtje, volop in de dekdienst, etc.

Laat ik het voorzichtig verwoorden: ik denk zeker niet dat hij het slecht heeft, maar ik denk ook niet dat hij altijd op de eerste plaats staat. Er moet geld verdiend worden. En als dat niet het geval is, wordt in ieder geval (hetzij vanuit PS, hetzij vanuit team Rath) wel die indruk gewekt.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:37

mylittlejoy schreef:
Tendance schreef:

Ik zeg het niet zo handig. Ik denk dat Totilas ook echt wel goed verzorgd wordt. Alleen denk ik wel dat bijv. qua rust voor dat paard het er de schijn van heeft dat het commerciële belang voorrang heeft op het paard zijn belang. Kijk naar de korte periode waarop hij weer in de ring moest verschijnen, alle persconferenties, de ridder-fotoshoot en de andere fotoshoots voor weer een nieuw shirtje, volop in de dekdienst, etc.

Laat ik het voorzichtig verwoorden: ik denk zeker niet dat hij het slecht heeft, maar ik denk ook niet dat hij altijd op de eerste plaats staat. Er moet geld verdiend worden. En als dat niet het geval is, wordt in ieder geval (hetzij vanuit PS, hetzij vanuit team Rath) wel die indruk gewekt.

Hij heeft zijn eigen grooms, meer dan 1, die 24/7 voor hem klaar staan (voor Totilas). De beste artsen om hem heen, voor als hem een scheet dwars zit en voedsel dat op hem afgemeten is... Menig manegepaard heeft het over het algemeen minder goed!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:39

Tendance schreef:
Hij heeft zijn eigen grooms, meer dan 1, die 24/7 voor hem klaar staan (voor Totilas). De beste artsen om hem heen, voor als hem een scheet dwars zit en voedsel dat op hem afgemeten is... Menig manegepaard heeft het over het algemeen minder goed!

En om die reden denk ik dat dat terug verdienen wel mee valt, vergeet ook zijn beveiliging enz niet :D