Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Esprit4 schreef:soms zou je willen dat de doodstraf voor dit soort mensen nog bestond

Rust in vrede paardje
Melanie5 schreef:En toch kan ik het niet laten om te zeggen dat ik NIET verbaasd ben dat dit zigeuners waren. Er is een reden dat dit volk nergens meer welkom is. Naast stelen, bedreigen, vervuilen, is ook mishandeling niet vreemd voor ze.
Als zo'n beest dan toch dood moet, schiet hem dan door zijn hoofd, dat is nog altijd sneller dan dit. Dit is gewoon vertier voor deze misbaksels.
Ik kan enigszins wel begrijpen dat omstanders niet ingrepen (had het zelf wel gedaan). Als jij daar als oudere of met kinderen loopt, is het echt gevaarlijk. Dit soort lui deinst niet terug voor geweld.
Er is maar 1 oplossing voor mensen die dit doen, blokje cement om de voetjes en lekker zwemmen.
daffie1986 schreef:Het gaat om een groep zigeuners/kampers, engelse term gipsy wordt gebruikt voor beide. Deze liggen al veel langer in conflict met de rspca om hun omgangswijze met paarden. Wordt het niet eens tijd om die mensen een verbod te geven op het houden van dieren? Dit blijft doorgaan. Er zijn in het verleden al veel conflicten geweest met deze groep wat dierenmishandeling betrefd, zo zijn er al eens dieren in de fik gestoken, bewerkt met messen en al dit soort praktijken. De groep "leeft" van dit dierenleed. Ik snap dan dus ook niet waarom de politie telkens weer aankomt als het te laat is. Nog schandaliger vindt ik het dat er maar 1 persoon heeft ingegrepen en de rest gezellig doorging met het uitlaten van zijn hond en dus dit "geweldige schouwspel" bleven bezichtigen. Stelletje niksnutten.

hoop dat het snel "dood" was om het even zo te zeggen, zodat het zo min mogelijk geleden heeft.. Alsnog is het voor dat dier een grote hel geweest.