Lamar schreef:Wat ik hier in de buurt van de boeren heb gehoord is dat er niks met de paarden aan de hand was (en iedere keer dat ik er langs reed zagen ze er ook goed uit), dat een deel pas bekapt was, maar na 14 paarden bekappen moet de smid ook stoppen om een andere dag weer terug te komen om verder te gaan. Die die nog niet bekapt waren hadden normale hoeven, niet veel te lang of omkrullend.
Bloedpaarden waren het niet. En dat ze zelfs pensionpaarden hebben meegenomen zonder er naar te vragen of kijken heeft veel kwaad bloed gezet hier in de buurt, dat doe je niet. En al helemaal niet het paard van een gehandicapt kind.
Die tinkerhengst hadden ze nog maar net, hij stond er nog maar 2 dagen werd mij verteld.
Machtsvertoon en -misbruik na weerwoord noemen ze het.
Hoezo bloedpaarden waren het niet....
heb je bewijs? Ik heb namelijk vernomen dat het wel zo was. En dat vele merries gedekt waren door de hengst die er al jaren loopt en dat er dus ook sprake is van inteelt onder deze dieren. Machtsvertoon en misbruik... ja ja..
Voor iedereen, wacht nog maar eens af tot november en rij er dan nog een keer langs om de overige paarden te bewonderen die er dan misschien nog staan. Tip, neem ook de achterzijde aan het kanaal even mee, daar bij de rollen prikkeldraad en verschimmelde verzuurde stukjes bermhooi. Hopelijk is de situatie verbeterd met minder paarden dan.. maar we zullen het zien.
Ik vraag me af of het geen mishandeling is, maar dat is een andere discussie... Hier is ook al een topic over geweest. Ik zou in ieder geval daar geen paard van willen hebben.