Ruiters plegen vluchtmisdrijf in Haaltert-Denderleeuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:16

Al met al is het een schande dat de ruiters zijn doorgereden.
Ik vind het echt een ontzettend raar verhaal.. Het lijkt of er hele stukken missen en worden achtergehouden.

Ik denk dat we wel kunnen gaan speculeren, maar dit zijn de dingen die ik zeker weet. Ik ben benieuwd naar het verhaal van de ruiters.

Rider01

Re: Ruiters plegen vluchtmisdrijf in Haaltert-Denderleeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:30

Eigelijk vind ik dat we een kaart moeten sturen, even laten zien dat niet alle ruiters asociaal zijn.

Het verhaal van de ruiters ben ik ook wel benieuwd naar.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:35

Bandida schreef:
Millanka schreef:
Dan kunnen we alleen nog maar hopen dat de ruiters hier op bokt zitten en ons het echte verhaal vertellen :+

Hun versie van het verhaal bedoel je ;)
En dan de ouders van het slachtoffer ook nog..

De ouders waren er zelf ook niet bij dus hun versie van het verhaal telt niet zo sterk mee als het verhaal van de kinderen, eventuele getuige en de ruiters zelf. Kinderen kunnen in dit geval sterk beinvloed worden door ouders, ik kan eroverheen gelezen hebben maar waren er getuigen? Die zal dan het meest objectief een getuigenis kunnen geven van iedereen.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:48

sevke schreef:
Mijn man werkt daar bij de politie. Het was geen beet, maar een trap.

En je man heeft geen geheimhoudingsplicht? Of geld dat niet voor vrouwen van..? Jouw man hoort dit eens met jou te bespreken laat staan dat je dit online gooit.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:56

Ik hoop dat het meisje er snel weer bovenop is! Y;(

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:58

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:01

op de site nieuwsblad. be staat behoorlijk wat domme commentaars.
Paarden horen niet op de weg, paarden horen bij de slager, ruiters zijn dikke nekken.
HOezielig kunnen de mensen toch allemaal zijn. En dat de ruiters hun nooit aan de verkeersregels houden.
Maar als ge toch op straat zijt en toch alles in u recht doet rijde ze u nog omhoog.
Ik hoop dat het kind rap beter zal worden.
DE ruiters ontkennen alles!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:21

lindatje schreef:
Ik kom net dit bericht tegen:
http://www.horses.nl/horsesnl/nieuws/20 ... ind-trapte

Mocht het al geplaatst zijn, heb ik hier overheen gelezen.
Kijk, dít is nou het goede voorbeeld van een nieuwsbericht plaatsen.
Objectief, 'zou' i.p.v 'heeft'.. zo hoort het.

Ik blijf me wel afvragen waarom een paard zomaar een kind aanvalt.
Als ik met Kim op buitenrit ben, komen er ook vaak kinderen aan gerend.
Kim vindt dit absoluut niet fijn, maar ik heb haar ten alle tijde onder controle.
Ik kan mij niet voorstellen dat een paard zomaar, vanuit het niets, aanvalt.
En als het dier dat wel bewust zou doen, hoor je zo'n paard niet in het openbaar te tonen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:48

misschien is dat kind wel met dr snufferd op de hoek van de stoep gevallen.
ik lees nog steeds geen getuigen verslagen.

het wel ontzettend medelijden met het kindje, wat er ook gebeurd is die heeft nu ontzettend veel pijn.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:03

Bandida schreef:
Als jou man daar bij de politie werkt zou ik als 'vrouw van' geen andere info op het net beginnen strooien als deze die toch al door hen naar de pers was doorgegeven ,-)

Je moet niet alles geloven wat in de pers staat. ;) Meestal is er maar een fractie van waar en soms zelfs nog dat niet. Pers luistert de politieradio's af. De rest fantaseren ze erbij.

Hoe dan ook, het arme kind heeft dit in geen geval verdiend.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:37

Surprise_ schreef:
MLoeser schreef:
Ik hoop van harte dat de ruiters geen jonge kinderen zijn, maar ik vrees het ergste :n

Het zijn volwassenen, staat in de post.

Echt vreselijk.. Zulke mensen zijn een paard niet waardig! Dat arme meisje.

Toen ik dat poste stond dat nog niet in de OP! ;) Maar des te erger, dat doe je toch niet als je een geweten hebt?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:44

Nou inderdaad.. bij kinderen (minderjarig) zijn de volwassenen verantwoordelijk (tenminste, dat horen ze te zijn), maar dit zijn volwassen mensen en die zouden al helemaal beter moeten weten.
Toch klopt er iets niet.. zijn er écht mensen die sámen weg rijden zonder naar het kindje om te kijken?
Ik kan dat heel moelijk geloven.

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:59

Wat me verschrikkelijk stoort aan dit verhaal, is, dat de ruiters al zijn veroordeeld nog voor ook maar iemand weet, wat er nu echt is gebeurd. Alleen al uit de kop blijkt hun schuld. Een paar mensen hebben er al op gewezen, dat het verhaal vreemd is, dat paarden niet zomaar slaan EN bijten en zeker niet onder een ruiter. Wie weet wat dat meisje allemaal heeft uitgespookt en nu, om niet van haar ouders op haar kop te krijgen, maar iets verzint??? Dat soort dingen geburt vaak genoeg. Ik zeg niet, dat het zo is, maar het zou kunnen. Net zo goed als dat de ruiters toch iets ongeoorloofds gedaan hebben, of gewoon simpelweg verkeerd hebben gereageerd in een moeilijke situatie. Kan ook, tenslotte.

Nee, dit is journalistiek van het allerlaagste peil, dit grenst aan ophitsing, kijk maar eens hoeveel simpele zielen het zomaar geloven en hun mening dan in de aangegeven richting (laten) vormen en de ruiters uitschelden. Op basis van..... helemaal niets!!! Zo worden mensen gelyncht om niets. Vreselijk, angstaanjagend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:05

Nou sorry hoor, maar een 8-jarig kind dat beide kaken en neus heeft gebroken, daarbij ook nog tanden kwijt is en daarnaast bijtwonden heeft aan arm en schouder is niet zomaar gestruikeld tijdens het spelen.. :=
Met name de bijtwonden.. hoe wil jij die verklaren?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:13

bijverzonnen.

kaken, neus en tanden kan ik inkomen, maar zoveel bijtwonden is een heel wel vreemd.
imaar goed er zijn vaker van dit zulk topics geweest, ik meen me nog ene hardloper te herrineren die gelynched moest worden, een automobilist die door zn kop geschoten moest worden en zo nog wel wat.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:15

Naar dat zoiets gebeurd, hopelijk komt het meisje er een beetje bovenop.
Ben benieuwd wat er nou precies is gebeurd, maar betwijfel of daar ooit duidelijkheid over komt.

Tara_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:16

Belachelijk! Waar slaat dat nou op, wat is het nou voor moeite om op zijn minst sorry te zeggen?
Hopelijk komt alles weer goed met dat meisje!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:17

KoudbloedKim schreef:
Nou sorry hoor, maar een 8-jarig kind dat beide kaken en neus heeft gebroken, daarbij ook nog tanden kwijt is en daarnaast bijtwonden heeft aan arm en schouder is niet zomaar gestruikeld tijdens het spelen.. :=

ik denk dat dit teveel letsel is voor één trap van een paard....heel vreemd!
arm kind!

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:19

@ KoudbloedKim: Ik hoef helemaal niets te verklaren, ik zeg alleen dat dit soort journalistiek angstaanjagend is. Trouwens, wie zegt, dat dat allemaal klopt, van die tanden, kaken, bijtwonden??? Ik heb al zoveel complete onzin in de kranten en op internet gelezen! Ik zeg alleen, dat je de schuld van mensen niet voetstoots mag aannemen, laat staan publiceren, terwijl niemand weet wat er echt is gebeurd. Punt. Lijkt me redelijk, of niet? Nee? Dan wil ik wel eens weten hoe je reageert als je zelf doodgeschreven wordt op basis van wat er niet is gebeurd!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:37

Amalarab schreef:
KoudbloedKim schreef:

arm kind!

Als je een trap in je gezicht krijgt (laat staan een 8jarige) dan is dit niks teveel letsel. Ken er wel die hetzelfde is overkomen, met gelijkaardige breuken. Denk dat ze aan de vorm van de breuken wel een idee kunnen vormen of het nou een trap was of wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:51

Bterlaan: Ik vind met name het laatste stuk van je reactie wat aanvallend/uitlokkend over komen, daar ga ik verder niet op in.. :)

Amalarab schreef:
[naam] schreef:

arm kind!
Dat dacht ik ook..
Zitake heeft ook een goed punt, maar zij heeft zo'n groot gedeelte blauw/dik (ogen, neus, lippen, hals, schouderblad, en nog iets naar beneden), dat ik me niet voor kan stellen dat dat door 1 trap + 1 beet is.
Het is niet onmogelijk, maar het is wel heel ernstig en of het nou waar is of niet, het belangrijkste is dat dit meiske er weer bovenop komt. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:57

Citaat:
KoudbloedKim schreef:
Bterlaan: Ik vind met name het laatste stuk van je reactie wat aanvallend/uitlokkend over komen, daar ga ik verder niet op in.. :)

*quotes*
arm kind!

Dat dacht ik ook..
Zitake heeft ook een goed punt, maar zij heeft zo'n groot gedeelte blauw/dik (ogen, neus, lippen, hals, schouderblad, en nog iets naar beneden), dat ik me niet voor kan stellen dat dat door 1 trap + 1 beet is.
Het is niet onmogelijk, maar het is wel heel ernstig en of het nou waar is of niet, het belangrijkste is dat dit meiske er weer bovenop komt. :j

Tja als we toch speculeren, misschien durft het meiske niks te zeggen over wat echt gebeurt is.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:59

Ik heb nog eens goed zitten kijken naar die foto, maar die hals en die schouder, of wat je daarvan ziet, dat is volgens mij gewoon pigment hoor... Dat zie je op zich wel vaker bij mensen van die huidskleur, dat die op die plekken wat donkerder zijn.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:02

Wat vreselijk zeg.... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:03

Ayasha; Kan heel goed.. :j
Ik heb in mijn eerdere reacties ook gezegd dat ik praatte in "Stel dat het waar zou zijn"..
Enige wat ik dan vreemd vind, is dat het zusje erbij stond toen het gebeurde en ze vlak bij hun huis stonden en vader dus ook gelijk is gekomen.

Blue_Eyes, daar zat ik ook erg raar naar te kijken.. kan inderdaad vertekenen bij de kleur van haar huid. :j