Totilas derde in GP Wiesbaden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:40

Air schreef:
Niet alleen jury's zijn blijkbaar blind voor tactfouten en incorrect ruggebruik. Maar he joh, over Edawrad Gal mag niemand een kwaad woord spreken want het is allemaal niet waar.
Men ziet liever spektakel dan correctheid :+

Ayasha: Helemaal mee eens.

Als het klopt wat ik zie hoop ik dat dit gaat verbeteren en dat we straks een superpaard te zien krijgen, CORRECT gereden en niet om het spektakel.

je kan toch niet menen dat je dit correct vind hoop ik!
Ayasha die heeft nog wel een punt in wat ze zegt mbt tot de stap. Maar dit correct vinden? dan heb je echt niet begrepen hoe het tikt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:40

Ayasha schreef:
Janine1990 schreef:
Als dat gebeurt, zijn we heeeeel erg diep gezakt...

Nah we bedreigen onze ruiters al met de dood enz dus we zijn niet ver :D

Dat ga je niet menen toch?! :oo

Triest, bijzonder triest...

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:41

Meer ontspannen onder Gal???
Ja, het valt natuurlijk niet mee om een Durchlässig paard te onderscheiden van een mechanishe trucjesmachine die Totilas ooit wás. Natuurlijk gaat het nog lang niet perfect, dat is meestal in de overgangen terug te zien.
Waar Totilas nu mee "worstelt" is het "resetten". Totilas wordt omgeschoold van een circusartiest naar een meewerkend paard met "vrije wil" en als een aantal van jullie dat niet herkénnen, ja, dan zegt dat meer over jullie scholing dan over de Klassieke scholing van Alexander Matthias Rath.
Het gaat hier en daar fout omdat het paard "in de war" is, hij moet de mechanica inwisselen voor gevoel, wat lang weggestopt geweest is.
Het is de rijKUNST van deze jonge ruiter dat hij de samenwerking, dus medewerking van dit paard probeert terug te vinden ipv dat dit paard "zijn proefje afspeelt"...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:41

Dus jij zegt eigenlijk dat Edward hem niet correct reed Air ?

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:51

murphy102 schreef:
Ja, het valt natuurlijk niet mee om een Durchlässig paard te onderscheiden van een mechanishe trucjesmachine die Totilas ooit wás. Natuurlijk gaat het nog lang niet perfect, dat is meestal in de overgangen terug te zien.
Waar Totilas nu mee "worstelt" is het "resetten". Totilas wordt omgeschoold van een circusartiest naar een meewerkend paard met "vrije wil" en als een aantal van jullie dat niet herkénnen, ja, dan zegt dat meer over jullie scholing dan over de Klassieke scholing van Alexander Matthias Rath.
Het gaat hier en daar fout omdat het paard "in de war" is, hij moet de mechanica inwisselen voor gevoel, wat lang weggestopt geweest is.
Het is de rijKUNST van deze jonge ruiter dat hij de samenwerking, dus medewerking van dit paard probeert terug te vinden ipv dat dit paard "zijn proefje afspeelt"...

ja, zo kan je er ook een draai aan geven. iedereen is gek behalve ik.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:52

Maar hij zou inderdaad meer ontspannen moeten zijn (althans, dat is wat Schockemohle wilde, en zei dat zou verbeteren), maar nu komt hij de helft van de tijd achter gewoon niet meer door. Hij kapt ermee in het halve galopgedeelte en ook de piaffe haakt ie af. Om maar niet de spreken over de uitgestrekte draf, waar hij nu achter helemaal niks meer doet.

Ik ben helemaal VOOR meer ontspanning, maar ik zag onder Gal toch wel een blij en fanatiek paard, wat het graag héél goed wilde doen en nu zie ik dat niet meer.

Ten slotte, ik ben wel een voorstander van het klassieke systeem, maar hier word ik niet echt blij van. Ik ben bang dat Sjef (in de Hoefslag) gelijk krijgt; Rath krijgt hem nooit zo aan het lopen als dat het paard kan..

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:58

murphy102 schreef:

_O- _O- _O-

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:00

Tjuppie schreef:
.

Ik ben helemaal VOOR meer ontspanning, maar ik zag onder Gal toch wel een blij en fanatiek paard, wat het graag héél goed wilde doen en nu zie ik dat niet meer.

.

En dus was hij onder Gal lekker ontspannen en zat hij goed in zijn velletje anders was hij niet zo blij en vrolijk en haalde hij zeker niet het onderste uit de kan. ;)

Tjuppie

Re: Totilas derde in GP Wiesbaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:05

Ja het lijkt me duidelijk dat ik dat bedoel, maar ik zei het niet met zoveel woorden :+

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:05

tjoppie schreef:
Nou nee hoor! kijk nog maar een keertje, halthouden, de overgangen, de zijgangen, pi pa. Gaat allemaal helemaal nergens over.

Het 1ste halthouden bij het groeten was veel te gespannen, maar het 2e halthouden op de hoefslag, achterwaarts en weer weg: SUPER!!
Het achterbeen tijdens de uitgestrekte draf grijpt al zover naar VOREN (!!), dat heb ik in zijn vorige carierre niet gezien. Toen bleef dat achterbeen ergens hangen achteraan....!
Dus ik weet niet waar jij naar kijkt, behalve naar omscholingsfouten dan...

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:06

Waar ik op doelde, was dat Schockemohle vaker steken onder water heeft gegeven, dat ze Totilas eerder niet ontspannen genoeg vonden, dus dat DAT iets was waar zij aan gingen werken, zodat het paard nóg beter zou gaan lopen. Maar dat is dus niet wat wij op de filmpjes zien... :\

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:06

Tjuppie schreef:
Ja het lijkt me duidelijk dat ik dat bedoel, maar ik zei het niet met zoveel woorden :+

Weet ik maar dacht laat ik het even verduidelijken ;)

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:07

Tjuppie schreef:
Maar hij zou inderdaad meer ontspannen moeten zijn (althans, dat is wat Schockemohle wilde, en zei dat zou verbeteren), maar nu komt hij de helft van de tijd achter gewoon niet meer door. Hij kapt ermee in het halve galopgedeelte en ook de piaffe haakt ie af. Om maar niet de spreken over de uitgestrekte draf, waar hij nu achter helemaal niks meer doet.

Ten slotte, ik ben wel een voorstander van het klassieke systeem, maar hier word ik niet echt blij van. Ik ben bang dat Sjef (in de Hoefslag) gelijk krijgt; Rath krijgt hem nooit zo aan het lopen als dat het paard kan..

De Hoefslag = Bartels = censuur!

easygoing

Re: Totilas derde in GP Wiesbaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:08

En waarom zou de hoefslag Sjef's woorden moeten censureren dan?

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:09

?? Het gaat om een mening die ik deel. Niet om of iets waar is of niet. Ook al had hij het niet gezegd, dan vind ik het nog steeds Murphy.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:09

murphy102 schreef:
De Hoefslag = Bartels = censuur!

:')

Over complotten zoeken gesproken zeg...

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:10

KoudbloedKim schreef:
Met Matthias Rath is helemaal niks mis, maar ik denk dat Totilas voor hem te hoog gegrepen is.
Ik ben van mening dat hij niet weg had moeten gaan bij Edward..
Daarmee wil ik niet zeggen dat er geen ruiters zijn die Totilas goed kunnen laten lopen, maar Edward en Totilas ho(ord)en gewoon bij elkaar..

amen !! _/-\o_ :j

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:10

murphy102 schreef:
tjoppie schreef:
Nou nee hoor! kijk nog maar een keertje, halthouden, de overgangen, de zijgangen, pi pa. Gaat allemaal helemaal nergens over.

Het 1ste halthouden bij het groeten was veel te gespannen, maar het 2e halthouden op de hoefslag, achterwaarts en weer weg: SUPER!!
Het achterbeen tijdens de uitgestrekte draf grijpt al zover naar VOREN (!!), dat heb ik in zijn vorige carierre niet gezien. Toen bleef dat achterbeen ergens hangen achteraan....!
Dus ik weet niet waar jij naar kijkt, behalve naar omscholingsfouten dan...

Ik zou zeggen, doe eens een bezoekje naar Hans.

Het ENIGE wat goed ging in de hele proef was het achterwaards gaan en van daaruit weer naar voren, maargoed dat moeten ze in de L ook!
En het achterbeen grijpt naar voren?? welke voren heb jij het over?? Want ik zie het achterbeen nog op stal staan. Omscholingsfouten?? omscholingsfouten?? wat zijn omscholingsfouten? een paard word wel of niet correct gereden aangepast aan het paard, hoe bedoel je omscholingsfouten?

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:14

X_Linz_X schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=ReLpD8j5 ... ure=fvwrel
een trainingsfilmpje van gal.
zeg nou zelf: dat ziet er toch véél meer ontspannen uit?

ppfff en dan te bedenken dat we dit nooit meer te zien krijgen ;(
ik vind totilas nu gewoon een mooi paard maar verder niet meer zo spectaculair om naar te kijken .
helaas .
en zoals koudbloedkim zei dit paard is veelste hoog gegrepen voor hem :)

triest voor edward om dit te zien , en zeker voor toti .

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:17

Tjoppie, ben je al eens langs de opticien geweest?
Of is dit hetgeen wat heet liefde maakt blind?
En daarbij ook nog mensen woorden in de mond leggen die niet gezegd zijn..

Je kan niet ontkennen dat het achterbeen niet meer naar voren grijpt dan onder Gal.
Als je dat niet ziet is het zeer subjectief kijken en wegkwijlen bij spektakel.

Alenthe05: Ik had het over Gal.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:20

Air schreef:

Je kan niet ontkennen dat het achterbeen niet meer naar voren grijpt dan onder Gal.

Correct het achterbeen naar voren houd ook in dat het achterbeen met tact naar voren gaat.
Over liefde maakt blind gesproken :=

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:20

Tjuppie schreef:
?? Het gaat om een mening die ik deel. Niet om of iets waar is of niet. Ook al had hij het niet gezegd, dan vind ik het nog steeds Murphy.

Maar jij vindt toch ook wel dat die jongen daar de tijd voor moet krijgen. Je vergelijking gaat mank.
Allereerst kun je Gal niet vergelijken met Rath, deze rijdt immers klassiek. Daarnaast is het zo dat hij nog maar "net" bezig is; alle Gal-aanhangers willen hem het liefst op "zijn ... zien gaan". Waar of niet?!
Krijgt Rath dan eerlijke kans? Sjef heeft al een label op hem geplakt... Dat zegt iets over zíjn eerlijkheid als mens...

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:22

Air schreef:

Niet om het een of ander, maar paard loopt met zoveel taktfouten dat hij hele delen van de proef niet eens rath loopt. Ik weet niet wat jij geleerd hebt, maar ik heb geleerd dat dat gewoon heel fout is. En ook niet recht te praten.
Ik ben geen Gal fan, maar dit is pas echt om te huilen.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:23

Murphy102 je mag wel eens leren nadenken
het paard als toot resette sircus truckjes afleren en omscholen
Toot heeft het recoor op zijn naam staan dat betekend dat tie de beste is
Misschien is het de bedoeling dat rath met zijn trekhandjes de nederlandse stijl leerd
En als tie niet met zoveel pk om kan gaan had tie er af moeten blijven

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:24

murphy102 schreef:
Tjuppie schreef:

Maar jij vindt toch ook wel dat die jongen daar de tijd voor moet krijgen. Je vergelijking gaat mank.
Allereerst kun je Gal niet vergelijken met Rath, deze rijdt immers klassiek. Daarnaast is het zo dat hij nog maar "net" bezig is; alle Gal-aanhangers willen hem het liefst op "zijn ... zien gaan". Waar of niet?!
Krijgt Rath dan eerlijke kans? Sjef heeft al een label op hem geplakt... Dat zegt iets over zíjn eerlijkheid als mens...

Wat heeft klassiek ermee te maken, als klassiek betekend dat je jouw manier van rijden op het paard forceerd ipv jouw manier van rijden aan het paard aanpast, dan gaat "klassiek" bij mij vanaf nu gelijk de prullebak in!
Gal reed Totilas ook op zijn eerste wedstrijd nadat hij een half jaar het paard onder het zadel had, en toen moest het paard nog ervaring opdoen en leren.