Anky van Grunsven: Salinero in alle rust uitgebracht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:31

beaversrun schreef:
Dussss CONCUSIE???
Ankie is een zeer zeer goede ruiter (Hier en daar een trainingmethode daargelaten) maar word oud.
Rath is jong en ontplooit zich nog maar zit nu al op het niveau van Ankie nu.
Edward is gewoon beter.

Mag ik hier even hartelijk om lachen? Hoe kun je iemand die al 3 gouden plakken veroverd heeft op de Olympische Spelen en dat helemaal zelf gedaan heeft nu op hetzelfde niveau plaatsen als iemand die een topper onder zijn kont geschoven krijgt?
Dat vind ik pas geen vergelijking. :+

Billie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:36

beaversrun schreef:
Billie1 1 puntje verschil met veel meer 'handicap' voor Rath denk dat het niveau dan toch aardig close is :D
En nee vind dat ook niet bij een b proef kunnen maar wel begrijpelijker en er zijn er die dat anders vinden (Lees topic door zou ik zeggen) Topsport of manege geroddel daar vind ik verschil in zitten daarbij is dat niet in de media.

Ik heb het hele topic, elke reactie gelezen hoor, maar zie nergens staan dat iemand vind dat je in een b proef wel mag sneren naar concurrenten...

Wat voor meer handicap had Rath dan precies?? Er lag veel druk op hem, maar hij had in mijn ogen geen handicap hoor :?

Billie1

Re: Anky van Grunsven: Salinero in alle rust uitgebracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:36

sterker nog, hij heeft een wereldpaard onder z'n billen, dat is geen handicap dat is een pluspunt ;)

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:43

Fritzroy Nee hij krijgt voor niets een topper onder zijn kont geschoven.... Dan hadden ze m wel naar Ankie gebracht of wou ze m niet??? ;) Zullen ze toch meer zien in hem hoor.

Billie1 Denk dat de enorme druk zeker wel een handicap is.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:51

De hoogste bieder heeft gewonnen. Daarbij wilde PS perse dat hij door een Duitser gereden werd en is Ann Kathrin niet onbemiddeld en heeft haar poeplap getrokken zodat hij hem mocht rijden.

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:53

Dat is dan nog een geluk he Fritzroy

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:58

beaversrun schreef:
Fritzroy Nee hij krijgt voor niets een topper onder zijn kont geschoven.... Dan hadden ze m wel naar Ankie gebracht of wou ze m niet??? ;) Zullen ze toch meer zien in hem hoor.

Billie1 Denk dat de enorme druk zeker wel een handicap is.

Haha niet voor niets onder ze kont geschoven? Gewoon een kwestie van geld hoor, heeft niet alles met zijn prestaties te maken!
Ben het met Billie1 eens, ok de druk kán een handicap zijn, maar veel meer handicap dan Anky? Nee :n
Zij moet een paard wat er een jaar uit is geweest weer op nieuw bewijzen.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:00

ze geeft juist haar respect aan Mathias omdat hij totilas vol in de aandacht start ipv ergens anders rustig uit te brengen, jammer dat dit verkeerd uitgelegd wordt.

haar opmerking naar outdoor gelderland vind ik ook terecht, de zware tour is de hoogtepunt en dat doe je niet om 8 uur in de ochtend, de grote prijs springen is ook altijd 'prime time' in de middag.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:39

Het is wel duidelijk: Anky is nog steeds een Topper, en Rath wordt misschien een topper. In de dressuursport is maar 1 manier om min of meer objectief vast te stellen wie er beter is: nl het tellen van de gewonnen medailles op NK, EK, WK, Wereldbekerfinale en Olympische Spelen. Die medaillescore geeft een aardig beeld van de prestaties.
Uiteraard kun je iemand om veel andere redenen beter vinden als ruiter, maar dat is dan toch heel persoonlijk en moeilijker meetbaar.
Uit een aantal reacties blijkt wel een zekere vooringenomenheid t.a.v. Anky, bij die mensen zal ze weinig goed kunnen doen, hoe ze ook schrijft, praat, interviews geeft, traint etc etc. het is nooit goed.
Waarschijnlijk zal het haar allemaal dikke worst wezen, ze heeft een geweldig erelijst, een zeer bekende naam tot ver over de grenzen, een goedlopend bedrijf en een lekker spaarpotje voor later. Kortom, ik ben wel beetje jaloers op haar en wat ze allemaal bereikt heeft.

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:44

Ik snap op het moment echt niets meer van bokt.
Minder dan een jaar geleden was Totilas nog een paard dat circuskunstjes deed in plaats van oefeningen en totaal geen achterhand had. Edward Gal was daarbij maar een gemiddelde ruiter die daar te weinig aandacht aan besteedde en Totilas verkeerd trainde.
Inmiddels is Edward Gal heilig verklaard en Totilas een wonderpaard dat alles aan Edward te danken heeft.
Rath is de jaloerse amateurruiter die Totilas perse wou hebben zodat Duitsland olympisch goud heeft. Na 4 maanden loopt Totilas net iets minder goed dan bij Edward, wat het bewijs is dat Rath Totilas totaal verknalt en hij nog slechter rijdt dan de gemiddelde manegeruiter.
Na een mooi debuut heeft bokt besloten Rath ook heilig te verklaren. Wat er opneer komt dat iedereen die het debuut niet zo spectaculair vond, verschrikkelijk jaloers is en geen verstand heeft.
Anky is nu trots op Salinero en wil in haar stukje ook het debuut van Rath betrekken. Ze is trots dat haar oude salinero na een tijd van afwezigheid toch een punt meer kan scoren dan wonderpaard Totilas. Net zoals ik bijvoorbeeld ook trots ben als ik win van een Z dressuurruiter die met een nieuw jong paard in mijn ring rijdt. Dat Anky dit heeft geschreven over Rath kan volgens bokt alleen maar betekenen dat ze verschrikkelijk jalorers is en geen verstand heeft zoals iedereen die iets tegen Rath heeft. Maar omdat het Anky is en bokt Anky niet mag (Zie rollkur), wordt Anky nu ook gedegradeerd tot een erorme b*tch met grote ego.

Dit is denk ik de samenvatting van de discussies van het laatste jaar. :+

Je kunt het artikel op verschillende manieren lezen, ik lees het als een positief artikel van een 3voudig olympischkampioen die net als iedere basisruiter nog steeds trots kan zijn op een overwinning.
Blijkbaar leest een groot deel van bokt het toch op een negatieve manier en dat vind ik voor deze mensen alleen maar vervelend.
Het moet echt moeilijk zijn om altijd zo negatief te zijn en anderen niks te gunnen :(:)

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:56

Nou zo is het inderdaad wel zo'n beetje. Maar je als een pismerrie gedragen om een puntje (1%?)is niet echt chic zeker niet voor een meervoudig olympisch kampioen. ~~}>

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:57

Mooi samengevat Suzanne_J :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:00

Suzanne_J schreef:
Ik snap op het moment echt niets meer van bokt.
Minder dan een jaar geleden was Totilas nog een paard dat circuskunstjes deed in plaats van oefeningen en totaal geen achterhand had. Edward Gal was daarbij maar een gemiddelde ruiter die daar te weinig aandacht aan besteedde en Totilas verkeerd trainde.
Inmiddels is Edward Gal heilig verklaard en Totilas een wonderpaard dat alles aan Edward te danken heeft.
Rath is de jaloerse amateurruiter die Totilas perse wou hebben zodat Duitsland olympisch goud heeft. Na 4 maanden loopt Totilas net iets minder goed dan bij Edward, wat het bewijs is dat Rath Totilas totaal verknalt en hij nog slechter rijdt dan de gemiddelde manegeruiter.
Na een mooi debuut heeft bokt besloten Rath ook heilig te verklaren. Wat er opneer komt dat iedereen die het debuut niet zo spectaculair vond, verschrikkelijk jaloers is en geen verstand heeft.
Anky is nu trots op Salinero en wil in haar stukje ook het debuut van Rath betrekken. Ze is trots dat haar oude salinero na een tijd van afwezigheid toch een punt meer kan scoren dan wonderpaard Totilas. Net zoals ik bijvoorbeeld ook trots ben als ik win van een Z dressuurruiter die met een nieuw jong paard in mijn ring rijdt. Dat Anky dit heeft geschreven over Rath kan volgens bokt alleen maar betekenen dat ze verschrikkelijk jalorers is en geen verstand heeft zoals iedereen die iets tegen Rath heeft. Maar omdat het Anky is en bokt Anky niet mag (Zie rollkur), wordt Anky nu ook gedegradeerd tot een erorme b*tch met grote ego.

Dit is denk ik de samenvatting van de discussies van het laatste jaar. :+

Je kunt het artikel op verschillende manieren lezen, ik lees het als een positief artikel van een 3voudig olympischkampioen die net als iedere basisruiter nog steeds trots kan zijn op een overwinning.
Blijkbaar leest een groot deel van bokt het toch op een negatieve manier en dat vind ik voor deze mensen alleen maar vervelend.
Het moet echt moeilijk zijn om altijd zo negatief te zijn en anderen niks te gunnen :(:)

_O-

YOU ROCK! *\o/* *\o/* *\o/*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:00

JJane schreef:
Nou zo is het inderdaad wel zo'n beetje. Maar je als een pismerrie gedragen om een puntje (1%?)is niet echt chic zeker niet voor een meervoudig olympisch kampioen. ~~}>

Een pismerrie is het nergens mee eens...

Begrijpend lezen was vroeger nog een vak..

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:02

Javayo schreef:
Jeetje wat katten jullie weer zeg :n ik vind dat ze leuke stukjes schrijft, ze gaat altijd in op zaken die in de paardenwereld spelen. Dat jullie nu zo getriggerd zijn door Rath zegt misschien meer over jullie dan over haar?

Helemaal mee eens!!! :-)

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:03

Het hele openingsstukje was mij volkomen duidelijk hoor

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:09

JJane schreef:

:=

Enne medallies tellen??? Das fair zeker?? Puppy versus oma.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:15

Wat een rot opmerking over Rath.... Als een ervaren combinatie maar een puntje meer heeft dan een combinatie die pas bij elkaar gekomen zijn, vindt ik dat eerder een compliment voor Rath. En daarbij is het niet Rath die aan iedereen laat weten wanneer hij start want dat zal Paul wel zijn en de rest die belang bij de inkomsten om Totilas hebben. Het lijkt wel of zij jaloers op Rath is omdat Totilas nu van Duitsland is.

En ik vond dat Rath prima gereden heeft. Totilas is nu meer paard en geen circusartiest.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:16

Ik krijg echt een "de vijand van mijn vijand is mijn vriend" idee bij dit topic _O-

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:18

beaversrun schreef:
JJane schreef:

:=

Enne medallies tellen??? Das fair zeker?? Puppy versus oma.

Erg fair ja, en leeftijd heeft er geen fluit mee te maken als het gaat om de stand van zaken op dit moment. Tel je medailles en je weet wie er gepresteerd heeft. De paardensport kent nu eenmaal geen grand prix wedstrijden ingedeeld naar puppy, puber, adolescent, volwassene of oma.

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:21

Janine1990 schreef:
JJane schreef:

Een pismerrie is het nergens mee eens...

Begrijpend lezen was vroeger nog een vak..

Uhhuh en jij begrijpt niet wat ze bedoeld??? :o

Enne CharleyT Het heeft er wel heel zeker mee te maken dat zij er allang in meedraait maar goed het geeft niet hoor.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:30

Wil iemand de negatievelingen ook nog even uitleggen dat "een puntje" iets anders is dan 1 %??

Suzanne_J, prachtig verwoord!

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:36

heeft denk ik weinig zin HF, ze willen toch lezen wat ze willen lezen

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:41

Haha het is hier net Ajax tegen Feyenoord, Maar als Oranje speelt is iedereen hetzelfde! :Y)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:57

Oh, nieuwe titel :+

Leuk stukje van Anky en zeker... De tijden van het NK slaan nergens op. :n