Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:02

Adil schreef:
cinny1 schreef:
Wat een ontzettende onvolwassen reactie Adil.

Maar een 26-jarig broekkie na zijn debuut op een wonderpaard waar grote verwachtingen aan hangen afzeiken getuigd van enorme volwassenheid! :r

Volgens mij word hij hier nergens afgezeken hoor. Sorry, maar wij hebben een mening, en ik zie Totilas liever onder Edward, dan onder wie dan ook.

Ik vind Rath & Totilas géén combi. Dat vond ik al niet toen ik de "ontmoetingsfilmpjes" zag en dat is niet veranderd. Ik verwacht ook niet dat dat ooit nog zal veranderen.

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:02

Sorry maar er zijn hier wel degelijk reacties met onderbouwde punten van kritiek. Als jij dat afzeiken noemt dan denk ik dat je nog een hoop te leren hebt. Jammer dat je zo reageert.

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:03

[quote="Adil"]Weet je wat, gaan jullie zelf allemaal maar eens lekker op Toot zitten en dat doen wat Rath doet.... }>

Ik denk dat er meer ruiters zijn dan je denkt die dat kunnen.. (of beter!)
Maar niet alle ruiters die dat kunnen hebben genoeg geld!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:04

Elin_ schreef:
Adil schreef:
Weet je wat, gaan jullie zelf allemaal maar eens lekker op Toot zitten en dat doen wat Rath doet.... }>

Dan heb ik ook wat te lachen :D :Y)

Hoezo en waar slaat dat op ? Mensen hebben allemaal een andere mening.
Ik zeg maar niets ovehoe hij rijd ,want daar weet ik toch niet genoeg van om dat te kunnen beoordelen ,maar ik zie gewoon geen spectaculair team.
Ik zie paard met een ruiter ipv paard en ruiter samen.
Dat vind ik gewoon en dat zie ik gewoon (tenminste Ik zie dat in mijn ogen) . Punt klaar uit

Ik vind het geen mooie combi. Hij kan geweldig zijn die Rath ,maar op totilas ziet het er niet uit. Ja qua band en team dan ;)

Natuurlijk, dat is ook goed, kritisch zijn mag altijd. Maar ik denk dat elk beetje realistisch denkend mens wist dat Rath niet meteen dat zou kunnen laten zijn wat Gal wel kon. Misschien komt het nog, misschien niet, maar om iemand nou na zijn debuut met de grond gelijk te maken en alleen maar een hoop kritiek op te noemen en that"s it...Nee, das me gewoon te simpel en kort door de bocht... :)

Miracle_

Hmm.. Toch zie ik 'onze' Toot liever bij Edje. Ik hoop stiekem nog steeds dat hij ooit terug komt.
Ik vind de score te hoog voor wat hij heeft neer gezet, al is het niet heel slecht voor zijn debuut.

Marjo

palo2 schreef:
Adil schreef:
Weet je wat, gaan jullie zelf allemaal maar eens lekker op Toot zitten en dat doen wat Rath doet.... }>

Ik denk dat er meer ruiters zijn dan je denkt die dat kunnen.. (of beter!)
Maar niet alle ruiters die dat kunnen hebben genoeg geld!

Dat betwijfel ik. Volgens mij is Edward echt 1 van de weinigen die Totilas zó kan rijden dat hij echt goed uit zn verf komt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:05

cinny1 schreef:
Sorry maar er zijn hier wel degelijk reacties met onderbouwde punten van kritiek. Als jij dat afzeiken noemt dan denk ik dat je nog een hoop te leren hebt. Jammer dat je zo reageert.

Zie mijn reactie hierboven. En wie ben jij om mij te beleren? Dat doe maar lekker bij iemand anders, oke?

Jullie mogen jullie mening hebben, ik ook. Very simpel.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:07

Adil schreef:
Natuurlijk, dat is ook goed, kritisch zijn mag altijd. Maar ik denk dat elk beetje realistisch denkend mens wist dat Rath niet meteen dat zou kunnen laten zijn wat Gal wel kon. Misschien komt het nog, misschien niet, maar om iemand nou na zijn debuut met de grond gelijk te maken en alleen maar een hoop kritiek op te noemen en that"s it...Nee, das me gewoon te simpel en kort door de bocht... :)

Ik lees nergens een duidelijke reactie waarmee Rath met de grond gelijk word gemaakt. Hij en Toot zijn gewoon in mijn ogen (en anderen) geen team. En als dat nu niet is, dan zal dat nooit gebeuren.

En Rath is een hele goede ruiter, anders kom je op zo'n leeftijd niet op zo'n niveau, en al helemaal niet op zo'n paard. Maar deze combinatie kán gewoon niet. Dit is idd wat eerder is gezegd geen Paard en Ruiter, maar Paard met Ruiter. Daar zit een verschil in.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:09

Marjoow schreef:
Adil schreef:

Ik lees nergens een duidelijke reactie waarmee Rath met de grond gelijk word gemaakt. Hij en Toot zijn gewoon in mijn ogen (en anderen) geen team. En als dat nu niet is, dan zal dat nooit gebeuren.

En Rath is een hele goede ruiter, anders kom je op zo'n leeftijd niet op zo'n niveau, en al helemaal niet op zo'n paard. Maar deze combinatie kán gewoon niet. Dit is idd wat eerder is gezegd geen Paard en Ruiter, maar Paard met Ruiter. Daar zit een verschil in.

Maar goed, JIJ vindt dat het niet kan...Wanneer een absolute paardenman als Paul Schockemöhle dat wel vindt, wie zijn wij dan om te zeggen dat het niet kan?

Trouwens, als ik vragen mag, wat spreekt je echt tegen bij deze combi?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:09

horseyfries schreef:
Nou, ik ga ook maar eens achter die kaartjes voor Londen aan, want na dit gezien te hebben geef ik Adelinde nog véél meer kans!!

Ik begrijp nu ook waarom Anky Sali weer gezadeld heeft

Mijn man zei, is dat Toot het lijkt net een gewoon paard :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:10

Marjoow schreef:
Adil schreef:

En Rath is een hele goede ruiter, anders kom je op zo'n leeftijd niet op zo'n niveau, en al helemaal niet op zo'n paard. Maar deze combinatie kán gewoon niet. Dit is idd wat eerder is gezegd geen Paard en Ruiter, maar Paard met Ruiter. Daar zit een verschi,l in.

en waarom zou dat nooit meer kunnen gebeuren? :?

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:11

Dus op het moment dat er kritisch naar een combinatie gekeken wordt staat dat gelijk aan afzeiken. Dat noem ik kort door de bocht.

Dat betekent dus dat we allemaal hier moeten gaan zitten roepen dat Rath het geweldig gedaan heeft en dat Totilas nog nooit zo goed gelopen heeft. Beetje bekrompen vind je niet.

We zien duidelijk een aantal fouten omdat we weten hoe Totilas kan lopen en dan vinden wij dat zonde.
Net zoals we het zonde vinden als we dezelfde fouten bij Imke of Edward of Adelinde zouden zien. Dat heet objectief zijn. Misschien iets om ook een keer te proberen?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:11

sarabande schreef:
horseyfries schreef:
Nou, ik ga ook maar eens achter die kaartjes voor Londen aan, want na dit gezien te hebben geef ik Adelinde nog véél meer kans!!

Ik begrijp nu ook waarom Anky Sali weer gezadeld heeft

Mijn man zei, is dat Toot het lijkt net een gewoon paard :D

Ik denk ook dat dat veel mensen stoort bij het beeld, het is inderdaad niet meer de Toot die we gezien hebben...maar ik wet niet of ik dat per se slechter vind...Onder Gal, ik zeg het gewoon eerlijk, vond ik het meer een circus- dan een dressuurpaard.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:12

Omdat zij dat vind :) ieder zijn mening toch? :)

**zucht zie nu alweer een discussie met wijzende vingertjes ontstaan**

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:13

cinny1 schreef:
Dus op het moment dat er kritisch naar een combinatie gekeken wordt staat dat gelijk aan afzeiken. Dat noem ik kort door de bocht.

Misschien moet je dan toch even het topic nog eens lezen? Misschien hebben we het ook met andere ogen bekeken.

cinny1 schreef:
Dat betekent dus dat we allemaal hier moeten gaan zitten roepen dat Rath het geweldig gedaan heeft en dat Totilas nog nooit zo goed gelopen heeft. Beetje bekrompen vind je niet.

Zeg ik dat ergens dan? Euh, neeeee!

cinny1 schreef:
We zien duidelijk een aantal fouten omdat we weten hoe Totilas kan lopen en dan vinden wij dat zonde.
Net zoals we het zonde vinden als we dezelfde fouten bij Imke of Edward of Adelinde zouden zien. Dat heet objectief zijn. Misschien iets om ook een keer te proberen?

Misschien eens proberen te discussiëren zonder meteen iemand persoonlijk aan te vallen? :))

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:14

Adil schreef:
Marjoow schreef:

Maar goed, JIJ vindt dat het niet kan...Wanneer een absolute paardenman als Paul Schockemöhle dat wel vindt, wie zijn wij dan om te zeggen dat het niet kan?

Trouwens, als ik vragen mag, wat spreekt je echt tegen bij deze combi?

Maar, omdat Paul Schockemohle het zegt, is dat dan ook zo? Volgens mij niet. Ik vind het geheel gewoon niet Totilaswaardig. Totilas is een paard die echt door de ruiter zo gereden moet worden, dat al zijn kwaliteiten naar boven komen en dat mis ik gewoon bij deze combinatie.

Als ik een filmpje zag van Totilas en Edward Gal, dan dacht ik er niet aan om weg te zappen. Ik hoefde niet eens na te denken om te weten dat het Totilas was.
Toen ik dit filmpje zag, dacht ik echt serieus: Is dit het juiste filmpje? Ik herkende Totilas gewoon niet. Het geheel vind ik gewoon niet mooi. Ik heb ook niet het hele filmpje gekeken, omdat ik na het inrijden al verveeld was.

Misschien ben ik ook gewoon jaloers dat Duitsland onze topper heeft, misschien heb ik kleppen voor mn ogen en wil alleen Edward en Toot zien als combinatie, so be it. Dít is het voor mij niet. En dat vind ik jammer. Totilas wás een geweldig paard, maar dat kan ik er nu echt niet meer vanaf zien helaas.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:15

Adil schreef:

Dan heb ik ook wat te lachen :D :Y)

Dat zouden we allemaal maar wat graag willen Adil, op Toot zitten. Maar ieder weldenkend mens weet dat hij niet de chemie gaat hebben met Totilas die Edward had, omdat dit een once in a lifetime combinatie was. De Duitsers hebben constant geroepen dat Matthias wel even naar goud ging met Totilas, ging daar beginnen waar Edward geëindigd was, en mag ik je er dan even aan herinneren dat hij daar nog niet in de buurt van komt? En dat nog wel met juryleden die duidelijk een heel aantal grote fouten niet zwaar hebben afgestraft, een luxe die Matthias op internationaal topniveau niet meer zal meemaken.

Als je EERLIJK bent moet je toegeven dat dit debuut bepaald niet vrij is van fouten, en dat het niet alleen een probleem lijkt van momentopnames, maar dat bijna de hele proef er duidelijk haperingen zijn en er nog niet veel te bespeuren is van de magie die Edward met Totilas had. Ook met Edward werden idd soms foutjes gemaakt, maar dat was dan meer omdat ze zo duidelijk de grens opzochten van het mogelijke, iets wat ik in deze proef niet heb gezien, of het moeten de te klein gereden pirouetten zijn waardoor er grote fouten zijn ontstaan waar Edward met Totilas een tien kreeg.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:15

Adil schreef:
Ik denk ook dat dat veel mensen stoort bij het beeld, het is inderdaad niet meer de Toot die we gezien hebben...maar ik wet niet of ik dat per se slechter vind...Onder Gal, ik zeg het gewoon eerlijk, vond ik het meer een circus- dan een dressuurpaard.

Maar dat is wel hetgeen waar Paul al dat geld voor betaald heeft

En weet iemand zijn dekcijfers wat dat betreft

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:16

Eh spreek voor jezelf, ik ga er nog niet op al krijg ik geld toe. :D Laat zulke paarden liever over aan goede ruiters. :+

Als je eerlijk bent had je kunnen weten dat het debuut niet vrij zou zijn van fouten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:16

Ayasha schreef:
Marjoow schreef:

En Rath is een hele goede ruiter, anders kom je op zo'n leeftijd niet op zo'n niveau, en al helemaal niet op zo'n paard. Maar deze combinatie kán gewoon niet. Dit is idd wat eerder is gezegd geen Paard en Ruiter, maar Paard met Ruiter. Daar zit een verschi,l in.

en waarom zou dat nooit meer kunnen gebeuren? :?

Omdat ik van mening ben dat als een combinatie start op een wedstrijd, en dan nog geen echt team is, het heel moeizaam zal zijn om dan nog een team te worden.

Naar mijn mening moet je eerst een team zijn voordat je überhaupt kunt beginnen aan wedstrijden, en naar mijn mening zie ik hier geen team.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:18

Marjoow schreef:
Maar, omdat Paul Schockemohle het zegt, is dat dan ook zo? Volgens mij niet. Ik vind het geheel gewoon niet Totilaswaardig. Totilas is een paard die echt door de ruiter zo gereden moet worden, dat al zijn kwaliteiten naar boven komen en dat mis ik gewoon bij deze combinatie.

Natuurlijk is Pauls wil niet wet, maar ik denk dat hij meer verstand van zaken heeft dan mening bokker.

Dat je dat mis kan ik me voorstellen, maar ik vind het niet haalbaar in zo'n korte tijd. Ik denk dat ze gewoon nog even tijd moeten hebben om elkaar te vinden.

Citaat:
Als ik een filmpje zag van Totilas en Edward Gal, dan dacht ik er niet aan om weg te zappen. Ik hoefde niet eens na te denken om te weten dat het Totilas was.
Toen ik dit filmpje zag, dacht ik echt serieus: Is dit het juiste filmpje? Ik herkende Totilas gewoon niet. Het geheel vind ik gewoon niet mooi. Ik heb ook niet het hele filmpje gekeken, omdat ik na het inrijden al verveeld was.

En je hebt er ook gewoon recht op om dat te vinden. Maar misschein is een beetje nadenken over de moeilijkheid voor Rath wel op zijn plaats.

Citaat:
Misschien ben ik ook gewoon jaloers dat Duitsland onze topper heeft, misschien heb ik kleppen voor mn ogen en wil alleen Edward en Toot zien als combinatie, so be it. Dít is het voor mij niet. En dat vind ik jammer. Totilas wás een geweldig paard, maar dat kan ik er nu echt niet meer vanaf zien helaas.

Vind een een erg eerlijke reactie :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:18

Naar jouw mening inderdaad. Zeggen dat ze het nooit meer zullen worden vind ik dan een heel grove en snelle conclusie maar he ik ben maar een domme Belg :D Let vooral niet op mij _O-

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:19

Mensen, geef dat paard nu toch een kans en geef de ruiter een kans. Wat hebben wij te verliezen? dat deze combi het straks na enige tijd nog beter zou gaan doen dan Edward en Totilas? ik hoop dat het gebeurd, dat zegt nl. wat over Edwars en Totilas......

Geef het de tijd, als het niets is/wordt kunnen we altijd nog klaar staan met onze mening en de boel neersabelen.

Ik heb al wel een zeer goed veulen gespot van Totilas, hij lijkt op bepaalde merries zich door te drukken.....

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:20

Ik kan mijn vinger er even niet op leggen (zal wel aan het late uur en de wijn liggen) maar ook ik vind het niet echt een Totilas meer. Het ziet er minder ongedwongen uit, hij loopt wat dieper, inderdaad stokkerig, minder vloeiend.
Bij Edward en Toot kreeg ik altijd het gevoel alsof het echt een dans van ruiter en paard was, het zag er ongedwongen uit, Toot leek er plezier in te hebben en zich even door de proef of kur heen te dansen zonder dat het hem moeite kostte.

Bij deze combinatie zie je dat het allemaal niet vanzelf gaat. De perfecte verhouding van spanning en ontspanning die Totilas onder Gal liet zien die zie je hier niet meer.

Neemt niet weg dat ik zeker respect heb voor Rath en wat hij doet. En ik hoop dat hij met Totilas ooit zo'n combi kan vormen als Totilas met Edward was.

Maar voor nu moet ik zeggen dat ik het even heel erg zonde vind en vooral ook jammer om niet meer de oude Totilas door de ring te zien dansen alsof het niets was.
Net dat schepje erboven op wat Totilas de Totilas-factor gaf- dat is wat er nu aan ontbreekt en ik zal ze zeker blijven volgen en duimen dat dat uiteindelijk weer terug gaat komen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:20

Dat heb ik dan verkeerd geformuleerd, mijn excuses :P

Adil: Ik begrijp heus dat ze niet in de eerste wedstrijd gelijk naar de 90% zullen gaan, en dat verwachtte ik ook totaal niet. Wél had ik meer samenwerking/teamwork verwacht. Omdat ik dat van Edward ben gewend. Edward en Totilas waren een team, en dat straalde er vanaf. Dit vind ik geen team en daarom ben ik wss negatiever over de combinatie :)