Merrie ernstig mishandeld in de Belgische gemeente Ghoy

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathaliefje

Re: Merrie ernstig mishandeld in de Belgische gemeente Ghoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:12

Ik sta niet voor mezelf in als iemand het gore lef haalt om mijn paard op 1 of andere manier pijn te doen.. Bah bah wat een afschuwelijke mensen ..

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:18

Verschrikkelijk,

Kunnen we straks onze paarden niet meer op de wei zetten?
Omdat ze anders in elkaar gebeukt worden?
Wat kunnen mensen toch verschrikkelijk zijn, Wat moet er niet door die mensen heengaan op het moment dat ze zo'n paard neer meppen!
Ik vraag me echt af wat voor gevoel mensen erbij hebben als ze zo'n arm dier mishandelen?
Blijf met je poten van die beesten af!
Dit moet gewoon stoppen, waarom toch mensen?
Wat hebben die dieren gedaan?
Ik word hier diep en diep verdrietig van

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:21

Verschrikkelijk.... Ik hoop dat de dader gevonden word en zwaar gestraft word!!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:25

Pff wat ziek zeg! :(
Er werd hier gezegd van "Een paard vlucht toch als hij zo een klap krijgt en laat toch niet 2 benen over meppen en het hoofd inslaan?", maar het lijkt mij wel mogelijk. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de eigenaars (ik weet niet van welk slachtoffer) een verdovend poedertje hebben gevonden in de buurt van de plaats waar het gebeurd is. Als ze verdovende middelen gebruiken, is het voldoende dat het paard nieuwsgierig is, uit je hand eet en dan kun je doen wat je wil lijkt me.

Bah maar ik wil het me niet voorstellen dat ik mijn pony zo op de wei vind! Ik snap niet dat iemand zulke gruweldaden kan doen! Ik hoop dat er een paard zal zijn die hem eens een goeie trap geeft op zijn borst en zo zijn longen worden doorboord en dat de knieën worden over gestampt, dan zal hij niet ver meer komen en pijn hebben zal hij dan!

Je zou haast je paard met opzet mensenschuw maken!

essiepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:27

Met kippenvel op mijn armen en tranen in mijn ogen zit ik hier na het lezen van de tekst en het bekijken van de foto's. Ik heb hier verder geen woorden voor....
Verschrikkelijk. Veel sterkte voor de betrokkenen.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:27

sander_lotte schreef:
Pff wat ziek zeg! :(
Er werd hier gezegd van "Een paard vlucht toch als hij zo een klap krijgt en laat toch niet 2 benen over meppen en het hoofd inslaan?", maar het lijkt mij wel mogelijk. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de eigenaars (ik weet niet van welk slachtoffer) een verdovend poedertje hebben gevonden in de buurt van de plaats waar het gebeurd is. Als ze verdovende middelen gebruiken, is het voldoende dat het paard nieuwsgierig is, uit je hand eet en dan kun je doen wat je wil lijkt me.

Bah maar ik wil het me niet voorstellen dat ik mijn pony zo op de wei vind! Ik snap niet dat iemand zulke gruweldaden kan doen! Ik hoop dat er een paard zal zijn die hem eens een goeie trap geeft op zijn borst en zo zijn longen worden doorboord en dat de knieën worden over gestampt, dan zal hij niet ver meer komen en pijn hebben zal hij dan!

Je zou haast je paard met opzet mensenschuw maken!

Je zou haast je paard achter slot en grendel zetten :-( met een gevaarlijke hond ervoor en alarm :S

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:31

Mensen die dieren zo kunnen mishandelen kunnen dit ook met mensen ook doen.
Nooit meer vrijlaten dit soort mensen

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:42

Ach gut...wat een stakker, wat moet dit diertje geleden hebben zeg...wat een zieke geest moet je hebben om tot zo'n daad te komen...dan spoor je ècht niet..opsluiten, benen breken en de sleutel weggooien!

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:55

Dit breekt mijn hart :s.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:56

Ik probeer de motivatie van zo iemand te begrijpen. Ik kan nog best begrijpen dat je iemand die je het bloed onder de nagels vandaan haalt mishandelt (let op, ik keur het absoluut niet goed, ben tegen elke vorm van geweld!), maar waarom zou je een paard dat gewoon ergens in een wei staat dit aandoen. Dat je daar gelukkig van wordt, dat kan ik echt niet begrijpen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:57

@ stagediver: ja dat is waar! Helaas is het bijna onmogelijk om je paard te gaan opsluiten. Ik kan het in principe wel, maar ik zou mijn pony helemaal gek maken. Ik woon op een half uurtje van de plaats waar het gebeurd is, dus ik denk/hoop dat dat nog wel ver genoeg is om mijn pony overdag gewoon buiten te zetten.
De fokkers daar in de buurt zeiden ook dat het onmogelijk is om hun paarden binnen te halen, omdat ze dan niets meer waard zijn. Dat begrijp ik ook heel goed, maar jeetje, wat moet dat een pijn doen om je paard zo toegetakeld te vinden!

lijntje87 schreef:
Nooit meer vrijlaten dit soort mensen

Helaas is het België en worden zulke mensen wel vrijgelaten. Gewoon eventjes braaf zijn in de gevangenis en dan mogen ze er weer uit. Als hij dood is, heeft hij misschien niet geleden, maar ik vind niet dat we het risico mogen lopen om nog meer paarden toe te laten takelen. Als politieagent zou ik hem neerschieten en zeggen dat het wettelijke zelfverdediging was.

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:58

Dit uitdrukking van dat beestje, die ogen! Wat moet die geleden hebben! Echt te ziek voor woorden dat mensen die een ander wezen aan kunnen doen! Ook al zou je paarden nog zo haten! Blijf er dan bij uit de buurt echt belachelijk!

VdBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:00

Hier heb ik geen woorden voor. Dat is nu al de zoveelste. Hoe ziek kan een mens zijn?!
Veel sterkte aan de eigenaars.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:00

dit soort mensen zal in dit leven nooit de straf krijgen die ze verdienen,zeker niet gezien de triest lage straffen die er uitgedeeld worden,een aai over de bol en het gekweel dat iemand een zielige jeugd heeft gehad.

ze krijgen uiteindelijk hun portie wel,is het niet nu,is het over heel veel jaar of misschien wel in een ander leven..........

echt enorm triest!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:01

Denk ook niet dat het hier om straffen moet gaan, maar om een langdurige psychiatrische behandeling. Kan niet geloven dat iemand met zijn volle verstand zoiets doet.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:05

Tranen staan me in de ogen, hoe ziek kun je zijn ? Misselijk wordt ik er van, dit soort mensen moeten ze hetzelfde aandoen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:09

@ Bloodymary: als jij de buurvrouw was van die dader, en hij een langdurige psychiatrische behandeling heeft gehad en genezen verklaard is, zou jij je paard met alle vertrouwen terug in de wei durven zetten? Wel, ik niet hoor...
Dus een psychiater hoeft er voor mij niet eens bij te komen, het liefst gewoon koud afmaken!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:15

sander_lotte schreef:
@ Bloodymary: als jij de buurvrouw was van die dader, en hij een langdurige psychiatrische behandeling heeft gehad en genezen verklaard is, zou jij je paard met alle vertrouwen terug in de wei durven zetten? Wel, ik niet hoor...
Dus een psychiater hoeft er voor mij niet eens bij te komen, het liefst gewoon koud afmaken!

Eerst een aantal jaar flink mishandelen.. Je krijgt er niks mee terug.. Maar ach hij verdient toch niet beter..

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:17

Gewoon hup op de trekbank en aan elke kant 2 trekpaarden die elke dag een klein stukje verder trekken.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:34

gadver die eerste foto alleen al...

zijn er gekken die het gedrag van een gek kopieeren ofzo..
kijken of het ook in de krant komt.. gestoord is het enigste woord wat ik hier voor heb.

hoop dat ze de dader(s) snel te pakken krijgen.

hellaas hangen er geen camera's bij alle weilanden.. maar als het zo door gaat..

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:45

Dit is toch f*cking niet normaal meer!!
Hoe ziek zijn sommige mensen in deze wereld.
De persoon die die op zijn geweten heeft mogen ze van mij hetzelfde aandoen!
Wat een idioot!!! :( :( :( :(
Wat moet dat paardje pijn hebben gehad zeg............:(

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:52

Zieke geest, en wat een verhalen.. ;( ..
Hoe die merrie er ook bij ligt.. ;(

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:05

@stagediver, ik woon 10 minuten van waar dit gebeurd is en mijn paarden gaan niet op de weide dit jaar. Helaas voor ze, dus dat houd in dat ze helaas alleen hooi (en brokken uiteraard) gaan krijgen dit jaar, maar ik ga idd niet het risico nemen dat er iets met ze gaat gebeuren. Ze staan bij mij achter het huis en hoewel ik het zielig vind dat ze geen gras gaan krijgen, kan ik iig wel met een gerust hart slapen dat ze veilig zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 18:06

Lecytinker, deze merrie stond ook achter het huis en het paard van afgelopen week ook..

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:07

Die Alsnog liefde en rust uitstralende ogen van deze merrie zijn hartverscheurend alsje moet aanzien hoe deze merrie geleden moet hebben.. De verwondingen zijn echt belachelijk ziek. Moge ze gauw een eind maken aan deze nachtmerrie vOor elke paardenliefhebber.

Sterkte voor alle slachtoffers