KWPN dressuurhengst Inspekteur maakt opnieuw een rentree

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Re: KWPN dressuurhengst Inspekteur maakt opnieuw een rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:29

Die twee schreeuwerds die speciaal een account aanmaken voor de reactie die hierboven te lezen is.
Ik verwacht van niemand dat ze blijven reageren in een topic. Maar als je speciaal een account aanmaakt met z'n tweeën en vervolgens niks meer laat horen laat je jezelf enorm kennen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:21

Een vd 2 was al in 2010 lid. ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:26

Ja, nummer 2. Maar die schrijft normaal nooit te reageren omdat wij Bokkers hypocrieten zijn, en dan zelf zo'n reactie plaatsen. Dat snap ik gewoon écht niet. :P

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:56

Ik zal er geen nacht van wakker liggen :D
Iedereen mag z'n mening geven toch?

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:02

Ik denk dat het verschil er ook wel in zit dat bij Kimberly de druk ook wel hoger lag als dat hij nu bij Kim ligt. Kimberly wilde in het ZZ-L bovenin mee rijden en Kim wil vooral ervaring opdoen, dus ik er wordt denk ik ook op een minder intensieve manier getraind.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:07

Chaos schreef:
Die twee schreeuwerds die speciaal een account aanmaken voor de reactie die hierboven te lezen is.
Ik verwacht van niemand dat ze blijven reageren in een topic. Maar als je speciaal een account aanmaakt met z'n tweeën en vervolgens niks meer laat horen laat je jezelf enorm kennen.

Ik snap werkelijk niet waar jij je druk om maakt :?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:08

Hoeft toch ook helemaal niet? :)

En ik maak me niet druk hoor, ik zeg wat ik denk. :)

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:12

vlooike schreef:
Ik vind het sneu.
Waarom het paard publiekelijk afscheid laten nemen op zijn 17de jaar terwijl hem blijkbaar toch geen pensioen gegunt is. Wat waren de van Baalens emotioneel tijdens zijn 'afscheid'. O:)
Mijn inziens kan het paard mits hij gezond is nog best wat in training worden gehouden maar ik vind het een vreemde zaak dat hij nu nog steeds moet presteren. De vorige amazone Kimberly heeft destijds te kennen gegeven dat Spekkie er moeite meehad.
Ik kan het in ieder geval niet waarderen.

AMEN!

mandyschalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:50

je bedoeld vast mij?

ik werk gewoon veel en heb echt geen tijd om heel de dag op bokt te zitten ;)

maar kom op iedereen heeft zijn eigen mening en dat mag en moet ook.
maar laten we het hier wel gezellig houden ;)
aangezien ik niemand hypocriet heb genoemd!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:45

Dat was dan een vooroordeel van mijn kant Mandy. Er zijn namelijk zat mensen die wél een account aanmaken om een keer een flinke reactie te plaatsen met een hoop geschreeuw en die vervolgens niks meer laten horen. Jij reageert ook nu immers ook niet op reacties die zijn voortgekomen uit de jouwe. Is jouw keus, maar mij zegt het wel iets. Snap je? :)

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:58

maarja ik denk dat van beide kanten onze meningen wel duidelijk zijn geworden dus laten wer er verder een gezellig topic van maken. :)

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:35

Haha succes daarmee geloof dat dat onmogelijk is geworden :P Ik ben al even geleden afgehaakt :+

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:35

Nee joh, wij Bokkers zijn kei-gezellig. :D

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:08

Jep we hebben besloten elkaars mening te acepteren. :)
Toch Chaos? :D

Kellytjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:23

Nou nou het is weer echt bokt ofniet?
wat een negatieve reactie's weer...

Ik ken kimberley persoonlijk en kan jullie vertellen dat spek echt niet meer hoeft te doen dan
dat hij aankan!! reactie's zoals het uitmelken van het paard slaan daar dan ook volkomen nergens op;)
Spek wil gewoon nog aan de gang op het niveau wat hij aankan,zolang hij op pension staat kun je zien
dat het gewoon spek niet meer is,hij voeld zijn eigen daar totaal niet lekker bij!

Vandaar dan ook de keus om hem iets te laten doen wat hij nog aankan zodat hij plezier heeft.
Nogmaals ze kijkt echt naar hem vandaar ook deze keuze! Mocht hij laten merken dat hij het niet
kan dan is het direct klaar. Ze gaat dus niet over zijn grens heen! waar zovelen dus vanuit gaan.

Kellytjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:29

Boras schreef:
Gunnen jullie dit paard, een paard wat niet alleen onder verschillende rijders op hoog niveau heeft moeten werken en daarnaast ook nog in de dekdienst is geweest, geen rustig paardenleven nu het nog kan, als beloning? Ver weg van al het circus, de trainingen en wedstrijden (die van een oud paard meer vergen dan van een jong paard), telkens op transport enz enz. Alle poeha die vooral de mensen leuk vinden. Nu kan het nog, morgen kan hij doodgaan. Dan is hem dus geen pensioen gegund geweest terwijl hij het wel verdiend had. Juist een paard als inspekteur heeft dat dubbel en dwars verdiend en zou het gegund moeten worden. Hij is dienstbaar genoeg geweest in zijn leven.

Zet hem veel in de wei met gezelschap, nu kan hij nog ronddartelen met anderen. Laat hem maar een wintervacht krijgen. Rijdt hem lekker in het bos en lekker ontspannen in de bak als hij dat leuk lijkt te vinden. Maar een paard op deze leeftijd en deze staat van dienst zou niet meer hoeven te presteren. Daar gaat het mij om, hij moet maar blijven presteren. Is het pas genoeg als zo'n paard dood neervalt?

Persoonlijk valt spek juist dood als je hem in de wei laat staan,hij houd van aandacht en wil juist!

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:33

Ik was er zondag bij en heb hem zijn proeven zien lopen.

Laat voordat half Bokt over me heen valt duidelijk zijn: ik ben een fan van Inspekteur, het is een echte professor waar al heel veel 'jonge' ruiters ervaring mee op hebben gedaan. En waar je als ruiter heel veel van kunt leren.

Echter in de proeven van zondag zag ik niet de blije Inspekteur zoals ik hem altijd gezien heb. Het lijkt mij dat je op een bepaald moment met een paard wat altijd zo hard gewerkt heeft en alles gegeven, moet zeggen het is mooi geweest in de ring. Lekker thuis in conditie houden en een bosrit gaan maken.
Hij hoeft niet pensioen in de wei, maar op wedstrijd meenemen vind ik niet meer nodig.

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:37

Tja, moeilijk om over te beslissen maar kun je niet gewoon THUIS ervaring met hem opdoen, lekker in beweging houden, gevoel krijgen voor de oefeningen en hem gewoon zijn wedstrijdpensioen gunnen! Het houdt toch eens op om hem in de wedstrijd ring voor te stellen!

Niet dat ik het iemand niet gun maar accepteer eens dat er een limiet aan de wedstrijden zit, en als je dan ervaging op wilt doen, doe dat dan lekker in je eigen vertrouwde trainingsbaan!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:40

Amytj schreef:
Jep we hebben besloten elkaars mening te acepteren. :)
Toch Chaos? :D

Haha, ja hoor!
Kan mensen niet dwingen Chaos-volgers te worden. :)) :P

___

Hoe weet iedereen dat Spekkie op de wei niet blij werd.
Je hebt ook weidegang & actief pensioen. Dat wil dus niet zeggen dat hij helemaal stil moet staan, dat suggereren er slechts enkele.

Nope, Spekkie heeft al zoveel goeds betekend, die heeft zijn rust verdient!
Ook voor de fok, damn wat zijn wij trots!! <3

Kellytjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:08

Spekkie werd nadat kimberley hem met ''pension/rust'' zette nog elke dag gereden, de reden
dat het SOMS om de dag werd is dat ze zich ook met haar andere paarden bezig houd waarmee ze verder gaat. Spek bleef soms dus staan en voelde zich hier totaal niet lekker bij.

Dit was duidelijk te merken aan zijn gedrag en aan zijn uitstraling,daar dan ook de keus om hem iets te anders te geven dan voorheen namelijk een stapje lager het Z2 iedereen hier is er denk ik wel over eens dat thuis rijden ''anders'' is dan dat je echt mee mag en waar in de belangstelling staat.
Zolang dat hij dit nog wil maar vooral ook kan! laat hem dit dan doen.

Ik wil even duidelijk aangeven dat ik hiermee niets of niemand wil goedpraten of wat dan ook! maar
dit is hetgeen wat ik heb gezien met mijn eigen ogen en wat mijn ervaring is.En ja het kan zijn dat Spek niet meer zo lekker loopt als eerst.. dat is logisch maar voor nu op dit moment is het voor hem nog altijd beter dan zijn pensioen. En ik zeg zelf,zou het sonde vinden om spek te zien flippen in de wei en dat hem dat nog fataal zou worden ook.

Roxanneexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:55

Heee veel suc6 kim ! Vind echt echt een super leuke en geweldige kans voor je zet hem op en laat iedereen een poepie ruiken!

Mijn verzorgpaardje is 22 en nog hardstikke fit en kan ik zo alle Z oefeningen nog laten doen. Hoe ouder hij wordt hoe gekker hij wordt als hij niet goed in zijn vel zou zitten of het niet meer aankan zou hij ook niet zo vrolijk meer zijn.
Sommige paarden willen gewoon niet met pensioen.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 14:14

Chaos schreef:
Als ze niet in de top 3 was ge-eindigd had ze zichzelf flink achter de oren moeten krabben.
Spekkie kent de oefeningen door en door. :)

hoezo moet je je dan achter je oren krabben , een paard mag het dan wel kunnen maar de ruiter kan er nog wel niet zijn qua niveau , en als je nog aan het leren bent om een niveau te bereiken vind ik niet dat je je hoeft te schamen of te wel achter je oren te krabben.

en of paarden het nou wel of niet leuk vinden om te concoursen , ik denk dat het bij elk paard verschillen is , heb zelf een oude draver die het leuker vind om op het land te staan dan te werken , dit is altijd al zo geweest , dus daar maar ik heeeel af en toe eens een kort bosritje op.
maar ik zit ook op een artillerie vereniging , met die paarden doen we optredens , en ik weet zeker dar die de meeste van de paarden enorm zin hebben om mee te gaan en om te werken , zo hebben we er 1 bij zitten (lord) die duikt werkelijk in zijn haam , dat zou die vast niet doen als hij er geen zin in heeft.

elk paard verschilt , net als mensen maar laat ze in hun waarde ( zo ook hier qua meningen)

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 14:18

Amytj schreef:
Je draait nu wel om mijn vraag heen. Maargoed dat is jouw mening, de eigenaren denken er anders over en zolang Spek nog plezier in zijn werk heeft heb ik er vrede mee.

jups , en mooi van die 2e plek voor spekkie ,,

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 14:18

Als je de proeven niet aan kunt moet je nog niet starten.
En Spekkie heeft al zo veel ruiters naar een overwinning geholpen, is gewoon een fijn paard. Zeker in het Z2 moet je met Spekkie denk ik bovenin mee kunnen rijden. Mits hij het werk aan kan dus.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 14:21

Chaos schreef:
Als je de proeven niet aan kunt moet je nog niet starten.
En Spekkie heeft al zo veel ruiters naar een overwinning geholpen, is gewoon een fijn paard. Zeker in het Z2 moet je met Spekkie denk ik bovenin mee kunnen rijden. Mits hij het werk aan kan dus.

ik ben van menening dat een ruiter net zo goed ervaring op mag doen net als een jong paard.
ik zou met een jong paard dat nog niet toe is aan een bepaald niveau , wel met het dier op concours willen al is het alleen om ervaring op te doen en niet om de winstpunten.