Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Chaos schreef:Die twee schreeuwerds die speciaal een account aanmaken voor de reactie die hierboven te lezen is.
Ik verwacht van niemand dat ze blijven reageren in een topic. Maar als je speciaal een account aanmaakt met z'n tweeën en vervolgens niks meer laat horen laat je jezelf enorm kennen.

vlooike schreef:Ik vind het sneu.
Waarom het paard publiekelijk afscheid laten nemen op zijn 17de jaar terwijl hem blijkbaar toch geen pensioen gegunt is. Wat waren de van Baalens emotioneel tijdens zijn 'afscheid'.![]()
Mijn inziens kan het paard mits hij gezond is nog best wat in training worden gehouden maar ik vind het een vreemde zaak dat hij nu nog steeds moet presteren. De vorige amazone Kimberly heeft destijds te kennen gegeven dat Spekkie er moeite meehad.
Ik kan het in ieder geval niet waarderen.

Boras schreef:Gunnen jullie dit paard, een paard wat niet alleen onder verschillende rijders op hoog niveau heeft moeten werken en daarnaast ook nog in de dekdienst is geweest, geen rustig paardenleven nu het nog kan, als beloning? Ver weg van al het circus, de trainingen en wedstrijden (die van een oud paard meer vergen dan van een jong paard), telkens op transport enz enz. Alle poeha die vooral de mensen leuk vinden. Nu kan het nog, morgen kan hij doodgaan. Dan is hem dus geen pensioen gegund geweest terwijl hij het wel verdiend had. Juist een paard als inspekteur heeft dat dubbel en dwars verdiend en zou het gegund moeten worden. Hij is dienstbaar genoeg geweest in zijn leven.
Zet hem veel in de wei met gezelschap, nu kan hij nog ronddartelen met anderen. Laat hem maar een wintervacht krijgen. Rijdt hem lekker in het bos en lekker ontspannen in de bak als hij dat leuk lijkt te vinden. Maar een paard op deze leeftijd en deze staat van dienst zou niet meer hoeven te presteren. Daar gaat het mij om, hij moet maar blijven presteren. Is het pas genoeg als zo'n paard dood neervalt?
Amytj schreef:Jep we hebben besloten elkaars mening te acepteren.
Toch Chaos?

Chaos schreef:Als ze niet in de top 3 was ge-eindigd had ze zichzelf flink achter de oren moeten krabben.
Spekkie kent de oefeningen door en door.
Chaos schreef:Als je de proeven niet aan kunt moet je nog niet starten.
En Spekkie heeft al zo veel ruiters naar een overwinning geholpen, is gewoon een fijn paard. Zeker in het Z2 moet je met Spekkie denk ik bovenin mee kunnen rijden. Mits hij het werk aan kan dus.