Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:30

Getver, ik kan dat echt niet aanzien zeg..

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:30

walgelijk filmpje

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:31

Zijn jullie werkelijk allemaal zo verbaasd?
Niks nieuws toch?

Bij mijn derde westernles werd me al verteld in de hoek het verst bij de jury vandaan je paard flink met je spoor in zijn zij te kunnen trappen.
Ik heb ook maar drie lessen gehad trouwens, toen ben ik maar weer verder gegaan op mijn eigen jan boerenfluitjes manier....

Geef mij maar een recreatieruiter die lol met zijn knol heeft :D

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:32

Hier snap ik dus echt helemaal niets van..
Ben ik even blij dat ik dat niet bij mij op stal zie..

Authentic

Ach bij mij op les ook "Doe maar tik tik*"

* Ruk ruk ;-)

Siets

Laat mij naïef zijn, ik wist gewoon écht niet dat het er zo aan toe kan gaan... Wat ziet dit er vreselijk uit zeg,
arme dieren. Ze kijken stuk voor stuk doods uit hun ogen, en met die palomino heb ik al helemaal medelijden.
Die uitdrukking aan het einde van het filmpje spreekt boekdelen. Wat ben ik dan toch blij dat mijn 30-jarige
zoiets nooit mee heeft hoeven maken in haar leven, en dat ik lekker kan genieten van haar oortjes die nog
elke dag naar voren wijzen.

Walgelijk!

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:35

Dat snelle stoppen.. lekker voor de lumbosacrale overgang in de rug van het paard.... mijn hemel, dat je zoiets kan doen

(om over het teugelmisbruik maar niet te spreken)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:37

dit is erg en wordt alleen maar aangewakkert door de knaken. maar in de amateur sport zie je ook zat dingen die niet door de beugel kunnen hoor. In elke tak van de sport komt je lui tegen met het verstand in hun kont.En gevoel en inlevingsvermogen van een vistick.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:38

Citaat:
Toch geen wonder dat die quarters er vaak zo futloos en dood uitzien.

Inderdaad! Allemaal kop naar beneden en in een hoekje, ze kijken niet eens op als je langs loopt/wat zegt.

Citaat:
Mag ik hier even op inhaken?
Jullie doen net alsof alleen Quarters er futloos en dood uitzien, en iedere Quarter!?

Kijk mijn Quarter is lui. In de bak kan hij dus ook futloos zijn. Maar jullie brengen het nu zo alsof iedere Westernruiter zijn paard naar de kloten rijdt zoals in dit filmpje,
en dat ze er daarom zo bijstaan, terwijl dit niet zo is?

Je kan ook te makkelijk denken >;)

"er vaak dood en futloos uitzien" betekend niet dat alle QH zo zijn.
Echter is mijn ervaring (3 jaar western) dat veel van die paarden onder het zadel niet op of om mogen kijken want dan krijgen ze weer zo'n ruk in de bek.

Mickskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:40

Siets schreef:
Laat mij naïef zijn, ik wist gewoon écht niet dat het er zo aan toe kan gaan... Wat ziet dit er vreselijk uit zeg,
arme dieren. Ze kijken stuk voor stuk doods uit hun ogen, en met die palomino heb ik al helemaal medelijden.
Die uitdrukking aan het einde van het filmpje spreekt boekdelen. Wat ben ik dan toch blij dat mijn 30-jarige
zoiets nooit mee heeft hoeven maken in haar leven, en dat ik lekker kan genieten van haar oortjes die nog
elke dag naar voren wijzen.

Walgelijk!

Dat had ik dus ook! Ik wist niet dat dit gebeurde gewoon.. echt walgelijk!!

Ik ben wel erg benieuwd naar de reactie van de FEI. De laatste jaren zijn ze echt aan het hameren op "happy athlete", nou dat zie ik hier echt niet in :(

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:40

Wat ik niet snap is dat er op zo een moment niemand is die zo een halve zool ernstig toespreekt...
Is er geen controle??of is dit echt de normaalste zaak van de wereld in bepaalde disciplines.
Triest hoor...dat een paard dit toelaat :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:41

8)7 waanzin!!!

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:44

Cowgirl schreef:
Citaat:
Toch geen wonder dat die quarters er vaak zo futloos en dood uitzien.

Inderdaad! Allemaal kop naar beneden en in een hoekje, ze kijken niet eens op als je langs loopt/wat zegt.

Citaat:
Mag ik hier even op inhaken?
Jullie doen net alsof alleen Quarters er futloos en dood uitzien, en iedere Quarter!?

Kijk mijn Quarter is lui. In de bak kan hij dus ook futloos zijn. Maar jullie brengen het nu zo alsof iedere Westernruiter zijn paard naar de kloten rijdt zoals in dit filmpje,
en dat ze er daarom zo bijstaan, terwijl dit niet zo is?

Je kan ook te makkelijk denken >;)

"er vaak dood en futloos uitzien" betekend niet dat alle QH zo zijn.
Echter is mijn ervaring (3 jaar western) dat veel van die paarden onder het zadel niet op of om mogen kijken want dan krijgen ze weer zo'n ruk in de bek.

In dat dikgedrukte staat toch echt dat ze blijkbaar allemaal zo staan.

Ik vraag me toch echt serieus af waar jullie allemaal van komen, mijn QH mag rustig rondkijken hoor, en dat is bij iedereen die Western rijdt die ik ken eigenlijk.
En nee, dat zijn niet alleen maar recreanten.
Laatst bijgewerkt door Jennifuur op 26-05-11 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:44

Ik heb een bij een les van Craig zitten kijken en ik ben al vrij snel er bij weg gelopen omdat hij toen ook nogal aan het trekken was.
Ik denk dat iedereen wel eens iets harder inwerkt als dat de bedoeling is, maar je moet er geen gewoonte van maken om zo de dingen 'op te lossen'
Ik rijd zelf western en vind het een heerlijke manier van rijden, maar niet op de manier van deze filmpjes. |o

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:45

Jennifuur schreef:
Ik vraag me toch echt serieus af waar jullie allemaal van komen, mijn QH mag rustig rondkijken hoor, en dat is bij iedereen die Western rijdt die ik ken eigenlijk.

Waar ik heb getraind mochten veel paarden dat niet, á la "Dan let 'ie niet op".

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:48

Mindim schreef:
xcomplientx schreef:
Dat spinnen op dit filmpje, dat vind ik dierenkwellerij!
Nu is het op film en in openbare ruimte, ik wil niet weten hoe deze paarden thuis getraind worden.

Dus Riekie Young is er ook niet vies van om op deze manier paarden te trainen. Ik denk nioet dat ik wil weten wat daar achter gesloten deuren gebeurt. Het spijt me wel, maar respect voor dit soort mensen verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Als dit soort praktijken uitgevoerd door de mensen die in de top van hun sport staan en waar dit soort filmpjes van bekend zijn, mogen om mij gediskwalificeerd worden in hun tak van sport. Ik vind dat dit soort mensen een voorbeeldfunctie beoefenen voor hun tak van sport, maar als deze wordt behaald door dierenkwellerij en dit soort hardvochtige trainingen, vind ik dat geen voorbeeld en mogen ze om mij met een trap onder hun reet de sport uitgesodemietert worden.

Ik vind dat het op de ruiters in kwestie gespeeld moet worden en niet op de tak van paardensport welke men uitoefent. Dat deze mensen zo doen, hoeft niet te betekenen dat de rest ook zo doet. In elke tak van paardensport zijn misstanden en ik vind dat je individueel de ruiter in kwestie daarop moet aanspreken.

Dat de heer in kwestie vindt dat dit niet mag worden uitgezonden, geeft bij mijn alleen maar aan dat hij weet hoe grof hij is.

Je neemt me de woorden uit de mond..ik heb echt de ballen verstand van westernrijden, ik hoor altijd wel dat het motto is: ontspannen rijden maar hier werd ik echt een beetje misselijk van, idd die kerel die zit te zagen, wat zeg ik, het bit tot achter de oren van die merrie halen en dan dat spinnen..ik dacht alleen maar: stopt dit nog?? En waarom gebeurt dit? Geen idee dat dit DE bekende Rieky Young was maar idd, mijn achting verdwijnt ook als sneeuw voor de zon..wat een prachtig paard, maar als ik naar die blik keek toen ie eindelijk even stil mocht staan...ik weet dus niet of het typisch is, het hoofd zo extreem laag, maar ik had er moeite mee om naar te kijken, dier zag er wezenloos uit.

Maar jammer dat dit dan de kopstukken van de sport zijn want reclame is dit zeker niet.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:50

Afschuwelijk.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:50

desillies schreef:
Zijn jullie werkelijk allemaal zo verbaasd?
Niks nieuws toch?

Bij mijn derde westernles werd me al verteld in de hoek het verst bij de jury vandaan je paard flink met je spoor in zijn zij te kunnen trappen.
Ik heb ook maar drie lessen gehad trouwens, toen ben ik maar weer verder gegaan op mijn eigen jan boerenfluitjes manier....

Geef mij maar een recreatieruiter die lol met zijn knol heeft :D

Ja, want ik rijd geen western :+ Dus ik kijk niet in dat 'wereldje' en weet dus niet dat het er zo aan toe gaat. Valt me tegen zeg.. :n

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:51

Cowgirl schreef:
Francis schreef:
En topsport boycotten....
....maar die wordt gevoed door de brede basis aan de andere kant.

Je hebt helemaal gelijk hoor.
Ik weet dat de QH wereld booming buisiness is en als je er iets aan wilt doen dat het heel lastig is. Maar datzelfde geld natuurlijk ook voor onze eigen dressuur. ....

Mijn verhaal was ook universeel bedoeld en gaat zelfs niet alleen over paarden maar elke sport waarbij dieren de dupe worden van geld en/of ego.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:51

Authentic schreef:
Jennifuur schreef:

Waar ik heb getraind mochten veel paarden dat niet, á la "Dan let 'ie niet op".

Hmm kijk, als ik hem aan het in/uitstappen ben mag hij gerust lekker kijken, evt. wennen aan een nieuwe omgeving,
maar als ik eenmaal intensief aan het trainen ben, is het gewenst dat hij zich wel concentreert, wat hij meestal ook doet.
Ik neem aan dat het ook bij de Engelse rijstijl niet handig is dat wanneer je bijv. de galop oefent, je paard met zijn gedachte bij de paarden op de wei zit :)

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:54

En dan maken ze zich in Den Haag druk of een paard wel of niet met een kameraadje het land in moet...laat ze zich hier maar eens druk om maken....dit is de reinste dierenmishandeling!!! Als je toch op zo'n manier aan de top moet komen.... :r

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:54

Nou ja, ik ben hier niet echt verbaasd over. Genoeg filmpjes te vinden van springruiters, dressuurruiters en westernruiters die "de top" bereiken op deze manier hoor...

Voor mij ook lekker recreatief op mijn QH naar buiten in plaats van dit soort zaken. :+

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:59

Jaaaren geleden was er een soort zelfde discussie gaande over de trainingsmethodes en dat het ook anders kon.
Destijds werd verteld dat het gemiddeld reiningpaard met 9 jaar al afgeschreven was voor de reiningsport....

En nog steeds verbaasd mij dat niet zo.....

En nee hoor.....ik ben niet zo dom om te denken dat het alleen in de westernsport zo gaat.
3 jaar geleden een baan aangeboden gekregen op een peperdure dressuurstal met peperdure paarden.
Ik zou daar heen verhuizen samen met paard.

Na de 1e dag wist ik al dat ik daar NOOIT maar dan ook NOOIT met een zuiver geweten zou kunnen werken.

Wist niet hoe snel ik weer terug moest naar het hoge noorden.

Wederom schaam ik mij dood om tot het diersoort mens te behoren.....zijn maar weinig diersoorten die op zo'n misselijkmakende manier misbruik maken van andere dieren.
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 26-05-11 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:59

Wat een walgelijk gedrag zeg. :r En dat 2e flimpje van het paard dat eindeloos moet spinnen vind ik echt te sneu voor woorden. Dat arme beest staat er opt eind echt zo bij van: Wat heb ik fout gedaan, waar verdien ik dit aan. Bah !! Echt diep triest... :(

s6801881

Re: Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:02

Zulke types heb je dus overal en niet alleen een de (nederlandse) dressuur!