Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Toch geen wonder dat die quarters er vaak zo futloos en dood uitzien.
Inderdaad! Allemaal kop naar beneden en in een hoekje, ze kijken niet eens op als je langs loopt/wat zegt.
Citaat:Mag ik hier even op inhaken?
Jullie doen net alsof alleen Quarters er futloos en dood uitzien, en iedere Quarter!?
Kijk mijn Quarter is lui. In de bak kan hij dus ook futloos zijn. Maar jullie brengen het nu zo alsof iedere Westernruiter zijn paard naar de kloten rijdt zoals in dit filmpje,
en dat ze er daarom zo bijstaan, terwijl dit niet zo is?
Je kan ook te makkelijk denken
Siets schreef:Laat mij naïef zijn, ik wist gewoon écht niet dat het er zo aan toe kan gaan... Wat ziet dit er vreselijk uit zeg,
arme dieren. Ze kijken stuk voor stuk doods uit hun ogen, en met die palomino heb ik al helemaal medelijden.
Die uitdrukking aan het einde van het filmpje spreekt boekdelen. Wat ben ik dan toch blij dat mijn 30-jarige
zoiets nooit mee heeft hoeven maken in haar leven, en dat ik lekker kan genieten van haar oortjes die nog
elke dag naar voren wijzen.
Walgelijk!
Cowgirl schreef:Citaat:Toch geen wonder dat die quarters er vaak zo futloos en dood uitzien.
Inderdaad! Allemaal kop naar beneden en in een hoekje, ze kijken niet eens op als je langs loopt/wat zegt.Citaat:Mag ik hier even op inhaken?
Jullie doen net alsof alleen Quarters er futloos en dood uitzien, en iedere Quarter!?
Kijk mijn Quarter is lui. In de bak kan hij dus ook futloos zijn. Maar jullie brengen het nu zo alsof iedere Westernruiter zijn paard naar de kloten rijdt zoals in dit filmpje,
en dat ze er daarom zo bijstaan, terwijl dit niet zo is?
Je kan ook te makkelijk denken
"er vaak dood en futloos uitzien" betekend niet dat alle QH zo zijn.
Echter is mijn ervaring (3 jaar western) dat veel van die paarden onder het zadel niet op of om mogen kijken want dan krijgen ze weer zo'n ruk in de bek.
Jennifuur schreef:Ik vraag me toch echt serieus af waar jullie allemaal van komen, mijn QH mag rustig rondkijken hoor, en dat is bij iedereen die Western rijdt die ik ken eigenlijk.
En nee, dat zijn niet alleen maar recreanten.
Mindim schreef:xcomplientx schreef:Dat spinnen op dit filmpje, dat vind ik dierenkwellerij!
Nu is het op film en in openbare ruimte, ik wil niet weten hoe deze paarden thuis getraind worden.
Dus Riekie Young is er ook niet vies van om op deze manier paarden te trainen. Ik denk nioet dat ik wil weten wat daar achter gesloten deuren gebeurt. Het spijt me wel, maar respect voor dit soort mensen verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Als dit soort praktijken uitgevoerd door de mensen die in de top van hun sport staan en waar dit soort filmpjes van bekend zijn, mogen om mij gediskwalificeerd worden in hun tak van sport. Ik vind dat dit soort mensen een voorbeeldfunctie beoefenen voor hun tak van sport, maar als deze wordt behaald door dierenkwellerij en dit soort hardvochtige trainingen, vind ik dat geen voorbeeld en mogen ze om mij met een trap onder hun reet de sport uitgesodemietert worden.
Ik vind dat het op de ruiters in kwestie gespeeld moet worden en niet op de tak van paardensport welke men uitoefent. Dat deze mensen zo doen, hoeft niet te betekenen dat de rest ook zo doet. In elke tak van paardensport zijn misstanden en ik vind dat je individueel de ruiter in kwestie daarop moet aanspreken.
Dat de heer in kwestie vindt dat dit niet mag worden uitgezonden, geeft bij mijn alleen maar aan dat hij weet hoe grof hij is.
desillies schreef:Zijn jullie werkelijk allemaal zo verbaasd?
Niks nieuws toch?
Bij mijn derde westernles werd me al verteld in de hoek het verst bij de jury vandaan je paard flink met je spoor in zijn zij te kunnen trappen.
Ik heb ook maar drie lessen gehad trouwens, toen ben ik maar weer verder gegaan op mijn eigen jan boerenfluitjes manier....
Geef mij maar een recreatieruiter die lol met zijn knol heeft
Cowgirl schreef:Francis schreef:En topsport boycotten....
....maar die wordt gevoed door de brede basis aan de andere kant.
Je hebt helemaal gelijk hoor.
Ik weet dat de QH wereld booming buisiness is en als je er iets aan wilt doen dat het heel lastig is. Maar datzelfde geld natuurlijk ook voor onze eigen dressuur. ....
Authentic schreef:Jennifuur schreef:Ik vraag me toch echt serieus af waar jullie allemaal van komen, mijn QH mag rustig rondkijken hoor, en dat is bij iedereen die Western rijdt die ik ken eigenlijk.
En nee, dat zijn niet alleen maar recreanten.
Waar ik heb getraind mochten veel paarden dat niet, á la "Dan let 'ie niet op".