Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LecyTinker schreef:@nijland... ik ben benieuwd hoe ze dat fysieke contact gaan laten verlopen met paarden van de bereden politie en die van het koningshuis. Of pak-honden van de politie. Geweldig. Ik zie die al even een robbertje bridge spelen met zn alle. Pak werk honden, zijn in het algemeen honden die niet in groepsverband worden gehouden.
Bellona_K schreef:Als je 1 paard hebt en geen geld hebt voor een tweede (zelfs niet voor een shetlander), kan je toch ook prima een geit of een schaap bij het ene paard zetten?
Lijkt me een prima oplossing. Maar paarden die echt helemaal alleen en afgezonderd staan, zonder een vorm van dierlijk contact; schandalig is het! Ik zou mijn paarden nooit op die manier willen houden.
stef schreef:Bellona_K schreef:Als je 1 paard hebt en geen geld hebt voor een tweede (zelfs niet voor een shetlander),.
Ik herhaal weer: Een shet kost aan hoefsmid en DA net zoveel als een grote

Bellona_K schreef:Als je 1 paard hebt en geen geld hebt voor een tweede (zelfs niet voor een shetlander), kan je toch ook prima een geit of een schaap bij het ene paard zetten?
Lijkt me een prima oplossing. Maar paarden die echt helemaal alleen en afgezonderd staan, zonder een vorm van dierlijk contact; schandalig is het! Ik zou mijn paarden nooit op die manier willen houden.
Twiggy2008 schreef:Ik word zo moe van die Bleker en die Sectorraad.![]()
Stelletje onbenullen......![]()
Ben blij dat mijn paard niet afhankelijk is van zulke beslissingen, die heeft zijn paardenleven lekker in de kudde.
Heb te doen met al die paarden die alleen gehouden worden!

Yviertje schreef:Ik zal er heel gelukkig van worden om alleen met een paar diertjes te zijn. Dieren nemen je zoals je bent, mensen hebben altijd een oordeel over je klaar. Geef mij dan maar dieren.
tjoppie schreef:het volgende is dat honden en katten van mensen die werken zeker gezelschap moeten hebben, dat zijn ook roedeldieren en die horen niet alleen thuis te zijn, die hebben hun roedel nodig.
)liljebo schreef:Een paard is een kuddeldier, maar de huidige gefokte paard heeft een speciale band met de mens en verschilt zich in dat opzicht met de wilde paarden (pas een docu van geweest) Dat betekent dat de paard de mens redelijk als kuddegenoot zal zien. Dat betekent ook dat je een hond geen hele dagen alleen kunt laten, maar dat weet iedereen toch?
paarden hebben een hekel aan alleen zijn.
Een hond een roedeldier en zeer sociaal (normaal gesproken dus) en onderzoek heeft allang uitgewezen dat het leven in roedelverband, of minstens met 1 soortgenoot, het welzijn bevorderd. Gezelschap van soortgenoten zorgt niet alleen voor bevrediging van de sociale behoeftes van een hond, maar ook voor een gevoel van veiligheid.
Dat is ook de reden waarom een paard hier niet meer alleen gehouden mag worden
(uitzonderingen -a-sociale dieren, agressieve dieren, dekreuen e.d.)daargelaten; heb ik eerder genoemd.... (ja wel alleen op stal snachts, maar niet tijdens de -verplichte- uren dat het hond zijn benen moet kunnen strekken)
thoraklover schreef:stef schreef:Thoraklover, genoeg mensen die heel erg op zichzelf zijn en er geen problemen mee hebben om alleen te zijn
Even niet, maar voor altijd? Je HELE leven? Zijn er maar weinig die dat willen.
). We hebben er nu bewust twee en oh, wat zijn ze happy met elkaar! Daar kunnen mijn twee katten (zijn idd solitaire dieren) nog wat van leren!
Yamcha schreef:Tjoppie: Nee das een nuttige post......
Ik ga helemaal mee net Arabesk en liljebo en Twiggy, vind sociaal contact een basisvoorwaarde voor het welzijn van paarden.
stef schreef:Kan jij bij mensen in hun hoofd kijken? Er zijn genoeg mensen die dat prima vinden.