Grote klopjacht op paardenbeul met hakbijl in Vlaanderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:17

beaversrun schreef:
argohylke: Regel 1 = Onderschat nooit je tegenstander :x

doe ik ook niet, maar ik weet wat het is want ik heb
het zelf mee gemaakt. eerst slaan dan praten en ik was ook nooit alleen
maar dit maak me ook zo woedend :(
omdat die lui die het doen altijd ermee weg komen als ze niet een keer betrapt worden

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:11

Dit soort zaken vind ik nou de nr 1 reden voor een urgente bokt-meeting. Allemaal met slaapzakje naar de weides ... klaarliggen tot de dader z'n kop laat zien. Ik weet wel hoe ik dat hoofd wil verbouwen hoor...

... mooi zal het niet worden :(

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:15

ik doe mee :) :j

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:15

Ik ook !! Pb-tje met de tijd en de plaats en ik ben er

tiny_tiger

Re: Grote klopjacht op paardenbeul met hakbijl in Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:16

ik ook :j

maximeenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 09:25

VeraPopeye schreef:
Echt vreselijk..

Maar wat ik me altijd af vraag, is het niet slimmer om dit nieuws niet bekend te maken maar een hele politie speur actie houden (snachts in de buurt onopgemerkt zitten) zodat ie betrapt wordt.. of denk ik nu zo dom

Ik denk gewoon dat ze het doen cvoor andere mensen in de buurt, een soort van teken; pas op, er is een beul actief, zorg en let goed op je paarden!
fzo :p

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 09:56

Moderatoropmerking:
Dames, ik heb een reactie verwijderd met betrekking tot straffen die wel even uitgevoerd zullen worden. Het grootste deel van het topic verliep netjes, al was het af en toe op het randje. Maar dit gaat toch echt te ver.
Gelieve hier verder niet op door te gaan en verder ontopic te blijven!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 13:15

Ik noem dit oa een goede reden om de buitengebieden meer lichten te plaatsen... (lees: lantaarnpalen)
Jammer dat er niet meer schot in de zaak is!

Anouk_1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 19:39

dit maakt me echt misselijk... :n

timus34

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:32

Meer verlichting lost zo iets niet op hoor!
Het gebeurt inderdaad vaak 's nachts, maar indien nodig deinzen ze er niet voor terug om ook overdag hun slag te slaan.
je kan moeilijk het hele land volzetten met verlichtingspalen,.... staat nu al overvol.
Maar bon,... das mijn mening. Het is volgens mij een beetje een verkeerde ingesteldheid om alles te moeten veranderen, wijzigen, paarden op stal zetten ( waar ze trouwens helemaal nie wegkunnen ).... Dit alles lost het uiteindelijke probleem niet op. Een gek, of meerdere gekken die rondlopen houd je niet zomaar tegen,... Hier is ernstige actie voor nodige, en helaas zal actie van ons uit alleen niet genoeg zijn. Dit probleem moet op grotere schaal aangepakt worden, zwaardere straffen op geweld tegen dieren, verwaarlozing, mishandeling,.... Alleen, wie kan zo iets doordrukken? Een goed beleid op dierenwelzijn hangt samen met een goede regering, laat dat nu net het probleem zijn in België, die regering is er gewoon niet, en de grootste partijen zijn nu niet direct de meest diervriendelijke.....
Astaloca schreef:
Ik noem dit oa een goede reden om de buitengebieden meer lichten te plaatsen... (lees: lantaarnpalen)
Jammer dat er niet meer schot in de zaak is!

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 02:35

Had een van die arme beesten hem maar zoooo hard geschopt..! Welke **** doet dit?! :| omggg wilde net gaan slapen maar zal nu vast niet lukken, bn egt geschrokken, kom op: EEN BIJL!! Hopelijk is het laatste paard aan de beurt geweest en wordt/worden die .... gepakt en ... !

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:50

Ik weet niet of het hier al gemeld is maar helaas van woensdag op donderdag zijn ze hier ook begonnen in Henegouwen in het stadje Ghoy.
Een merrie met 2 gebroken benen en haar hoofd ingeslagen... zielig gewoon, en dit dorpje ligt naast mijn dorp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:00

Afschuwelijk.........

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 23:12

verschrikkelijk echt geen woorden voor,,, zo zielig is dit |(

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 23:16

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 01:13

Ik wil deze topics niet meer lezen, heb er gruwelijke nachtmerries van. Dat ik mijn dieren vermoord of nog net levend terugvind.......
Ik hoop zo dat ze de daders pakken........ monsters van de ergste soort...........

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:04

Ik begrijp dat het lezen van deze topics mensen misselijk maken en nachtmerries bezorgen. Maar om ze dan maar niet meer te lezen. Juist wel en blijf het doorvertellen, zorg dat iedereen er van op de hoogte gesteld wordt en dat iedereen er op gaat letten. Zo'n iemand moet gestopt worden, dit is zo erg voor de dieren die moeten lijden en de eigenaar die dit moeten aan zien, ik zou gek worden als het met mijn paarden zou gebeuren. Ik wou dat ik maar iets kon doen.....

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:41

Yamcha schreef:
Ik wil deze topics niet meer lezen, heb er gruwelijke nachtmerries van. Dat ik mijn dieren vermoord of nog net levend terugvind.......
Ik hoop zo dat ze de daders pakken........ monsters van de ergste soort...........

ik denk dat we dat allemaal wel hebben ik vindt het echt in en in triest dan mensen dit kunnen
bedenken, laat staan om het te doen .

maar ik vindt het wel goed dan ze een topic neer zetten want nu zijn wel de mensen meer
alert met hun paardjes vooral in de omgevingen waar het gebeurt is zodat hij hoop ik eerder betrap kan worden
en dan moeten ze hem voor zijn leven straf geven en niet meer vrij laten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:43

Daar heb je ook gelijk in.....

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:57

Gertie56

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:58

Deze gruwelijke aanslagen op de paarden blijft maar doorgaan.... Hopelijk is dit topic hier het juiste om mijn verdriet te uiten naar de eigenaars en mensen die meeleven bij dit leed.
Ik slaap er al weken niet meer van en hoop uit de grond van mijn hart dat de dader opgepakt wordt en zwaar gestraft mag worden. Maar wat ik nog veel meer hoop is dat het zo snel mogelijk gebeurt zodat er GEEN slachtoffers meer vallen!!! Het is gewoon veel te afschuwelijk!!!

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:52

mense ik heb een topic gevonden ook waar alleen
veulens gepakt wordt lees het aub voor als er mense in de buurt wonen
dit is de topic hieronder :

mijn allerliefste schat wat mis ik jou!! ( mishandeling )

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:23

tiny_tiger schreef:
mense ik heb een topic gevonden ook waar alleen
veulens gepakt wordt lees het aub voor als er mense in de buurt wonen
dit is de topic hieronder :

mijn allerliefste schat wat mis ik jou!! ( mishandeling )

[IM] mijn allerliefste schat wat mis ik jou!! ( mishandeling )
dit is de link ;)
deze slachtoffers zijn volgeens mij in NL gevallen :j
verder sluit ik me er bij aan.
mijn ouders wonnen met de paarden vlak bij de grens van duitsland maar ik doe geen oog meer dicht.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:42

Denk dat het voortaan niet uitmaakt waar we wonen, deze daders kiezen toch willekeurig slachtoffers uit lijkt me. Trouwens het gebeurd zo vaak, ik heb heel wat katten gehad die ook vergiftigd zijn, eentje die bekogeld was door een hete frietkegel of eentje die een grote gapende wonde had (duidelijk slagen). Heb ook al vanalles tegengekomen. Dit is misschien omdat katten inderdaad kunnen storen bij andere mensen, maar dan nog vind ik dit nogal gek dat je dat kan!
Zeker bij onschuldige paarden, wat misdoen ze dan? Dit is volgens mij echt pure jaloezie...
Komaan politie, doe er nu eens iets aan. Zoek naar sporen en zoek daders, aub!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:47

Ik vind het vreemd dat op het moment dat er ruchtbaarheid gegeven word aan deze zaken er opeens meerdere mishandelingen opduiken, het moet in de openbaarheid om mensen te waarschuwen maar het lijkt alsof andere idioten nu ook op ideeen worden gebracht gezien het aantal gevallen, misschien een idee om alles centraal te verzamelen en dan de politie nogmaals in te schakelen om te kijken of al deze gevallen een verband hebben ( verslagen met ook de gruwelijke foto's naar alle desbetreffende bureaus van politie, aid enz sturen)